Öğle ve ikindi namazında cemaat fatihayı içinden okurmu

Öğle ve ikindi namazında cemaat fatihayı içinden okurmu

Kayıtsız Üye
cemaatla namazda öğlen ve ikindi namazında fatihayı cemaat içinden okurmu


Cevap: öğle ve ikindi namazında cemaat fatihayı içinden okurmu

Ercan
İmama uyan bir kimse, yani muktedî, imam gizlide okusa aşikarda okusa
Sübhâneke`yi okuyup sükût eder. Fâtiha ve başka âyet okumaz İmama
uyan kimsenin, onun arkasında Fâtiha ve zamm-ı sûre okuması tahrîmen mekruhtur.
Çünkü imam cemaata riyaseten okumaktadır. İmamın okuması cemaatın okuması
yerine de geçer.


Cevap: öğle ve ikindi namazında cemaat fatihayı içinden okurmu

karadamlalar
"fatihası olmayanın namazı yoktur" hadisi uyarınca sahabe imamın arkasında fatiha okumuştur, cumhur-u ulema da fatihanın cemaatin de okumasının farz olduğuna hükmetmiştir.


Cevap: öğle ve ikindi namazında cemaat fatihayı içinden okurmu

cavraşım
İmama uyan bir kimse, yani muktedî, imam gizlide okusa aşikarda okusa
< Sübhâneke`yi okuyup sükût eder. Fâtiha ve başka âyet okumaz İmama
uyan kimsenin, onun arkasında Fâtiha ve zamm-ı sûre okuması tahrîmen mekruhtur.
Çünkü imam cemaata riyaseten okumaktadır. İmamın okuması cemaatın okuması
yerine de geçer. >

< "fatihası olmayanın namazı yoktur" hadisi uyarınca sahabe imamın arkasında fatiha okumuştur, cumhur-u ulema da fatihanın cemaatin de okumasının farz olduğuna hükmetmiştir. >
buyrun cenaze namazına


Ercan
"İmama uymak" sözünden ne anlıyorsunuz çok merak ediyorum.

< İmam-ı a’zam hazretlerinin, (Cemaatle namaz kılarken, imama uyanlar, Fatiha ve zammı sure okumaz) dediğini duyanlardan on kişi, Hazret-i imamın huzuruna gelip derler ki:

İmamın okumasını kâfi görüp, cemaate Kur’an okutmadığını işittik. Halbuki, Fatihasız namaz olmaz. Elimizde bunu ispat eden kuvvetli deliller vardır. Hakkın ortaya çıkması için tartışmaya geldik.

Hazret-i imam der ki:
Ben bir kişi, siz on kişisiniz, hepinizle aynı anda nasıl tartışayım?
– Nasıl tartışmak istiyorsunuz?

İçinizden en bilgili, âlim olanı seçin, onunla konuşayım. O, kendi ile birlikte hepinizin adına konuşsun.
– Teklifiniz uygun…

O beni yenerse, hepiniz beni yenmiş olacaksınız, ben onu yenersem, hepiniz yenilmiş olacaksınız. Kabul mü?
– Peki kabul ettik.

– Tartışmayı ben kazandım.
– Nasıl olur, daha başlamadık bile…

– Siz, seçtiğiniz âlimin hepinizin adına konuşmasını kabul etmediniz mi?
– Evet…

Ben de, sizin kabul ettiğinizi kabul ediyor, aynı şeyi söylüyorum. Herkesin tâbi olduğu imam, kendi adına ve ona uyup, imam kabul edenler adına Kur’an-ı kerim okur, cemaat okumaz. Anlaşamadığımız bir nokta kaldı mı?
On kişi hakkı kabul etmek zorunda kaldılar.

İmam-ı Rabbani hazretleri buyurdu ki:
Mezhebin hükmüne aykırı diye bir hadis-i şeriflerle amel etmek, bize caiz olmaz. Mezhebimizin hükmüne aykırı gibi görülen hadis-i şerifler, âlimlerin sözlerini reddetmek için delil ve senet olamaz. Bir Hanefinin, imam arkasında Fatiha okuması mezhepten çıkmaktır, ilhad’dır. (Mektubat m.312, Mebde ve Mead 31)


Kifaye
kitabında buyuruldu ki:
(Müctehid olmayan din adamı, okuduğu hadisten kendi anladığına uyarak amel edemez. Müctehidlerin âyet-i kerime ve hadis-i şeriflerden anlayarak, verdikleri fetva ile amel etmesi gerekir. Takrir kitabında da böyle yazılıdır.)

forumduasi.com/hanefi-mezhebinde-namaz-ve-kilinisi/Namazda imam arkasında Fatiha okunur mu?

