Kırmızı, sarı renkli elbiselerin erkekler tarafından giyilmesi

Kırmızı, sarı renkli elbiselerin erkekler tarafından giyilmesi

karadamlalar
selamun aleykum. arkadaşlar okul için bugün ailem bana bordo bir kazak almış, kırmızı rengin erkek için haram olduğuna dair bazı şeyler kalmış aklımda internette biraz baktım fakat ayrı ayrı görüşler var. bu konu hakkında hangi mezhep hangi alim neler söylemiştir ayrı görüşler ve delilleri nelerdir yazabilen olursa memnun olurum.


Cevap: Kırmızı, sarı renkli elbiselerin erkekler tarafından giyilmesi

bassedas
mehter takımları kırmızı giyiyor.


Cevap: Kırmızı, sarı renkli elbiselerin erkekler tarafından giyilmesi

karadamlalar
"mehter takımları kırmızı giyiyor."
alimlerden de cevaz veren çokça alim var fakat beni tatmin etmedi internetteki bilgiler henüz.


Cevap: Kırmızı, sarı renkli elbiselerin erkekler tarafından giyilmesi

karadamlalar
güncel up…


karadamlalar
arkadaşlar cevap verebilecek birisi yok mudur?


nurya
OKUMUŞTUM SEVGİLİ PEYGAMBERİMİZ KIRMIZI RENGE İZİN VERİYOR AMA tamamı kırmızı değilde kıyafetin bazı bölümleri kırmızı olsun diyor ,kırmızı kareli gömlek, takımının renkleri olan karışık kırmızılı renkli tişort, bunlar gibi olur yani ,kırmızı benimde tercih ettiğim bir vrenk değildir bayan olduğum halde ama sob iki üç senedir bende etfafımdan göre göre bende kırmızılı kıyafetler aldım ama kımızının en koyusu olan bordo rengine yakın koyu kırmızı bir kazak ,kırmızı kareli gömlek ikisi de kışlık ve üzerime kaban yada havanın durumuna göre hırka giyip kullanıyorum


karadamlalar
benim okul için alınan kazağım da tam olarak kırmızı sayılmaz, fakat sizler için bir yasaklama veya kerahat durumu yok ki bu görüşü savunmak için getirilen hadislerin birkaçında kırmızıyı erkeklerin giymeyip kadınlara giydirilmesinin doğru olduğu geçiyordu Allahu alem.


TARİH100
Sual: Erkeklerin sarı ve kırmızı renkte kıyafet giymesi günah olur mu?
CEVAP
Hayır, günah değildir. Bir kavle göre tenzihen mekruh olduğu bildirilmiştir.
Tenzihen mekruh: Mubah, yani helal olan işlerine yakın olan, yahut, yapılmaması yapılmasından daha iyi olan işlerdir.


Sumame
Peygamberimizin ( a.s.m) beyaz, siyah, yeşil ve kırmızı renklerden yapılmış elbiseleri çeşitli zamanlar da giydiği bilinmektedir. Ancak çoğu zaman beyaz rengi tercih ettikleri gibi, ashabına da tavsiye etmişlerdir. Kırmızı renk cübbe, hırka ve sarık giydiklerine dair rivayetler vardır.(İbn-i Sa’d, Tabakat I. 451; Buhari, el-Ebed 127 no: 348)Ancak çok dikkat çekici ve itici renklerin giyilmemesi tavsiye edilmiştir. Bkz. Yardım,Ali Peygamberimizin şemaili, Damla İst.1998 s.117-122


karadamlalar
delilleri ile kapsamlı, tüm görüşlerin incelendiği bir cevap istemiştim ya neyse yine de sağolun.


karadamlalar
bir up daha çekelim, mutmain olmadım.


İsmailAbi
mor pantolon giyen erkekler türedi bu zamanlarda ilginç olaylar.kırmızıda bişey yok bence.


