Gıyabi cenaze namazı
musab
hanefi ve malikide caiz değil.delili nedir.habeşinin cenaze namazını efendimiz gıyabi olarak kıldırmıştır buhari müslim hadisinde.buna zıt bir hadis var mı ki?
Cevap: Gıyabi cenaze namazı
Hoca
Mezheplerin Gıyabi cenaze namazı konusunda delilleri
Huzurda bulunmayan gaib olan bir ölü üzerine namaz kılmak,
Hanefi ve Maliki mezhebine göre caiz değildir.
Şafi ve Hanbelî mezhebine göre ise caizdir.
Şafi ve Hanbelîler delil olarak, Peygamberimizin, Habeş kralı Necaşi’ye gıyabi bir şekilde cenaze namazını kılmasını gösterirler ve derler ki: Eğer gıyabi cenaze namazı kılmak caiz olmasaydı, Peygamberimiz Necaşi’nin cenaze namazını gıyabi olarak kılmazdı.
Hanefi ve Malikiler ise buna şöyle cevap verirler: Bu, Peygamberimize mahsus bir iştir. Peygamberimizin bazı özel hallerinin bulunması normal ve mümkündür. Hem Peygamberimizin diğer hadis-i şeriflerinde, cenaze namazının kılınabilmesi için ölünün hazır bulunması gerektiği bildirilmektedir. Bizler, bu hadisleri esas alır ve onlara göre hükmederiz.
Cevap: Gıyabi cenaze namazı
musab
cenazenin hazır bulunmasıyla alakalı birkaç hadis örneği alabilirmiyim.tahmin ettiğim gibi efendimize mahsus bir şey diye cevap vermişler.
peygamberin necaşinin gıyabi cenaze namazı kılması delil nedir