İslamın şartı kaç?

İslamın şartı kaç?

Zahid
İslam’ın ve imanın şartları, İslam’ın teorik ve pratik özeti olan bu ilkeler, dinin temellerini en sade şekilde açıklıyor. Bu özetleme gayet anlaşılabilir ve mantıki bakımdan da gayet tutarlıdır. Çünkü beş teorik beş de pratik ilke vazediyor. "Bu dinde nelere inanmam ve neler yapmam lazım" sorusuna kısaca ve özet halinde cevap veriliyor.

Artık böyle sorular soruluyor mu bilmiyorum, ama bizim çocukluğumuzun en ünlü sorularıydı bu tip sorular… Özellikle misafirliklere gidildiğinde çocuklara en çok bu ve benzeri sorular sorulurdu. Çünkü büyüklere göre bunlar ilk öğrenilmesi gerekenlerdendi, bunu bilmemek çok ayıptı. Çocuğun dini öğrenmeye başlayıp başlamadığının da göstergesi sayılırdı bu tür sorulara verilen cevaplar…
"Söyle bakalım İslam’ın şartı kaç?
Hımm, peki imanın şartı kaç?"
diye devam edip giden diyalogların yüzlercesine şahit olmuşsunuzdur.
Fakat bu soruyu soranların da işi tam olarak bilmediklerini söylersem ne derseniz? Bu hususta da bir "katakulli" durumu olduğuna dair ciddi şüphelerim var. Bakın nasıl?

İmam Maturidi’den sonra ekol içinde ikinci adam durumda olan Ebu Muin en-Nesefi (öl.508/1114) Eş’ari’den sonra Bakıllani gibi Maturidiliği daha sistematik bir tarzda ele almış, derinlemesine temellendirmiştir. Ebu Muin’in’in en önemli eseri Tabsıratu’l-Edille Maturidiliğin kaderine paralel olarak pek tesirli olamamış, bunun yerine Eş’ari eğilimli şerhleri rağbet görmüştür.

Eserde iman ve İslam’ın şartları diye bilinen sıralamada dikkat çekici bir farklılık gözden kaçacak gibi değildir.
Ebu Muin en-Nesefi Tabsıra’sında aynen şöyle demektedir;
"Deriz ki, inançlara gelince, din alimlerine göre bunlar beş esasa ayrılır; Allah’a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine ve ahiret gününe iman. İbadetler de onlara göre beşe ayrılmış olur: namaz, oruç, hacc, zekat ve cihad…"

Ebu Muin bu sıralamayla dikkat çekici bir şekilde "kaza ve kaderi" iman esasları arasında saymamakta, İslam’ın şartları arasında da "cihadı" zikretmektedir.
Buna göre "imanın ve İslam’ın şartları" olarak bilinen esaslar beş teorik beş de pratik olmak üzere on esastan ibaret oluyor. Büyük ihtimalle Cibril hadisi olarak bilinen rivayetin en sahih varyantı Tabsıra’da geçtiği gibidir.

Demek ki imanın şartları beştir:

1- Allah’a iman
2- Meleklere iman
3- Kitaplara iman
4- Peygamberlere iman
5- Ahiret gününe iman

Aynı şekilde İslam’ın şartları da beştir;

1- Namaz
2- Oruç
3- Hacc
4- Zekat
5- Cihad

Görüldüğü gibi İslam’ın teorik ve pratik özeti olan bu ilkeler dinin temellerini en sade şekilde açıklıyor. Bu özetleme gayet anlaşılabilir ve mantıki bakımdan da gayet tutarlıdır. Çünkü beş teorik beş de pratik ilke vazediyor. "Bu dinde nelere inanmam ve neler yapmam lazım" sorusuna kısaca ve özet halinde cevap veriliyor.

Burada kadere imanın özellikle Emevi döneminde ilke haline getirilerek bu formülasyona dahil edildiği ve "rivayet piyasasının" da ona göre şekil aldığı anlaşılıyor.

