İslamda matem yas varmıdır?

İslamda matem yas varmıdır?

ömerhattab
İslamiyet matemve yas tutma varmıdır?Yas tutmanın caiz olduğunu gösteren âyet ve hadis varmıdır?Yasak olmasına rağmen neden yas ve matem tutulmaktadır? 10 Muharremde kendilerine eziyet hükmü nedir? Ehlisünneti eleştirenler matem ve yas tutmanın hükmünü nerden çıkarmaktadırlar?Matem ve yas tutanlar neden Hazret-i Hamza gibi; Hazret-i Ömer, Hazret-i Osman, Hazret-i Ali de, Hazret-i Hasan da zehir verilerek şehid edildi. Milyonlarca müslümanın mezhep imamı olan imam-ı a’zam hazretleri de şehid edildi. Ayet ve hadis varsa bunlara uyularak bu büyük zatlar için de yas tutulmadı?


Cevap: İslamda matem yas varmıdır?

Medine_
Hz.Hüseyin için Peygamberimiz ağladığı için ağlarız..hadislerde açıktır cebrail gelir peygamberimize derki"senin bu oğlun şehid edilecektir, Daha sonra Hüseyin’in katligâhından kan renginde bir avuç toprak getirir" ve peygamberimiz Hz.Hüseyin için ağlar,hatta bu toprak Hz.Ümmü Seleme saklar ve Hz.Hüseyinin öldürüldüğü gün o toprak kana bulanır ve ümmü seleme anlarki hüseyin şehit edilmiştir ve ağlamaya başlar..peygamberimizin aşura günleri hep aklına onun şehid edilişi ağlar

İki Cihan Güneşi efendimizin dâr-ı bekâ’ya göç eylemesinden sonra Ümmü Seleme (r.anhâ) annemiz torunlarını gördükçe göz yaşı dökerdi. Onlara bir zarar gelmemesi için elinden gelen gayreti gösterirdi. Aradan yıllar geçti. Cebrâil’in verdiği haber gerçekleşti. Hz. Hüseyin (r.a.) 61. hicrî yılda Kerbelâda Yezid’in adamları tarafından şehid edildi. O sabah Ümmü Seleme annemizin ağladığı görüldü. Sebebi sorulduğunda şöyle dedi.

Rüyamda Rasûlullah (s.a.)’i gördüm. Başında, saç ve sakalında topraklar vardı. Ey Allah’ın Rasûlü size böyle ne oldu? diye sordum. Biraz önce Hüseyin’i şehid ettiler buyurdu. İşte bu gördüğüm rüyanın tesiriyle ağlıyorum dedi.

Hz. Hüseyin’in şehadetine sadece insanlar değil, cinler dahi göz yaşı dökmüşlerdi. Ümmü Seleme (r.anhâ) annemiz Rasûlullah (s.a.)’in vefatından sonra cinlerin ağladığını hiç duymamıştı. Birgün onların ağladığını duydu. O zaman anladı ki Hz. Hüseyin şehid edildi.


Cevap: İslamda matem yas varmıdır?

ömerhattab
< peygamberimizin aşura günleri hep aklına onun şehid edilişi ağlar >
Eğer bunun delilini hadislerde yoksa Peygamber s.a.v büyük iftira atarak yalan uydurmaktasınızdır …?


Cevap: İslamda matem yas varmıdır?

Medine_
< Eğer bunun delilini hadislerde yoksa Peygamber sav büyük iftira atarak yalan uydurmaktasınızdır ? >
ben öyle okumuştum.ama böyle olmasa bile
bir kere bile ağlaması bile yeter bizim için…vede ümmü seleme ve diğer kişilerinde ağlaması yeterde artar..

Taberî de Ümm-ü Seleme’den rivayet etmiştir ki:

Hz. Hüseyin’in öldürüldüğü gün, cinler ağıt yakıp, ona ağladılar ve o gün bizlere gökten kan yağdı.

Rezin, Ensardan olan Selma isimli kadından rivayet etmiştir ki:
Bir gün Ümm-ü Seleme’yi ziyaret etmek amacıyla evine gittim. İçeriye girdiğimde, (uykudan yeni uyandığını ve) ağladığını gördüm. Ben Niçin ağlıyorsun, seni ağlatan nedir? diye sorduğumda, Biraz önce Resulullah’ı (s.a.a) rüyamda gördüm; başları, sakalları toz-toprak içindeydi. dedi. Ya ResulAllah, sana ne oldu böyle?! diye sorduğumda, Biraz önce (Kerbela’daydım ve) Hüseyin’in şehid edilişine şahid oldum. diye buyurdu.

