Süt kardeşi olabilmek için çocuğun ne kadar süt emmesi gerek ?
Ravza Sevdam
bu konu hakkında bizim evde çok tartışma olmuştur.kimileri bir damla yeter diyor kimileri çok emmesi gerek diyor, kimileride çok emse de yanında şahit yoksa olmaz diyor.Süt kardeşi olabilmek için çocuğun ne kadar süt emmesi gerek ?
Cevap: Süt kardeşi olabilmek için çocuğun ne kadar süt emmesi gerek ?
Hoca
Evliliği Haram Kılan Süt Hısımlığının Şartları:
1. Sütün, bir kadına ait olması gerekir. Çoğunluğa göre, süt emziren kadının evli veya bekâr olması veya kocasının bulunmaması, sonucu değiştirmez. Sütten başka bir şeyi, meselâ; sarı su, kan veya kusuntuyu yemekle süt hısımlığı doğmaz. Erkeğin veya bir hayvanın sütü de hısımlık doğurmaz.
2. Sütün, emen çocuğun midesine ulaşması gerekir. Sütü memeden emmekle, bir kap veya bardaktan içmek birdir. Çocuk memeyi ağzına alır, fakat süt emip emmediği bilinmezse, haramlık doğmaz. Çünkü şüphe ile hüküm sabit olmaz. Mâlikîlere göre ise bu durumda ihtiyatla amel ederek haramlık sabit görülür. Şâfiî ve Hanbelîler ise beş ayrı emmeyi şart koşarlar. Çünkü Hz. Âişe’den rivayete göre, Kur’ân’da önce; "On defa emmekle haramlık doğar" âyeti gelmiş, daha sonra inen bir âyetle emme sayısı beşe indirilmiştir. Bu âyet Kur’ân’da okunurken Hz. Peygamber vefat etmiştir (bk. Dârimî, Nikâh, 49; Müslim, Radâ’, 25; Ebû Dâvud, Nikâh, 10; Tirmizî, Rada’, 3; Malik, Muvatta’, Rada’, 18).
Şâfiîlere göre emme sayısını beşe indiren bu âyet hükmü Kur’ân’a yazılıp, okunması neshedilmiş bir âyet olsa da hükmü devam etmektedir. Bu, "ihtiyar erkekle, ihtiyar kadın zina ederse, onları recmedin" (bk. İbn Mâce, Hudûd, 9; Dârimî, Hudûd, 16; Mâlik, Muvatta, Hudûd, 10) âyetine benzer.
İbnül-Hümâm (ö. 861/1457) beş defa emme bildiren âyetin yalnız tilavetinin değil, hükmünün de neshedildiğini belirtmiştir (İbnül-Hümâm, Fethul-Kadîr, Mısır 1316/1898, III, 345 vd.).
Hanefilerle Mâlikîlere göre süt emme miktarı az olsun çok olsun sonuç değişmez. Delil: "Süt emziren analarınız (size haram kılındı)" (en-Nisâ, 4/23) âyeti ile, Nesepçe haram olanlar süt yoluyla da haram olurlar" (Buhârî, Şehâdât, 7; Müslim, Iradâ’, I) hadisidir. Bu âyet ve hadiste emme miktarı ve sayısı belirlenmemiştir.
3. Emzirmenin ağız veya burun yoluyla olması gerekir. Çünkü süt, ancak bu iki yoldan boğaz yoluyla mideye ulaşır ve gıdalanma meydana gelir.
Hanefi, Şâfiî ve Hanbelîlere göre, idrar yollarına, göze, kulağa veya bir yaraya akıtılacak kadın sütü ile hısımlık doğmaz.
4. Sütün başka bir sıvı ile karışmaması gerekir. Süt başka bir sıvı ile karışırsa, Hanefi ve Mâlikîlere göre çok olanı esas alınır. Süt fazla ise haramlık doğurur. Ebû Hanîfe’ye göre, bir gıda ile karıştırılan süt az olsun çok olsun haramlık doğurmaz. Çünkü bu gıda sütün kuvvetini giderir. Hüküm olarak gıda kısmı sütten fazla sayılır.
İman Ebû Yusuf ve İman Muhammed, burada da çok olanı esas alırlar.
