Cebrail Hz. Ali’ye kitap ya da suhuf verdi mi?

Cebrail Hz. Ali’ye kitap ya da suhuf verdi mi?

Kayıtsız Üye
Cebrail Hz.Ali’ye kitap ya da suhuf verdi diyen ve böyle inanan kişinin durumu nedir?


Cevap: Cebrail Hz. Ali’ye kitap ya da suhuf verdi mi?

Hoca
Cebrail (as), Sahifeleri ancak Peygamber olan verir ki Hz. Ali (ra ve kv) bir Peygamber değildir.
Hz. Ali’ye Kitap yada sahife verildi diyen dinden çıkar kafir olur.


Cevap: Cebrail Hz. Ali’ye kitap ya da suhuf verdi mi?

cavraşım
Sonra Hazret-i Cebrail’in, Âlâ Nebiyyina (a.s.m.) huzur-u Nebevide getirip Hz. Ali’ye Sekine namıyla bir sayfada yazılı İsm-i Âzam, Hz. Ali’nin (r.a.) kucağına düşmüş. Hz. Ali diyor: "Ben Cebrail’in şahsını yalnız alâimü’s-sema suretinde gördüm. Sesini işittim, sayfayı aldım, bu isimleri içinde buldum"(18.Lema)

< Hz. Ali’ye Kitap yada sahife verildi diyen dinden çıkar kafir olur. >
mum hocam nurcular bu işe ne diyecek çok merak ediyorum


Cevap: Cebrail Hz. Ali’ye kitap ya da suhuf verdi mi?

Hoca
< mum hocam nurcular bu işe ne diyecek çok merak ediyorum >
Bu onların Hz. Ali’nin Peygamber olduğuna inandıklarını göstermez.
Uyduruk/kaynağı belli olmayan bir rivayet


cavraşım
< Hz. Ali’ye Kitap yada sahife verildi diyen dinden çıkar kafir olur. >
paylaştığım ifade risalede aynen geçiyor ve bunun gerçek olduğuna inanıyorlar

< Bu onların Hz. Ali’nin Peygamber olduğuna inandıklarını göstermez. >
peygamberdir demiyorlar zaten ama Hz Aliye sayfa indirildiğinede inanıyorlar

o zaman??


karadamlalar
sayfa indi ama peygamber değil demek nasıl bir şey? nurcular bir şeylerin farkına varır inşAllah artık.


Hoca
< peygamberdir demiyorlar zaten ama Hz Aliye sayfa indirildiğinede inanıyorlar >
Bu küfre götürmez.
Risale dışında bu sahife meselesi hakkında bir kaynak var mıdır?


cavraşım
< Bu küfre götürmez. >
siz benden daha iyi bilirsiniz ama hocam anlayamadığım nokta,nasıl küfre götürmez?

karadamlaların dediği gibi;Hz Ali peygamber değildir ama Cebrail Hz Aliye sahife indirmiştir ne demek?Allah aşkına bunun açıklamasını yapar mısınız?Bu nasıl bir düşüncedir?

< Risale dışında bu sahife meselesi hakkında bir kaynak var mıdır? >
var mıdır bilmiyorum,siz biliyorsanız paylaşın hocam?


İLİMCİK
ya cavraşım, bizim haşa kafir olduğumuzu ispat etmek için bu kadar uğraşmana şaşırıyorum doğrusu.

SEKİNE DUASI HAKKINDA

(Yazar: Sorularla Risale)

Sekine duası hakkında açıklama: Risale-i Nur’larda geçen Hz.Ali’ye "Sayfa indirilmesi" meselesi

Soru: Risale-i Nurlarda geçen Hz.Ali (K.V.)’ye Cebrail (AS) den Sayfa indirilmesi olayı Ehl-i Sünnet anlayışına ters değil midir?

O zaman Hz.Ali(K.V)’de bir nevi peygamber konumuna yükseltilmiş olunmuyor mu?

Bir konu hakkında yorum ve tahlil yaparken, o konuyu doğru okuyup doğru anlamak ve doğru bilmek esastır. Bilmediği bir konu hakkında yorum yapmak; su-i zana sebebiyet verir ve o kişiyi Hakkında bilgin olmayan şeyin ardına düşme; çünkü kulak, göz ve kalp, bunların hepsi ondan sorumludur. (İsra,17/36) gereği mesul eder.