Bu konudaki üç hadis-i şerif şöyle:
(Fatihasız namaz eksiktir.) [Tirmizi]

(forumduasi.com/hanefi-mezhebinde-namaz-ve-kilinisi/Namazda imam okurken siz de okumayın, Fatihayı hafif okuyun!) [Beyheki]

(Fatihasız namaz olmaz.) [Buhari, Müslim]

Bu hadislere ve başka delillere dayanarak, Şafii âlimleri imam arkasında Fatiha okumanın farz olduğunu bildirmişlerdir.

Maliki’de ise, imam yavaş okurken müstehaptır. İmam açıktan okuyorsa, Fatiha okunmaz. Namazda Fatiha okumak Maliki’de farz, Hanefi’de ise, vaciptir. Hadis-i şeriflere bakalım:
(İmamla namaz kılarken susun, imamın kıraati, cemaatin kıraatidir.) [Hatib]

(İmamın arkasında olmak hariç, Fâtiha okumadan bir rekat kılan, aslâ namaz kılmamıştır.) [Tirmizi]

(Ne o, Kur’anda rekabet mi, namazda biri benimle beraber okuyordu.) [Tirmizi]

Hanefi âlimleri, bu hadislere ve başka delillere dayanarak, (İmam arkasında Fatiha okumak mekruhtur) demişlerdir. >


cavraşım
< Bu hadislere ve başka delillere dayanarak, Şafii âlimleri imam arkasında Fatiha okumanın farz olduğunu bildirmişlerdir. >
< Hanefi âlimleri, bu hadislere ve başka delillere dayanarak, (İmam arkasında Fatiha okumak mekruhtur) demişlerdir. >
bir amel bir mezhepte farz iken başka bir mezhepte nasıl mekruh olur anlayabilmiş değilim

biribirine zıt hadisler nasıl olur:

İmamla namaz kılarken susun, imamın kıraati, cemaatin kıraatidir

< Namazda imam okurken siz de okumayın, Fatihayı hafif okuyun!

Fatihasız namaz olmaz >


karadamlalar
< Bu hadis Mütevatirdir:

لاَ صَلاَةَ لِمَنْ لَمْ يَقْرَأْ بِفَاتِحَةِ الْكِتَابِ

(Namazda) Fatiha Sûresini okumayan kimsenin namazı yoktur:

a. Bir lafız da ise,﴿ كُلُّ صَلاَةٍ لاَ يُقْرَأُ فِيهَا بِأُمِّ الْكِتَابِ فَهِيَ خِدَاجٌ ﴾İçerisinde Fatiha Sûresi okumayan her namaz, eksiktir ifadesi vardır. Müslim, Salat 41; İbn Mâce, İkame 11; Müsned, 2/478

Bir başka lafız da ise,﴿ مَنْ صَلَّى صَلاَةً لَمْ يَقْرَأْ فِيهَا بِأُمِّ الْكِ&#157
8;َابِ فَهِيَ خِدَاجٌ غَيْرُ تَمَامٍ ثَلاَثاً ﴾Kim Fatiha Sûresini okumadan bir namaz kılarsa, (bilsin ki) bu namaz, eksiktir (Resulullah (s.a.v), bu sözü üç kere tekrarladı.)ifadesi vardır. Müslim, Salat 38 (395); Ebu Dâvud, Salat 136 (821); Tirmizî, Tefsiru sure-i Fatiha (2954)

Bir diğer lafız da ise,﴿ لاَ تُجْزِئُ صَلاَةٌ لاَ يُقْرَأُ فِيهَا بِفَاتِحَةِ الْكِتَابِ ﴾İçerisinde Fatiha Sûresi okunmayan bir namaz, yeterli değildir ifadesi vardır. Tirmizî, Salat 116

Bir başka lafız da ise,﴿ لاَ صَلاَةَ إِلَّا بِفَاتِحَةِ الْكِتَابِ وَشَيْء مِنَ الْقُرْآَنِ بَعْدَهَا ﴾ Fatiha Sûresini ve bundan sonra da Kur’an’dan her hangi bir şey okumadıkça, (kıldığınız namaz,) namaz değildir ifadesi vardır. Ebu Dâvud, Salat 132; Tirmizî, Salat 69, 116

Bu hadis, şu yollardan gelmiştir:

1.Ubâde ibnu’s-Sâmit
2.Ebu Hureyre
3.Hz. Aişe
4.Enes
5.Ebu Katâde
6.Abdullah ibn Ömer
7.Abdullah ibn Amr
8.Hz. Ali
9.Ebu Ümâme
10.Ebu Sâid
11.İmrân b. Husayn
12.Rifâa b. Râfi’
13.Abdullah ibn Mes’ud ve daha bir çokları.

