Türkiye Şeriatla Yönetilsin İster miydiniz?

Türkiye Şeriatla Yönetilsin İster miydiniz?

pars06
Türkiye Şeriatla Yönetilse İster miydiniz?Evet soru bu 1923 yılında Atatürk cumhuriyeti ilan etti 1924 yılında ise halifelik kaldırıldı.Siz bunlar yapılınca mı daha mutlu oldunuz yoksa halifelik kaldırılmasa daha mı mutlu olurdunuz.

Ve halifelik kaldırılmasaydı şu anda Müslümanların durumu nasıl olurdu?


Cevap: Türkiye Şeriatla Yönetilsin İster miydiniz?

rakif
türkiyede istesenizde şeriat sistemini uygulayamassınız şeriat sistemi adil bir sistemdir adil bir yönetim gösterecek tanıdığınız bir yönetici varmı ? Allah muhafaza manyağını biri iş başına geçse önüne geleni kesip doğrar o yüzden asla istemem


Cevap: Türkiye Şeriatla Yönetilsin İster miydiniz?

İKTİBAS
pars06 öyle bir soru sordunuz ki muhtemelen cevaplar hep "isterük" olacaktır.

Lakin bu isterük diyenler şunu da hesaba katarak lütfen cevap versinler.

Malum şu anda Türkiye’de ve tüm dünya’da ümmet ihtilaf halinde ve her bir grup kendilerin hak yolda olduğunu iddia etmekte ve kendisi dışındakileri bir şekilde itham etmektedir. İşte Harici, hadis inkarcısı, vehhabi, sufi, tarikatçı, mealci, mürcie, mezhepsiz vs.

Soru şu Türkiye Şeriat ile yönetilecekse yönetenler bunlardan hangisi olacaktır? Soru ilginç değil mi : )) daha ilginc olan ise cevaplar, bakalım bunlardan hangisi başa gelirse diğerlerinin başına ne gelir;

1-Sufi, Tarikatçı;

Osmanlının yıkılmasının en büyük sebeplerinden biri sufilerin cihadı başkalarına hediye edip miskinhanelerde oturup bunun keyfini çıkarmaları ve transandantal meditasyon yaparak mistik bir alemin fıstık yaşantısından fazla tütsü çekip sarhoş olmaları nedeniyle kendileri dışında cereyan eden düşmanların tuzaklarından bihaber yaşamalarıdır.

Bunlar başa gelse vay diğerlerinin haline. Hele hele vehhabiler kaçacak delik ararlar, ömerhattap, islamyolu ve cihad38 ilk kılıcı sallayacak kişiler olacaktır : ))

2- Hariciler;

Bu sefer tam tersi bir durum söz konusu. Tarikatci ve sufiler kaçacak delik aramak zorunda kalacaklar

3- Selefiler;

Diğerlerinden farklı davranmayacaklardır. Suud örneğinde bunu görebiliyoruz. Kendileri gibi düşünmeyen ne kadar alim varsa hapislere atıyorlar. Sokaklar gizli ajan dolu halk susturulmaya çalışılıyor.

Bütün bunlardan sonra ben bu şekilde bir şeriatin gelmesini istemem doğrusu. Ha bizim gibiler yani adil ve Kuran ve Sünnet merkezli, mezhep taassubu olmayan her görüşe ve fikre İslam’a düşmanlık beslemedikleri sürece saygılı olanlar gelecekse elbette isterim.


Cevap: Türkiye Şeriatla Yönetilsin İster miydiniz?

ELHAMDULİLLAH
< Türkiye Şeriatla Yönetilse İster miydiniz? >

Her ülkenin bir şeriatı muhakkak vardır. TÜRKİYE’ninde ŞERİATI var. İstemeyiz desek HUKUKEN SUÇ teşkil eder zaten.

ŞERİATULLAH’ı istermesiniz derseniz eğer. Yani Allahu Taala’nın Kanununu…. El hak isteriz.

Tabi istemekle olmuyor….. Demokraside isteriz. Cumhuriyetsiz asla olmaz. Laiklik ise vazgeçilmezimiz.

Öncelikle CUMHUR’un yöneticisini seçmesini isteriz. CUMHURİYET isteriz hülasa.

Sonra DEMOKRASİ isteriz. Tartışma ve iyi olan kazansın ortamı.

Laiklik isteriz, herkes özgürlük alanının dışına çıkmasın ve diğerinin özgürlüğüne müdahil olmasın. Kendi özgürlüğünü yaşarken başkasının özgürlüğünü kısıtlamaya kalkmayan türünden bir laiklik.

Bu durumda şeriat zaten oturmuş ülkede….. Başka bir şey istemeye gerek varmı….?????


İKTİBAS
yani siz şimdi Türkiye Cumhuriyetinin laik demokratik sosyal bir hukuk devleti olmasından memnunsunuz ve bu yönetim biçiminin bir Müslüman için ideal olduğunu söylüyorsunuz, doğru mu anladım?


ELHAMDULİLLAH
< Türkiye Cumhuriyetinin laik demokratik sosyal bir hukuk devleti olmasından memnunsunuz >

Olamamasından muzdaribim….

TÜRKİYE CUMHURİYETİ Gerçek manada laik….

