Şeytan ile ilgili bazı sorular aklıma takıldı

Şeytan ile ilgili bazı sorular aklıma takıldı

mesut99a
İlk sorum Allah şeytanı kötülük yapsın diye mi yaratmıştır? Onun için yaratmışsa şeytanın suçu ne?
İkinci şeytanın bizi yoldan çıkarma gücü varsa bizim suçumuz ne?
Eğer ilk soruya şeytan isyan ettiği için lanetlenmiştir derseniz o zaman Allah şeytanın isyan edeceğini daha yaratırken bilmiyor muydu?


Cevap: Şeytan ile ilgili bazı sorular aklıma takıldı

İnanc
< İkinci şeytanın bizi yoldan çıkarma gücü varsa bizim suçumuz ne? >
Şeytan sadece insana vesvese verir o kadar yani şeytan insanı sadece kötülüğe çağrır karar senindir

ister aklını kullanıp kötülüğe gitmessin ister aklını bir kenara bırakıp günaha gidersin..


Cevap: Şeytan ile ilgili bazı sorular aklıma takıldı

mesut99a
İyide bunu nefsimizde yapar şeytana ne gerek var


Cevap: Şeytan ile ilgili bazı sorular aklıma takıldı

nurya
şeytan ] dan ALLAH,a sığınırım insanı ufak detaylarla oyalıyarak içimize vesvese vererek bizleri dinimizi yaşamaktan alıkoyar ,abdesti tam aldın mı der ,namazını doğru kıldın mı der , bunlar din ile ilgili konular bunlardan başka şeylerle de bizleri oyalar kafamızı çeşitli şeylere takar hani derler ya şeytan ayrıntıda gizlidir diye çok doğru bunu ben zaman geçtikce daha iyi anlıyorum kendi hayatımla ilgili ne kadar şimdi bana boş gelen o zamanlar benim için çoook çoook önemli olanlar ayrıntılar ne kadar da gereksiz miş hani derler ya şimdiki aklım olsaydı şeytanın beni oyalamasını ufak tefek şeylerle ayrıntılarla oyalamasına izin vermezdim demek ki o günlerde bunları da yaşamam gerekiyormuş herşey kaderimiz de var olduğu için hayat çizgimiz de olanları bizler yaşayarak öğreniyoruz yalnızca RABBİMİZ zaman ve mekandan münezzehdir RABBİM hepimizi sırati müstakimden ayırmasın inşaALLAH


mesut99a
Hayat çizgimizde var olanları yaşıyoruz diyorsun. Öyle düşünürsek şeytanın da hayat çizgisinde isyan varmış. O zaman Allah (haşa) adil değil mi cehenneme yollayacağı bir mahluk yaratıyor


lazali54
ilkönce şunu belirteyim bu senin sorduğun sorular çok uç ve dik sorular. bu senin sorduğun sorulardan önce şunu cevaplamamız gerekiyor. kişi, bu alemin bir yaratıcı tarafından yaratıldığına iman ediyor mu iman etmiyor mu. önce bunun kendi içinde cevaplaması gerekir. eğer ki bu kişinin içinde inanma hasıl olmuyorsa buradan anlatılabilecek hiçbirşey yok. ama yok eğer bu aleme bu dunyaya bakıpta, bu alemi yaratan bir yaratıcının olması gerekir, çünkü bu kadar mikro ve makro alem bu kadar düzen içinde olmaması gerekiyor diyorsa ve bunun muhakkak bir yaratıcısı olması gerekiyor ve bu yaratıcının çok büyük ilme ve ilmi de yapabilme ve sürdürebilme gücüne sahip olması gerekiyor diyorsa . bu kadar ilimle ve kudretle yaratılan bir alemi de yaratıcı muhakkak boşu boşuna yaratmamıştır diye düşünülmez mi.

bu alemde bilindiği kadarıylada insandan başka bu içinde yaşadığımız kainatın değerini anlayabilecek hiç bir canlı türü de yok.

eğer ki bir sebep üzerine yaratılan bir alemin sebebini bilebilecek tek canlı insan ise, o zaman bu yaratıcının biz insanoğluyla bir şekil iletişime geçmesi gerekir. bu anlamda, bulunduğu toplum içinde seçtiği bir takım insanları biz insanoğluna emir yasaklarını bildirmiştir.