Galus
önemli olan :çok dikkat çekici ve itici renklerin giyilmemesi tavsiye edilmiştir.
işte sizlere detaylı bir bilgi…

Her rengin kendine göre bir güzelliği vardır.
Örneğin Peygamberimizin beyaz, siyah, yeşil ve kırmızı renklerden yapılmış elbiseleri çeşitli zamanlarda giydiği bilinmektedir. Ancak çoğu zaman beyaz rengi tercih ettikleri gibi, ashabına da tavsiye etmişlerdir. Kırmızı renk cübbe, hırka ve sarık giydiklerine dair rivayetler vardır.(İbn-i Sa’d, Tabakat I. 451; Buhari, el-Ebed 127 no: 348)

Kırmızı giymek haram diye bir kayıt bulunmamaktadır. Elbisenin rengi önemli değil, temizliği önemlidir. Yalnız Arabistan gibi çok sıcak ülkelerde koyu renk, güneş ışığını dışa yansıtmadığı için insanı bunaltır. Bu bakımdan sıcak ülkelerde açık renk elbise giymek, rahatlık açısından daha uygundur

Renkleri kullanması açısından inceleyelim.

BEYAZ
İbnu Abbâs radıyAllahu anhümâ anlatıyor: Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki:

Elbiselerden beyaz olanları giyin. Çünkü onlar en hayırlı giyeceklerinizdir. Ölülerinizi de beyazla kefenleyin.

Tirmizi, Cenâiz 18, (994); Ebu Dâvud, Tıbb 14, (3878).

KIRMIZI

Hilâl İbnu Âmir babasından naklediyor: Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm’ı Mina’da halka hitap ederken gördüm. Sırtında kırmızı bir bürde vardı ve katırının üzerinde idi. Hz. Ali radıyAllahu anh da önüne durmuş, Aleyhissalâtu vesselâm’ın söylediklerini tekrarlıyordu.

Ebu Dâvud, Libas 21, (4073).

Hz. Bera radıyAllahu anh anlatıyor: Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm orta boylu idi. Ben onu kızıl bir hulle içerisinde gördüm. Ben Aleyhissalâtu vesselâm’dan daha güzel bir şeyi hiç görmedim.

Buhârî, Libas 35, Menâkıb 23; Müslim, Fezâil 91, (2337); Ebu Dâvud, Libas 21, (4072); Tirmizî, Libas 4, (1724); Nesâî, Zînet 94, (8, 203).

İbnu Amr İbni’l-As radıyAllahu anhüm anlatıyor: Üzerinde kırmızı renkli iki giyecek bulunan bir adam geldi ve Resülullah aleyhissalâtu vesselâm’a selam verdi. Ama Aleyhissalâtu vesselâm adamın selamını almadı.

Ebu Dâvud, Libâs 20, (4069); Tirmizî, Edeb 45, (2808).

Benî Esedden bir kadın anlatıyor: Bir gün, Resülullah aleyhissatâtu vesselâm’ın zevcelerinden Zeyneb’in yanında idim ve kızıl toprakla onun elbiselerini boyuyorduk. Biz bu işle meşgulken Resülullah aleyhissalâtu vesselâm çıkageldi. Ancak kızıl toprağı görünce geri döndü. Zeynep bu hali görünce, Aleyhissalâtu vesselâm’ın bunu mekruh addettiğini anladı ve derhal elbiselerini yıkadı ve bütün kırmızılığı örttü. Aleyhissalâtu vesselâm geri döndü ve âniden geldi. (Boyadan) hiçbir şey görmeyince içeri girdi.

Ebu Dâvud, Libâs 20, (4071).

İmrân İbnu Husayn radıyAllahu anhümâ anlatıyor:
Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki:

Ben erguvan (koyu kızıl) renkli şeyin üzerine binmem. Ne sarıya boyanmışı, ne de (eteşinin ucuna, yakasına, yenine) ipekli geçirilmiş gömleği giymem. Bilesiniz erkeğin sürünme maddesi kokuludur, renksizdir. Bilesiniz kadının sürünme maddesi renklidir kokusuzdur.

Ebu Dâvud, Libâs, 11, (4048); Tirmizi, Edeb 30, (2789).

SARI

İbnu Amr İbni’l-As radıyAllahu anhümâ anlatıyor: Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm üzerimde sarıya boyanmış iki giysi görmüştü. Derhal:

Bunu giymeni annen mi sana emretti? diye sordu. Ben: Bunları yıkayayım mı, ey Allah’ın Resulü dedim.

Hattâ yak onları! buyurdular.

Bir rivayette: Bu, kâfirlerin kıyâfetidir, sakın bunları giyme! buyurdular denmiştir.

