Sakal sünnetine dil uzatmak küfür müdür?

Sakal sünnetine dil uzatmak küfür müdür?

umutlucan
ben sakallı birisiyim , bize misafir gelmişti sakalları begendi vs.
ben sünnet dedim
annem başlarım sünnete dedi
ama ynlışıkla söyledm dedi tövbe tövbe dedi

sizce bunu demesi el fazı küfürmüdür:(


Cevap: Sakal sünnetine dil uzatmak küfür müdür?

Hoca
Anne sünnete değil belki beğenmediği için/kesmeni istediği için anlık tepki vermiştir.
Bu küfür değil saygısızlıktır.
Tevbesin Allah kabul etsin.

not: kardeş lütfen konu başlıklarını düzgün yazalım, konu içeriğine uygun olsun.
(lütfen acil cevaplayın demek hem forum kurallarına aykırıdır hemde cevap verecek hocalara saygısızlıktır.)


Cevap: Sakal sünnetine dil uzatmak küfür müdür?

umutlucan
teşekkür ederim ..
k.bakamyın ben biraz aceleci bir insanım saygısızlık yaptıysam özür dilerim verdiginiz blgiden dolayı teşekkür ederim ALLAH razı olsn 🙂


Cevap: Sakal sünnetine dil uzatmak küfür müdür?

Ufkuaçık
Sünnete uygun sakala sövmek el faz-ı küfre girer.Bilerek veya bilmeyerek ileri geri konuşup sakala laf atmış ise derhal tövbe etmelidir.Her zaman konuştuklarımıza çok dikkat etmeliyiz.Zira Kiramen katibin melekleri gece gündüz hal ve sözleri amel defterlerimize kaydetmektedirler.Yazıyla da olsa bu durum değişmez.Allah’tan korkup edepli olmak lazımdır.


Hoca
Kardeş burda sünnete sövgü falan yok sadece anne, çocuğuna tepki vermiş.


Ufkuaçık
Yahu sünnet olan sakala karşı çıkanın imanı zayıflığından olsa gerek.Yoksa bilerek sakal düşmanlı yapılmaz.Sakalın kesilebileceği durumlarda vardır ki şartlar zorlarsa ancak kesilebilir.Mazeretsiz sakal kesmek haramdır.


umutlucan
şimdi abilerim

ben 20 yaşındayım sünnet üzerine sakal bırakmıştım ama bunu yapma sebblerinden 1 taneside sakalı sevdigimdendi ama sakal dua sı felan yapmadım
bn o uzattıgım sakalı kestim
ama sırf cevremden gelen tepkiler yüzünden çok siinirlendirdiler beni

gelgelelim gecen günde sakalım kısa )zaten kısa sakala sünnet demek bid at mış ) bende sünnet dedm anne annemde bşlarım sünnete dedi ama bnm annemde namaz kılan kapalı bir kadın yanii kur an okuyon temiz bir kadın sadece sinirlendi sakaldan pek hoşlanmaz. sizce ne yapması lazım tevbe yyeterlimidir zira o sünnete asla küfr etmez:


Ufkuaçık
umutlucan evladım.Annenizin imanı kesinlikle zayıf olduğu anlattıklaırnızdan bellidir."Başlarım öyle sünnete!" demekle küfre girmiştir.Derhal tövbe etmesi gerekir.Anneniz, geleneksel İslam anlayışında olduğu için maalesef hiçbir siyer, hadis tefsir, usul-ü fıkıh, usulü hadis okumamış.Ne yapsın zavallı!Çevresinden çekindiği için senin sakalına laf atması doğru değildir.

Annenizi yanınıza çağırın bu mesajımı ona okutunuz.Biraz insaf etsin.HAni din ve vicdan özgürlüğünü savunuyorsa bu boşa bir söylemdir.İnsanlar hür olarak yaşamak ister.Başkalarının baskısına asla boyun eğmeyiniz.Sana tavsişem odur ki bir kimse kendisini Allah ve resulüne adarsa VAllahi onu kimse tutamaz.Onun üzerine orduları sürseler yine korkmaz.Çünkü, bir müslüman kendisini Allah ve resulüne adadığında onun kalbi iman ateşi ve şecaati ile büyük direniş ve mücadele eder.Allah, korkak ve pısırık müslümanı sevmez.Anne ve babaya itaat etmek farzdır ama, Allah’a isyan’da onlara itaat edilmez.Onları hiç incitmeden kızdırmadan tatlı sözlerle ikna etmeye çalışınız.GÜNÜN BİRİNDE GERÇEK İMAN SAHİBİ OLACAĞINDAN ŞÜPHEM YOKTUR.