İlgili metin 18.Lema’da geçmektedir. Bediüzzaman Hazretleri bu Lema’nın önsözünde: Risale-i Nur şakirtlerine işaret eden Hazret-i Ali’nin (r.a.) bir keramet-i gaybiyesidir. Gizli kalmış gaybî mühim bir mucize-i Ahmediyeyi (a.s.m.) beyan eder diyerek konunun öncelikle Efendimiz (SAV)’in bir mucizesi ve Ben ilmin şehriyim. Ali ise, onun kapısıdır."(1) işaretine mazhar Hz.Ali (K.V)’nin bir kerameti olarak takdim etmektedir. Soruda sorulan metin şu şekildedir; Sonra Hazret-i Cebrail’in, Âlâ Nebiyyina (a.s.m.) huzur-u Nebevide getirip Hz. Ali’ye Sekine namıyla bir sayfada yazılı İsm-i Âzam, Hz. Ali’nin (r.a.) kucağına düşmüş. Hz. Ali diyor: "Ben Cebrail’in şahsını yalnız alâimü’s-sema suretinde gördüm. Sesini işittim, sayfayı aldım, bu isimleri içinde buldum"(18.Lema) Görüldüğü üzere, Hz.Ali’ye (K.V.) inen bir Sekine’den bahis vardır, yoksa haşa- Peygamberane bir vahiyden değil! Bahse konu Sekine, Mecmuatü’l-Ahzabta Kaside-i Ercûze şeklinde geçmektedir.(2) Allah’ın altı İsm-i Azamı olan Ferd, Hayy, Kayyûm, Hakem, Adl, Kuddûs isimleri ile bir dua-yı münacattır. Bediüzzaman Hazretleri bu "Sekîne" tâbir edilen İsm-i Âzamın okunma şeklini de yetmiş bir âyet ile yüz yetmiş bir defa dâimî vird edinmeli (Lemalar:Sayfa 425) şeklinde dile getirmektedir.

İtiraz edilen husus; ifadede geçen Sekine namıyla bir sayfa ise Sayfa’dan murat İlahi bir ilhamvari mesajdır, yoksa Efendimize (SAV) inen vahiy sayfaları ile karıştırılmamalıdır. Şayet itiraz Cebrail’i(AS) görmüş olma Keyfiyeti ise, başta Hz.Aişe, Hazret-i Ömer, İbni Abbas, Üsame bin Zeyd, Ümmü Seleme, Sa’d ibni Ebî Vakkas gibi pek çok Sahabe, Cebrail (AS)’ı Dıhye veya bir süvari veya başka keyfiyette gördüklerini ilan etmektedirler.(3)

Şayet itiraz Sayfa’nın kucağına düşme keyfiyeti ise, İmamı Gazali bu hususu veciz bir şekilde açıklamıştır: "Onlar vahiyle Peygambere (a.s.m.) nazil olduğu vakit, İmam-ı Ali’ye (r.a.) emretti, Yaz ; o da yazdı, sonra nazmetti."(Şualar:635) Konuyu özetlemek gerekirse; Cebrail (AS) Peygamberimizin (SAV) huzuruna geldiği vakit, altı İsm-i Azam’lı münacat duasını, murad-ı ilahi gereği, İlim Şehrinin Anahtarı Hz.Ali’ye (K.V.) nazmetmesi için getirmiş, Efendimiz de (SAV) Hz.Ali’ye Sekineyi bir Kaside şeklinde düzenlemesi için bildirmiştir. Murad-ı İlahi , nazmetme işlevini Hz.Ali’nin yapması istediğinden, Bediüzzaman Hazretleri Hz. Ali’nin (r.a.) kucağına düşmüş şeklinde belirtmektedir.

Sekine hakkında Kur’an-ı Kerimde geçen; Mü’minlerin kalplerine, imanlarına iman katıp-arttırsınlar diye, Sekine(güven duygusu ve huzur) indiren O’dur. (Fetih Suresi, 4) Ayetin tefsirinde Elmalı Hamdi Yazır; Hz. Ali’nin Sekine ile neyi kast ettiğini şöyle açıklamaktadır:

"Sekîne müminin kalbine sakin olup onu güvenli kılan melektir." Sekine ifadesini pek çok Hadis-i Şerifte de görmek mümkündür : Bir zat Kehf suresini okuyordu. Yanında da iki uzun iple bağlı olan atı duruyordu. Derken etrafını bir bulut kapladı. Ve bu bulut ona yaklaşmaya başladı. At da bu durumdan huysuzlanmaya, ürkmeye koyuldu. Sabah olunca adam Resulullah (sav)’a gelip vak’ayı anlattı. Hz. Peygamber (sav) ona şu açıklamada bulundu: "Bu sekine idi, Kur’an için inmişti"(4)