Buhârî (ö. 256/870) Hayru’l-kelâm fi kırâat halfe’l-imâm adlı kitabında konu ile ilgili olarak aynen şöyle der:

Resulullah (sallAllahu aleyhi ve sellem)’den gelen﴿ لاَ صَلاَةَ إِلَّا بِقِرَاءَةِ أُمِّ الْقُرْآنِ ﴾Fatiha Sû-resini okumadıkça, (kıldığınız namaz,) namaz değildir haberi, mütevatir-dir.

İbn Abdilber(v.463/1070) de Fatiha Suresini okumayı vacip olarak gören Hanefî uleması ile ilgili olarak sunları ifade etmektedir:

”Namazda Fatiha okumanın vacip olmadıgını söyleyenler,Peygamber’in ”noksandır”ifadesi Fatiha’sız kılınan namazın caizligine delalet eder. Ve noksan namaz caizdir, demislerdir. Bu söz hatalıdır. Çünkü noksan olan bir sey tamamlanmıs sayılmaz. Namazını tamamlamadan çıkan bir kimsenin, onu yeniden ve tam olarak kılması gerekir. Bu itibarla noksanlıgını itiraf ettigi halde, caiz oldugunu iddia edenlerin iddialarını ispatlayıcı delil göstermeleri gerekir.” İbn Abdilberr, et-Temhîd, XX, 192

İbnü’l Arabî(v.543/1148), Rasûlullah(sallAllahu aleyhi ve sellem)’in ”namazı yoktur” ifadesinin tamam olmaya mı, yoksa kemal olmaya mı delalet olduguna dair tartısmalar meydana geldiginden hareket ederek, bu konuda en meshur fetvanın umum üzere nefye göre oldugunu, İmam Malik’ten gelen en kuvvetli fetvaya göre, namazda Fatiha okumayanın namazının batıl oldugunu ifade etmistir. el-Kurtubî, el-Câmi’ li Ahkâmi’l-Kur’ân, I, 123

İbn Hacer(v.852/1448), konuyla ilgili Hanefîler’in görüslerini aktardıktan sonra, onların görüslerinin yanlışlıgı ile ilgili şu bilgileri vermektedir:

”Hanefîler Fâtiha Suresi’nin kıraatini vacip kabul ederler. Fakat onların kaidelerine göre, onu okumak vacip olmakla birlikte namazın sıhhatinin sartı degildir. Çünkü onun vücubiyeti sünnetle sabit olmustur. Namazın sıhhati ancak farz olana baglıdır. Onlara göre farz, Kur’an’ın dısındaki bir seyle sabit olmaz. Farz olan ayetle belirtildigi üzere kolay olanın okunmasıdır. Fatiha’nın kıraatinin tayini hadisle sabit olmustur. Bunun için onun kıraati vacip olur, onun terk edilmesi günahtır. O okunmadan kılınan namaz caiz olur. Böyle bir karar, namazda Fatiha okumayı terketmeye yol açmaz mı? Kisi Allah’a yakınlasmak için namaz kılacak, bunda günah irtikab ettirecek bir sey yapacak. Bu mezhebin muhalefette ne kadar asırılıga gittiginin göstergesidir. Aynı zamanda İbn Hacer, ”Kur’an’dan kolayınıza geleni okuyun ayetindeki ve Hanefîlerin delil olarak kullandıkları Ebû Hureyre(r.a.) rivayetinde yer alan ”Ezberinden kolayına geleni oku” ifadesindeki ”kolay olan” ifadesinin, Ubâde(r.a.) hadisindeki ”Fatihasız namaz olmaz” kavliyle takyid edilmis oldugunu ifade etmek suretiyle, Hanefîlerin görüsünü tenkîd etmistir. İbn Hacer, el-Askalânî, Fethu’l-Bârî Serhu Sahîhi’l-Buhârî, I-XXIII, Beyrût, 1379/1959, II, 242, 243

