Şia’da Ezan ve ikamede “Eşhedu enne aliyyen veliyullah” denmesinin hükmü

Şia’da Ezan ve ikamede Eşhedu enne aliyyen veliyullah denmesinin hükmü

Necef_
Şia’da Ezan ve ikamede Eşhedu enne aliyyen veliyullah denmesinin hükmü BİD’ATTIR.
Sünnetten ve Sahabe Hayatında bir delili yoktur
.


Cevap: Şia’da Ezan ve ikamede Eşhedu enne aliyyen veliyullah denmesinin hükmü

Hoca
< Şia’da Ezan ve ikamede Eşhedu enne aliyyen veliyullah denmesinin hükmü BİD’ATTIR.
Sünnetten ve Sahabe Hayatında bir delili yoktur. >

bende altına imzamı atıyorum.
Allah Rasulu ezanı nasıl okutmuşsa öyle okunmalı, ekleme ve çıkarmalar sapıklıktır.


Cevap: Şia’da Ezan ve ikamede Eşhedu enne aliyyen veliyullah denmesinin hükmü

Necef_
Neden asıl bilgi silindi ? o fikri savunanmı oldu ? şianın görüşünü belirttik.Kabul ettirmek gibi amaç yok asla olamazda !
Ha ayrıca Ehlibeyt takvimi neden silindi ? onda ne vardı acaba ? çok merak ettim o konu neden silindi ? içinde şiaya ait hiçbişey yoktu tamamen ehlibeytin doğum ölüm tarihleri dini günler filan vardı o neden silindi acaba bunu çok merak ediyorum ?


Murtazaali
Mum Kardeşim "Allah Rasulu ezanı nal okutmuşsa öyle okunmalı, ekleme ve çıkarmalar sapıklıktır." dedi. Acaba Şimdi bu Kaynaklarda Geçen Şu ibarelerden dolayı Ezana, Ekleme yapan Meşhur İsmi Sapıklıkla Suçlayacak mı?


99/1
Hz. Ömer’in ezanı değiştirdiği doğru mu? "Hayya hayril amel" ifadesini kaldırdığı ve "essalatu hayrun minen nevm" ifadesinin de sonradan eklendiği söyleniyor…

Değerli kardeşimiz;
Soruda belirtilen hususun doğru olmadığını ifade edebiliriz. Çünkü ezan Peygamberimiz (asm) döneminde bu şekilde okunmaktaydı ve günümüzde de aynı şekilde okunmaktadır. Nitekim aşağıdaki rivayetler bunu göstermektedir.

Ebû Mahzûra (radıyallâhu anh) anlatıyor:

"Ey Allah’ın Resûlü, bana ezanın usûlünü öğret." dedim. Bunun üzerine başımın ön kısmını meshederek:

"Allahu ekber, Allahu ekber, Allahu ekber, Allahu ekber." dersin ve bunları derken sesini yükseltirsin. Sonra:

"Eşhedü en lâ ilâhe illAllah, eşhedü en lâ ilâhe illAllah, eşhedü enne Muhammeden Resûlullah, eşhedu enne Muhammeden Resûlullah." dersin ve bunları söylerken sesini alçaltırsın, sonra sesini şehadette tekrar yükseltirsin:

"Eşhedü en lâ ilâhe illAllah eşhedü en lâ ilâhe illAllah. Eşhedü enne Muhammeden Resûlullah, eşhedü enne Muhammeden Resûlullah." ()

"Hayye ala’ssalâti, hayye ala’ssalât. Hayye ala’lfelâhi, hayye ala’lfelâh."

Eğer okuduğun ezan sabah ezanı ise şunu da söylersen:

"es-Salâtu hayrun mine’nnevm, essalâtu hayrun mine’n nevm (Namaz uykudan hayırlıdır). Sonra:

"Allahu ekber Allahu ekber, Lâilâhe illAllah." (1)

Hz. Bilâl (radıyallâhu anh) anlatıyor:

"Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) bana:

"Sabah hariç, sakın hiçbir namazda tesvîbte bulunma!" es-Salâtu hayrun mine’nnevm, essalâtu hayrun mine’n nevm denilmemesi ikazını yaptı." (2)

Hz. Bilal (radıyAllahu anh)’in anlattığına göre:

"(Bir gün) sabah namazını haber vermek üzere Aleyhissalâtu vesselâm’ın yanına gelmiş, ancak kendisine "uyuyor" denilmiş. Bunun üzerine:

"Essalatu hayrun mine’nnevm, essalatu hayrun mine’nnevm (namaz uykudan daha hayırlıdır)" demiştir. Bundan böyle bu ibarenin sabah ezanına dahil edilmesi kabul görmüş ve ezan bu şekilde kesinlik kazanmıştır." (3)

Dipnot:

1) bk. Müslim, Salât 6, (379); Ebû Dâvud, Salât 28, (500-505); Tirmizî, Salât 140, (191); Nesâî, Ezân 3, 4, 5, 6, (2, 4-8).

