Namazdan kendi isteğimiz ile çıkmak (huruc bisun)
musab
imamı azama göre hurucu bisun yani namazdan kendi isteğimiz ile çıkmak farz.yani diyelimki akşam namazının 2.rekatındayken yatsı vakti girdi.ben 1.rekatın rukusunu yaptıysak namaza yetişmiş sayılırız diye öğrenmiştim.bu fetva o zaman imameynin fetvası.yani hanefi mezhebinde bu konu hakkında fetva imameynin mi.çünkü imamı azama göre son oturuşun tahiyyatını bile okusak diğer vakit girerse namaz bozuluyor.
ve sabah namazındada 1.rekatın rukusunu yaptıysak yetişmiş sayılıyormuyuz.yani sabah,öğle,ikindi,akşam,yatsı ilk rekatın rukusuna yetişsek namazımız caiz oluyor mu
Cevap: namazdan kendi isteğimiz ile çıkmak (huruc bisun)
google
Namazdan Kendi İhtiyarı İle Çıkmak
Huruc-i bisun`ihi
138- Namaz kılanın, kendi ihtiyarına bağlı olan bir işle namazdan çıkması da, İmam Azam’a göre bir rükün olduğundan farzdır. Buna Huruç bisun’ihi (kendi ihtiyarı ile çıkmak) denir. Fakat iki İmama (İmam Ebû Yusuf ile İmam Muhammed’e) göre bu farz değildir. Bu ayrılıktan aşağıdaki iki mesele doğmaktadır:
139- Bir kimse namazın sonunda teşehhüd mikdarı oturduktan sonra kasden namaza aykırı bir iş yapsa, gülse, konuşsa, yiyip içse ittifakla namazı tamam olur. Fakat namaz kılanın ihtiyarına bağlı olmayarak bir abdestsizlik işi meydana gelse, bu durumda iki İmama göre yine namaz tamam olmuş olur. İmam Azam’a göre ise, namaz tamam olmuş sayılmaz; hemen abdest alıp kendi ihtiyarı ile namazdan çıkması gerekir; değilse namazı batıl olur.
140- Bir kimse son oturuşta teşehhüd mikdarı oturduktan sonra, henüz ihtiyarı ile namazdan çıkmadan önce namaz vakti çıksa veya başka bir namaz vakti girse, iki İmama göre onun namazı tamamdır. İmam Azam’a göre bozulmuş olur; çünkü bu namaza kendi iradesi ile son vermiş değildir.
Eserin yazarı: Ömer Nasuhi Bilmen Eser: Büyük islam ilmihali
Cevap: namazdan kendi isteğimiz ile çıkmak (huruc bisun)
musab
kopyalayıp yapıştırıyorsunda nerde yazıyor benim sorularıma cevap ben göremedim
Cevap: namazdan kendi isteğimiz ile çıkmak (huruc bisun)
cihad38
< yani hanefi mezhebinde bu konu hakkında fetva imameynin mi.çünkü imamı azama göre son oturuşun tahiyyatını bile okusak diğer vakit girerse namaz bozuluyor. >
< Bir kimse son oturuşta teşehhüd mikdarı oturduktan sonra, henüz ihtiyarı ile namazdan çıkmadan önce namaz vakti çıksa veya başka bir namaz vakti girse, iki İmama göre onun namazı tamamdır. İmam Azam’a göre bozulmuş olur >
yani siz bu durumda hangi müctehidi taklid etmek isterseniz ona göre davranırsınız,
ister imamı azam’a uyun namazım bozuldu deyin,iade edin,
ister imameyne uyup namazım tamamdır deyin.
cevap;aynı mezhep de farklı görüş bulunuyorsa ikisinden birine uymanız halinde bir sakınca yoktur.
huruç bisun ihi, bilerek namazda çıkma