TÜRKİYE CUMHURİYETİ Gerçek manada demokratik….

TÜRKİYE CUMHURİYETİ Gerçek manada SOSYAL (VAKIF VE İMARETHANELERİ V.S.) ve….

TÜRKİYE CUMHURİYETİ Gerçek manada HUKUK (KANUN DEĞİL) HUKUK DEVLETİ olsa….

Bir MÜSLÜMAN için bundan daha iyi bir yönetim şekli olamaz…..

HAKİMİYET BİLA KAYD-I ŞART MİLLETİNDİR.

Çıkar birileri ve şöyle der….

HAKİMİYET BİLA KAYD-I ŞART ALLAHINDIR.

Allahu Taala ise şöyle der….

Size Cüz-i İrade’nizi verdim. Hakimiyet bu gün sizindir.

Hakimiyet’in Yalnız Allahu Taala’nın olacağı O Gün’e kadar kimse kusura bakmasın Allahu Taala’yı bu hususda suçlayamaz. Cüz’i İraden var kullan ve ADALETİ yay.


cihad38
< Hele hele vehhabiler kaçacak delik ararlar, ömerhattap, islamyolu ve cihad38 ilk kılıcı sallayacak kişiler olacaktır : )) >
büyük ihtimal sende kaçacak delik ararsın, hoş bugün adres versen yine aynı olur,şeriat gelmeden de sizi kesebilirim.:)


İKTİBAS
Vay be Başbakan gerçekten haklıymış, gerçekten de son 10 yılda aşırılıklar(!) törpülenmiş ve bunlar paratoner görevi görmüş ve sizin gibilerin gazını almışlar.

Tabi efendim İslam Şeriati bizim neyimize ne güzel rahat rahat dinimizi yaşıyoruz, namaz serbest ibadet serbest, başörtüsü serbest, dindara zorluk yok tam tersi bak Kuran dersi bile okullara girdi ohooo daha ne olsun. Başbakanımız da Müslüman. Tabi İslamı bilmeyince bundan iyisi Şam’da kayısı değil mi? Gerçi Şam da eski Şam değil ya ağzımız alışmış işte.

Allah bizden İslam’ı hayatımızın her anına her alanına tahsis etmemizi istemişken birileri mevcut küfür rejimleri takiyyelendirip İslamileştirmeye çalışıyorsa "yolunda gitmeyen bir şeyler var" demektir.


ELHAMDULİLLAH
Fransız ihtilalinin temelini oluşturan nüshaların, üsküdardaki. Hacı Selim Ağa kütüphanesinden notlar halinde alındığı ve Aziz Mahmud Hüdai’nin eserlerinin osmanlıca bilen fransızlar tarafından aylarca tercüme edilerek kanunname’nin İslam Hukuku’ndan alındığını biliyormuydunuz….


Kırlangıç.
Şeriattan kasıt Allah’ın kanunlarıysa ve eğer o kanunlar bazı ülkelerde olduğu gibi çarpıtılmayacak olduğu gibi uygulanacaksa o şeriate can feda..


İKTİBAS
Osmanlı dine dayalı devlet değil devlete dayalı bir din yapısı ile yönetiliyordu. Padişahlar "hakk’us saltanat" yani kanun koyucudur aynı zamanda. Neyse işim çıktı sonra devam ederiz inş.

—————————–

Şeriattan kasıt Allah’ın kanunlarıysa ve eğer o kanunlar bazı ülkelerde olduğu gibi çarpıtılmayacak olduğu gibi uygulanacaksa o şeriate can feda

Aynen öyle Kırlangıç kardeşim, doğru diyorsun.


İKTİBAS
Şeriattan kasıt Allah’ın kanunlarıysa ve eğer o kanunlar bazı ülkelerde olduğu gibi çarpıtılmayacak olduğu gibi uygulanacaksa o şeriate can feda

Aynen öyle Kırlangıç kardeşim, doğru diyorsun.


ömerhattab
< Soru şu Türkiye Şeriat ile yönetilecekse yönetenler bunlardan hangisi olacaktır? Soru ilginç değil mi : )) daha ilginc olan ise cevaplar, bakalım bunlardan hangisi başa gelirse diğerlerinin başına ne gelir; >
Sizin gibilerin Müslümanların başına geçmesi vay müslümanım diyenin haline…Nede olsa fitne kazanını kaynattınız bütün müslümanları birbirine düşman ettiniz…Bak sen ağzınla diyorsun fitnebaz biz bu işleri yapmayacığımız halde bize yalan ve iftira isnat ediyorsunuz?


cavraşım
müslümanlar arasında,ehlisünnet olanların bile aralarında bu kadar anlaşmazlık,kin ve nefret olması beni ve benim gibi dinini fazla bilmeyen ve yaşayamayanları soğutuyor

dini konulardaki ihtilaflarda cabası


Ebu Muhammed
Şeriat Allah ve Rasulunun kuyrukları demektir.
Ben istemiyorum demek kültürdür dikkat edelim.
Rakif


ömerhattab
< Bunlar başa gelse vay diğerlerinin haline. Hele hele vehhabiler kaçacak delik ararlar, ömerhattap, islamyolu ve cihad38 ilk kılıcı sallayacak kişiler olacaktır : )) >
Allah’a szizi havale ediyorum …Arkadaş bana iftira etmekten vazgeç…Eğer ben bu düşüncelere sahip değilsem rabbim seni cehennem çukurlarının en dibine tıksın…?


karadamlalar
Allahın hükümlerini istememek nisa-60 ayetine göre açıkça küfürdür zaten, bizler tabi olacağımız kişileri düşünmek yerine tabi olabileceğimiz nesillerin yetişmesine vesile olarak sanırım daha faydalı oluruz.


