Şafi mezhebinde at eti yenir mi?
Kayıtsız Üye
safii mezhebinde at eti eti yenilen hayvanlar arasinda v armidir
Cevap: Şafi mezhebinde at eti yenir mi?
Hoca
4 mezhebe göre at etinin hükmü
Kur`an-ı Kerîm`de atlardan savaş aracı olarak söz edilir. Allah, binmeniz ve süs
hayvanı edinmeniz için atları, katırları ve merkepleri yarattı" (en-Nahl, 16/8).
Hz. Peygamber, Kur`an`da haram olduğu bildirilen hayvanların dışında, bazı
hayvan isimleri vererek veya vasıf larını belirterek bu konuda yasaklar
koymuştur.
Câbir
(r.a.)`den rivayete göre, şöyle demiştir: "Nebî (s.a.s.), Hayber gününde bizi
katır ve merkep (eti yemek)`ten menetti. Bize atı yasaklamadı" (Buhârî, Cihad,
130; Meğâzî, 35, 62; Zebâih, 27, 28; Ebû Dâvûd, Cihâd, 45, 63, 98; At`ime, 33;
Nesâî, Hayl,1; Ibn Hanbel, VI, 346).
Diğer yandan Hz. Peygamber`in at etini yasakladığına
dair de birtakım rivayetler gelmiştir. (Ebû Dâvûd, At`ime, 25; Nesâî, Sayd, 30;
Ibn Mâce, Zebâih, 14)
Yukarıdaki delillere göre, Imam Ebû Yusuf, Imam
Muhammed, Imam Şâfiî ve Imam Ahmed b. Hanbel, prensip olarak at eti yemenin caiz
olduğuna hükmetmişlerdir. Ebû Hanîfe ise bu konuda, yasak bildiren hadisleri de
dikkate alarak at etinin tenzihen mekruh olduğunu söylemiştir. Mâlikîlerin
meşhur görüşüne göre ise, at eti yemek haramdır (Zeylaî, Nasbu`r-Râye, IV, 196,
198; Ibn Rüşd, Bidâyetü`l-Müctehid, I, 455).
Hadiste at etinin yasaklanması necis (pis) oluşundan
dolayı değil, zamanında cihat aracı olduğu için hürmetendir. Bu yüzden onun
artığı da necis sayılmamıştır (Ibn Âbidin, Reddü`l-Muhtâr, Terc. A. Davudoğlu,
Istanbul 1987, XV, 234; Seyyid Sabık, Fıkhu`s-Sünne, Kahire, (t.y),III, 254,
255; ez-Zühaylî, el-Fıkhu`l-Islâmî ve Edilletühû, Dimeşk, 1405/1985, III, 508,
509).
şafii mezhebinde at eti yenir mi, şafilerde at eti yenir mi, şafi mezhebine göre at eti yenir mi