Çünkü 91 küsur yıl süren Emevi döneminde "kader" inancı resmi doktrin haline getirilmiş ve siyasal mana yüklenerek "Bizim ümmetin başında olmamız Allah’ın kaza ve kaderi iledir" argümanını geliştirmişti. Buna itiraz eden Amr el -Maksus, Mabed el-Cuheni ve Ca’d bin Dirhem gibi simalar ağır işkenceler altında şehit edilmişlerdi.

Hatta bu hususta dönemin Emevi sultanı Abdülmelik’e Hasan-ı Basri tarafından gönderilen risale meşhurdur. Risale, dönemin iklimini ve argümanlarını bütün açıklığı ile yansıtıyor. Özellikle sultanın Hasan-ı Basri’ye hitabı esnasında kullandığı argümanlar çok ilginç ve çok da tanıdık: (!)

"Emiru’l Mu’minin Abdülmelik bin Mervan’dan Hasan Basri’ye…
Sana selam olsun. Zatından başka ilah olmayan Allah’a hamdü sena ederim. İmdi, daha önce geçen alimlerin hiç birinden duyulmadık bir şekilde kader meselesini izah etmeye çalıştığın bana ulaştı. Halbuki ben bu meselenin daha önceden beri senin anlattığın gibi izah edildiğini hiç duymamıştım. Senin salih, alim, faziletli, istekli, titiz birisi olduğunu biliyorum. Doğrusu senden duyduğum bu tür sözler hiç de hoşuma gitmedi. Bu meseleyle ilgili görüşlerini bana yaz. Bu iddialarını nereye dayandırıyorsun? Sahabeden birisinin görüşüne mi, Kur’an’ın bir hükmüne mi yoksa kendi görüşlerine mi? Biz daha önce kader meselesini senin gibi anlatan birisine hiç rastlamamıştık. Bu husustaki görüşlerine bana bildir…"

Hasan Basri de görüşlerini bildiriyor ve insanın irade ve sorumluluğunu ortadan kaldıran kader anlayışını açık bir dille reddediyor ve özgür iradeyi savunuyor. Bu bakımdan risale baştan sonra bir özgür irade savunması mahiyetindedir. Kur’an’dan onlarca ayetin tefsirini yapan Hasan-ı Basri, ısrarla insanın özgür irade sahibi olduğunu, kulların fiillerinden bizzat kendilerinin sorumlu olduğunu, zulümlerin ve kötülüklerin ona nispet edilmesinin Allah’ın adaletine sığmayacağını anlatır…(Risalenin tam metni için bkz. İslam’ın Yenilikçileri adlı kitap çalışmamız, c.1, "Hasan-ı Basri" böl.)

Böylece Emevilere demek ister ki: "İşlediğiniz zulümler kendi ellerinizle yaptıklarınızdandır. Bunların kaderimiz olduğu görüşü batıldır. Allah zulmedenleri sevmez. Bilakis böyle durumlarda zulme uğrayanlara cihadı emreder…"
Buradan İslam’ın şartlarından cihadın kaldırılıp kelime-i şahadetin eklenmesinin de ne manaya geldiği anlaşılıyor olmalı…

Yani Emeviler de demek istemektedir ki: "Kime karşı cihad? Biz de Müslüman’ız. Hiç kelimeyi şahadet getirene karşı cihad olur mu?

Görülüyor ki tarih boyunca siyasi iktidarlar bir taraftan kader inancını yardımlarına çağırırken, diğer yandan da cihadı (emr-i bi’l maruf neyh-i ani’l münker) çok sevimsiz ve tehlikeli görmektedirler. Bu nedenle halk kitlelerine imanın ve İslam’ın şartları olarak kodlanıp yayılan ilkelerin bilinçli bir tercihi yansıttığını söylemek mümkündür. Bunun böyle olması Emevi yönetiminin kendilerine zulüm gerekçesiyle karşı çıkanları bertaraf etmek, ellerini kollarını bağlamak için geliştirdiği bir formülasyondu. Bugün için artık bir anlamı bulunmuyor. Anlamı olsa bile aktardığımız şekilde yeniden aslına uygun ifadelendirilmesi ve halk kitlelerine öyle aktarılması ve işlenmesi gerekmektedir.