Resulullah (sav) buyurdular ki: "Bir grup, Kitabullah’ı okuyup ondan ders almak üzere Allah’ın evlerinden birinde bir araya gelecek olsalar, mutlaka üzerlerine sekine iner ve onları Allah’ın rahmeti bürür. Melekler de kanatlarıyla sararlar. Allah, onları, yanında bulunan yüce cemaatte anar."(5)

Ben şehadet ederim ki Ebu Hüreyre ve Ebu Said (ra) Resulullah (sav)’ın şöyle söylediğine şehadet ettiler: "Bir cemaat oturup Allah’ı zikrederse, mutlaka melekler etraflarını sarar, Allah’ın rahmeti onları bürür, üstlerine sekine iner ve Allah onları yanında bulunan (büyük melek)lere anar."(6)

Netice olarak, Hz.Ali’nin Sekine mahiyetinde İsm-i Azam duasını nazmetme keyfiyetine mazhar olmasının Ehl-i Sünnet perspektifinde bir sakıncası yoktur. Bu Hz.Ali’ye inen bir vahiy değildir, Efendimiz (SAV)’e inen İsmi Azam duasının, Hz.Ali’ye bildirilerek onun nazmetmesidir. Muhterem Fethullah Gülen Hocaefendi de buna isnaden olsa gerek, Sekine insanını şu şekilde tarif etmektedir: Sekîne’ye mazhar bu âhenk ve huzur insanı, davranışları itibâriyle vakûr, emniyet telkîn edici, inandırıcı ve ciddî, iç âlemi itibâriyle ve Allah’la münâsebetleri açısından da temkinli, dikkatli, benlik, çolpalık ve şatahat düşüncesinden uzak ve bektâşiyâne hezeyanlara karşı da hep kapalıdır. Her vâridat ve her inşirâh veren esintiyi O’ndan bilir, edep ve şükranla iki büklüm olur, her huzursuzluk ve tatminsizliği de mahiyetindeki boşluklarla irtibatlandırır, kendini sorgular ve nefsiyle hesaplaşır.(7)

(1) Tirmizî, Menâkıb: 20; el-Hakim, el-Müstedrek, 3:126
(2) Ahmet Gümüşhanevi Hazretleri, Mecmuatul Ahzab , Sayfa 582-597.
(3) Buhârî, Fedâilü’l-Eshâb: 30; el-Heysemî, Mecmeu’z-Zevâid, 9:276-277; Ahmed İbni Hanbel, Fedâilü’s-Sahâbe (tahkik: Vasiyyüllah), no. 1817, 1853, 1918; Müsned, 1:212; el-Askalânî, el-İsâbe, 1:598. ; Buharî, Mağâzî: 18, Libas: 24; Müslim, Fedâil: 46, 47, no. 2306; Kadı Iyâz, eş-Şifâ, 1:361. ; Buharî, İmân: 37; Müslim, İmân: 1-7.
(4) Buhari, Fedailu’l-Kur’an 11; Müslim, Müsafirin 240, 241, (795); Tirmizi, Sevabu’l-Kur’an 6, 2887
(5) Ebu Davud, Salat 349, 1455
(6) Müslim, Zikr 39, (2700); Tirmizi, Da’avat 7, (3375)
(7) Sızıntı, Nisan 1991, Cilt 13, Sayı 147


cavraşım
< ya cavraşım, bizim haşa kafir olduğumuzu ispat etmek için bu kadar uğraşmana şaşırıyorum doğrusu. >
ben kimseye kafir demedim,konuyu kim açmış ve kim nasıl cvp vermiş bakarsan daha iyi anlarsın

aynı tepkiyi forum sahibinede verebilir misin?

benim en samimi arkadaşlarım cemaatten,her hafta toplanırız,ben de cemaatte yıllarca kaldım,merak etme kardeşim kimseyi kafir ilan etme derdinde değilim.

< Hz. Ali’ye Kitap yada sahife verildi diyen dinden çıkar kafir olur. >
yukarıdaki söz kime ait bak bakalım?

ve risalede hz Aliye sahife indiğinden bahsetmiyor mu?


karadamlalar
Cebrail in peygamberler dışındakilere haber ilettiğine dair bir delil var mıdır? Rafizice inançları yıllarca insanlara taşımanın bir vebali yok mudur?


Kayıtsız Üye
hayır vermedi çünkü hz ali bir peygamber değildir zaten mantığıda çok açık bu soruyu kim sorduysa beynini çalıştırsınnn lütfeeennnn


Cebrailin hz Aliye kitap vermesi

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();