İslama göre faiz nedir?
Kayıtsız Üye
İslama göre faiz nedir? Dinimizde faiz hakkında bilgi verir misiniz
Cevap: İslama göre faiz nedir?
Hoca
İslam dininde faiz/riba
Sözlükte "artmak, çoğalmak, yükselmek, şişmek, fazlalaşmak" anlamlarına gelen riba, İslâm terminolojisinde, akitlerde şart koşulmuş bulunan karşılıksız fazlalık veya ribevi mallardan aynı sınıfına dahil olanların birbirleriyle veresiye olarak satılması anlamında kullanılmaktadır. Kur’ân’da riba konusu dört yerde geçmektedir. İçki yasağında olduğu gibi riba da aşamalı bir şekilde yasaklanmıştır. Mekke döneminde konuyla ilgili inen ilk âyette riba açıkça haram kılınmamakla birlikte Allah katında çirkin görüldüğüne ve bereketsizliğine değinilerek dolaylı olarak reddedilmekte ve müminler bu yönde uyarılmaktadır (Rûm, 30/39). Medine döneminde nazil olan Nisâ sûresinin 160-161. âyetlerinde ise Yahudilere faizin haram kılındığı, fakat onların bunu helal sayıp faiz alıp-vermeye devam ettiği, bu yüzden de bir çok ceza ve azaba uğradıkları ve uğrayacakları haber verilerek dolaylı da olsa faiz yasağına temas edilmiş ve bu konuda Müslümanlar yönlendirilmiştir. Üçüncü aşamada, "Ey îmân edenler, kat kat faiz yemeyin …" (Âl-i İmrân, 3/130) buyrularak faiz açıkça ve kesin bir dille yasaklanmıştır. Bakara sûresinde ise faiz şiddetli bir üslupla yasaklanmış, faizi bırakanlara bazı imkanlar gösterilirken ısrar edenlere dünya ve ahirette karşılaşacakları kötü sonuçlar bildirilmiştir. (Bakara, 2/275-279).
Hz. Peygamber de Kur’ân’da getirilen "faiz yasağı"nı açıklamış, uygulamasını göstermiş, ayrıca Kur’ân’da işaret edilmeyen bazı işlemleri faizli işlem olarak gördüğünden yasaklamıştır. (bk. Buhârî, Büyü’, 77-81; Müslim, Müsâkât, 79-85, 96, 101-103). Veda haccında Hz. Peygamber (a.s.) şöyle buyurmuştur: "Dikkat edin. Cahiliye döneminin faizlerinin hepsi kaldırılmıştır. Ana paranız sizindir. Bu suretle ne haksızlığa uğratılmış, ne de haksızlık yapmış olursunuz…" (Ebû Dâvud, Büyü’, 5).
Kur’ân’da yasaklanan faizin dışında Hz. Peygamber; altın ve gümüşün; hurma, buğday, arpa ve tuzun (bu özellikte bulunan gıda maddelerinin) birbirleriyle veresiye veya fazla karşılıkla değişimini yasaklamıştır. Altın, gümüş ve bu özellikte olanlardan veya buğday, arpa, hurma, tuz ve bu özellikte olanlardan farklı cinslerin peşin olması kaydıyla mübadelesine izin vermiştir. Aynı şekilde kuru hurma ile yaş hurmanın, iyi cins hurma ile kötü cins hurmanın fazlalıkla değişimini, gümüşün vadeli olarak altın karşılığı satımını yasaklamış, altının altınla, gümüşün gümüşle değişimine ancak peşin ve tartılarının eşit olması halinde izin vermiştir. (Buhari, Büyü’, 77-81; Müslim, Müsâkât, 79-85).
Kur’ân, kesin bir dil ile cahiliye faizi, borç faizi (ribe’d-deyn) veya ribe’n-nesie denilen, "vade karşılığında alacağın miktarının artırılması" şeklindeki faizi yasaklamış, sünnet de bu yasağı teyit etmiştir. Buna ilave olarak sünnet, Araplar arasında cari olup faizli işlem grubunda görülmeyen bir kısım ticari işlemleri ve mübadele şekillerini de yasaklamıştır. Vade sebebiyle tahakkuk ettirilen fazlalığın haramlığı konusunda âlimler arasında görüş ayrılığı yoktur. Buna mukabil paranın ve gıda maddelerinin peşin olarak, fakat fazlalıkla değişiminin (ribe’l-fadl) yasaklanmış olmasının illeti ve gerekçesi üzerinde farklı görüşler bulunduğundan, bu yasağın ölçüsü, sınırı ve hangi cins ve nevi malları kapsadığı konusunda âlimler farklı görüşler ileri sürmüşlerdir.