Şimdi sana sünnet üzere sakal ve bıyık nasıl olurmuş delilleriyle göstereceğim.

Sakal ve bıyık meselesi mezhepler arası farklılık gösteren bir mevzu. Kısa mı olmalı uzun mu olmalı, ne kadar kısaltılmalı, sakal bırakmak ya da bırakmamak ne ifade ediyor. İşte islam fıkhının cevabı.
Hanefi’ler Sakalı tıraş etmek haram olur; sakalın uzunluğunun bir kabzadan fazla olmaması sünnettir. Sakalın etrafını almakta beis yoktur. dediler. Şafii’ler ise Sakalı kesmek ve kısaltmakta mübalağa yapmak mekruhtur. dediler. Maliki ve Hanbeli’ler de Sakalı tıraş etmek haramdır. dediler.[1] Şafii’lere göre sakal bırakmak sünnettir. Hanefi, Maliki ve Hanbeli’lere göre vaciptir.[2] Erkeğin sakalını kesmesi haram olur.[3] Sakalı tıraş etmek sünnetin hilafınadır. Şayet emir vücüp için olursa, ki mutlak zikredildiğinde akla ilk gelende budur. Hak olan sakalı tıraş etmek haram kılınmıştır.[4] Buhari, Müslim, Tirmizi, Nesei ve diğer hadis kitaplarında bıyığı kısaltmanın sünnet olduğu beyan edilmektedir. Dört mezhebe göre bıyığı kısaltmak sünnettir.[5] Şirat-ül İslâm isimli kitapta Bıyıkları kısaltmak sünnet-i ratibe’dendir. Yani müekked sünnettir. denilmiştir.[6] Sahabe’nin bıyıklarını tıraş ettiklerini bildiren bir haber mevcut değildir. Ancak ona yakın derecede kısaltmış oldukları Sahabe’den nakledilmiştir. Müğire bin Şube[7] diyor ki Rasûlullah (s.a.v.) bıyıklarımın uzadığını gördü ve misvakın üzerinde kalan kısmını kes. buyurdu. Bıyıkları yanlara doğru uzatmakta beis yoktur. Hz. Ömer (r.a.) ve diğerleri bıyıklarını yanlara doğru uzatırlardı. Çünkü onlar ağzı örtmez, yemek bulaşağı onlara takılmaz. Bazı alimler bıyık kesmeyi (tahrimen)[8] mekruh ve bid’at saymışlardır.[9] Bıyıklar üst dudağın üst tarafıyla müsavi olacak şekilde (yani üst dudağın kırmızı yeri görülecek şekilde) kısaltılır. Kaş gibi olur. Bıyıkları tıraş etmek varid olmadı. Bazı ulema bunu mekruh ve bid’at gördü.[10] Dar-ı harpte düşmana heybetli görünmek için bıyığını uzatmak menduptur.[11]
Hulasa bıyıkları kısaltmak sünnet olup tamamen kesmek tahrimen mekruh ve bid’attır.

Sofiler (dervişler) bıyıkları dibinden kırkmak sünnettir deyu itikad eyleseler (inansalar) şer’an mezburlara (adı geçenlere) nesne lazım olur mu? (bir şey lazım olur mu?) El-Cevab: İfrattan ictinab etmek (kaçınmak) lazımdır. Mesnun olan (sünnet olan) kaş miktarı kalınca almaktır. Ol dahi gazilerden gayrıyadır. Gaziler uzatmak menduptur; adüvve (düşmana) heybetli görünmek içün .[12]

Not: 1-) Bıyık hakkındaki bu hüküm sakalı olan kişi hakkındadır. Hem sakalını ve hem de bıyığını temelli tıraş eden kişi için bu hüküm daha da ağır olacağı izaha muhtaç değildir.
2-)Eğer bıyığını kesen kişi çağdaş görünmek ve benzemesi gerekenlere benzememek gibi bir düşünce ile bıyığını keserse yani Kim kendini kimlere benzetirse o onlardandır. hadisi şerifi mucibince küfrüne bile sebep olabilir.


[1] Elfıkhalelmezahgibilerbea C.2 S. 44 – 45

[2] Fetvalar – Halil Gönenç C.2 S.271 İanetüttalibîn, Elmenhel-ülazbilmevrud ve Mezahibilerbea’dan naklen

[3] Dürrülmuhtar C.6 S.407

[4] Berika C.5 S.196

[5] Elfıkalelmezahibilerbea

[6] Şirat-ül İslâm Tercümesi S.280

[7] Hudeybiye’de bulunmuş Safaki kabilesine mensup bir Sahabi olup bir kaç kere Küfe valiliği yapmıştır.