çelebiler
Bu gibi sorular amerikan thing tang şirketlerinin ısmarlaması mıdır sizce?


karadamlalar
iktibas abi doğru bir şey söylemişsin fakat itikadı bir olmayan kitlelerin çatışmaları zaten kaçınılmazdır ki devlet de islami olsun veya olmasın bir itikad taşıyacaktır. kapitalizm ile geçimini sürdüren suudun selefilik zihniyeti genellenebilecek bir şey değildir suud telefiliğinin tembelliği ile osmanlı sufizminin tembelliği arasında çok fark yok aslında.


simav
Ben kesinlikle istemem bu kadar dini kullanan adam varken ülkemizde hiç gerek yok.


islamyolu
Şeriat istenmez mi Kurban olayın Allahın kanunlarına. Hırsız kalırmıydı , Adam öldüren kalırmıydı , sokak ortalarında içki içenler , zina edenler kalırmıydı. Ecdadım Hak üzere getirdi dini buraya kadar. Hepsinden Allah razı olsun. Hiç bir Osmanlı paedişahı kendi hevesleri doğrultusunda Şeriat uygulamamışlardır. Kanuni sultan Süleymanın Şeyhülislamı Koca Alim Ebu suud , Hep onun fetvalarıyla giderdi , Yavuz Sultan selim hanın Şeyhülislamı İbni Kemal paşa Allah hepsinden razı olsun.

Hiç bir osmanlı Padişahı hüküm koymamıştır. Ve şeriata ters birşeyler yapmamıştır. Onlar saltanat derdinede düşmemiştir. Merak etmeyin. Şeyhülislamların onları saltanatından indirme yetkileri bile vardı. Osmanlı devleti işte böyle büyük devletti. Rabbimde 650 yıl Dünyaya hükmettirdi. neden peki. Hep zikir , Kur’an şeriat , tevekkül say say bitmez. Rabbimi o kadar çok andılarki. Allahta Gören gözü Duyan Kulakları oldu. her savaşlarında kazandırdı.

Bu ülkeye Laiklik kanunlarının gelecegini Dedelerimiz bilselerdi Acaba O çanakkale savaşlarına , Kurtuluş savaşlarına Allah Allah diye girerlermiydi. Onların Tek amacı Allahın dinini yaşatmak ve bu uğurda şehit olmaktır.

şimdi Düşünüyorumda Ecdadıma gerici diyorlar. Necip fazıl kısaküreğin demesi gibi.

——-Ey bir aileye bile hükmedemeyen ilerici / Üç kıtaya, yedi denize hükmeden ecdadın mı gerici———-

bu ülkede Şeriat lazımdır. Bu ülkede kimse demesin şeriat vardır diye. Domuzun etinin serbest olduğu , zinanın içkinin serbest olduğu , Hatta özellikle bunları devlet teşfik ediyor vergi alabilmesi için. bu ülkede Cumartesi Pazar neden tatil oluyor. Bizim mübarek günümüz o günler mi. Cumartesi yahudilerin , Pazar Hıristiyanların. onlar o günleri Tatil yapıyorlar ki rahat rahat ibadetlerini etsinler diye. Bize ne oluyor ki gidip Cumamız varken hristiyanların yahudilerin günlerini almışız. hemde farkındasanız Cuma günüde işlerin en yoğun olduğu zamandır . Millet Cuma namazına bile gidemiyor.

Şapka kanunu getiriyor. Peygamber efendimizin taktığı takkeler , Sarıklar kaldırılıyor. yahudilerin şapkası getiriliyor. Ya buna kim razı olur. ve takmayanlarıda Asmadılar mı kesmediler mi.

şuan günümüzde elbiselerinden tut her özenti Avrupadan geliyor. Gavurlardan geliyor.

Son olarak diyecegim yine necip Fazıldan.

İslamiyet Avrupadan gelse , bunlar Müslüman olacaklar….


karadamlalar
osmanlı her yönü ile tam manası ile örnek alınacak bir şeriat devleti olmadı, onun dışında katılıyorum islamyolu na.


İsmailAbi
Osmanlı monarşiyle yönetilen bir devletti şeriat kanunları geçerli değildi tarihi açıdan araştırma yapmak gerekir aksini idda eden arkadaşlarım.


islamyolu
< osmanlı her yönü ile tam manası ile örnek alınacak bir şeriat devleti olmadı, >
çok yanılıyorsun kardeşim. Tam manasıyla örnekti. Hacı Bayram veliler, Akşemsettin efendiler, İsmail hakkı erzurumlu , Aziz Mahmut hüdayiler say say bitmez. Bu büyük alimler nereden yetişti. Hepside Osmanlı itikatı ile yetişti. Osmanlı devletinin ilk kurulduğu zamanlar bile. Orhan gazi hana Fetvalar veren HAcı Bektaşi Veli değilmiydi. Rabbim İstanbul Fethini Fatih sultan Mehmet e nasip etmedimi. Peygamberimizin Övgüsünü almadımı. Ehli sünneti O kadar sağlam getirdilerki. Mevlana Halidi bağdadi gibi büyük alimler oralardan çıkmadımı.

