Namazda fatiha suresi okunduğunda âmîn demenin hükmü nedir?
Fetva Meclisi
Namazda fatiha suresi okunduğunda âmîn demenin hükmü nedir?
namazda amin demek
Âmîn, Yüce Allah’ın kabul etmesini temenni amacıyla duanın sonunda söylenen sözdür. Peygamberimiz (s.a.s.) duanın sonunda Âmîn denilmesini tavsiye etmiştir (Müslim, Salât, 62, 87; Buhârî, Ezan, 111; İbn Mâce, İkâme, 14).
Hanefi mezhebine göre Fatiha’nın sonunda Âmîn in gizli söylenilmesi sünnettir. Bu konuda imam, cemaat ve yalnız başına kılanlar arasında fark yoktur. Ancak, yanındakileri rahatsız edecek şekilde bağırarak âmîn demek doğru değildir (İbn Âbidîn, Reddü’l-muhtâr, I, 475-476).
Şâfiî ve Hanbelî mezheplerine göre ise âmîn; açık kıraatli namazlarda açıktan, gizli kıraatli namazlarda gizlice söylenir (Şîrâzî, el-Mühezzeb, I, 245; İbn Kudâme, el-Muğnî, II, 162).
Namazda Fatiha’dan Sonra Amin Demenin Hükmü Nedir?
rana
Hz. Peygamber (s.a.s.), namaz’da Fatiha Suresi’nin okunması bittikten sonra âmin denmesini özellikle emretmiştir. Şöyle ki: İmam, Fatiha’yı tamamlayıp âmin dedikten sonra siz de . âmin deyiniz. Kimin bu sırada âmin demesi meleklerin o anda âmin deyişi ile aynı ana rastlarsa geçmiş günahları affolunur. (Müslim, K. Salat, 72; Ebû Dâvud, Salat, 167-168; Tirmizî, Mevâkîttü’s-Salat, 116).
Bu hadislere göre namaz’da Fatiha’dan sonra âmin demek sünnettir. İmam-ı A’zam’a göre âmin gerek imam ve gerekse cemaat tarafından hafiyyen (sessizce); imam-ı Şâfiî ve Ahmed b. Hanbel’e göre açık ve imamla birlikte söylenmesi sünnettir. (Sünen-i Ebû Dâvud Tercüme ve Şerhi, İstanbul 1988, III, 470-474).
Ebu Hureyre (r.a)’den Rasulullah (s.a.s) şöyle buyurmuştur:
«İmam (namazda Fatiha okurken): «Gayril mağdubi aley him vele’d-dallin» dediği zaman siz de Amin deyiniz. Her kimin amin demesi meleklerin amin demelerine uyarsa, onun geçmiş günahları mağfiret olunur.» (Buhari, Müslim)
Vail İbn Hucr (r.a) şöyle demiştir:
«Rasulullah (s.a.s)’ın, «vele’d-dallin» dedikten sonra amin dediğini duydum. Sesini yükseltirken elifi çekerdi.»
(Ebu Davud, Tirmizi, Ahmed)
Ebu Hureyre (ra) şöyle dedi:
«Rasulullah (sas) namazda «veleddallin» dedikten sonra yüksek sesle amin derdi. Öyleki, birinci saftakiler bunu duyardı.» (Ebu Davud, İbni Mace)
İbni Mesud (ra)şöyle dedi:
«İmam dört şeyi gizli söyler; euzu, besmele, amin ve rabbena leke’l-hamd.» (İbni Ebi Şeybe, Fethul Kadir)
Fatihadan sonra amin demenin hükmü?
musab
4 mezhebe göre de sünnetir.bunda ihtilaf yoktur.çünkü peygamberimiz diyorki;melekler fatiha okunduktan sonra amin derler kimin amini meleklerinkine denk gelirse geçmiş günahları bağışlanır.
ihtilaf aminin sesli mi sessiz mi denileceği hakkındadır
maliki,şafi,hanbeli de;sessiz kılınan namazlarda aminde sessiz söylenir.ama açıktan okunan namazlarda imam da sesli amin der cemaatte.
not:malikide imam sessiz amin der.sadece cemaat sesli amin der diye bir görüşüde hatırlıyorum
hanefide ise;cemaatte amini sessiz der.
———————————————————————————————-
Aslında Maliki Mezhebindeki asıl görüş,imamın sessizde olsa amin dememesidir.Çünkü peygamberimiz diyorki,imam veladdalin dediği zaman sizde amin deyin.Delilleri bu hadistir.Sessizce diyebilir görüşleride,diğer mezheplerin görüşleri sebebiyledir.Şu an aklıma gelmiyor ama başka bir meselede yine Maliki Mezhebi diğer 3 Mezhebin görüşüne muhalifti,kitapta gördüğüme göre İmam Malik diğer mezhepleri dikkate alıyor ve sessizce demesine mendup diyordu.
Cevap: Namazda fatiha suresi okunduğunda âmîn demenin hükmü nedir?
EHLİMAN
Fatiha suresi aynı zamanda bir duadır.Duaların sonunda amin denmesi güzeldir.Amin demek Allah kabul etsin anlamına gelmektedir.Bu nedenle sünnet olan amin biraz sessiz kendimizin duyacağı kadar olmalıdır.
HADİE
fatiha suresi kuranı kerimin ilk sayfasında yer alan suredir sıkça müslümanların okuduğu bu surede dua edilmekte olduğu için sonunda amin denilir efendimizde der ve denmesini buyurmuşlardır
Kayıtsız Üye
Hocam namaz kılarken fatihadan sonra amin denilir mi ?
ACİLSERVİS
Evet denilir. Amin demek sünnettir.
namazda fatihadan sonra amin demenin hükmü nedir, fatiha suresinden sonra amin demenin hükmü