Harama Bakmanın Bize Kaybettirdikleri
Şema
Cenab-ı Allah: Mü’minlere söyle: ‘Gözlerini (harama çevirmekten) kaçındırsınlar ve ırzlarını korusunlar. Bu, onlar için daha temizdir. Gerçekten Allah, yaptıklarından haberdârdır. (NUR SURESİ 30. Ayet)
diye buyurmaktadır. Zamanımızda en çok karşı karşıya kaldığımız harama bakma mevzuundan korunabilmek için neler yapılmalıdır?
Harama bakmanın bize kaybettirdikleri nelerdir?
Esas olan günah işlememektir
allah-u Zülcelal ayet-i kerimede şöyle buyurmuştur: "Mü’min erkeklerle, mü’min kadınların bir kısmı bir kısmının velileridir (dostları ve yardımcılarıdır). Onlar iyiliği emreder, kötülükten alıkorlar, namazı dosdoğru kılarlar, zekat verirler, Allah ve Resulüne itaat ederler. İşte onlara, Allah rahmet edecektir. Çünkü Allah adildir, hikmet sahibidir." (Tevbe; 71)
Bizler, her ne kadar allah-u Zülcelal’in emir ve nehiylerinden gafil olsak da, allah-u Zülcelal bizleri daima cennetine çağırıyor. Bizleri, cehennemden muhafaza etmek için ikaz ediyor, uyarıyor.
Dikkat edersek, küçük bir çocuğun yanında dahi, biçimsiz olan hareketlerden kaçınıyoruz. Karşımızdaki çocuk olduğu halde, bizim hareketimiz biçimsizdir deyip, haya ediyoruz, utanıyoruz.
Peki, kuvvet ve kudret sahibi olan allah-u Zülcelel’e karşı, üstelik bunları yapmayın dediği ve bizleri uyardığı halde, O’nun huzurunda, çirkin işleri yapmamız, günah işlememiz ne kadar hayasızlıktır.
Bizim günahlarımız ve hatalarımız nedeni ile allah-u Zülcelal’e karşı ne kadar haya etmemiz lazım, ancak allah-u Zülcelal bilir.
Hz. Ebubekir Sıddık (radıyAllahu anh)ın bir sözüne göre: "allah-u Zülcelal’in huzurunda günah işlememek, amelden (iyi işler yapmaktan) daha eftaldir (üstündür)."
Gözlerinizi ve dillerinizi günahla kirletmeyin
Gavs-ı Bilvanisi şöyle demiştir: "Şah-ı Hazne’nin müridleri, her şeyden kendini muhafaza ediyor, fakat nazardan (harama bakmak) ve gıybetten kendilerini muhafaza etmiyorlar."
Hakikaten de insan, bu iki günaha çok müpteladır. Yani insan, günlük olarak, bu ikisinden kendini muhafaza edebilirse, çok büyük bir pehlivandır. Çünkü, dedikoduyu sen yapmasan bile, senin yanında yaptıklarında, sen de dinlersen, aynı günaha ortak olursun.
Gıybet konusu öyle naziktir ki, nitekim Hz. Aişe (radıyAllahu anha) şöyle demiştir: Bir kadının boyunun kısa olduğunu elimle işaret ettim. Hz. Peygamber (sallAllahu aleyhi vesellem) buyurdu ki: Ya Aişe! Gıybet ettin. (Ebu Davud, Tirmizi, Beyhaki)
Ebu Hureyre (radıyAllahu anh)ın şöyle anlattığı rivayet edilmiştir: "Hz. Peygamber sallAllahu aleyhi ve sellemin yanında idik. Adamın biri kalktı, gitti. Diğerleri (arkasından): ‘Ya ResulAllah! Filan ne kadar da aciz kimsedir’ dediler. Yahut: ‘Filan ne kadar kadar da zayıf kimsedir’ dediklerinde: Hz. Peygamber sallAllahu aleyhi ve sellem: ‘Arkadaşınızı çekiştirdiniz ve etini yediniz’ buyurdu. (Taberani, Ebu Ya’la)
Bakın, durum ne kadar tehlikeli! Basit gibi görünen bir şey, ama çok tehlikeli!
Bir de nazar (harama bakmak) vardır. O da çok tehlikelidir. Çünkü bu zamanda kadınların büyük bir kısmı açık saçıktır -neuzubillah- ve bir de kendilerini süslüyorlar. Evet, allah-u Zülcelal, insanda şehveti yaratmıştır ama, insan kendini bunun tehlikelerinden muhafaza etmelidir.