Bak bizim Osmanlı düşmanı bir Prof Medineye gidiyor. ve bunu kendiside anlatıyor. Oranın Alimleri ona Türk olduğu için Okadar ikramlar yapıyorlar ki şaşırıyor kalıyor. Sonra Anlıyor ki Osmanlı devletinden gördükleri iyilikler dolayısı ile oda onların Torunu olduğu için bu kadar ikramı yapıyorlar. bunu kendiside şaşırarak anlatıyordu.

Bizim ecdadımız böyleydi. Bizim ecdadımız Ehli sünnetten kıl kadar ayrılmadı. Zaten Ehli sünnetten Ayrılsaydı 650 yıl Allah bu saltanadı nasip edermiydi. Son zamanlarında Avrupaya özendiler giyimlerini kuşamlarını aldılar. Ondan sonra Devlet yıkılmaya başladı.


karadamlalar
osmanlıda şeri hukuk da yine padişahların onayına bağlıydı yani islam hukuku padişah izin verdiği sürece geçerliydi 🙂


karadamlalar
ehli sünnetten ayrılmadılar da ayrı bir uçurum… kadızadeliler hareketinin iyi anlaşılması lazım, ve osmanlı uleması ile birlikte padişahların yaptıklarının analiz edilmesi lazım. kadızadeliler bazı konularda belki aşırı gittiler ancak bidat ve şirk konusunda osmanlıda ehli sünnete dönüş için önemli uyarılarda bulundular, dikkate alınmadı orası ayrı…


simav
İslam yolu her suç bu laiklerin mi sana soruyorum. Bu kadar dindarım diye gezenleri ne yapacaksın ona bakarsan çoğunluk halen dindar kesimde peki vaziyet neden böyle kusura bakma inançlı bir kardeşimsin Allah’ tan korkuyorsun ama artık bu ülkede dini kullanıp insanları sömüren laiklerden daha çok insan var.


islamyolu
< osmanlıda şeri hukuk da yine padişahların onayına bağlıydı yani islam hukuku padişah izin verdiği sürece geçerliydi 🙂 >
kardeşim Tv lerde gösterilenlere bakma. onlar yalan dolan. ibni kemal paşa Yavuz sultan selim hana İslamda bu vardır. Kur’anda bu vardır. HAdiste bu vardır. buna göre şöyle olmalı dediği zaman Kabul etmeme gibi bir durum yoktu. Yavuz sultan selim O kadar bağlıydıki Şeyhülislamlara. Özellikle İbni kemal paşa ile bir seferde iken İbni Kemal paşanın Atının Ayağındaki çamur onun Hırkasına deydi diye. O hırkayı çıkarıp Kabrine de onunla gömülmesini vasiyet etmiştir. ve Vasiyetide gerçekleşmiştir.


karadamlalar
tv dizileri bizleri bağlamaz elhamdulillah fakat tarihi bazı gerçekler vardır ki padişahlar hatasız değillerdi kimisi ufak denebilecek hatalar işlemişken kimisi çok önemli hatalar işlediler. bizim için örnek alınacak aslolan devlet Rasulullah(sav) ın kurduğu ve Raşid halifelerle devam eden şeriattır, osmanlının şeriatı veya emevinin şeriatı bizleri bağlamaz aslolan Allahın bizden istediği olan fıtratımızın özüne dönebilmektir.


islamyolu
< İslam yolu her suç bu laiklerin mi sana soruyorum. Bu kadar dindarım diye gezenleri ne yapacaksın ona bakarsan çoğunluk halen dindar kesimde peki vaziyet neden böyle kusura bakma inançlı bir kardeşimsin Allah’ tan korkuyorsun ama artık bu ülkede dini kullanıp insanları sömüren laiklerden daha çok insan var. >
KArdeşim kimsenin karısı kapalı bakmayacan. Namaz kılıyor oruç tutuyor bakmayacan. Kafalardaki itikata bakacan. Adam istedigi kadar yapsın . ama diğer tarafta diyalog çalışmaları yapıp yahudi Hıristiyanlarda cennete gidecek diyip bu ülkede milletin itikatını bozmak için uğraşan üst yöneticiler yokmu. Profesörler yok mu. Salih insanların arasında bozuk insanlarda var. birinin yaptığı itikatsizlik başkasını bağlamaz. milleti dinle kandıranlar da var elbette. Ama onlardan da uzak durmak lazım. Biz has olan Ehli sünnet inancını konuşuyoruz.

