Namazın sevabı vakit çıkana kadar azalır mı?
Kayıtsız Üye
mesela öğle namazı son 15 dk kılınca ezan okunduktan 15 sonra kılınan öğle namazıyla aynı sevap elde edilirmi
Cevap: namazın sevabı vakit çıkana kadar azalır mı?
Darusselam
Cemaatle namaz kılmanın önemi nedir
Peygamber Efendimiz (asv), cemaatle namaz kılmayı teşvik ederek, cemaatle kılınan namazın tek başına kılınan namazdan yirmi yedi veya yirmi beş derece daha faziletli olduğunu bildirmiştir. (Buharî, Ezan, 30; Müslim, Mesacid, 42) Allah Resulü (asv), hayatı boyunca cemaate namaz kıldırmış, hastalandığında ise cemaate katılarak Hz. Ebu Bekir (ra)’in arkasında namaz kılmıştır. Bu itibarla cemaatle namaz kılma, İslâm’ın bir şiarı ve sembolüdür. Asr-ı saadet’ten günümüze vazgeçilmez bir uygulama olarak gelmiş ve aynen de kıyamete kadar devam edecektir/etmelidir
Cevap: namazın sevabı vakit çıkana kadar azalır mı?
cihad38
NAMAZI VAKTİNDE KILMAK
İslamın zaman anlayışında bütün vakitler aynı değerde değildir. Mesela asrı sadet denilen Efendimizin hayatıyla dünyamızı Şereflendirdikleri yıllar dünyanın ömrü içerisinde en değerli en şerefli devri teşkil eder, bunu sahabenin berhayat olduğu yıllar sonra tabiin denen Hz. Kuran’ın ve hadisi şeriflerin övgülerine mazhar olan mümtaz kişilerin yaşadıkları zaman dilimi takip eder.
Yıl içerisinde ramazan ayı Ramazan içerisinde Kadir gecesi, hafta içerisinde Cuma günü, Cuma gününde icabet saati bir gün içerisinde seher vakti ve namaz vakitleri Namaz vakitlerinin ilk anları kıymetli vakitlerdir. Bu vakitlerde, dualar icabet görür. Tevbeler kabul edilir. Namaz, bedeni vazifelerin en mükemmeli ve İslam’ın lazımı gayri mufarığıdır. Ateşten hararati buzdan soğukluğu ayırmak nasıl mümkün değilse namazsız müslüman düşünülemez., Gündüzün olması için güneşin doğması nasıl şart ise olgun bir müslüman olabilmek içinde herşeyine riayet ederek namazın edası şarttır. Hatta en güzeli vaktinde kılınmasıdır. Efendimize hangi amel faziletlidir diye sual edidiğinde efendimiz vaktinde kılınan namaz buyurmrştur. Çünkü ilk vaktinde kılınan namazda Allahın rızası vardır. Tehir edildikçe sonraya bırakıldıkça sevap ve mükafatından eksilme olacaktır. Abdülmelik Bin Ebi Mahzure Efendimizin Şöyle buyurduğunu rivayet etmiştir. Namazı ilk vaktinde kımak, Allahın rızasını orat vaktinde kılmak rahmetini kazandırır, son vaktinde kılmak affı ilahiyeyi kazandırır. Yani son vaktinde kılanın üzerinden Namaz borcu düşer fakat Allahın rızasından Ve rahmetinden mahrum olur. O sebeple en mühım işte olsa namazı ilk vaktinde kılmaya gayret etmelidir. Biraz sonra kılarım demek meşru bir sebep yoksa nefis ve şeytandandır. Zira bunları vazifesi müminin ibadetine mani olmak, mani olamassa tehir ettirip sevabını azaltmaktır.
Hadisi şerifede dini vazifenin geciktirmek, şeytanın bir nişanıdır. Onu mümin kalbine atar Diğer hadisi şerifede: İşini sonraya bırakan helak oldu buyurmuştur.
Cenabı Hak ile kul arasında buluşma ve kulun huzurullha çıkıp kulluğunu arz etmesi demek olan namazı, en düzgün şekilde tadili erkana riayetle huşu içerisinde ve vaktinde kılmak icap eder.
Hadisi şerifte: Namazın ilk vaktinin son vakte olan üstünlüğü ahiretin dünyaya olan üstünlüğü gibidir buyuruluyor. Diğer bir mübarek sözünde Hz. Ali’ye; Ey Ali, üç şey vardır.Sakın onları geçiktirme:
-Vakti girince namazı hemen kıl.
-Hazır olan cenazeyi, hemeen defnet.
-Kendisine denk birini bulduğun bekar kadın, hemeen evlendir.
Peygamberi ızam hazeratı ve evliyaullah hazeratı buna çok dikkat etmişler. Namaz vakti geldiğinde adeta kendilerinden geçip sararıp solmuşlardır.
Aişe’i sıddık Validemiz: Resülullah bizimle konuşur, gülerdi. Fakat namaz vakti gelince, sanki ne o bizi tanır ve nede biz onu tanırdık buyurmuştur.
misafrin sorusu cemaat ile ilgili olmadığından yukardaki yazı cevap olmamış, alıntı yaparak cevapladık,inşAllah faydalı olur.