< İlk sorum Allah şeytanı kötülük yapsın diye mi yaratmıştır? Onun için yaratmışsa şeytanın suçu ne? >

bu anlamda gelelim senin sorulara. rabbimiz yukarda sorduğun şeyde ancak bize bildirdiği kadarını bilebilriz. iblisi ne diye yarattığını bilemeyiz. yalnızca şunu biliyoruz Allah(cc) adem babamızı yaratınca secde edilmesini meleklerine ve iblise emrediyor. ilk etapda melekler yarabbi halbuki bizler seni hakkıyla tesbih ediyoruz, yeryüzünde fitne fesat çıkaracak ademe secde etmemizi istiyorsun. rabbimizde melekler kuranın tabiriyle sayın bakalım eşyanın adlarını. deyince melekler yarabbi senin bize öğrettiğnden başka şeyleri bizler bilemeyizki deyip secde ediyorlar.
ama iblis ayrı bir gurur yapıyor. ben ateşden o ise çamurdan yaratılmıştır dolayısı ile ben ondan üstünüm diyor. ve cennetten kovuluyor ve edebi ateş azabına düçar oluyor.

bizim bilgimiz nakildir(vahiy). yani nakilde ne varsa ona iman ederiz ve sınırlarımızı biliriz.

< İkinci şeytanın bizi yoldan çıkarma gücü varsa bizim suçumuz ne? >

iblis hiçbir insana zorla bir şey yaptıramaz. o ancak vesvese verebilir vehim verebilir. insan kendi yaptığı iyi veya kötü herşeyin en ince noktasına kadar muhakkak Allaha(cc) hesabını verecektir. hüküm Allahındır(cc), böyle tasarruf yapmış böyle dilemiş. müslümanın yapacığı ise Allaha(cc) hakkıyla kul olabilmektir.
hatırladığım kadarıyla bir ayette; peygamber efendimiz tüm anlatmalarına rağmen mekke müşrikleri ona inanmamaya inat ettikleri zaman, rabbimiz rasulüne ”niye bu kadar daralıyon niye bu kadar sıkılıyon, nerdeyse sıkıntıdan göğsün yarılcak. eğerki dilesem gökten onlara bir delil indiririmde hepsini diz üstü çökmüş bir şekilde bulursun” diyor rabbimiz. demekki bütün bunların bizim bilmediğimiz fakat rabbimizin bildiği bir hikmeti var. ve şunu da unutma ki Allah(cc) vaadinden asla caymaz. yani yapılan bütün amellerin muhakkak bir hesabı olacak ve sonunda neyi hakketmişsek onun karşılığını görecez.

< Eğer ilk soruya şeytan isyan ettiği için lanetlenmiştir derseniz o zaman Allah şeytanın isyan edeceğini daha yaratırken bilmiyor muydu? >

bu soru içinde bunun cevabını daha önce verdim. kul olarak önümüzde ne bulduysak ona göre hareket etmemiz gerekiyor(Allahın(cc) rızasına uygun davranmak adına). rabbimizin bizlere bildirmediği bir şeyi bilemeyiz.

ama kendim şunu da çok iyi biliyorum ki Allah(cc) herşeyi hakkıyla biliyor.
herşeyin doğrusunu Allah(cc) bilir. yanlışlıklarım var ise Allah(cc) bana görmeyi ve düzeltmeyi nasip etsin.ve tabiki bütün müslümanlara.


mesut99a
Cevabın için çok sağol Allah razı olsun. Sanırım kader konusunda farklı düşünüyoruz. Sen kul olarak önümüzde ne bulduysak dedin bunla neyi kastettin?


lazali54
< Sen kul olarak önümüzde ne bulduysak dedin bunla neyi kastettin? >

rabbimiz bezmi eleste bize ”ben sizin rabbiniz değilmiyim” diye sual buyurunca, bütün ruhlar da ”evet sen bizim rabbimizsin yalnızca sana kulluk eder yalnızca senden yardım dileriz” demedik mi? rabbimiz de bu sözümüzde ne kadar duruyoruz ne kadar durmuyoruz bunu görmek için bu dünyada bizi imtihana tabi tuttu.
bu yaratılan ruhlar dünyada hangi çağda, hangi coğrafyada, zengin mi, fakir mi, kör mü, sağır mı yoksa sakat mı, nasıl yaratılacaklarını biliyorlarmıydı. hayır. ama her nasıl olursa olsun yalnızca Allaha(cc) kul olacağımız için rabbimize söz verdik. önümüzde ne bulduysak cümlesinden bu manada anlam çıkarmak istemiştim.