Sevkânî(v.1250/1834) de, İbn Hacer’in yukarıda aktarılan görüsüne degindikten sonra, Hanefilerin Fatiha Suresi’nin kıraatini vacip kabul edip, namazın rüknü saymamalarını, sünnetin reddettigini ifade ederek, bir çok alimin bu görüsü caiz ve sahih kabul etmedigini, sadece re’ye sarılanların caiz ve sahih olarak kabul ettiklerini ifade etmis, bunu selefin re’y ehlinden sakındırmasının bir örnegi olarak kabul etmistir. Sevkânî, Neylü’l-Evtâr, I, 235 >
hadislerde bir çelişki yok. imamın arkasında da sahabe fatiha okumuştur, hanefiler(alimler) ise bu konuda yaptıkları yorumlarla hatalıdırlar.


karadamlalar
Ubade’t-îbnu es-Samit radiyAllahu anh’dan: Rasûlullah sallAllahu aleyhi ve sellem buyurdu ki: "Her kim ki, "Fatiha’t-ul-Kitabı" okumazsa onun namazı yoktur."(594)

Ubade’t-İbnu es-Samit radiyAllahu anh’dan, şöyle dedi: Bir sabah namazında Rasûlullah sallAllahu aleyhi ve sellem’in arkasında idik. Rasûlullah sallAllahu aleyhi ve sellem Kurân okurken, kıraati ona ağırlık verdi. Namazdan bitince (cemaate hitaben) zannedersem sizler imamınızın arkasında (Kur’ân) okuyorsunuz dedi? Biz de: Evet ya Rasûlullah hızlıca (size yetişebilmek için okuyoruz) dedik. Rasûlullah sallAllahu aleyhi ve sellem; İmamınızın arkasında "Fatiha’dan" başka bir şey okumayın, zira "Fatiha’yı" okumayanın namazı yoktur" dedi.(595)

Reca İbnu Hayve’den, şöyle dedi: Bir gün Ubade’t-İbnu es-Samit radiyAllahu anh’ın yanı başında namaz kılıyordum ki, imamın arkasında (Fatiha’yı) okuduğunu duydum. Namazı kıldıktan sonra, dedim ki: "Ya Eba Velid, sen imamla olduğun halde arkasında (Fatiha’yı) okuyor musun? dedi ki: Yazıklar olsun sana (Fatiha’sız) namaz yoktur (bilmez misin?)(596)

Enes İbnu Malik radiyAllahu anh’dan: Rasûlullah sallAllahu aleyhi ve sellem (bir gün) ashabına namaz kıldırdı. Namazdan bitince, yüzünü ashabına çevirerek dedi ki:

İmam okuduğu halde siz de (arkasında) namazlarınızda okuyor musunuz? Hepsi sukut ettiler. Rasûlullah sallAllahu aleyhi ve sellem bu sorusunu üç kere tekrar etti. Birisi veya birkaçı dediler ki: Evet Yâ Rasûlullah biz bunu yapıyoruz. Rasûlullah sallAllahu aleyhi ve sellem buyurdu ki: Bunu yapmayın. Sizden biriniz imamın arkasında, içinden olmak üzere sadece "Fatiha’yı" okusun.(597)

Ebu Hureyre radiyAllahu anh şöyle dedi: Rasûlullah sallAllahu aleyhi ve sellem buyurdu ki: "Fatiha" okunmayan namaz yeterli değildir. Dedim ki: P
eki Yâ Rasûlullah, eğer imamın arkasında olursam? dedi ki: Elimden tutarak: "Fatiha’yı" içinden (kendi kendine) oku buyurdu.(598)

Ebu Hureyre radiyAllahu anh şöyle dedi: Rasûlullah SallAllahu Aleyhi ve Sellem buyurdu ki: Her kim ki namaz kılar da o namazında "Ümmü’l-Kur’ânı’ okumazsa, o namaz güdüktür sonra güdüktür, (yani) tamam değildir dedi. (Müslim’in rivayetinde ise bu sözü üç kere tekrar etti şeklinde gelmiştir.)