Nitekim Hz. Peygamber (sallAllahu aleyhi ve sellem) Hz. Ali (radıyAllahu anh)a şöyle demiştir: "Ey Ali! Bir kadın gözüne iliştiği zaman, ikinci defa bakma. Birinci bakışta sana vebal yoktur. Fakat ikincisinin vebali vardır." (Müslim)
Bu hadisin açıklaması şöyledir: Bir kadına birinci sefer gözün çarptığı zaman, sana günah yazılmaz ama gözünü çekmezsen, (veya çektikten sonra) bir daha bakarsan, sana günah yazılır. Yani ilk kez gözümüze çarptığı zaman, hemen bakışımızı çevirmeliyiz. O günah değildir. Eğer çevirmezsek, o günahtır. Gözümüzü çevirdiğimiz zaman, allah-u Zülcelal, Zat’ından insana bir nur veriyor. Kalbine gelen bu nur ile insan, iman ve ibadetin tadını alacaktır. Yeter ki o, imtihanı kazansın, gözünü bir çevirsin!…
Birinci sefer gözün çarptığı zaman gözünü kapatırsan sevaptır. Onunla beraber bir iman nuru, insanın kalbinin üzerine gelir. ibadetin tatlılığı vücuduna yerleşir. Eğer şehvetle bakmaya devam edersen, bu sefer şeytanın zehirli oklarından bir ok kalbine saplanır.
Harama bakınca eline ne geçiyor? Hiç…
Bir iğnenin başı kadar zehir, insanın vücuduna girse, bütün vücuda dağılır. Vücut helak olur. Maneviyat bakımından da, insan böyle şehvetle yabancı kadına baktığı zaman, onun maneviyatı o şekilde helak olur.
Akıllı olanın düşünmesi lazımdır. Sabahtan akşama kadar harama baktığında, eline ne geçiyor? Herkes şöyle bir tecrübelerini hatırlasın, bir şey kazanmadığı gibi, manevi olarak da hastalanıyor. Çünkü nazar anında, şeytan zehirli oklarını insanın kalbine saplıyor. Nasıl, zahiri olarak, insana zehirli iğne yapıldığında, vücudu zehirleniyorsa, manevi olarak da şeytanın zehirli okları, insanın kalbini ve aklını zehirliyor.
Velhasıl, harama bakmakla; insan hem allah-u Zülcelal’in nurundan mahrum kalıyor, hem de şeytana kendini zehirletmiş oluyor. İnsan, böyle küçük gibi görünen şeylerle, kendini mahvediyor, hem dünyada, hem de ahirette huzursuz olacağı şeyleri yapmış oluyor.
Şeytan bazı haramları ve günahları bizim gözümüzde küçük göstererek: "Bir şey olmaz, bu küçük bir şeydir" diye bizi kandırmaya çalışırken, bazı ibadet ve amelleri de bizim gözümüzde çok zor gibi göstererek, bizi o amelden alıkoymaya çalışıyor.
Bizim de aklımızı başımıza alarak düşünmemiz lazımdır ki; eğer bu işe nefis ve şeytan iyi diyorsa, demek ki allah-u Zülcelal katında bu işin kıymeti yok; demek ki allah-u Zülcelal bu işten hoşlanmıyor. Eğer nefis ve şeytan bu işe karşı çıkıyor ve yapmamamızı istiyorsa, demek ki bu işte allah-u Zülcelal’in rızası var, O bu işi seviyor, dememiz ve ona göre hareket etmemiz lazımdır.
Hakkın doğru yoluna uyalım
allah-u Zülcelal ayet-i kerimede şöyle buyurmuştur: "İşte benim doğru yolum budur; ona uyun. Sizi O’nun yolundan ayıracak başka yollara uymayın. (Azabından) korunmanız için Allah size böyle tavsiye etmiştir." (En’am; 153)
allah-u Zülcelal kıyamet gününde, kullarını perişan etmemek için dünyadayken, Peygamberler ve onlarla beraber kitaplar göndermiştir. Doğru yolu ve sapık yolu, insanlara bildirmiştir.
Mü’min şuurlu olmalıdır. Maneviyatına dikkat etmeli ve sürekli allah-u Zülcelal’e karşı durumunu kontrol altında tutmalıdır. Eğer namazlarında bir gevşeklik, bir isteksizlik varsa, günlük zikrini (vird) yapmıyorsa, diğer ibadetlerini huşu ile yapamıyorsa, o insan manevi olarak hastadır, manevi mikroplar ona bulaşmıştır. İnsan o zaman iyi düşünmelidir.
Cennet senin sağında, cehennem de solundadır
İnsanın aklı bunun doğru olduğunu görüyor, anlıyor, fakat insan yapamıyor. Demek ki insanın ruhu hastadır. İradesiyle istediği halde, onu gerçekleştiremiyor.
Ruh, ne ile hasta oluyor? Denildiği gibi, zahiri vücudu mikroplar hasta ediyor, maneviyatımızı da, manevi mikrop olan günahlar hasta ediyor.
Bizden öncekiler; babalarımız, dedelerimiz hepsi gittiler, kimse kalmadı bu dünyada. Bize de sıra geliyor ve biz de gideceğiz. Bu yol hepimizin yoludur. Bu yoldan gideceğiz, kurtuluş yok!…
Peki, şimdi, daha gitmeden önce nefsimize dönüp soralım: "Ey nefsim! Cennet senin sağında, cehennem de solundadır. Sen hangisini istiyorsun?"