Celaleddin Siyutî, İbrahim ve Zeyd ibn-i Ziyad’dan nakletmiştir ki:
Gökyüzü yalnız Hz. Yahya peygamber (a.s) ve İmam Hüseyin (a.s) için ağladı. Ağlaması ise onda bulunan kırmızılıktır. Hz. Yahya (a.s) öldürül-düğünde, gökyüzü kırmızılaştı ve gökten kan damladı; Hz. Hüseyin (a.s) de öldürüldüğünde, gökyüzü kırmızılaştı.

bu bile yeterde artar…

12- İmam Cafer ibn-i Muhammed (a.s):
Hz. Hüseyin’in (a.s) kabri etrafında dört bin melek (bir başka rivayete göre ise yetmiş bin melek) toza bulanmış ve mahzun bir halde kıyamete kadar Hz. Hüseyin’e (a.s) ağlayacaklar.

Esma bint-i Ümeys şöyle naklediyor:
Ben Fatıma (a.s) oğulları Hasan ve Hüseyin’in ebesiydim. Hz. Hasan dünyaya geldiğinde… (Hz. Hasan’ın (a.s) doğumu ile ilgili bir kaç şeyi dile getirdikten sonra şunları ekliyor:)

Hz. Hüseyin (a.s) dünyaya geldiğinde, Resulullah (s.a.a) yanıma gelerek Ey Esma, çocuğumu bana getir. diye buyurdu. Ben Hüseyin’i beyaz bir kundağa sararak Resulullah’a (s.a.a) verdim. Resul-i Ekrem (s.a.a) sağ kulağına ezan, sol kulağına ikamet okuduktan sonra, Hüseyin’i bana verdi ve ağlamaya başladı.

Esma diyor ki: Resulullah’a (s.a.a) Anam, babam sana feda olsun ey Allah’ın Resulü, ağlamanızın sebebi nedir? diye sorduğumda, alemlere rahmet olarak gönderilen Peygamber Bu çocuğuma (ağlıyorum) diye cevap verdi. Bu çocuk dünyaya daha yeni geldi diyen Esma’ya, Hz. Peygamber Ey Esma, bu yavrumu zalim ve azgın bir grup öldürecektir. allah-u Teâla benim şefaatimi onlara nasib etmesin. diye cevap verdi. Daha sonra Ey Esma, bunu kızım Fatıma’ya söyleme, çünkü o daha yeni doğum yapmıştır (ve bu haberi duymaya hazırlıklı değildir.) buyurdu.

Kısacası peygamberimiz Hz.Hüseyin için ağlamıştır bu kesindir.
heleki bu o kadar eziyete uğramışlar onlar gözönünde tutulsa bile yine ağlanabilir…ehlibeyti seven o eziyetleri hatırlayarak ağlamalıdır.


simav
Güzel din kardeşim üzülmemek elde mi ? Sen annene babana bir şey olsa veya sevdiklerine bir şey olsa ölseler hep o tarihte hüzünlenmezmisin. Burada haksızca Benim peygamberimin ailesini katletmişler sen halen üzülme diyorsun nasıl üzülmeyeyim ya üzülmeyen üzülmesin Benim peygamberim ağlamış bu mübarekler için ben nasıl dayanayım. Ama doğru bizim ülkemizde yezide bile hz diyen zihniyet olduğu sürece normal bizim üzülmemize tepki verenler.


ömerhattab
< Güzel din kardeşim üzülmemek elde mi ? Sen annene babana bir şey olsa veya sevdiklerine bir şey olsa ölseler hep o tarihte hüzünlenmezmisin. Burada haksızca Benim peygamberimin ailesini katletmişler sen halen üzülme diyorsun nasıl üzülmeyeyim ya üzülmeyen üzülmesin Benim peygamberim ağlamış bu mübarekler için ben nasıl dayanayım. Ama doğru bizim ülkemizde yezide bile hz diyen zihniyet olduğu sürece normal bizim üzülmemize tepki verenler. >
üzülmekle matem ve yas tutmak arasında fark vardır?Cahileye devrindeki adetlerle adetlenmeyi Peygamber s.a.v yasaklamıştır…Adam matem yapcam diye kendini doğruyor?Kendini zincirleynlere ne diyeceksiniz?Arkadaş Hz Hasan r.a. Hz Ali R.a neden üzülmüyorlar…Bunlar Fatimi ve safevilerin dine soktukları uydurmalardır?


simav
Tabi canım üzülmüyorlar kardeş sen bu adamlarla iç içe değilsin benim çevremde alevisi sünnisi caferisi şiası var. Hz Hasan Hz Ali olsun hepsinde anar ve üzülürler. Kendilerini artık zincire vurmuyorlar caferiler bunun yerine kızılaya bağış yapıyorlar. Bu iran ve diğer ülkelere de yansıdı artık.