< tv dizileri bizleri bağlamaz elhamdulillah fakat tarihi bazı gerçekler vardır ki padişahlar hatasız değillerdi kimisi ufak denebilecek hatalar işlemişken kimisi çok önemli hatalar işlediler. bizim için örnek alınacak aslolan devlet Rasulullah(sav) ın kurduğu ve Raşid halifelerle devam eden şeriattır, osmanlının şeriatı veya emevinin şeriatı bizleri bağlamaz aslolan Allahın bizden istediği olan fıtratımızın özüne dönebilmektir.

>
Tabiki Peygamber ve 4 halife yolunda olacagız. Ama osmanlı devletinin kaynaklarına baktıgın zaman Zaten onlara sırt çevirmemiştir ki. Emevilerdende saltanat düşkünleri varsa Ömer Bin abdullaziz gibi biriside çıkmıştır. Osmanlı devletinde Padişahlar hata etmez demiyorum ki zaten. Ama dinimizi çok güzel bir şekilde getirdiler. Dünyanın en ucra köşelerine git yine osmanlı izlerini görürsün. Her tarafa tebliğ götüren Onlar oldu. Osmanlı devletini sadece kimler sevmez biliyormusun. 1. Şia lar 2 . de Vehabiler. Şia lar Hazreti Ömere Hazreti Ebubekire hazreti Osmana Düşkünlüklerinden sevmiyorlar. Vehabiler ise zaten bizlere Kafir diyorlar. bırak osmanlıyı Mezhep alimlerimize bile çatıyorlar. onlara bile kötü kötü kelimeler ediyorlar.


İsmailAbi
şarap içen osmanlı padişahıda vardı, vatikana kadar yol alanda her yerde bir çürük elma vardı ve var olacak.habille kabil gibi.iyi ve kötü her zaman nefslerle nesilden nesile aktarılacak dikkat ederseniz ”nefs” ile…


islamyolu
< şarap içen osmanlı padişahıda vardı, vatikana kadar yol alanda her yerde bir çürük elma vardı ve var olacak.habille kabil gibi.iyi ve kötü her zaman nefslerle nesilden nesile aktarılacak dikkat ederseniz ”nefs” ile… >
kardeşim kulaktan dolma bilgilerle gelme. Birisi çıkmış televizyona yavuz sultan selimde şarap içerdi. Sultan Abdulhamid handa şarap içerdi. Hatta Fatih sultan Mehmette şarap içerdi diyor. Ya bunlara inanılır mı. hiç bir Osmanlı Padişahı şarap içmemiştir. Hepside yalan dolandır. Tarihçilerimiz zaten cevaplarını veriyorlar bunların. Kadir mısıroğlu nun hatta ne güzel cevapları var.


karadamlalar
iftira olanları olabilir fakat dediğim gibi zevk-ü sefa yı adet edinip saltanatı doyasıya yaşayan padişahlar da vardı.


İsmailAbi
< kardeşim kulaktan dolma bilgilerle gelme. Birisi çıkmış televizyona yavuz sultan selimde şarap içerdi. Sultan Abdulhamid handa şarap içerdi. Hatta Fatih sultan Mehmette şarap içerdi diyor. Ya bunlara inanılır mı. hiç bir Osmanlı Padişahı şarap içmemiştir. Hepside yalan dolandır. Tarihçilerimiz zaten cevaplarını veriyorlar bunların. Kadir mısıroğlu nun hatta ne güzel cevapları var. >
Kanuni Sultan Süleyman bildiğiniz gibi Yahudi bir anneden doğmuştur. Padişah Yavuz Sultan Selim’in hanımı, Kanuni Sultan Süleyman’ın annesi Polonya Yahudisi Helga (Hafza Sultan)’dır. S. Shaw, History of the Ottoman Empire and Modern Turkey, Vol. I, 1976. p.148

Yahudiler I.Selim ve Kanuni zamanında sarayda çok etkili görevlerde bulunuyorlardı. Moşe Hamon Ailesi de bunlardan birisiydi. Amonların büyüğü Yitzhak Hamon, son Endülüs devleti Granada Sultanlığı’nın hükümdarına da hekimlik yapmıştı. 1492 yılında Yahudilerin İspanya’dan (ve Portekiz’den) büyük göçleri sırasında Gırnata’dan İstanbul’a gelmişti. Moşe Amon’un babası Joseph Yasef Hamon, II. Bayezıd ve Yavuz Sultan Selim’in (1518) doktorluğunu yapmışlardır. Encyclopedia Judaica, Jerusalem, 1971. Vol. 18, s.269, Dipnot: H. Inalcik, he Ottoman Empire the Classical Age 1300–1600.1973, p.23
Bu dönemin önemli saray doktorlarından biriside Musa Calinus İsraili’dir. Bir dönem II.Beyazıd ve Yavuz Sultan Selim’in doktorluğunu yapmıştı. S. Shaw, History of the Ottoman Empire and Modern Turkey, Vol. I, 1976. p.148
Yavuz Sultan Selim, İstanbul’daki vergi toplama işini hazinenin başındaki Eliyah Mizrahi adındaki bir yahudi yapıyordu. Encyclopedia Judaica, Jerusalem, 1971. Vol. 18, s.269, Dipnot: H. Inalcik, he Ottoman Empire the Classical Age 1300–1600.1973, p.23

Ben bütün padişahlara karşı eleştiride bulunmadım fakat harem ve benzeri şeyler şeriat kurallarına ne kadar uyar uymaz bunu anlamakta zorlanmıyorum.Ve süleyman hanın musevilere yapmış olduğu bir çok yardım var.