Tabi ki nefis, adi nefsimiz, hiç dinlenmeyen, daima keyf ve sefayı, rahatlığı isteyen nefsimiz, güzelliği, yani cenneti isteyecektir. O zaman nefsimize: "Peki sen, hem cenneti istiyorsun, hem de cehennemin yolundan gidiyorsun. Dünyada dahi kural ve kaidedir ki, Ankara yoluna girdiğin zaman, Ankara’ya gidilir. Sen Ankara yoluna girmişsin, Adana’ya gidiyorum diyorsun. Bunu akıl kabul eder mi? Böyle dersen, insana ‘Bu deli mi?’ derler.
Sen de cennete gideceğim diyorsun ama cehennemin yolunda yürüyorsun, cennete bu yolla nasıl ulaşacaksın? Sen cehennem yoluna girmişsin, salih amel yapmıyorsun, cenneti istiyorsun. allah-u Zülcelal ‘Benim doğru yolum budur’ buyuruyor. Bu yoldan gidersen, o zaman cennete gideceksin. Ama sen şeytanın yoluna girmişsin, cehennemin yoluna girmişsin, cenneti istiyorsun! Akıl bunu kabul eder mi? Elbette etmez!" diye nefsimize hitap etmeliyiz.
Azgın hayvana sahibi binmek istediği zaman, bakarsın ki bir tekme vurur, sahibini yaralar ve onu öldürür. İşte nefis de böyledir. Azgın olduğu zaman, insanı öyle yapar. Bakarsın, kadınlara bakmaya teşvik eder, ondan sonra daha kötü şeylere götürür, daha sonra da içkiye götürür; onu kötü olan her pisliğe götürüp bulaştırır. Onun hali, sanki başına bir tekme atıp, sahibini öldüren hayvan gibidir.
Kalpler zikirle temizlenir
Benim işim tamamdır diyoruz, fakat kendimize ne kadar zarar verdiğimizin farkında değiliz. Her insanın günlük olarak, bir miktar zikri mutlaka olmalıdır. Olmayanın durumu içler acısıdır! Yazıktır, kendimizi heba etmeyelim! Nasıl ki, bir insan kendi evini süpürmezse evi pislik dolup, pis kokarsa; insanın kalbi de aynen öyledir, zikir ile kalbini temizlemezse, kalbini zulmet ve nedamet kaplar.
İnsan, nasıl kendi evini her gün süpürüp temizliyor ve onunla ferahlanıyorsa, kalbini de zikirle ferahlandırması lazımdır. Zikir yapmadığı zaman, kalbinde pislikler toplanıp, kalbini mahveder.
Cevap: Harama Bakmanın Bize Kaybettirdikleri
MALİK
ALLAH razı olsun kardeşim..rabbim gözlerimizi harama bakmayan gözlerden eylesin…
Yanıt: Harama Bakmanın Bize Kaybettirdikleri
Hoca
< Harama bakmanın bize kaybettirdikleri nelerdir?
Esas olan günah işlememektir >
en önemlisi Allah’ın rızası gidiyor….
Yorum: Harama Bakmanın Bize Kaybettirdikleri
Kayıtsız Üye
36 yasindayim. Nefsimin elinde. Oyuncak oldum sanki her. Gunah isledigimde. Tovbe ediyorum. Ama. Yeniden. Yeniliyorum. Allahim. Yardim et. Nefsime kurban etme beni. Diye du a lar ediyorum. Ama. Cok guclu. Cevrev. Yasadigim. Ortam. Calistigim. Yer. Hepsi. Erkeklerle. Olan yerler. Ben. Korkuyorum. Rabbimden. Yardim edin nolur. Allah rizasi. Icin. Bilgilenmek. Orenmek. Kendi. Nefsini. Terbiye etmek. Onun beni degil. Benim onu yonet meliyim. Tekrar. Yardim edin nolur. Ariyorum. Internette. Dini. Konular. Haram. Yaparsam nolur. Basima gelicekler. Ama. Sanki. Karanlikta. Isik arayan. Biri gibi. Isik. Yol. Ariyorum. Sesimi. Duyan olurmu. 👏👏👏
Kayıtsız Üye
Haram olan şeyleri şeytan insana süslü gösterir ve o haramı yapmamız için bizi teşvik eder nefs ise sürekli kötülüğü emreder emmare vasfında ki nefsin sıfatı budur terbiye olmaz ise kişiyi helak eder bu işte kendi başına olmaz ehli olan bir kamil insana müracaat Edip onun nurlu nazarlarıın altına girmek ve reçete olarak verdiklerini harfiyen uygulamak gerekir ki nefs terbiye olsun.Bu doktora gitmek gibi düşünülebilir zahiren doktora gittiğimiz gibi manevi hastalıklarımız için de bir manevi doktora gitmek gerekir ki hastalıklarınız şifa bulsun.
Kayıtsız Üye
”harama bakmak insanda unutkanlığa sebep olur . ” sakarya geyvenin sofilerinden birisinden rivayettir.
harama bakmanın bize kaybettirdikleri, harama bakmanın zararları, harama bakmanın günahı