İslâm’ın faizi yasaklamasının birçok sebep ve hikmeti vardır. Bunlardan bazılarını şöylece sıralamak mümkündür: Faiz sermaye sahiplerinin ihtiyaç sahiplerini sömürmesine, sermayenin belli ellerde birikip sınıfların doğmasına ve sınıflar arasındaki gelir dağılımındaki farklılığın büyüyerek sosyal dengenin bozulmasına yol açar. İslâm Dini, servetin âtıl bırakılmamasını, üretim ve yatırım dışında tutulmamasını isteyerek faiz ortamının doğuşunu engelleyici bir ortamı hazırlamıştır. İslâm’da temel üretim faktörü olarak "emek" kabul edilip, sermayenin risk ve zarara katlanmadan tek başına kazanç aracı olması önlenmiştir. İslâm’daki sosyal dayanışma ve yardımlaşma ilkesi, zekat ve infak emri, emek ve sermayenin birlikte üretime ve yatırıma yönelmesi, kâr ve zararı birlikte göğüslemesi prensibi ve benzeri düzenlemeler, bir bütünün parçalarıdır.
Esasen, sabit bir oran ve miktar olan faiz, sermayenin verimliliğine sınır koymakla, onu çoğu zaman kısa vadeli yatırımlara yönlendirmekte, emeğin üretimden yeterli payı almasını önlemektedir. Bu yüzden İslâm, sermayenin üretim ve kârdan sabit bir pay olarak bütün risk ve sorumluluğu emeğe yüklemesine karşı çıkmış, sermayenin payını değişken bir oran/miktar üzerine oturtarak emek-sermaye arasında makul bir denge kurmuştur.
DİYANET
Yorum: İslama göre faiz nedir?
Kayıtsız Üye
Esselamualeykum bu güne kadar elhamdülillah hiç bir şekilde faize girmedim.Son günlerde bildiğiniz üzre devletin hayvancılık ile alakalı destekleri var.Ziraat bankası alacağınız hayvanlar için %4 faiz ile size gayet yüklü miktarda destek veriyor. Şimdi sorun şu ; faiz elden alınan paranın üzerine belli bir miktar konularak geri verilmesi ise, şuan devletin verdiği destekte ele para verilmeyip alınacak hayvanları gösterip bizzat bankanın kişiye parayı vermesi ve bu verdiği destek için en az 3 yıl satılamaz şartını koyması yani vatandaşa desteği faizden sayılır mı?Ele nakit para alınmayıp direk hayvanı devletin sana alması ve bu alım için senden %4 daha fazla para alması dinimize göre caiz mi?
Yorum: İslama göre faiz nedir?
arifselim
Aleykum selam. Bu işlemde faiz olup olmadığı hakkında yetkili kimselerden sormanız gerekir. Eğer bu geri ödeme taksitle olan satış gibi ise bir sorun yoktur. Ama açık bir şekilde bir faiz farkı eklenerek para geri talep ediliyorsa o zaman bu faize girer.
Kayıtsız Üye
selam evim olmadığı için zorunlu kredi çekiyorum ama gerçekten ihtiyacım olduğu için yapıyom bunu bunun haram oldugunu söylüyorlar benimde içim el vermiyor acaba nasıl olur iyce çözüm bulamadıgımdan yazıyom sizce ne nasıl olur
Selam2
Kredi çekmek yerine yine taksit verip ev alacağın şirketler var. Örneğin eminevim gibi yerler var araştır.
Kayıtsız Üye
Vadesi belli olmayan bir Gayrımenkul için belirli bir oran tayin edilse caiz mi faiz mi acaba? Yani örneğin bir dükkan alıp satmak istiyorum . bir miktar param eksik ve ben birisine gidip diyorum ki bak ben bu dükkanı alacağım masraf edip satacağım , senin de aklına yatarsa Bu dükkanı alalım ne zaman satarsam ve zarar etmez isem sana ana parandan %10 kar vereceğim diyorum . Bu caiz mi faiz mi? Bilen delilleriyle cevaplasın lütfen ?
arifselim
Böyle bir ticaret caiz değildir. Kar zarar ortak olmadığınız sürece bu şekilde alıp vermek caiz olmaz. Ticarette ortaklığın bir şartı kar ve zararda ortak olmaktır.