Mazlum.
< Kanuni Sultan Süleyman bildiğiniz gibi Yahudi bir anneden doğmuştur. >
yanlış
Kanuni, Kırım hanı Mengli Girayın kızı Ayşe Hafsa Sultandan doğmuştur..Müslüman ve Türktür Kırım hanlığı
daha burda ilk başta hata var yazının


islamyolu
ismailabi kardeş. o yazıların kaynağı çok bozuktur. Osmanlı ecdadımızı karalamak için yazılmıştır. Nasıl şimdi Dizilerde yapıyorlarsa. Osmanlı devletindeki harem olayıda o şekil degildi. iyice abartılıdır. Zaten padişahın Cariyesini namahrem olan kimse göremezdi. Ama Bunlar öyle yapmışlarki açık saçık herkes görüyor. Çok saçma bir şey . Cariyelik islamda vardır zaten. Ama Osmanlı Padişahları savaşlardan gözünü açamıyorlardıki. Dizideki gibi olsun. Veya şu asılsız yazılardaki gibi olsun. birkere Son dönem padişahlarından Cennet Mekan Sultan abulhamid han. İsrail filistinden toprak almasın diye neler yapmıştır. Ve Onun tahtan indirilme sebebide yahudilere karşı kinindendir.


karadamlalar
burada doğru bir tesbit var islamyolunun. 40 küsür senelik ömrünün 1-2 senesini toplamda istanbulda geçirebilmiş padişahtan bu kadar entrikalı türk dizisi çıkarmayı da ancak bizim türk senaristleri becerir zaten.


İsmailAbi
diziye karşıyım zaten bende osmalnlı düşmanıyım demedim ecdadımı seviyorum fakat var çürük elmalar yok değil..


islamyolu
< burada doğru bir tesbit var islamyolunun. 40 küsür senelik ömrünün 1-2 senesini toplamda istanbulda geçirebilmiş padişahtan bu kadar entrikalı türk dizisi çıkarmayı da ancak bizim türk senaristleri becerir zaten. >
Kardeşim baştan sona uydurma. Hürrem Sultanı ne hallere sokmuşlar , diğer Roldekileri ne hallere sokmuşlar. Ya izleyen sadece Haremde geçiyor sanacak Padişahı. ve bunuda diğer ülkeler izliyor bizim ecdadımızı çok yanlış tanıyorlar. nerede Mehter marşları. Nerede Allah Allah diye bağırıp savaşa girmeleri. Nerede dini konuları. Yav bir kere Namaz kıldıgını bile göstermiyorlar. ben diziyi izlemem ama yalan yok bir iki defa baktım. diğerlerini gazete köşelerinde gördüm , yazılarda gördüm vs.

çok zoruma gidiyor. Bak Atatürkün bir filmini yapıyorlar neredese Evliya yapacaklar. Osmanlı Padişahların filmlerinde neredese Gavur yapacaklar. Bak Kanuni sultan süleymanın filminin aynısını Atatürk olarak çevirselerdi. Çoktan kapatırlardı diziyi. Bizim milli değerlerimiz Atalarımıza karşı değer verilmiyor. Ecdadımızı Kabrinde bile rahat bırakmıyorlar. Hele birde ölmüş kişilere Siz nasıl iftiralar ediyorsunuz. bunun vebalını nasıl alacaklar hiç mi düşünmüyorlar.


simav
Burada da içen var diyor islamyolu kardeş kadir mısıroğlu
[url]http://www.youtube.com/watch?v=pHufCPf_WSw


Mazlum.
Kadir mısıroğluda kimmiş ya o delil olurmu hiç saçma sapan konuşan biri..

"YEZİD KAHRAMANDI " diyen birinin hiçbir sözü delil olamaz..itibarı olamaz o adamın


simav
Mazlum kardeş aynı fikirdeyiz ama arkadaş kadir mısıroğlunun cevabları dediğinden ekledim 🙂


Mazlum.
Sana demedim zaten 🙂 Genel olarak dedim kadir mısıroğlunu bişey sananlar için,onun dediklerinin hükmü yoktur,o delil olacak bir kişi değildir,Yezidsever biri nediyelim Kişi sevdiği ile beraberdir,Yezidle haşrolsun ozaman 🙂


simav
Kesinlikle katılıyorum sana o konuşmasını dinlediğim zaman şok olmuştum. Benim buradan arkadaşlara tavsiyem aşırı katı olmamaları her kesimin iyisi kötüsü vardır bunu ben değil kuranda da ayetler belirtiyor.


rana
< Hz.Muaviye’nin (R.anh) oğlu Yezid hakkında nasıl düşünmeliyiz?