[8] (Tahrimen) ile kayıtladık çünkü İmâm-ı Muhammed indinde bidat tahrimen mekruh demektir. (Dürrülmuhtar – Reddülmuhtar C.6 S.337)

[9] İhyâu’ulumid-din C.1 S.104

[10] Tahtavi S.43 Haniye ve Tahavi’den naklen

[11] Dürer C.1 S.323

[12] Ebussud, Fetava , Süleymaniye kütp. Şehit Ali Paşa 1028, vrk. 276/b


Ufkuaçık
Lütfen şu ayetleri de annenize okutunuz:

Nisâ 80 : Peygambere itaat eden Allah’a itaat etmiş olur.
Ahzâb 71 : Ancak Allah’a, Peygambere itaat eden kurtulur.

Al-i İmran 31 : Eğer Allah’ı seviyorsanız, bana uyunuz ki, Allah’ta siz sevsin ve günahlarınızı bağışlasın.
Kim Allah’a ve Rasûlüne itaat ederse ,İşte onlar Allah’ın kendilerine lütuflarda bulunduğu Peygamberlerle, sıddıklarla, şehidlerle ve salihlerle beraberdirler. Bunlar ne güzel arkadaştır. (Nisâ :69)

Kim Allah’a ve Peygamberine baş kaldırır da, yasaklarını aşarsa, alçaltıcı azap onadır. Onun hakkı ebedi kalacağı cehennemdir. (Nisâ: 4)
Evet,Herkes Allah’ı sevdiğini söylüyor.Gerçekten seviyor muyuz ? Allah’ı sevmiş olmanın şartı vardır. Peygamberi seveceğiz ve O’na uyacağız.
Peygamberi sevmeden O’na uymadan dertlere derman bulmak mümkün değildir.Allah Rasûlüne itaat Allah’ın emridir.İtaat etmeyen zarar görür. Başta Peygamber (A.S.), onu sevmez. Sevmeyince şefaat etmez. Peygamberin şefaatinden istifade edemeyen cezalandırılır.Eğer Peygambere isyan varsa, Allah’a da isyan sayılır. Peygamber (A.S.)’a uyanı Allah sever.Nasıl ki Peygamberimizin sağlığında onu sevenler ve O’na uyanlar kurtulduysa,Asr-ı Saadet devrini yaşadıysa, uymayanlar da helâk olduysa, Nûh (A.S)’a ,Musa(A.S )’a uymayanlar mahvolduysa, bugünde Allah’ın insanlığın kurtuluşu için gönderdiği son Peygamber Muhammed Mustafa (S.A.V)’e uymayanlarda helâk olanlardan olacaktır.Allah’a inanıp Peygambere inanmayan, Allah’a itaat edip, Peygambere itaat etmeyen Cennete gider mi ? İnanmanın manası itaat etmektir. Sonra Peygamberin şefaat etmediği bir kimse nasıl Cennete gidecek ?

Sünnet hiç dışlanır mı evladım.En ufak bir sünneti dahi yaşamak ve yaşatmak isteyene müjdeler olsun.Sünnetleri farzları terketmeyenler, Allah’ın izniyle Evliaullah’tan olurlar…

Allah’a emanet olunuz…


umutlucan
teşk ederim de
bnce biraz agır oldu iman zayıflıgını ancak ALLAH bilir zira bn nelerle krsılaşıyorum günlük hayatta ….
genede sağolun .
amma ve lakin siz küfre girdigini iddaa ediyorsunuz şayet küfre girenin nikahı düşer zira bunu kalbn söyledigini sanmıyırum bir kızma anında gerceklşti bu olay
ALLAH razı olsn teşkkrler
ALLAH a emanet olunn


imamhatipli42
Kalbini yarıp da mı baktın ?

Bu kadar kesin küfür damgasını nasıl vurabiliyorsun ?

Ya onun imanı hala varsa müslümana kafir diyenin akıbeti nedir biliyor musun ?

Kardeşimizin annesinin ne maksatla söylediğini tam larak bilemeyiz annesinin en iyi yapması gereken en yakın ailime gidip durumu anlatmasıdır.


pismanımm
günmüzde alim derken bana bir alim göster o zamn merak ettim


umutlucan
bnce biraz fazla abarttın orda sünneti begenmedigi için değil sakalı yakıştırmadıgı içindir hem benim sakalımda 1 tutam bile degildi yani orda bir cezalı kişi varsa bendim zira kısa sakala sünnet demek bidattir. bilip bilmeden yorum yapmasaydın keşke.