Tabi bir de İslam’ın esaslarının bu şekilde özlü bir şekilde bir takım şartlarla izah edilmesi öğrenme kolaylı bakımındandır. Yoksa İslam’ın bütün hükümlerinin bunlardan ibaret olduğu anlamina gelmez. Ancak "Söyle bakalım…" diye bilgiç bir edayla sorduğumuz şeyi bile doğru öğretememişiz… Varın gerisinin ne halde olacağını siz düşünün…
İHSAN ELİAÇIK


Cevap: islamın şartı kaç?

BiLaL HaTTaB
Allah razı olsun diyen arkadaşlar! Allah rızası için okudunuz mu yazıyı da bu duayı yaptınız???

Bir daha okusanız diyorum.. Yine Allah razı olsun diyebilecekseniz de, birşeyleri birdaha gözden geçirmenizi tavsiye ederim.

ve’s-Selam…


Yanıt: islamın şartı kaç?

esin-ti
< Demek ki imanın şartları beştir:

1- Allah’a iman
2- Meleklere iman
3- Kitaplara iman
4- Peygamberlere iman
5- Ahiret gününe iman

Aynı şekilde İslam’ın şartları da beştir;

1- Namaz
2- Oruç
3- Hacc
4- Zekat
5- Cihad
>

Bu kısmı anlamadım yahu?Nedemek bu?Birşeyler değiştirilmiş felan , sorun bnede mi , yazıda mı??


Soru: islamın şartı kaç?

meryemgül1
kardeşim islamın şartlarından birisi cihad değil kelime-i şahadet getirmektir


BiLaL HaTTaB
esin-ti kardeşim.. Yazar mucizeleri, melekleri ve daha birçok şeyi te’villerle inkar eden bir kendini bilmez.

Fazla söze de yok hacet.. 🙂


esin-ti
< esin-ti kardeşim.. Yazar mucizeleri, melekleri ve daha birçok şeyi te’villerle inkar eden bir mürted.

Fazla söze de yok hacet.. 🙂 >
Hiç duymamıştım , Allah akıl fikir versin ne diyim..:(


HAYRUNİSAGÜLL
Bu Yazı Eksk Yada Hatalı Deil Mi?
Yoksa Bn Mi Yanlş Biliorum Ya:S:S:S… Imanın şartları: Allahın Birliğine Inanmak, Melekler Inanmak, Kitaplara Inanmak, Peygamberlere Inanmak, Ahiret Hayatına Inanmak, Hayır Ve şerrin Allahtan Geldiğine Inanmak… Islamın şartları: Keelime_i şahadet Getirmek, Namaz Kılmak, Oruç Tutmak, Hacca Gitmek, Zekat Vermek…:p


BiLaL HaTTaB
Allah(Cc) ıslah etsin…


AZRA
Allah razı olsun emeğine sağlık…


Fato$$
unuttunuz galiba! İmanın şartı 6 dır.
1.Allahın varlığına inanmak
2.Peygamberlerine inanmak
3.Meleklerine inanmak
4.Kitaplarına inanmak
5.Kaza ve kadere inanmak
6.Ahiret gününe inanmak
bukadar basit hatta İslamın şartınıda yazim
İslamın şartı 5 tir.
1.Kelime-i Şaadet getirmek
2.Namaz kılmak
3.Oruç tutmak
4.Zekat vermek
5.Hacc’a gitmek
işte bukadar… çocuklar ben ii bilirim siz beni dinleyinn… 😎


DZALBAY
< unuttunuz galiba! İmanın şartı 6 dır.
1.Allahın varlığına inanmak

2.Peygamberlerine inanmak
3.Meleklerine inanmak
4.Kitaplarına inanmak
5.Kaza ve kadere inanmak
6.Ahiret gününe inanmak
bukadar basit hatta İslamın şartınıda yazim
İslamın şartı 5 tir.
1.Kelime-i Şaadet getirmek
2.Namaz kılmak
3.Oruç tutmak
4.Zekat vermek
5.Hacc’a gitmek
işte bukadar… çocuklar ben ii bilirim siz beni dinleyinn… 😎 >