Kayıtsız Üye
Merhaba ; ben yabanci bir firmaya yatirim yaptim verdiginz para kadar yatirima ortaksiniz. Ve verdiginz paranin omru iki yil birdaha geri alamiyorsunz. Her ay orantili bir sekilde artan bir gelir soz konusu. zarar hiç yok gibi gorunsede frma iki yaa uc ay icerisinde iflas etse paranzi alamiyorsunz.ayrica yillik kar zarar hesabi yapilip verilen kardan zararda dusulerek orantilanmis bu faizmidir, faize girermi ? Tesekkurler.
arifselim
Merhaba böyle bir ortaklıktan gelen para faiz olmayabilir ama ortaklık miktarına göre kar ve zararda ortak olmazsan yani bu esas alınmazsa bu ortaklık caiz değildir.
Kayıtsız Üye
Merhaba ben altınımı bozdurup ziraat bankasına vadeli yatırdım bu para harammıdır bazı kişiler banka paranı işletiyor paranın değeri düşmemiş oluyor diyorlar sizce paramı bankaya yatırmamalımıyım
@hmet
Vadeli para yatırmanın adı FAİZ dir. paranızı dolar olarak veya nakit olarak vadeli ziraat katılım bankasına yatırın bu islami bir bankadır.
Kayıtsız Üye
2.5 yıl önce bireysel emeklilik yaptırdım sadece para biriktirmek için faiz kısmını hiç düşünmemiştim. Şimdi ise faiz vb içim hiç rahat etmedi gittim iptal ettirdim normal yatırdığım tutardan biraz eksik aldım bu durumda buparayı rahatça kullanabilirmiyim
arifselim
Haram olan faizdir ana paran haram değildir. Ana paranı alabilirsin. Faiz olan kısmını ise bir hayır kurumuna yada muhtaç olan kimselere verebilirsin.
Kayıtsız Üye
Selemunaleykumm bn eve yazildim ve her ay taksiti elden nakit olarak oduyrum. Cevrem bana mesela 50 kadar kredi cek sen bnkaya ode yoksa bu sekilde bitiremezsin diyrlar bankadan faizli olarak para cekmek ne kadar doğru ve ne kadar kolay oldu dinimizde 1 kurus faiz bile olsa ne olacak nasl faizsiz kredi cekilir cvblarsaniz sevinirim sgollunn.
arifselim
Aleykum selam. Çevrendeki kişiler ne derse desin sen faize bulaşma. Bankadan kredi çektiğinde faizsiz çekmen nerdeyse mümkün değildir. Bu sözlere kulak asma ve sen elden ödemeye devam et.
Kayıtsız Üye
Merhaba ben evliyim benim kaynanamin bir arkadaşı ona bana bileziği ver iki aya sonra örnek veriyorum bilezik 3.bin se ben size 6. Bin verecem diyor ben eğer verirsim bu faiz olurmu
arifselim
Merhaba. Evet işte tam olarak bu tarif ettiğin verdiğin örnek faizin ta kendisidir. Faizin azı çoğu haramdır. Borç verene ise Allah kat kat daha fazlasını ihsan eder.
Kayıtsız Üye
merhaba ben birikim için bireysel emeklilik actirmistin yatirdigin paradan fazla miktar geri odediler bu banka yabancilara ait bu geri odenen fazla para nedir kar zarar iliskisimidir yoksa harammidir yardımcı olurmusunuz teşekkürler
arifselim
Merhaba. Yatırmış olduğun parayı geri aldığında sadece ana paranı alabilirsin. Fazla olarak sana ödenen kısım genellikle faizle meydana gelir ve bu para caiz olmaz. Bunu ihtiyacı olanlara veya hayır kurumuna verebilirsin.
Kayıtsız Üye
Merhaba ben bir tencere takımı alıyorum tencere takıma ödemem gereken tutar 1200 tl ben bu parayı taksitle ödemek istiyorum taksitle ödersem 400 TL’lik tencere 52 TL’ye almam gerekiyormuş bunada faiz tenceresi diyorlar yani taksite bölersem 1252 tl ödeme yapıcam hemde 400tllik tencereyi 52 tl almış olucam bu yaptığımız faize girermi harammıdır
arifselim
Merhaba. Taksitli alışveriş caizdir. Taksitten dolayı belirlenen fark da caizdir faiz olarak kabul edilmemiştir. Ancak bu faiz tenceresi ne demek anlamadım.