ve şunu da belirteyim islam dininde sınırlar genişledikçe yani bir tarafdan hindistana bir tarafdan romaya bir taraftan afrikaya ulaştıkça burdaki kültürlerden ister istemez etkilendi. özellikle yunan kültüründeki felsefe ile temasa geçtikden sonra bu felsefe senin yukarda sorduğun sorulara benzer; ama her konuda islam sorulara muhatap oldu. ve bu tür sorulara müslümanlar hiç alışık değildi. ilk etapta islam dininde kelam ilmi diye bir ilim gelişmeye başladı. ama halbuki selef bu tür buna benzer sorulara muhatap olunca nakilde ne varsa yalnızca ona iman ederiz derlerdi. yani akıl önce bir yaratıcıyı bulduktan sonra, bu yaratıcının bildirdiklerinden (haddi aşıpta) başka bir şeye cevap vermeye çalışmamışlar. sonra kelamcılığın ilerlemesi ile biri birinden biraz daha sert veya yumşak olan itikatta maturidilik ve eşarilik mezhepleri çıkmış.

yukarda açıklama yapan bir arkadaşımız < mekandan münezzehdir RABBİM >
diye bir şey yazmış. işte bu tür şeyler islam dininin içine üç beş felefeciye cevap verebilmek için ortaya atılmış şeyler. halbuki keyfiyetini rabbimizin bildiği arşı alada bir kürsüsü var. selef akidesi de kuranda yazılı olan ne varsa ona iman etmişler. çünkü imani bir mesele,konuyu incikleyip mıncıklamamışlar.

sana bu konular hakkında, bu konuyu daha iyi kavrayabilmen için, celaleddin vatandaşın ”vahiyden kültüre” adlı kitabını önerebilirim.

herşeyin hakkıyla doğrusunu rabbim bilir.yanlışlıklarım var ise Allah(cc) bana görmeyi ve düzeltmeyi nasip etsin.ve tabiki bütün müslümanlara.