Medine_
< Arkadaş Hz Hasan raHz Ali Ra neden üzülmüyorlar >
çünkü peygamberimiz sadece Hz.Hüseyin için ağladığı için …onlar içinde ağlasaydı ağlardık yine..
< Adam matem yapcam diye kendini doğruyor?Kendini zincirleynlere ne diyeceksiniz? >
bunlar şiaya görede haramdır .diğer mezhepler bölümüne gir orda var şia alimlerinin zincirlerle ilgili fetvası…


Ercan
Pek çok muharref din ve milletlerde aşırılığa kaçan yas tutma adeti İslâm’da makul bir hale getirilmiş, aşırılıklar yasaklanmıştır. Hz. Peygamber; "Yüzüne vurarak, üstünü başını yolarak ağlayan ve cahiliye adetini sürdüren bizden değildir" (Buharî; Cenâiz, 36) buyurmuş, oğlu İbrahim ve torunu öldüğünde ağlayıp gözünden yaşlar akınca, bu durumu soran sahabîlere; "Bu, Allah’ın kullarının kalbine yerleştirdiği bir acıma duygusudur. Allah, kulları arasında müşfik olanlara merhamet eder" (Buharî, Cenâiz, 33); "Göz yaşarır, kalb üzülür, fakat biz Rabbimizin razı olamayacağı bir şey söylemeyiz" (Buharî, Cenâiz, 44) demek suretiyle bu hüznün makul bir şekilde dışa vurulmasının caiz olduğunu belirtmiştir.

İslâm’a göre yasın süresi üç gündür. Ancak, kocası ölen kadın 4 ay 10 gün yas tutar, bu süreyi kocasının evinde geçirir. Bu süre esnasında süslenmemesi, yeni ve gösterişli elbiseler giymemesi, kendisine evlenme teklifi yapılmaması (dünür gidilmemesi), yapılsa dahi kabul etmemesi gerekir.

< Adam matem yapcam diye kendini doğruyor? >

Bu tür şeyler cahiliye döneminden kalan sapkınlıklardır. Dinen caiz değildir. Yasaklanmıştır.


islamyolu
yav yas tutmak dinimizde caiz değildir.

(Ölüyü överek ağlamak cahiliyet âdetidir.) [Buhari]

(Ölü, yakınlarının kendisine bağırarak ağlamasından azap [sıkıntı] duyar.) [Buhari]

(Yas tutan, ölmeden tevbe etmezse, kıyamette şiddetli azap görür.)
[Müslim]

(Ölü için yas tutmak insanı küfre sürükler.) [Müslim]

(Ölü için ağlayana da, onu dinleyene de lanet olsun.)
[Ebu Davud]

(Üzülünce, elbisesini yırtan ve bağırıp çağıran bizden değildir.) [Buhari]

(Çığlık atarak ölü için ağlayan kadına, Allah’ın, meleklerin ve bütün insanların laneti olsun.)
[Taberani]

(Nimete kavuşunca [davul] zurna çalmak, musibet anında bağırıp çağırmak caiz olmaz.)
(Bezzar)

(Rahmet melekleri ölünün arkasından feryat edip ağlayanlara dua etmez.)
[İ.Ahmed]

(Felakete uğrayınca, saçlarını yolan, elbisesini yırtan yüksek sesle bağırıp ağlayan bizden değildir.)
[Nesai]

Peygamberlerden Hazret-i Zekeriyya ile Hazret-i Yahya‘yı keserek şehid etmişlerdi. İlk islam şehidi Hazret-i Yaser ve hanımı Sümeyye hatun idi. Resulullah efendimizin sevgili amcası Hazret-i Hamza da feci şekilde şehid olmuştu. Peygamber efendimiz, şehid olan peygamberlerin, Hazret-i Yaser ile hanımının ve Hazret-i Hamza‘nın şehid edildiği günün yıldönümlerinde matem tutmadı. Matem tutmayı yasakladı.