Bir kadının sütü başka bir kadının sütü ile karıştırarak çocuğa içirilse, Ebû Hanîfe ve Ebu Yusuf’a göre, çok olan esas alınır. Sütler eşit olursa, karışma yüzünden her iki kadın bakımından da, haramlık doğar. Mâlikîlere, İmam Muhammed ve Züfer’e göre bu durumlarda her iki bakımdan süt hısımlığı doğar. Sütlerin eşit veya birisinin eksik ya da fazla olması, sonucu değiştirmez. Tercih edilen görüş budur. Çünkü sütler bir cinstir. Aynı cinsten iki şey arasında galipliğin hükmü bulunmaz. Günümüzde bazı ülke ve beldelerde görülen "anne sütü bankası"nda karışan anne sütlerini yukarıdaki esaslara göre çözümlemek gerekir (el-Kâsânî, Bedâyiu’s-Sanâyi’, Beyrut 1394/1974, IV, 135 vd.; İbn Kudâme, el-Muğnî, Kahire 1970, VII, 537 vd.; İbn Rüşd, Bidâyetül-Müctehid, Mısır (t.y.), II, 34 vd.; ez-Zühayli, el-Fıkhul-İslâmî ve Edilletüh Dimaşk 1405/1985, VII, 705 vd.).
5. Çoğunluğa göre, hısımlık doğuran sütün ilk iki yaş içinde emilmesi gerekir. Çünkü âyette "Anneler, çocuklarını iki bütün yıl emzirirler" buyurulmuştur. Nesep hısımı olan çocuklarla ilgili olan bu hüküm, süt emen diğer çocukları da kapsar. Hadiste "Süt hısımlığı ancak iki yaş içinde emzirilen sütle oluşur" (Buhârî, Nikâh, 21) buyurulur.
Ebû Hanife’ye göre ise emme süresi 30 aydır. Delil şu âyettir: "Çocuğun ana karnında taşınması ile sütten ayrılmasının süresi otuz aydır" (el-Ahkâf, 46/15). Burada 30 ay, hem gebeliğin, hem de sütten ayrılmanın ayrı ayn süresidir.
Çoğunluk fakihlere göre ise, iki yıl emme süresi ile gebeliğin en kısa süresi olan altı ayın toplamı verilmiştir. Nitekim sütten ayrılmanın iki yıl olduğunu belirleyen başka delillerde vardır. Başka bir âyette şöyle buyurulur:" Biz insana ana-babasına itaat etmesini bildirdik. O’nun anası kendisini zahmet üstüne zahmetle taşımıştır. Sütten ayrılması da iki yıl sürmüştür" (Lukmân, 31/21).
Cevap: Süt kardeşi olabilmek için çocuğun ne kadar süt emmesi gerek ?
Ravza Sevdam
ayrı ayrı beş defa mı yoksa bir defasında mı ?
Cevap: Süt kardeşi olabilmek için çocuğun ne kadar süt emmesi gerek ?
Hoca
i < Süt kardeşi olabilmek çin çocuğun ne kadar süt emmesi gerek ? >
Hanefiye göre bir, Şafiiye göre beş.
Ravza Sevdam
< Hanefiye göre bir, Şafiiye göre beş. >
Yani kast ettiğim ayrı ayrı 5 yudum mu yoksa bir kereliğine mahsus bebeğin 5 damla süt emmesi mi ?
ELHAMDULİLLAH
< Hz. Âişe’den rivayete göre, Kur’ân’da önce; "On defa emmekle haramlık doğar" âyeti gelmiş, daha sonra inen bir âyetle emme sayısı beşe indirilmiştir. Bu âyet Kur’ân’da okunurken Hz. Peygamber vefat etmiştir (bk. Dârimî, Nikâh, 49; Müslim, Radâ’, 25; Ebû Dâvud, Nikâh, 10; Tirmizî, Rada’, 3; Malik, Muvatta’, Rada’, 18).
Şâfiîlere göre emme sayısını beşe indiren bu âyet hükmü Kur’ân’a yazılıp, okunması neshedilmiş bir âyet olsa da hükmü devam etmektedir. Bu, "ihtiyar erkekle, ihtiyar kadın zina ederse, onları recmedin" (bk. İbn Mâce, Hudûd, 9; Dârimî, Hudûd, 16; Mâlik, Muvatta, Hudûd, 10) âyetine benzer. >
Allahu Taala’nın koruma altına aldığı Kur’an-ı Kerim…… Nesh edilmeden önceki Kur’an-ı Kerim midir….???? Tövbe haşa.
Allahu Taala’nın koruma altına aldığı Kur’an-ı Kerim…… Nesh edildikten sonraki Kur’an-ı Kerim midir…..???? Tövbe haşa.
Kur’an-ı Kerim’de asla NESH yoktur.
Dinimiz Olan İSLAM, rivayetler dini değildir….. DELİL dinidir. O Delil ki; Kur’an-ı Kerim’dir. Asla tahrifata, tahribata uğramamış olarak. Kıyamete kadar hükmünü sürdürecek olan O’dur.
Rivayetler, DELİL için DELİL olamaz.
Hoca
< Allahu Taala’nın koruma altına aldığı Kur’an-ı Kerim Nesh edilmeden önceki Kur’an-ı Kerim midir???? Tövbe haşa.