Şema
< günmüzde alim derken bana bir alim göster o zamn merak ettim >
Türkiye islam alimleri birliği kurucularından Nureddin Yıldız Hoca Efendi değerli Alimlerindir


Enes Vardar
Selamun aleyküm hayırlı günler herkese

Ben fabrikada çalışıyorum beraber çalıştığım bir abinin sakalı var çok uzatınca birbirine giriyor sakalı bende onun yüzüne değilde içimden uzun sakalı ona yakıştıramadığımı düşündüm ama sünnete bir laf söylemek için değil sadece o kişiye uzun sakalı yakıştıramadığım için böyle düşündüm birbirine giriyor çünkü
Bu düşüncem küfür ‘ e girermi


vel Fecr
ve aleykum selam.
küfüre girer diyemeyiz ama sakalını sünnet üzere bırakan biri, şekli için bırakmıyor. bunu sünnet için yapıyor. o yüzden bir müslüman başkalarının ne düşündüğüne göre hareket etseydi inan dininden sürekli taviz verirdi. o yüzden hasbunAllah ve ni’mel vekil.


Enes Vardar
Çalıştığım yerde ( fabrikada ) bir abi sakalını kesmiş bekçilik sınavı için kesilmesi gerekiyormuş bende ona aman abi alsınlarda boşver sakalı diyecektim tam o anda sakal’ın sünnet olduğu aklıma geldi aman abi alsınlarda boş dedim sustum
Amacım tabiki sünnet ‘ e laf söylemek değildi amacım o abinin fabrikadan kurtulup devlet işine girdiği içindi benim bu söylediğim küfüre sebepmi ?


seyit gazi
güzel kardeşim islamın şiarlarına karşı dikkatli olmak gerekir. bunları hafife almak tahkir etmek sakattır. yani bir şeyin adı geçtiği zaman akla islam geliyorsa; sünnete uygun ! sakala, sarığa, çarşafa, başörtüsüne, imama söz söylerken iki kere düşünmek gerekir. artık ne söylendiğine, nasıl söylendiğine göre küfre mi girer, iman zaafiyetine mi girer orası değişir. daha önce tesettürü bilmeyen kimseler ilk kapandıklarında veya başlarını örttüklerinde, acemiliklerinden hatalar yapabilirler. bunlara başının örtüsü şöyle olmuş, sana yakışmamış veya bilmem ne denir mi ? biliniyorsa yol gösterilir, bilinmiyorsa hayırlı olsun denir geçilir.
ilk sorduğun soruda da rasulullah sav in: sizden saçını ve sakalını uzatanlar ona özen göstersinler, ona ikramda bulunsunlar anlamındaki hadisini aklına getirebilirdin ama tabi çalışırken buna o kadar özen göstermekte mümkün olmayabiliyor. ikinci sorduğun soruda da hem rahatsız olup burada sorman, hem aklına gelip sözün tamamını dile getirmemen; ne güzel bunun hata olduğunun farkında olduğunu gösteriyor ama düşünce yapılarımızında bu şiarları yadırgamaya değil özümsemeye muhtaç olduğunu da gösteriyor. bu da zamanla olur inşaAllah.


Kuldurdileyen
Sözlerin güzel ve doğru, sussan bildiğin doğruları aktarmazsan yazık edersin kendine ama aktardıkların sünnet hakkında, Allah ın sevgili kulları, sadık kulları, peygamberleri ve sünnet hakkında. Fakat hüküm bu kadar. O anneye değil o hükümler. Neden bunu buna kattın? Allah sen bu sözü duyduğunda da, o söz söylediğinde de ve kulunun ağzına tövbeyi verdiğinde de, her şeyin hakikatini biliyordu ve o ne yarattığını, onların ne yapacaklarını biliyordu. Tövbe isteyenleri af edeceğim vaadi de varken bu hükmü nasıl verdin. Tövbesini beğenmedin, tekrar tövbe etmesini istedin neden? Sana bu yarın sorulursa cevabını hazırla, cevabın yoksa tövbe et, bir cevap için yardım iste.


Enes Vardar
Zaman ayırıp cevap verdiğiniz için teşekkürler ama ben net bir cevap alamadım benim dediğim şey küfüre sebep olan bir şeymi ?


arifselim
Tam bir hata işleyecekken sen farkına vararak o şeyi yapmamışsın. Yapmadığın bir şeyden dolayı sana günah yoktur. Aklından geçmesine rağmen yapmadığın takdirde yinede sana günah olmaz ve bu küfre de sebep olmaz.


sakala küfür etmek, sakalı şerife küfretmek nakadar günahtır

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();