İmam Tahâvî’nin Şerhu Meâni’l-Âsâr’da beyân ettiğine göre Resûl-i Ekrem’in (asm) Ebû Mahzûre’ye şehâdetleri önce hafif sesle okuttuktan sonra bir de yüksek sesle okutmasının sebebi, Ebû Mahzûre’nin şehadetieri okurken sesini Resûl-i Ekrem’in istediği gibi yükseltmemesidir. Bu sebebledir ki Resûl-i Ekrem; "Yüksek sesle şehâdetleri bir daha tekrarla" buyurmuştur. Bu inceliğe dikkat etmeyenler ezandaki tercî’i (yani şehâdeîlerin yüksek sesle tekrarlanarak dört kere okunmasını) ezanın aslından zannetmişlerdir.

Bazıları da bu tekrarın sebebi, Resul-i Ekrem’in yeni müslüman olan Ebû Mahzûre’ye şehâdeti iyice öğretmek istemesidir. Yoksa ezanın aslından şehâdetlerin dört kere tekrarı (terci) yoktur, demiştir.

İbnu’l-Cevzî ise Tahkîk isimli eserinde Ebû Mahzûre (r.a.) yeni müslüman olduğundan ezandan nefret eden arkadaşlarına ezanı öğretmesi için kendisinin iyice şehâdetleri öğrenmesi gayesiyle bu tekrarlar yapılmıştır demektedir. (Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Şerhi, Şamil Yayınları: 2/286-288)

2) Tirmizî, Salât 145, (198).
3) İbn Mace, Ezan, 3.

SORULARLA İSLAMİYET


Kayıtsız Üye
Birşeyi araştırıpmadan sallam cevaplarla bidattir demek kolay. Ezanda Aliyyen Veliyullan denmesinin en önemli nedenşerinde birisi ,Muaviye döneminde camii minberlerinde Aliye lanetler okutuluyordu. Lanet okumayanların canının alıyordu muaviye. Aliyi sevenlerde buna karşı Ezanda Ali nin lanet okunacak birisi değilde Allahın dostu velisi olduğunu duyurmak için ezanda Aliyyen veliyulla demeye başladılar. Ezan İnsanları namaza çağrıdır. Ömer Dönemde Sabah nazanına Essalatu hayrın minen nevm eklenmiştir. O zaman buda bidattir.


Kayıtsız Üye
Bir yerde böyle bir hadis gördüm.Doğru mudur acaba?

Ebû Mahzûre (r.a.)’den rivâyete göre: Rasûlullah (s.a.v.) ezanı on dokuz kelime olarak kameti ise on yedi kelime olarak ona öğretti.
(Müslim, Salat: 8; İbn Mâce, Ezan: 2)

2 Allahu Ekber
5 Eşhedu Ella İlahe İlla Allah
5 Eşhedi Enne Muhammed Resulu Allah
3 Heyya Ala el-Salah
3 Heyya Ala el-Felah
2 Allahu Ekber
4 La İlahe İlla Allah

—-

24

Hadise göre 19 olmalıydı. Oysa bugünkü ezanlarda 24 – 19 = 5 fazla kelime var.


Kayıtsız Üye
siz Turklerin Yarsi Sunniiz Amaki Siyalara pis baxirsiniz siyalar Hz Alinin Mehemmed Peygemberin yadigaridir. sizin onu pisdemeye haqqiviz yoxdur, biz siyalar size kardes diyrouz amaki siz bize pis bakiyorsunuz ,, Allah bakiyor


Kayıtsız Üye
Azanda eliyen veliyyullah musteheb niyeti ile deyirik ferz olararaq denirik o ucun bidet deyil.


Hjhjhjhhhjhj
Biz Hz. Aliye laf atmıyoruz! Siz hz. Aişeye hz ömere laf atarak asıl ne yapmaya çalışıyorsunuz!!! Şialara bu yüzden pis bakıyoruz evet. Pissiniz de zaten! Kim hz aişeye hz ömere dil uzatırsa yada sahabeye dil uzatırsa o pistir! Sizin ne haddinize sonradan çıkmışsınız ve sahabelere dil uzatıyorsunuz ?!!!!


Kayıtsız Üye
Bidat nedir ? Kuranda yok ama siz recim olayini kurandanmis gibi söylüyorsunuz bu bidat değilmi teravi namazı peygamberin cemaatle kilmasini yasaklamasina ragmen simdi camilerdeki uygulamasi bidat degilmi ya bidatin anlamini bilmiyorsunuz yada salliyorsunuz veda hutbesinde peygamber ben kimin veliysiysem alide onun velisidir demedimi sizin hadis kitaplari yalanmi diyor hadi o yalan peki kuran maide suresinde 55. Ayette velinin kim oldugunu anlatiyor bu ayet kim için inmistir arastirin ve buna göre sen şahitlik etmen gerek buna bidat demek bidattir


aliyyen veliyullah ne demek, aliyyen veliyullah, la ilahe illAllah Muhammeden resulullah aliyyen veliyullah ne demek

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();