mesut99a
Kardeşim yazını okudum Allah razı olsun. Yazını sonunda yanlıslarmız varsa Allah hatalarımız varsa görmeyi nasip etsin demişsin. Bu yazımı sonuna kadar okumanı temenni ederim.
İlk olarak seninde söylediğin gibi islam toprakları genişlemesiyle bir çok kültüre komşu olmuş ve bunlardan etkilenmiştir. Grek felsedesi, Yunan miti, yahudi israilatından bir sürü akım görüş ve kavram islama girmiş, bir çok kavram manasından uzaklaştırılmıştır. Bunlardan birtaneside senin yazında geçen ruh kavramıdır. Allahın ruhlara ben sizin rabbinizmiyim diye sorduğunu söylemişsin. Ruhların kimisinin fakir kimisinin zengin olarak hayat bulduğunu belirtmişsin. İlk olarak: linkinden bakacak olursak. Saydığımız kültürlerdeki ruh kavramıyla islamdaki ruh kavramı aynı. Ölünce cennete yada cehenneme gidecek insanın bedenin içinde bulunan bir ruh kavramı. Peki kuran ne diyor? Bunca kültürden bir farkı olmalı diyerek kurana bakıyoruz:
Sâd, 71. Ayet: Hani, Rabbin meleklere şöyle demişti: "Muhakkak ben çamurdan bir insan yaratacağım."
Bakara, 30. Ayet: Hani, Rabbin meleklere, "Ben yeryüzünde bir halife yaratacağım" demişti. Onlar, "Orada bozgunculuk yapacak, kan dökecek birini mi yaratacaksın? Oysa biz sana hamdederek daima seni tesbih ve takdis ediyoruz." demişler. Allah da, "Ben sizin bilmediğinizi bilirim" demişti.
Görüldüğu gibi aynı yaradılış kıssasından bahsediliyor. Demekki ayetlerin arasında bağ var. Zaten hud suresinin ilk ayetinde de ayetlerin bağlantılı olarak açıklandığı söyleniyor. O yüzden bakara 30-38 ve Sad suresinin 70 ten sonraki ayetlere aynı anda bakılıp incelenmeli.
Sâd, 72. Ayet: "Onu şekillendirip içine ruhumdan üflediğim zaman onun için saygı ile eğilin."
Bakara, 31. Ayet: Allah, Âdem’e bütün varlıkların isimlerini öğretti. Sonra onları meleklere göstererek, "Eğer doğru söyleyenler iseniz, haydi bana bunların isimlerini bildirin" dedi.
Sonra kıssada melaikenin secde etmesi emrediliyor. Ve iblis secde etmiyor. Dikkat edilmesi gereken yer: ademe ruhtan üfledikten sonra ademin isimleri öğrenip secde etmesi. Yoksa adem ruhtan üflendikten sonra canlanmıyor. Yani ruh demek canlılık belirtisi değil bir çeşit bilgi. Ayrıca kurana bakınca iki farklı kişiye Allah ruhundan üflüyor. Biri hz Adem , diğeri hz Meryem. Hz ademe üflediği ruh bilgisi ondan sonraki kuşaklara aktarılmış, ama hz Meryeme üflenen ruhsa aktarılamamış çünkü, hz İsa’nın çocuğu yoktur. Peki hz. Meryeme verilen bilgi nedir? Hz Meryeme verilen bilgi onun bir erkek olmadan hamile kalabilmesi bilgisidir. Kurana bakınca böyle bir ruh tanımı yer almakta. Eğer günümüzdeki ruh kavramıyla ayetlere bakarsak ayetler anlaşılmıyor.
Saat geç oldu şimdilik bu kadar yazabildim. Verdiğim ayetleri incele eğer bir eksiğim varsa söyle. Allah inşaAllah yanlışlarımızı görmeyi nasip eder


mesut99a
Yazmayı unuttuğum link http://tr.wikipedia.org/wiki/Ruh kusura bakmayın.


Ufkuaçık
mesut99a kardeşim Allah, şeytan ve nefsi bu dünya da bizi imtihan için yaratmıştır.Bu badireleri atlatanlar Allah’ın sevgili kulu veya evliyası olur.Bunu başarmak içinde ömürboyu çok sıkı riyazet ve mücahede etmek gerekir.Böylelikle hal ehli olunur.Ayrıca aşağıda ki link size ok faydalı olacaktır.


ELHAMDULİLLAH
< İlk sorum Allah şeytanı kötülük yapsın diye mi yaratmıştır? Onun için yaratmışsa şeytanın suçu ne?
İkinci şeytanın bizi yoldan çıkarma gücü varsa bizim suçumuz ne?
Eğer ilk soruya şeytan isyan ettiği için lanetlenmiştir derseniz o zaman Allah şeytanın isyan edeceğini daha yaratırken bilmiyor muydu? >

İlk sorum Allah şeytanı kötülük yapsın diye mi yaratmıştır? Onun için yaratmışsa şeytanın suçu ne?

Bu kısımda Cüz-i İrade’yi atlamışsınız…. İNSAN ve CİN’lerde sevap ve günah işleme hakkında irade sahibi olanlar, işledikleriyle sorumludurlar. İradesine malik olma hususunda yeterlilik arz etmeyenler ise bundan beridirler.

Şeytan Aleyyullana’da da, İNSAN’da olduğu gibi Cüz-i İrade vardır ve Cin Tahifesinde de Cüz-i İrade vardır. İradeleri ellerinde olduğundan dolayıda o iradeleriyle yaptıklarından sorumludurlar.

Şeytan Aleyyullana üstelikte Alim’dir. Ne kadar alimdir denecek olursa, RAB’binin lanetini üzerine çekecek kadar diyebiliriz.

İlim öyledir ki; Alimin elinin üzerinde ellerin olduğunu bilene hikmet olurken, İman Nurunu Şirk Karanlığında boğmak isteyen içinse zulüm ve lanet olarak geri dönebilmektedir. Şeytan Aleyyullana işte bunu kendine HAK olarak bilmiş ve kendi NEFS’ine ZULM etmiştir. Yoksa Allahu Taala NEFS’lere ZULM MURAD ETMEZ….