(Ravi diyor ki Bunun üzerine dedim ki: "Ya Eba Hureyre! İmam sesli okuduğunda nasıl yapayım? "Fatiha’yı" içinden okursun. Zira ben Rasûlullah sallAllahu aleyhi ve sellem işittim ki: Şöyle buyurdu. Allahu Teâla buyurdu ki: Ben "Fatiha’yı" benimle kulum arasında yarı yarıya taksim ettim. (Yarısı benim yarısı kulumundur.) Ve kulumun istediği onundur." Kul, Elhamdu lillahi Rabbi’I-alemin dediği zaman Allah da: Kulum bana hamd etti der. Kul, Errahmanirrahim dediği zaman, Allah da: Kulum beni sena etti der. Kul, maliki yevmiddin dediği zaman, Allah da: Kulum beni temcid etti (ve bir defada: Kulum bana tebyiz eyledi dedi.) Ve buraya kadar benim. Kul iyyake na’budu ve iyyake neste’in dediği zaman, Allah: Bu kulumla benim aramda ve kulumun istediği hakkıdır der. Kul İhdına’s-sırata’l-müstakim sıratallezine en’amte aleyhim ğayri’l-meğdubi aleyhim ve-la’d-dâllîn dediği zaman, Allah: İşte bu kulumundur ve kulumun istediği hakkıdır" buyurur.(599)

Abdullah İbnu Amr radiyAllahu anh şöyle dedi: Rasûlullah sallAllahu aleyhi ve sellem (ashabına hitaben) Benim arkamda olduğunuz halde (Kur’ân) okuyor musunuz diye sual etti? (Sahabeler) dediler ki: Evet Yâ Rasûlullah süratli bir şekilde okuyoruz. (Bu cevap üzerine) Rasûlullah sallAllahu aleyhi ve sellem buyurdu ki: (İmamın arkasında) "Fatiha’dan" başka bir şey okumayın.(600)

Yezid İbnu Şerik şöyle dedi: Ömer İbnu’l-Hattab radiyAllahu anh’a dedim ki:
İmam’ın arkasında iken "Fatihat’uI-Kıtab’ı" okuyabilir miyim? Evet okursun dedi. Ve tekrar dedim ki: Sen okuduğun halde de mi Yâ Emir’el-Mu’minin? dedi ki: "Evet ben okusam da" buyurdu.(601)

Not:Sahabelerden ve Tabi’inden ehli ilmin ekserisinin ameli bu hadisler üzeredir. Sahabelerden, Ömer İbnu’l-Hattab, Ali İbnu Ebi Talib, Aişe Binti Ebi Bekr, Ebu Hureyre,Enes İbnu Malik, İbnu Abbas, İbnu Ömer, İbnu Mes’ud, Muaz İbnu Cebel, Ubey İbnu Ka’b, Ubade’t-İbnu es-Samit, Abdullah İbnu Amr radiyAllahu anhuma daha isimlerini zikretmediğimiz birçok sahabe vardır.

Kaynaklar:

594:Buhari(756) Müslim(394) Ebu Davud(822) Tirmizi(247) Nesei(2/137) ve Ibnu Mace(837)
595:Ahmed(5/316/322) Ebu Davud(823) Tirmizi(311) Nesei(2/141) Buhari Cüz’ünde(60/226)
Darekutni(1/318) İbnu Hibban(1776) Hakim(1/238) Beyhaki Süneninde(2/164) ve Kıra’atta(98) İbnu Ebi Şeybe(1/373) ve Tahavi(1/215) hasen bir senedle rivayet etmişlerdir.
596:Abdurrazzak(2771) hasen bir senedle rivayet etmiştir.
597:Buhari Cüz’ünde(224) Darekutni(1/340) Tahavi(1/218) Abdurrezzak(2765) Beyhaki Kitab’ul-Kıra’atta(121) Süneninde(2/166) Hatib(13/176) Ebu Ya’la ve Taberani Evsat ta Mecmauz zevaid(2/110) sahih bir senedle rivayet etmişlerdir.
598:İbnu Huzeyme(490) ve İbnu Hibban(1780) sahih bir senedle rivayet etmişlerdir.
599:Müslim(395) Ebu Davud(821) İbnu Mace(838) Malik(1/84) İbnu Huzeyme(489) İbnu Ebi Şeybe(1/375) İbnu Hibban(1775) Buhari Cüzünde(15/68/65/72) Abdurrezzak(2767) Ebu Avane(2/138) Beyhaki(2/38) Beyhaki Kitabul Kıraat’da(52) sahih bir senedle rivayet etmişlerdir.
600:Buhari Cüz’ünde(57) ve Beyhaki Kitab ‘ul-Kıraatta(138) hasen bin senedle rivayet etmişlerdir.
601:Bu hadisi Buhari Cüz’ünde(45) Beyhaki(2/167) Hakim(1/239) Darekutni(1/218) Tahavi(1/218) ve Abdurrezzak(2776) Hasen bir senedle rivayet etmişlerdir.


cavraşım
sonuç;imamın arkasında da olsak okuyacağız öylemi?