Matem yasak olmasaydı, herkesten önce, Yahudi kadının Hayber’de verdiği zehirli yemeğin yıllar sonra etkisini göstererek şehid olan Peygamber efendimizin ölümü için matem tutulurdu. Hazret-i Hamza gibi; Hazret-i Ömer, Hazret-i Osman, Hazret-i Ali de şehid olmuş, Hazret-i Hasan da zehir verilerek şehid edilmişti.
Milyonlarca müslümanın mezhep imamı olan İmam-ı a’zam hazretleri de şehid edildi. Resulullah efendimizin emrine uyularak bu büyük zatlar için de yas tutulmadı. Yas tutmamak o büyük zatları sevmemek anlamına gelmez. Babası gibi Hazret-i Hüseyin gibi yüce bir imamın şehid edilmesi de, bütün Müslümanlar için büyük üzüntüdür. Ama yas tutmak, ölüm yıldönümlerinde dövünmek asla caiz değildir


ömerhattab
< Tabi canım üzülmüyorlar kardeş sen bu adamlarla iç içe değilsin benim çevremde alevisi sünnisi caferisi şiası var. Hz Hasan Hz Ali olsun hepsinde anar ve üzülürler. Kendilerini artık zincire vurmuyorlar caferiler bunun yerine kızılaya bağış yapıyorlar. Bu iran ve diğer ülkelere de yansıdı artık. >
Ölenin arkasından yüzünü gözünü tırmalayan, yakasını paçasını yırtan, Câhiliye insanı gibi bağıra – çağıra ağıt yakıp kendisine beddua eden, bizden, bizim yolumuzu izleyenlerden değildir."Buhârî, Cenâiz 36, 38, 39, Menâkıb 8; Müslim, İmân 165.hadis’te ölülerinin arkasından yüzünü dizini döven, yakasını paçasını yırtan ve Câhiliye dönemi insanları gibi kendisinin mahvü helâkini dileyenler hakkında Efendimiz’in "Bizden değildir" buyurmuş olduğu bildirilmektedir. Hemen belirtelim ki, bu "bizden değildir" ifadesi asla "müslüman değildir" anlamına gelmez. "Bize, bizim sünnetimize, bizim yolumuza, İslâm âdet ve edebine uymamış, bizi izlememiştir" demek olur. Yani bu konuda bizden ayrılmış ve hata işlemiştir mânasına gelir. Ehl-i sünnet inancına göre, günah işleyen kişi o günahın helâl olduğuna inanmadıkca dinden çıkmaz, günahkâr olur. Ama yaptığı günahın günah olmadığını iddia ederse o zaman bir günahı işlediği için değil, bir haramı helâl saydığı için küfre girer.Resûl-i Ekrem Efendimiz’in "Bizden değildir" ifadesi, sayılan davranışları sergileyen kadın-erkek herkese şâmildir. O, bu beyanı ile, müslümanların böyle yanlış hareketlerden uzak kalmalarını son derece ciddî bir tarzda ihtar etmiş olmaktadır.


simav
Peki tamam ömerbinhattap kardeş bu adamlar yanlış yapıyorlar bende üzülüyorum bende yanlışım. Peki bu adamlara söven ehlisünnetler mumsöndü iftirası atanlar vs vs durumu nedir ? Neden sordum konusuna gelince tamam bu adamların yaptıkları ehlisünnet kaynaklarına göre yanlış fakat bu konuyu merak ediyorum sadece ondan sordum.


Ercan
< yav yas tutmak dinimizde caiz değildir. >
İslam yolu kardeşim, dinimizde yas tutmak belirli sınırlar içinde caizdir.

< Hz. Peygamber; "Yüzüne vurarak, üstünü başını yolarak ağlayan ve cahiliye adetini sürdüren bizden değildir" (Buharî; Cenâiz, 36) buyurmuş, oğlu İbrahim ve torunu öldüğünde ağlayıp gözünden yaşlar akınca, bu durumu soran sahabîlere; "Bu, Allah’ın kullarının kalbine yerleştirdiği bir acıma duygusudur. Allah, kulları arasında müşfik olanlara merhamet eder" (Buharî, Cenâiz, 33); "Göz yaşarır, kalb üzülür, fakat biz Rabbimizin razı olamayacağı bir şey söylemeyiz" (Buharî, Cenâiz, 44) demek suretiyle bu hüznün makul bir şekilde dışa vurulmasının caiz olduğunu belirtmiştir. >
Sizin mesajınızda yazdığınız hadisler, üstünü başını yırtarak, saçını başını yolarak, Allah’a isyan ederek yas tutmamayı kapsar.