Valla ben de üç yaşımdan beri böyle biliyordum…

Önüne gelen bir din icat etmeye kalkıyor…Rabbim bu tür sapıklardan cümlemizi korusun.Amin…

Paylaşım için Allah cc razı olsun. 🙂


Fato$$
doğru kardeşim sağa katılıom meryemgül1 :)))


aylasin
düzelten arkadaşlardan Allah razı olsun


ubeyd 1
< Demek ki imanın şartları beştir:

1- Allah’a iman
2- Meleklere iman
3- Kitaplara iman
4- Peygamberlere iman
5- Ahiret gününe iman >
Bilal hattab kardeşim haklı galiba.bir de bu alıntıladığım imanın şartları oluyordu ve de imanın şartı 6 tane idi.
benim görüşüm de islamın şartı kur’an’ın bütün ayetleri bence..


ubeyd 1
< çocuklar ben ii bilirim siz beni dinleyinn >

"Men kene ene alimun fe hüve cahilun."
kimki ben alimim ders o cahildir diye bir uyarı var.
ben iyi bilirim demek yersiz bir şey bence.bir de yaşınızı bilmiyorum ama ben 35 yaşındayım ve de çocuk değilim.


OGOG
Yazılanlardaki yanlışlıklardan bahsetmeyeceğim de

"6.Ahiret gününe inanmak"

maddesinden biraz düşünelim diyorum,

Arapçası,
vel ba’sü ba’del kıyamet = kıyamet akabindeki diriliş

değil,

vel ba’sü ba’del mevti = ölüm akabindeki diriliş dir

Yani,
"Ölümden sonra dirilmek için belli bir süre bekle, sonra diril" değil

Ölümü tattığın gibi hemen Ba’s ol,
yani, yenilen (baas),
yani, yeni bir hayata başla.

Peki ne zaman?
Kıyametin akabinde değil
Mevt akabinde. Hemen.

Kıyamet ise daha başka.


Baksan
< Yani,
"Ölümden sonra dirilmek için belli bir süre bekle, sonra diril" değil

Ölümü tattığın gibi hemen Ba’s ol,
yani, yenilen (baas),
yani, yeni bir hayata başla.

Peki ne zaman?
Kıyametin akabinde değil
Mevt akabinde. Hemen.

Kıyamet ise daha başka.
>
İnsanların topluca çekirgeler gibi topraktan çıkarılacağı ayet ile sabittir.Ölür ölmez tekrar ,kimseyi beklemeden tekrar dirilmek te nerden çıktı?

Kıyamet başka ise nedir?

Biz kıyamet gününden bütün insanların ve cinlerin beraberce tekrar yaratılacağı ayağa kalkacağı günü anlıyoruz.


OGOG
Doğrudur, Kıyamet odur. Bütün kullar kıyam ile mahşerde toplanır diye biliriz.

Yukarıda anlatılan ise başka,
Ba’s olayı kıyametten sonra değil hemen mevt olduktan sonradır.

Hemen o anda yeni bir başlangıç var.

Bunun anlamı da

"vel ba’sü ba’del mevt = ölüm akabindeki diriliş” dir
yani
"Ahiret gününe inanmak" değildir.


ubeyd 1
kardeşim ölümden sonraki dirilişin girileceği kapının sonu değil mi ahiret günü ve mahşer.olayı karmakarışık hale getirmeyin lütfen…


OGOG
Karmaşıklık yok, videolar dinlediğinizde son derece berrak olduğu anlaşılacaktır.


BiLaL HaTTaB
< "vel ba’sü ba’del mevt = ölüm akabindeki diriliş” dir
yani
"Ahiret gününe inanmak" değildir. >

es-selamu aleykum ve rahmetullah…

Burda zikredilen "el-ba’s" kelimesi, öldükten sonra dirilmeyi ifade eder.