Yezid (646-683) Emevilerin ikinci halifesidir. Halifelik onun şahsında saltanata dönüşmüştür. Hz. Hüseyin’in (ra) şehit edilmesi ve Kerbela Faciasından sorumlu tutulduğu için İslam dünyasının büyük tepkisine sebebiyet vermiştir. Bazı alimler tarafından lanetlenmekle birlikte, sonradan pişman olup tövbe etmiş olma ihtimalini göz önünde bulunduranlar bu konuda temkinli davranmışlardır. Risale-i Nur’da ismi, kendisine lanet etmenin caiz olup olmadığı tartışması bağlamında geçmekte; lanet getirmenin bir kazanç sağlamayacağı gibi mahzurlarına da dikkat çekilmektedir.

Yezid, 646 yılında Şam’da doğdu. Çocukluğu ve gençliği, babasının valiliği münasebetiyle Şam’da geçti. Çocukluğu sırasında iyi bir eğitim gördü. Sonraki hayatında özellikle sanata merak saldı. Henüz veliaht tayin edilmeden önce Bizans’a karşı gönderilen orduya katıldı. Bu sefer, Bizans İmparatorluğuna karşı isyan eden ve Emevilerden yardım isteyen Ermenilere yardım etmek maksadıyla düzenlendi.

Bizans’a karşı harekete geçen İslam ordusu 668 yılında harekete geçti. Kadıköy önlerine gelindikten sonra yardım istendi. Bunun üzerine Yezid komutasında hazırlanan yardımcı kuvvetlerle birlikte Boğaz’ı geçip İstanbul kuşatıldı (669). Yaz boyunca devam eden kuşatma, kışın yaklaşması üzerine kaldırıldı. Bu kuşatma sırasında aralarında Ebu Eyyüp El-Ensari’nin de bulunduğu bazı forumduasi.com/diger-sahabeler/20522-sahabe-isimleri.htmlSahabeler şehit düştü. Kuşatma neticesinde, Bizans’ın vergi vermesi şartıyla barış yapıldı.

Emevi halifesi Hz. Muaviye, ülkede düzeni ve iç barışı sağladıktan sonra Küfe valisi Muğire bin Şu’be’nin teşvik ve telkiniyle, vefatından evvel oğlu Yezid’i veliaht tayin etti. Muaviye özellikle Medine’de bulunan İslam büyüklerinin bu gelişme karşısındaki düşüncelerini öğrenmek istedi. Ancak, Hz. Hüseyin, Abdullan bin Ömer ve Abdullah bin Zübeyr buna karşı çıktılar. Bu muhalefete rağmen Muaviye, ülkenin değişik beldelerindeki idarecilerini toplayarak veliaht olarak Yezid’e biat edilmesini istedi.

679 yılında babası Muaviye’nin vefatı üzerine Yezid halife oldu. Bu gelişme ile halifelik Yezid’in şahsında saltanata dönüşmüş oldu. Veliahtlığına karşı çıkanlar kendisine biat etmediler. Söz konusu kişilerin halifeliğini tanımaları için Medine valisi Velid bin Utbe’ye mektup yazdı. Ancak, Medine valisi bu girişimde muvaffak olamadı. Bu arada, Hz. Hüseyin’e (ra) elçi gönderen Küfeliler, kendisini halife olarak tanıyacaklarını bildirdiler. Bunun üzerine amcasının oğlu Müslim Küfe’ye giderek Hz. Hüseyin adına biatleri kabul etti. Küfe valiliğine de atanan Basra valisi harekete geçti ve Müslim’i öldürdü.

Hz. Hüseyin (ra) son gelişmeden habersiz bir şekilde Küfe’ye doğru yola çıktı. Yolda Müslim’in öldürüldüğünü öğrendi. Ancak, geri dönmedi. Kerbela’ya ulaşan Hz. Hüseyin’in üzerine dört bin kişilik bir ordu gönderildi. Kendi maiyeti çok az olan ve Küfe’den de yardım gelmeyeceğini anlayan Hz. Hüseyin (ra) geri dönmek istediyse de vali Ubeydullah bin Ziyad, Yezid’e biat etmesini ve ondan sonra geri dönmesine izin verileceğini bildirdi. Teklifi kabul etmeyen Hz. Hüseyin 680 yılında ( Hicri 10 Muharrem 61) yetmiş kişi ile birlikte şehit edildi.

İslam tarihine Kerbela Faciası faciası olarak geçen bu olay özellikle Yezid başta olmak üzere Emeviler için büyük bir leke oldu. Muaviye, Hz. Hüseyin ve ailesine iyi davranması için oğluna vasiyette bulunmuştu. Şehit edildiğini duyduğunda çok üzüldüğü ve kendisini şehit ettiren vali Ubeydullah’a lanet getirdiği ve ağladığı nakledilmektedir. Hz. Hüseyin’in şehit edilmesi için, Yezid’in emir vermediğini ileri sürenler olduğu gibi, valisini her yönden desteklediğini ileri sürenler de olmuştur. Hz. Hüseyin’in çocuklarını Şam’a getirttiği ve kendilerine çok iyi davrandığı da ifade edilmektedir. Ancak, tüm bunlar İslam dünyasında kendisine karşı duyulan tepkiyi engelleyemedi.