karadamlalar
mumsöndü iftirası ile caferilerin bir alakası yoktur ki, anadolu alevileri hakkında atılmış bir iftiradır bu elbette haksızdır ancak anadolu alevilerinin karmakarışık mitolojileri ile islamdan bir payı var mıdır sizce?(genelleme yapmıyorum)


simav
Çünkü alevileri kötülemek için ellerinden geleni yapanlar sayesinde bu halde. Anadolu aleviliği yok masal bu yeni türettiler tarihi ortada alevi demek Hz Taraftarıdır. Ama bizler kalkıp karşımızdaki kürt olsun sünni olsun alevi olsun tanımadan yargıladığımız için hep bu şekilde karalamalar yanlış düşünceler oluşuyor.


İKTİBAS
karalama falan yok alevilerin ibadet yerleri Cami değil İslam’ın asla tasvip etmediği kadınlı erkekli sazlı sözlü cem evleridir. Sadece bu bile onlar hakkında bize yeterince bilgi vermektedir. Hz Ali’yi mi örnek aldığınızı mı iddia ediyorsunuz? O halde camiye gidin cem evlerine değil zira Hz Ali Camiye giderdi.


ömerhattab
< Peki tamam ömerbinhattap kardeş bu adamlar yanlış yapıyorlar bende üzülüyorum bende yanlışım. Peki bu adamlara söven ehlisünnetler mumsöndü iftirası atanlar vs vs durumu nedir ? Neden sordum konusuna gelince tamam bu adamların yaptıkları ehlisünnet kaynaklarına göre yanlış fakat bu konuyu merak ediyorum sadece ondan sordum. >
Arkadaş bu iftiraları atan ehlisünnet değil ergenokoncu dinsizlerdir?Alevi sünni kavgası çıkaranlara kulak mı asıyorsunuz?


İKTİBAS
Ercan kardeşimiz gerekli cevabı vermiş hala niye uzuyor anlamıyorum.

islamyolu yaptığınız alıntı aynen şöyle;

(Ölü için ağlayana da, onu dinleyene de lanet olsun) [Ebu Davud]

İşte bal gibi uydurma bir hadis.

Halbuki Peygamberimiz torunu öldüğünde dayanamayıp ağlamaya başlar, soranlara da "Şüphesiz göz ağlar, kalp üzülür, biz sadece Rabbimizi razı edecek şeyler söyleriz" demiştir. Bir yakını öldüğünde insan ağlamaz mı? Ağlayana onu dinleyene lanet olsun da ne demek? böyle hadis mi olur. Sözün Peygamberimize kadar gideceğini düşünememiş olsalar gerek.


simav
Ömerbinhattap kardeşim sokağa çık bak çoğu sünni bu şekilde düşünüyor. Sivasta yaktılar peygamberimiz buna izin verir mi ? Hz Ömer adaletin öncülerinden izin verir mi ?


ömerhattab
< Ömerbinhattap kardeşim sokağa çık bak çoğu sünni bu şekilde düşünüyor. Sivasta yaktılar peygamberimiz buna izin verir mi ? Hz Ömer adaletin öncülerinden izin verir mi ? >
Sokaktaki insanların çoğu sünniliği biliyormu?Sivas olaylarını sünniler mi yaptı bu yalandır iftiradır?


islamyolu
< Ercan dediki:
İslam yolu kardeşim, dinimizde yas tutmak belirli sınırlar içinde caizdir
.
>

Allah razı olsun kardeş. Orada demek istedigim konu ile alakalı olan kendini parçalayacak şekilde ağıtlar yakmaktır. biliyorsun normal yas ise 3 günden fazla olmaz.

< İKTİBAS dediki :

(Ölü için ağlayana da, onu dinleyene de lanet olsun) [Ebu Davud]

İşte bal gibi uydurma bir hadis.

Halbuki Peygamberimiz torunu öldüğünde dayanamayıp ağlamaya başlar, soranlara da "Şüphesiz göz ağlar, kalp üzülür, biz sadece Rabbimizi razı edecek şeyler söyleriz" demiştir. Bir yakını öldüğünde insan ağlamaz mı? Ağlayana onu dinleyene lanet olsun da ne demek? böyle hadis mi olur. Sözün Peygamberimize kadar gideceğini düşünememiş olsalar gerek.