Nitekim bu kelime, Hacc Suresi 5. ayetinde de geçmektedir:

يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِن كُنتُمْ فِي رَيْبٍ مِّنَ الْبَعْثِ

"Ey insanlar! Eğer yeniden dirilmekten şüphede iseniz…" diye devam eder ayet-i kerime.

Kurtubî, Ebu Bekir el-Cezairi ve birçok müfessir İmamlar, bu ayette geçen "el-ba’s" kelimesini, öldükten sonra dirilmek olarak açıklamışlardır. Öldükten sonra diriliş ise, ölümün hemen akabinde değil, kıyamet günü olacaktır. Bunda şüphe eden ve aykırı söz söyleyen hiçbir ehl-i Sünnet alimi olmamıştır. Ehl-i Sünnet indinde bu diriliş, hem ruhen hem bedenen olacaktır.

Bu tür iddialar neye göre ortaya atılıyor anlamak güç…


OGOG
Ve AS

Yukarıda anlatılmaya çalışılan Amentü’deki tercüme hatasıdır. Ba’s olayının ölümün hemen akabinde gerçekleştiği dikkat çekiliyor. Yani arada bekleme yok. Ha bu neyi değiştirir, belkide ölüm olayına daha doğru bir bakışı getirir, başka ipuçları elde edilir.

Sünnete muhalif bir şey yok. Hadisi Şerifleri gözden geçirmek lazım. Kıyamet, mahşer, toplanma amenna, haktır. Ahirete zaten inanmaktayız, zaten "yok olmak" yok, Hacc suresi de buna dikkat çekiyor,yok olmayacaksın diyor.

5. Ey insanlar! Eğer siz öldükten sonra tekrar dirilmekten bir şüphede iseniz (düşününüz ki) Biz sizi topraktan, sonra safi bir sudan, sonra kırmızı bir kan parçasından, sonra da tam yaratılmış veya tam yaratılmamış bir et parçasından yarattık, size açıkça anlatalım (diye) ve dilediğimizi rahimlerde muayyen bir vakte kadar durduruyoruz, sonra sizi bir çocuk olarak çıkarıyoruz, sonra da kemale eresiniz (diye yaşatıyoruz) ve sizden kimi vefat ettiriliyor, ve sizden kimi de ihtiyarlık çağına itiliverilir, tâ ki, bilgiden sonra bir şey bilmez olsun. Ve yeryüzünü kurumuş bir halde görürsün. Vaktâ ki, onun üzerine suyu indiriveririz, harekete gelir ve kabarır ve her güzel çiftten otları bitirir.


BiLaL HaTTaB
Ölüm ile yeni bir hayatın başladığı şüphesizdir. Bu hayat, kıyamete kadar sürecek olan kabir hayatıdır.

"Yeniden diriltilme/el-ba’s" ise, ölümün hemen akabinde olan bu yeni hayatı değil, kıyamette vuku bulacak olan "yeniden diriltilme"yi anlatmaktadır. Bu ayetler de, öldükten sonra, (kıyamette) tekrar diriltilmeyi kabullenemeyenler hakkında inmiştir. Ölür ölmez yeniden diriltileceğimizi anlatmak için değil.

Amentu’de, "ve’l-ba’su ba’del-mevt" diyoruz ve bunu da "ahiret gününe iman" olarak anlamlandırıyoruz. Öldükten sonra diriltilmek ahiret hayatının alametlerindendir çünkü.

Aslında çok irdelemeye değmeyecek bir mesele hakkında teati yapmaktayız şu an. Zira inanıyorum ki, hepimiz ahiret gününe ve tekrar diriltilmeye iman eden mü’minleriz.