Müslim, Libas 27, (2077); Ebu Dâvud, Libâs 20, (4066, 4067, 4068); Nesâî, Zinet 96, (8, 203, 204).

Hz. Ali radıyAllahu anh anlatıyor: Resülullah aleyhissalâtu vesselâm, kasîy (yol yol ipek bulunan keten) kumaşla sarıya boyanmış kumaşı yasakladı.

Ebu Dâvud, Libâs 11, (4044); Tirmizî, Libas 5, (1725); Müslim Libâs 29, (2078).

YEŞİL

Ebu Remse radıyAllahu anh anlatıyor: Resülullah aleyhissalâtu vesselâm’in üzerinde iki yeşil giysi gördüm.

Ebu Dâvud, Libâs 19, (4065); Tirmizi, Edeb 48, (2813); Nesâî, Zînet 97, (8, 204), Iydeyn 16, (3,185).

SİYAH

Ümmü Hâlid Bintu Hâlid İbni Sa’îd İbni’I-Âs radıyAllahu anhüma anlatıyor: Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm’a benekli siyah bir giysi getiriImişti.

Bunu kime giydirmemi uyşun bulursunuz? buyurdular. Herkes susmuştu.

Bana Ümmü Hâlid’i getirin! emrettiler. Beni yanına götürdüler. Giysiyi elleriyle bana giydirdi ve sonra da:

Üstünde eskit, üstünde eskit! diye iki sefer tekrarladılar. Siyah kumaşın beneğine bakıyor, eliyle de bana işaret ediyor ve:

Ey Ümmü Hâlid! Bu senna (güzel), ey Ümmü Hâlid bu sennâ! diyordu. Sennâ, Habeşistan dilinde güzel demekti.

Buhârî, Libâs 22, 32,188; Menâkıbu’l-Ensar 37, Edeb 17; Ebu şâvud, Libas 1.

Kırmızı ve bazılarına göre sarı renkte elbiseler giymek mekruhtur. Dürrü’l-Müntekâ’da sünnetin hilâfına giyilen her türlü elbisenin mekruh olduğu da ilâve edilmiştir, (Dürrü’l-Müntekâ, (Dâmâd kenarında) N/532.)

Peygamber Efendimiz’in kırmızı elbise giydiğine dair rivayetler vardır:
Bera (r.a)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Peygamber (s.a.v)’i kırmızı bir elbise giymiş ve saçlarını taramış vaziyette gördüm. Ne ondan önce ne de ondan sonra o kadar güzel hiç kimse görmedim.

(Buhari Menakıb 23, Libas 35, Müslim Fezail 91) Bu rivayette geçen elbisenin kırmızı çizgili ama içinde yeşil, beyaz çizgiler de bulunduğu ifade edilir. (Bkz. Riyazüs Salihin: IV-782)

Fakat kıpkırmızı giymenin yasaklandığı başka rivayetlerden anlaşılmaktadır:
Kıpkırmızı elbise giymekten, altın yüzük kullanmaktan ve rüku’da Kur’an okumaktan yasaklandık. (Müslim, Libas: 4; Ebû Davud, Libas: 11)

Dolayısıyla sırf kırmızı giymek Hanefi mezhebine göre haram değil mekruhtur, Şafi mezhebine göre ise caizdir. İçinde kırmızı bulunan ama sırf kırmızı olmayan giysileri giymek ise her halükarda caizdir.

Peygamberimizin (a.s.m) beyaz, siyah, yeşil ve kırmızı renklerden yapılmış elbiseleri çeşitli zamanlar da giydiği bilinmektedir. Ancak çoğu zaman beyaz rengi tercih ettikleri gibi, ashabına da tavsiye etmişlerdir. Kırmızı renk cübbe, hırka ve sarık giydiklerine dair rivayetler vardır.(İbn-i Sa’d, Tabakat I. 451; Buhari, el-Ebed 127 no: 348)


karadamlalar
anladığım kadarıyla sarı rengi Rasulullah(sav) ın en kerih gördüğü renkti erkeğin kıyafetinde. kırmızı da dikkat çekici açıklıkta olmadığı takdirde haram değil Allahu alem?


kırmızı giymek günah mı, mumsema kırmızı mont, konya442

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();