>
çelişki sizde var. Hadisi şerifleri anlamadıgınızda hemen iftira bu ne böyle ya. karşındaki Ebu davuttur. işi gücü yok uydurma hadis mi koyacak kitabına. Orada anlatmak istedigi ölü için ağlamak , kendini parçalayacak şekilde ağıtlar yakmak tır. sizler böyle manalar vererek bütün hadisleri inkara gidiyorsunuz. anlamadıgınız zaman hemen çelişki. Hele bir manasına bakın. Diğer hadisi şeriflerle cem et bakalım.

Peygamber Ağladı evet Ağladı oğlu ibrahim için ağladı. Ama Yas mı tuttu. Feryat mı etti. ne dedi bakalım.

Abdurrahman bin Afv demedi mi ya rasullullah sen yasak etmiştin ağlamayı.

Peygamber efendimiz ise :

Ey ibni Avf? Ben size günah ve ahmaklığın ifadesi olan şu iki ağlayış ve bağırışı yasakladım: Nimete kavuşulduğu sıradaki eğlence, oyun bağırışından ve musîbet ve felâket sırasındaki bağırışla yüz göz tırmalamak, üst baş yırtmaktan. Benim bu ağlamam ise, şefkatin eseridir, acımadan ibârettir. Merhamet etmeyene, merhamet edilmez

Peygamber Efendimiz yukarıdaki dersinden sonra da göz yaşlarına hâkim olamadı. Gözleri yaşla dolunca şöyle buyurdu:
"Göz yaş döker, kalb teessür duyar. Biz, Yüce Rabbimizin râzı olacağı sözden başkasını söylemeyiz. VAllahi, ey İbrahim! Senin ayrılığın bizi fazlasıyla mahzun etti!"

Bir erkek evlâda doyamamanın hasretli gözyaşlarını akıtan Efendimiz, daha sonra karşısındaki dağa bakarak şöyle buyurdu:
"Ey dağ! Eğer, bendeki üzüntü sende olsaydı, muhakkak yıkılmış gitmiştin. Fakat biz, Allah’ın bize emrettiğini söyleriz: ‘İnnâ lillahi ve İnnâ ileyhi râciûn"’

Aleviler konusuna gelince onların bir kitabı yok ki birşeyler diyeyim. kendi aralarında bile çelişki içindeler. bir tartışmaya şahit oldum. Adam Alevi benim nüfus cüzdanımda ne diye İslam yazıyor diyor. Diğerinin cevabı ise Seni adam yerine koymuşlarda İslam yazmışlar. Hıristiyan mı , yahudimi yazacaklardı. Diyip adamı susturdu . buna kendi kulaklarımla şahit oldum. ve bunun gibi itikatı bozuk olanlar çok var. Ekseriyeti diyebilirim. genelde şia dan ayıran Yanı Bir tek namaz kılmamalarıdır.

Allahın Helal dedigine haram diyen bunlar değilmi. ne bileyim ekseriyetin inancında Kivre olayında Kivrenin çocukları çocuklarının çocukları onun çocukları vs vs gibi gidiyor evlenilmesi haram dır. ve kendi mahremleri oluyor. yabancı olsalar bile , onlar için abi kardeş gibi mahrem olunuyor.

Tavşan eti ni haram etmişler

ya daha inanılmaz kişilerle konuşmuşum. çalıştığım ortamda bol var onlardan.

iyilerine bir şey demiyorum. komşulardan Kur’an okuyup namaz kılanlar’a da rastladım. itikat yönünden sağlam itikatı olanlarıda gördüm. ama ekseriyetinin fikirleri çok bozuk.


Mazlum.
Celaleddin Siyutî, İbrahim ve Zeyd ibn-i Ziyad’dan nakletmiştir ki:
Gökyüzü yalnız Hz. Yahya peygamber (a.s) ve İmam Hüseyin (a.s) için ağladı. Ağlaması ise onda bulunan kırmızılıktır. Hz. Yahya (a.s) öldürül-düğünde, gökyüzü kırmızılaştı ve gökten kan damladı; Hz. Hüseyin (a.s) de öldürüldüğünde, gökyüzü kırmızılaştı.


ömerhattab
Ey yas tutanlar Hz hüseyin r.a şehadetin anlamını idrak istiyorsan ona yas tutmak veya kendini zincire vurmak olarak görüyorsanız yazıktır size….
Zalime karşı mazlumun ayaklanmasını bunlara bağlayanlara müslümanları uyutmak için böyle bidatlere sarılanlara yazıklar olsun yazıklar olsun…
Zalime karşı bir avuç dahi olsa yürüyeceksiniz….


islamda yas tutmak, islam yas tutmak varmı, dinimizde yas tutmak

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();