Bu tür gaybî meselelerde fazla derinlere dalmaktan sakınmak elzemdir. Herşeyin en doğrusunu Allah(cc) bilir.

ve’s-Selam…


OGOG
Evet Hocam da, belkide çok sır, çok ilim ayrıntılarda gizlidir —> Ben / Biz Meselesi forumduasi.com/showpost.php?p=378157&postcount=4


Fato$$
Bişey deil bnde camiye gittim orda öğredim aslın Kur’an kolay haa gerçek! İlk bakınca "ben bunu ezberliyemem çok karışık yapamam yaa"diosun ama sora öğrenince Tıkır Tıkır okuyosun"DZALBAY":cool::cool:


Tugba_
çok güzel bir aciklama olmus, fakat dini bilgisi az olan bir insan için akil karistirici olmus.
Misal bir genc bu konuya bakiyor, bir baslik görüyor "islamin sarti kac?" diye bilmek istiyor, ve cevabini bulamiyor.
Sonunda bir ekleme yapmak gerekirki (Bilgisi az olanlar için):
İSLAMIN ŞARTLARI
1- Kelime-i şehadet getirmek.
2- Namaz kılmak.
3- Oruç tutmak.
4- Zekat vermek.
5- Haccetmek.

Tüm Ilmihallerdede bulundugu gibi siralarida degistirmemek gerekir.


uyku_tutmaz
Bu konunun hala durmasına şaşırdım.


Ecrinim
bir mümin, dini hakkında gerekli bilgilerle donandığı taktirde evel Allah hiç bir tereddüte düşmez,neyin hak neyin batıl olduğunu hemen ayırt eder..
Rabbim haktan ayırmasın ve fikir sapıklarının fitnesinden,şerrinden cümlemizi muhafaza eylesin..


ÜSTÜNBAŞ
OTUZİKİ FARZ

İMANIN ŞARTLARI
1. Allah Teala’ya inanmak
2. Allah’ın meleklerine inanmak
3, Allah’ın kitaplarına inanmak
4. Allah’ın peygamberlerine inanmak
5. Ahiret gününe inanmak
6. Kader ve kazaya inanmak

İSLAMIN ŞARTLARI
1. Kelime-i şehadet getirmek
2. Namaz kılmak
3. Oruç tutmak
4. Zekat vermek
5. Hacca gitmek

ABDESTİN FARZLARI
1. Yüzü yıkamak
2. Kolları dirsekleriyle beraber yıkamak
3. Başının dörtte birini meshetmek
4. Ayakları topuklarıyla beraber yıkamak

GUSLÜN FARZLARI
1. Ağıza dolu dolu su vermek
2. Buruna dolu dolu su vermek
3. Bütün bedeni yıkamak

TEYEMMÜMÜN FARZLARI
1. Niyet etmek
2. Temiz toprağa vurup yüzü ve kolları meshetmek.

NAMAZIN FARZLARI
Dışındakiler :
1. Hadesten taharet
2. Necasetten taharet
3. Setr-i avret
4. İstikbal-i kıble
5. Vakit
6. Niyet
İçindekiler :
1. İftitah tekbiri
2. Kıyam
3. Kıraat
4. Rukü
5. Sücud
6. Kade-i ahire

Not : Yukarıda 32 farzın içinde görüldüğü gibi İSLAMİN ŞARTI BEŞ TİR.
Yazılış sırası da olduğu gibidir..İlk sırada Kelime-i Şahadet getirmek vardır.Allah imandan ve KUR’AN’ dan ayırmasın..Amin..


maydın
İslam’ın Şartları

İslam’ın şartları 5 adettir. Bu şartlar İslam dininin direği niteliğindedir.
1. Kelime-i şehadet getirmek
"Eşhedu en la ilahe illAllah ve eşhedu enne Muhammeden abduhu ve resüluhu" demek. Manasi sudur: "Ben şehadet ederim ki, (Yani görmüş gibi bilirim ve bildiririm ki) Allah’tan baska ilah yoktur. Ve yine şehadet ederim ki, Muhammed aleyhisselam Onun kulu ve resuludur." Resulullaha inanmak demek, Onun bildirdiklerinin tamamini kabul etmek, inanmak ve hepsini beğenmek demektir.