İkinci şeytanın bizi yoldan çıkarma gücü varsa bizim suçumuz ne?

Şeytan Aleyyullana’nın bizi yoldan çıkarma gücü yok…. Ancak NEFS’ini AKLININ önünde REHBER EDİNENE, Şeytan Aleyyullana’nın İVASI emirdir. Allahın öyle kullarıda vardır ki; Şeytan Aleyyullana’nın NEFS’e verdiği İVA cahilane gelmektedir. Çünkü O Kulları şunu iyi bilirler ki; Şeytan Aleyyullana kendilerine bir hayr murad etse, onlar kendilerinde bu hayr’ın nasıl aleyhlerine dönecek bir şer olarak karşılarına çıkacağından korkarlar. Zira onlar bilirler ki; Kıyamete kadar kendisine ömür vaadedilmiş olan bu LANETLİ MAHLUK’UN hiç bir şekilde hayr’ı temenni etmek gibi bir zorunlululğu yoktur.

Eğer ilk soruya şeytan isyan ettiği için lanetlenmiştir derseniz o zaman Allah şeytanın isyan edeceğini daha yaratırken bilmiyor muydu?

Allahu Taala yarattığını ve karakterini bilmezmi…..????? Elbette ki; bilir….

Bilir bilmesine de şahitler lazımdır….. Biz böyle bişey yapmayacaktık dediklerine kendilerine gösterilmek üzere. Allahu Taala ADALET SAHİBİ’dir. Cüz-i İrade’sini verir eline ve ondan sonra o iradenin gereği nasıl şekilleniyorsa o şekillenen kısmına bizat o iradeyi şekillendirenide şahit tutarak üstelik.


mesut99a
Haklısınız bu ayetleri araştırınca gördüm. Bu sorulara en güzel cevabı yine şeytan bizzat kendisi vermiş.
" İş bitirilince şeytan da diyecek ki: "Şüphesiz Allah, size gerçek olanı söz verdi. Ben de size söz verdim ama yalancı çıktım. Zaten benim sizi zorlayacak bir gücüm yoktu. Ben sadece sizi çağırdım, siz de hemen bana geliverdiniz. O hâlde beni kınamayın, kendinizi kınayın. Artık ben sizi kurtaramam, siz de beni kurtaramazsınız. Şüphesiz ben, daha önce sizin, beni Allah’a ortak koşmanızı kabul etmemiştim. Şüphesiz, zalimlere elem dolu bir azap vardır."(İbtahim 22)

Diğer sorularımın da cevabını buldum.
"Hani meleklere, "Âdem için saygı ile eğilin" demiştik de İblis hariç bütün melekler hemen saygı ile eğilmişler, İblis (bundan) kaçınmış, büyüklük taslamış ve kâfirlerden olmuştu."( Bakara 34)
Hepinizden Allah razı olsun


CeyhuN_
< İlk sorum Allah şeytanı kötülük yapsın diye mi yaratmıştır? >
Hayır. Şeytanda ALLAH’a ibadet yapmakla yükümlüydü.. Hatta din öğretmenimden duyduğum kadarı ile çevresin de ki melekler arasında en çok o ibadet yapıyordu.. Hz.Adem babamız yaratıldığında, Allah (c.c) sadece bir kereliğine ona secde etmelerini söyledi. Herkes secde etti, şeytan hariç. O "ben" dedi. Çamurdan olan insanı küçümsedi , Allah’a karşı geldi ve kovuldu.
< İkinci şeytanın bizi yoldan çıkarma gücü varsa bizim suçumuz ne? >
Öyle bir gücü yok. Şeytan sadece vesvese verir. Fiziksel olarak hiçbir etkisi yoktur. Olamaz.
< Eğer ilk soruya şeytan isyan ettiği için lanetlenmiştir derseniz o zaman Allah şeytanın isyan edeceğini daha yaratırken bilmiyor muydu? >
İrade.. İsyan edip etmemek şeytanın elinde olan birşeydi. Allah elbette biliyordu. Şeytan istese etmezdi.. Etti..


Allah şeytanın isyan edeceğini biliyor muydu

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();