Allahu Taala’nın koruma altına aldığı Kur’an-ı Kerim Nesh edildikten sonraki Kur’an-ı Kerim midir.???? Tövbe haşa.
Kur’an-ı Kerim’de asla NESH yoktur.
Dinimiz Olan İSLAM, rivayetler dini değildir. DELİL dinidir. O Delil ki; Kur’an-ı Kerim’dir. Asla tahrifata, tahribata uğramamış olarak. Kıyamete kadar hükmünü sürdürecek olan O’dur.
Rivayetler, DELİL için DELİL olamaz. >
başka işin yok mu kardeş?
Lütfen forumda yazma olur mu?
Ravza Sevdam
Ben soruma cevap alamadım
ELHAMDULİLLAH
< başka işin yok mu kardeş?
Lütfen forumda yazma olur mu? >
Bunu sizmi söylüyorsunuz MUM HOCAM….????
Biz o yazıyı bir yerden alıntı yaptığınızı ve o alıntıda NESH hususunu gözden kaçırdığınızı düşünerek o yazıyı yazdık.
Biz hakkı bir hakkın tavsiye ediyoruz iddiasında olanlardan değiliz. Ancak eğer hakkı tavsiye edemiyorsak. Hakkı bulduğumuz yerden alabilmeliyiz.
Hak bildiğimiz hususlarda ise, DELİL’imiz Kur’an-ı Kerimdir.
İçimizde Hakkı Tavsiye Eden birileri bulunmasınmı….????
Hoca
< Bunu sizmi söylüyorsunuz MUM HOCAM????
Biz o yazıyı bir yerden alıntı yaptığınızı ve o alıntıda NESH hususunu gözden kaçırdığınızı düşünerek o yazıyı yazdık.
Biz hakkı bir hakkın tavsiye ediyoruz iddiasında olanlardan değiliz. Ancak eğer hakkı tavsiye edemiyorsak. Hakkı bulduğumuz yerden alabilmeliyiz.
Hak bildiğimiz hususlarda ise, DELİL’imiz Kur’an-ı Kerimdir.
İçimizde Hakkı Tavsiye Eden birileri bulunmasınmı???? >
Ehli sünnet inancına aykırı bir kelimeye dahi tahammülüm yok.
Ehli sünnet Alimleri NESH konusunda ne demişlerse o dur başka aykırı yazı kabul etmiyoruz.
ELHAMDULİLLAH
KUR’AN-I KERİM MAİDE SURESİ 104. Ayet-i Kerimesi.
Diyanet İşleri : Onlara, Allah’ın indirdiğine (Kur’an’a) ve Peygamber’e gelin denildiğinde onlar, Babalarımızı üzerinde bulduğumuz din bize yeter derler. Peki ya babaları bir şey bilmiyor ve doğru yolu bulamamış olsalar da mı?
Sadece Hazreti İsa(A.S.)’mın öldürülmediği hususunda dahi itilafa düşüpte, öldürülmüştür diyen ehli sünnet alimleri varken…..
KUR’AN-I KERİM NİSA SURESİ 157. Ayet-i Kerime
Diyanet İşleri : (156-157) Bir de inkârlarından ve Meryem’e büyük bir iftira atmalarından ve Biz Allah’ın peygamberi Meryem oğlu İsa Mesih’i öldürdük demelerinden dolayı kalplerini mühürledik. Oysa onu öldürmediler ve asmadılar. Fakat onlara öyle gibi gösterildi. Onun hakkında anlaşmazlığa düşenler, bu konuda kesin bir şüphe içindedirler. O hususta hiçbir bilgileri yoktur. Sadece zanna uyuyorlar. Onu kesin olarak öldürmediler.
Allahu Taala öldürülmemiştir…. Hükmünü kesin koymuşken.
HOCAM Allah Aşkına soruyorum….. Öldürülmüştür diyen Ehl-i Sünnet alimi….. Hangi Ayet-i Kerimeyi inkar ettiğinin farkındamı değildir. Yoksa O Ehli Sünnet Alimi böyle bişey söylememiştirde, YAHUDİ ve NASRANİ’ler O Ehl-i Sünnet Alimlerinin adlarını kullanarak onlara iftiramı atmaktadırlar.
HOCAM siz bu hususları bizden çok daha iyi bilirsiniz…..
Hoca
< Diyanet İşleri : Onlara, Allah’ın indirdiğine (Kur’an’a) ve Peygamber’e gelin denildiğinde onlar, Babalarımızı üzerinde bulduğumuz din bize yeter derler. Peki ya babaları bir şey bilmiyor ve doğru yolu bulamamış olsalar da mı? >
Bu hitap kime onu dahi bilmiyorsunuz. Biz asla gözü kapalı kimseye uymayız.