2. Namaz kılmak
Akıl balig olmus yani ergenliğe girmis akılli her müslümana gunde bes vakit namaz kılmak çok onemli bir farzdir. Namaz dinin diregidir. Namaz kılmamak en buyuk gunahlardan biridir. Kilmayanin imanla olmesi çok zordur. Hadis-i şerifte buyuruldu ki: "Namaz kılan kıyamette kurtulur, kılmayan perisan olur."

3. Zekat vermek
Nisap miktari yani borclarini dustukten sonra alacaklariyla beraber elinde 96 gram degerde, para veya ticaret mali olanin kirkta birini zekat vermesi farzdir. Meyve ve tarla mahsulunun de onda birini fakire vermek farzdir. Bu onda bir zekata da usur denir.

4. Oruç tutmak
Ramazan ayinda, bir ay oruç tutmak farzdir. Tutmamak buyuk gunahtir.

5. Hac etmek
Mekke-i mukerreme sehrine gidip gelinceye kadar, geride biraktigi coluk-cocugunu gecindirmeye yetisecek maldan fazla kalan para ile oraya gidip gelebilecek kimsenin, omrunde bir kere, Kabe-i şerifi tavaf etmesi ve Arafat’ta durması farzdır


hacı_talha
selamün aleyküm arkadaşlar ALLAH bize uyanmayı nasip etsin bence bu siteye böyle bir yazıyı koyan kardeşimin maksadının ne olduğunu anlamak ta zorluk çekmiyorum her hal kendine meşgale arıyor benimde önümde şuan 2011 mevlaan takvimi var ve konu İMANIN Şartı orda 6 yazıyorn ve KADER KONUSUNU DA şöyle işliyor PEYGAMBERİMİZ S.A.V. sahabeyi KADER hakkında konuştuklasrını gördüler Gazaplandılar hatta iki mübarek elmacık kemiği kızardı ve sizden öncekiler bu konuya daldıkları için helak oldular sizin bu konuya girmenizi is temiyorum ve yine PEYGAMBERİMİZ S..A.V Kader hakkında konuşulduğu zaman dilinizi tutunuz buyurdular (seyyid Alizade Şii,atül İslam, sayfa 19


ehli-sunnet
Kader Tartışmalı fazlalık olmayıp iman Esaslarındandır

>>forumduasi.com/kadere-iman/4605-kaza-kader-islamda-kader-ve-kaza-kavramlari.html

>>forumduasi.com/kadere-iman/9498-neye-nasil-niçin-inaniriz-kaza-ve-kader.html

>>forumduasi.com/kadere-iman/50519-ehli-sunnetin-kader-anlayisi-nasildir.html

>>forumduasi.com/kadere-iman/6098-allah-bizim-yapacaklarimizi-yapmadan-once-nasil-biliyor.html

>>forumduasi.com/kadere-iman/51537-kader-hakkinda-konusmak-tehlikeli-mi.html

>>forumduasi.com/kuran-arapca-turkce-meal/10575-kader-hakkinda-ayetler.html

>>forumduasi.com/itikat-iman-soru-ve-cevaplari/32014-kader-hakkinda-tum-sorulara-cevaplar.html


OGOG
Kaza ve Kader belkide budur (Ses Dosyası)
[url]http://hotfile.com/dl/96488658/6e1dcbb/kazavekader1.rar.html
[url]http://hotfile.com/dl/96495362/155883d/kazavekader2.rar.html
[url]http://hotfile.com/dl/96496315/4bc8951/kazavekader3.rar.html


joordan87
biri arkadaşımızın konusu editleye bilir mi eksik bilgi var lütfen

Imanın şartları: Allahın Birliğine İnanmak, Melekler İnanmak, Kitaplara İnanmak, Peygamberlere İnanmak, Ahiret Hayatına İnanmak, Hayır Ve şerrin Allahtan Geldiğine İnanmak İslamın şartları: Keelime_i şahadet Getirmek, Namaz Kılmak, Oruç Tutmak, Hacca Gitmek, Zekat Vermek


Kayıtsız Üye
Allah razı olsun bütün müslüman abilerime kardeşlerime


islamın şartı kaçtır, imanın şartı kaçtır, islamin sarti kactir

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();