Yezid, döneminde gerçekleşen bu acı olay, gerek Müslümanlar ve gerekse ilim dünyasında çok büyük üzüntülere sebep oldu. Çok büyük tepki aldı. Sadece Şiilerin değil, Sünniler bile Yezid isminden özellikle kaçındı. Kendi çocuklarına Ali, Hasan ve Hüseyin ismini çok fazla sayıda vermelerine rağmen, Yezid ismini kullanmaktan imtina ettiler. Alimler arasında da bu isim üzerinde tartışmalar yaşandı. Kendisini lanetleyenler olduğu gibi, sonradan pişman olup tövbe etmiş olma ihtimalini göz önünde bulundurarak temkinli yaklaşanlar da oldu.

Risale-i Nur’da da ismi zikredilmekte ve hakkındaki tartışmalara değinilmektedir. Bir ayet-i kerimenin tefsirinde; … birinin hatasıyla başkası mesul olamaz… (En’am 164) İlahi ikaza rağmen sosyal ve siyasi hayatta bunun aksine davranıldığı ve bu yüzden de büyük cinayetlere sebep olunduğuna işaret edilmektedir; Kardeşi de olsa, aşireti ve taifesi de olsa, partisi de olsa, o cinayete şerik sayılmaz. Olsa olsa, o cinayete bir nevi tarafgirlikle yalnız manevi günahkar olup, ahirette mes’ul olur; dünyada değil… izahı yapıldıktan sonra, Kur’an-ı Kerim talebelerinin bu büyük cinayete mani olmaya çalıştıkları, fedakarca çalışan bu insanlara mürteci deyip onları itham edenlerin; … mel’un Yezid’in zulmünü adalet-i Ömeriyeye tercih etmek misillü… (Emirdağ Lahikası, 1997, s. 319-320) insanların uyguladığı söz konusu vahşi kanunu, Kur’an’ın bu adil hükmüne tercih etmek olduğu ifadelerine yer verilmektedir.

Yezid için mel’un tabiri kullanılırken, bu konuda bazı ikazlar da yapılmaktadır; Haccac-ı Zalim, Yezid ve Velid gibi heriflere ilm-i kelamın büyük allamesi olan Sadeddin-i Taftazani, ‘Yezide lanet caizdir’ demiş; fakat ‘Lanet vaciptir’ dememiş. ‘Hayırdır ve sevabı vardır’ dememiş. Çünkü, hem Kur’ân’ı, hem Peygamberi, hem bütün forumduasi.com/diger-sahabeler/20522-sahabe-isimleri.htmlSahabelerin kudsi sohbetlerini inkar eden hadsizdir. Şimdi onlardan meydanda gezenler çoktur. Şer’an bir adam, hiç mel’unları hatıra getirmeyip lanet etmese, hiçbir zararı yok. (Emirdağ Lahikası, s. 178) Çünkü, lanet getirmek methetmek gibi değildir. Medih ve muhabbet salih amel içinde yer almasına karşılık, lanet getirmenin bir sevabı ve kazancı yoktur. Daha da önemlisi, hatalı ve yanlış bir şekilde insanları lanetleyip kötülemek çok büyük zararlara yol açabilir.

Hz. Hüseyin’in şehit edilmesinden sonra Yezid’e karşı muhalefet eden Abdullah bin Zübeyr kaldı. Mekke’de bulunan Abdullah’ın üzerine gönderilen kuvvetler bir netice elde edemediler. Mekke 683 tarihinde kuşatıldı. Kuşatma devam ederken Yezid’in ölüm haberi geldi ve bunun üzerine bir netice alınmadan kuşatma kaldırıldı. Bu tarihlerde Yezid’e biat etmeye yanaşmayan Medineliler üzerine de kuvvet gönderildi. Önce biat etmeleri için kendilerine üç gün mühlet verildi. Bu süre dolduğu halde biat etmemeleri üzerine Medine’ye girildi ve biat etmeyenlere zorla biat ettirildi.

Yezid, 683 yılında ve otuz yedi yaşında Şam’ın Havran köyünde öldü. Ölümünden sonra yerine oğlu geçti. Halifeliği sırasında Kuzey Afrika’nın tamamı Ukbe bin Nafi komutasındaki İslam ordusu tarafından fethedildi. Kendi döneminde yaşanan fecihadiselerden dolayı Müslümanlar arasında kötü olarak anıldı. Kendisinin veliaht tayin edilmesi ve babasından sonra halifeliğe getirilmesi, hilafetin saltanata dönüşmesine ve seçimle halife olma sistemine son verilmiş oldu.
Selam ve dua ile…
Sorularla İslamiyet Editör >

>>> forumduasi.com/islam-tarihi/49168-hz-muaviye-nin-r-anh-oglu-yezid-hakkinda-nasil-dusunmeliyiz.html


simav
Yezid yatağında kömür gibi bir halde ölü gibi bulundu. Neyin tövbesinden bahsediyorlar ya sünnisi alevisi şiası çoğu alim bu adamı lanetler. Etmeyeninde imanından şüphe duyarım.


ömerhattab
Osmanlı devleti şeriat kanunlarıyla yönetilen islam devletiydi.Herkes kendi görüşünü aksetiriyor osmalı devleti hakkında…Allahın kanunlarına uyulan ve osmanlı mahkemeleri şeriat hükümlerine göre haraket ediyordu…Bunun tersini idda eden varsa kaynağıyla delilini sunabilir…


demokrasi

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();