Bu vardığımız nokta, 20 yıllık ilim ve araştırmadan sonradır.
her neyse.
< HOCAM siz bu hususları bizden çok daha iyi bilirsiniz. >
yok yok kalbin bunu söylemiyor.
sen ehli sünnete mualif konuları yazma KARDEŞÇE geçinelim
ELHAMDULİLLAH
< yok yok kalbin bunu söylemiyor.
sen ehli sünnete mualif konuları yazma KARDEŞÇE geçinelim >
Ehli Sünnet’e muhalif konuları yazmak zaten haddimiz olamaz.
Ehli Sünnet Alimi diye adları anılan zatların adına söylenmiş ve onlarıda bu hususda töhmet altında bırakmış olanların hakkında da yazmayalım mı….????
Ama bu hususları, misyonerler İSLAM aleyhine kullanıpta, işte ehli sünnet bu demek ve kitabınız keçiler tarafından tahrif edilmiştir….. bizim kitabımızın ise tahrif edildiğine dair hiç bir ayet Kur’an-ı Kerimde bulamazsınız demektedirler. Bunada örnek olarak dediklerinde onlarada ehli sünnet adına evet biz tahrif edilmiş kitaba iman ediyoruz mu diyelim.
Yada zaten bu ayetlerin hükmü kaldırılmıştır. Hükümsüz ayetlerle teçhiz olunmuş bir kitaba sahibiz ve lafzı kaldığı için o ayetlerin lafzıyla idare ediyoruz mu diyelim.
HOCAM anladığımız kadarıyla siz bizi denemek mi istiyorsunuz…..????
Kayıtsız Üye
iki kuzen ağlamasınlar diye sütü olmayan bir meme ağızlarına verilirse tabi süt emmeden süt kardeşi olurlarmı hanefiye göre cevaplanırsa sevinirim
Kayıtsız Üye
Ya peki biz baska bir kadindan süt emişiz kardeş oluyormuyuz??
arifselim
Aynı kadından ise bu elbetteki süt kardeşi olmuş olursunuz. Birinizin öz annesi olması gerekmez yinede aynı kadından süt emenler kardeş olurlar.
Kayıtsız Üye
Babamın halasının kızı ve babam beraber süt emmişler.benimde babamın süt emmidiği halasının oğluyla evlenmem dinen günahmı dır
@hmet
Babanızın halasının kızı onun için öz kardeş sizin içinde hala sayılır. Süt halanızın oğluyla evlenmenizin dinen bir sakıncası yoktur
nupel
Safi mezhebim ve benim cocugum uc aylik eltimin cocugunu iki defa doyana kadar emzirdim ben onun sut annesi oluyormuyum
mum
İmam şafiiye göre en az 5 defa doyacak kadar emzirmek gerekir süt annesi olabilmek için
Kayıtsız Üye
Süt gelmeyen göğüsden emen bir bebekte süt annelik ve süt kardeşlik gibi şeyler olur mu?
Hanefilere göre.
kayblan
Oku kardeşim oku madem bununla ilgili derdin yukarıdaki yazıyı oku. Doya doya emmesi gerektiği yazan yerleri oku.
Kayıtsız Üye
Hocam süt kardeşliği için şahit lazım mı bir yazı okudum iki erkek şahit lazımmış yada iki kadın bir erkek şahit lazım diyor yoksa haramlık getirmezmiş doğru mu hocam şahit şart mı
imam
Hayır şahit şart değil, anneler biz emzirdik demeleri yeterlidir.
Kayıtsız Üye
Hocam ben ile süt kardeşim bildiğim teyzemin kızı birbirimizi seviyoruz. Ama süt kardeşsiniz evlenemezsiniz diyorlar ben 2 yaşından büyük iken teyzemi emmişim oda benim annemi emmiş diyorlar. Birde teyzemin kocası sırf ben o aileye (sülale) kız vermem demiş o yüzden süt kardeş olmamız için çaba göstermiş bunu sadece bana değil diğer akrabadaki çocuklarada yaptırmış bildiğim kadarıyla. Ama bizde birbirimizi seviyoruz. Bu arada oda bende hanefi meshebindeniz. Lütfen kısa sürede cevap atın bide olumlu bir cevap olsa sevindirseniz beni o benim ilk ve tek gözağırım
mum
Süt kardeş ile öz kardeş arasında dini açıdan hiç bir fark yoktur.
Kardeş olarak sevin ama asla evlenemezsiniz. Teyze kızı değil o sizin öz kardeşinizdir
süt kardeş olmak için ne kadar emzirmek gerekir, süt anne olmak için ne kadar emzirmek gerekir, süt kardeş olmak için ne kadar süt vermek gerekir