Ebu Muhammed
Carasim
Herkes kendi mezhebine uymalı.
Hanefilere imama uyan fatiha okumamali.
Şafii ve hanbelilere gore okumak zorunda.
Maliki nin görüşünü hatırlamıyorum.

Her imamın delili var


karadamlalar
"Hanefilere imama uyan fatiha okumamali."

İmam Ebu Hanife:"Sahih hadis benim mezhebimdir."

cavraşım mezhep taassubu yanlışı doğru yapmayacaktır, mezhep alimleri hatasız değillerdir.


Hoca
< cavraşım mezhep taassubu yanlışı doğru yapmayacaktır, mezhep alimleri hatasız değillerdir. >
Mezhep alimleri hatasız değillerdir bu doğru ama emin ol senden daha alim ve güvenilirdirler!
Senin ve senin hocalarının hadis seçimine uyacağıma imam azamı ve imam şafiiyi tercih ederim.

Biz site yönetimi olarak, sorulara cevap verdiğimizde kimin mezhebi neyse ona göre veririz.
Dileyen de mezheplere uymayabilir ama bu uygulamasını burda yayamaz.


karadamlalar
kafama göre içtihad etmişim gibi yorum yazmışsın mum, aktardığım yazılar da yine diğer alimlerin görüşleri.


karadamlalar
nasıl ki diğer mezheplerin alimleri hanefileri tenkid etmiş ve uyarmışsa bu konuda, ben de uyaracağım onlar gibi bunda ne var…


Şema
< nasıl ki diğer mezheplerin alimleri hanefileri tenkid etmiş ve uyarmışsa bu konuda, ben de uyaracağım onlar gibi bunda ne var. >
Bunda size göre bir şey olmaya bilir ama
bu bizim prensibimiz, kişiye cevap taklit ettiği mezhebe göre verilir.


cavraşım
< Mezhep alimleri hatasız değillerdir bu doğru ama emin ol senden daha alim ve güvenilirdirler!
Senin ve senin hocalarının hadis seçimine uyacağıma imam azamı ve imam şafiiyi tercih ederim. >

arkadaşta hadislere ve mezhep imamlarımızın görüşüne göre cvp verdi zaten

kafasına göre sallamadı değil mi?

< Bunda size göre bir şey olmaya bilir ama
bu bizim prensibimiz bu forumda uymak zorundasınız! >

sizin prensibiniz nedir açıklarsanız sevinirim?

arkadaş konuya cvp yazarken hadisleri ve mezhep imamlarımızın görüşlerini ve de birbirine olan tenkitlerini yazdı

ne var bunda?


yusuf2012
yyaa anlayamadım bir türlü imam içinden okurken ,,,, ben namaz kılmıyorum da sanki bomboş dikiliyor gibi geliyor bana hep vesvese geliyor içime ,, peygamber efendimiz ,SAV, in görüsü ve dediği nedir .kardeşim bu namaz başka bir şey değil ki mezhep imamlarımız değişik fikirleri var ama tek bir cevabı yokmu bu işin …..


arifselim
İmamın okuması cemaat içinde geçerlidir. Bunun cevabı budur ve sünnet olanda budur. Hanefilere göre sadece kıyamda iken ilk sübhanekeden başka bir şey okunmaz. Bu esnada tefekkür ve huşu içerisinde durulur.


Tufan
Ben Fatiha süresini yavaş okuyorum bu sefer hoca beni geçiyor ve Rukuye gidiyor ben okudugum fatiha yarım kalıyor. . Bu nasıl olcak peki


arifselim
Hanefiler imamın arkasında fatihayı okumazlar. Bu durumda zaten okumaman gerekir. Sadece en başta sübhaneke okunur ve kıyamda başka bir şey okunmaz.


imama uyan fatiha okur mu, hoca namaz kıldırırken dua okunurmu, cem
aatle namaz nasıl kılınır hanefi

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();