Eğer taksit şartlarına uygun ise ve taksitli yaptığın için sana bir üründe indirim yapılmışsa bu caizdir diyebiliriz. Ama bu konuyu iyice bilmen ve faizli bir işlem yapmaman gerekir.
Kayıtsız Üye
Hocam çiftlik bank diye kar veren bir yatırım şirketi var,ama kazancını oyun üzerinden veriyor,sanal çiftlik sanal hayvanlar aliyorsun bu hayvanlar günlük üretim yapıyor,sen oyuna giriyorsun sat diyorsun paraya çevriliyor.elbette bunlar sanal.işlemler biliyorsun bunların sanal olduğunu ama şirket gerçekten bunları yatırımda değerlendiriyor kullanıyor,kazanıyor ve size para ödemesi yapıyor.şirket bu işlemin faiz işlemi olmadığını çünkü oyuna girmezsen kazanamayacagini,ayrıca şarküteri,çekim ücreti,oyuna girmeyince kayıplar gibi kayıpların olmakta,buda faiz değildir diyorlar.kumarada girmediğini çünkü sans faktörü olmadığını bildiriyorlar.bu şekilde kazanç çizimidir,caiz değilse faiz yada kumarmidir
Sarıçınar
ribayı hayır kurumuna bağışlamak ne demek abi hertürlüsü haram darül harp nedir anlamıyoruz.Dünya burası yüzlerce enbiya şehit edildi.Ayrıca müslimlere yakıştıramıyorum.Eskiden imkanlar böylemiydi.Aç interneti oku meali ne soruyorsun ona buna.Herşey Kuranda mevcut.Ondan sonra gülerek yazılarımızı okuyorlar.Yobaz diyerek dalga geçiyorlar.Sıkıldım YA HU
Kayıtsız Üye
Selamün Aleyküm ben ev sahibi olabilmek için TOKİ’ye başvurdum onlarda bana önce belli bir peşinat yatırılacak geri kalan taksite bölünecek fakat bu taksitlere her 6 ayda bir zam gelecek dediler yani ev 90 ise taksitler bitiminde ben 120 Ödemiş olacam . Bu zamlar faize girermi?
mum
Bir fiyatta anlaştıktan sonra artık zam yapılamaz, sizden alacaklı oldukları paraya halk diliyle zam yapmalarına faiz denir.
Ama ilk anlaşmanızda belirtirseniz dini bir sakıncası olmaz. Örneğin ilk beş ay 1000 tl, son beş ay 2000 tl şeklinde anlaşabilirsiniz
Kayıtsız Üye
Ben faizli olarak bir tane ev aldim. Sonra bir tane daha ev aldim.yaklasik bir 10 sene borcunu odedim ve simdi pisman oldum.Tevbe ettim.Evin birini sattim ve bütün borcumu kapattim.faizi hayatimdan komple cikardim inşaAllah. Ama simdiye kadar 40 bin euro kadar faiz parasini odedim.simdi sorum su ki faizin kısası nedir ve ne yapmam lazım..
arifselim
Artık bundan sonra yapman gereken şey hayatın boyunca asla bir daha bu harama bulaşmamak olmamalıdır. Tövbe et ve bir miktar sadakalar dağıt. Allah samimiyetle tövbe eden kulunu bağışlar.
Kayıtsız Üye
hocam inşaat işi yapıyorum iki sene çalıştım paramı alamadım ev vereyim dedi anlaştık 1 yıl daha geçti yapsatçı ev vermekten vazgeçti paranı verecem zararını da verecem dedi 1 yıl vadeli evrak aldım bu zararı neye göre almam lazım alırsam faiz olurmu kafam karışık
Omer Faruk
Enflasyonu, deflasyonu, kağıt parayı ve banka sistemini bilmeden bu tür sorulara cevap vermek doğru değildir. Enflasyon, temsili paranın speküle edilmesinden doğan bir farktır. Dolayısıyla ekonominin doğru işlediği piyasada spekülasyon olmadığı zaman zaten faiz sıfıra yakındır hatta bankalar paranızı bankalarında tutmak için bırakın faiz vermeyi sizden ekstra para isterler.
Dolayısıyla TOKİ’de alınan fark faiz değil, bu spekülasyondan ortaya çıkan farktır ve alınması helaldir. Zaten siz de aldığınız evi aldığınız değerin altında değil üstünde satarsınız. TOKİ’nin aldığı fark TÜFE endeksine dayalıdır. Eğer devlet TÜFE ‘nin üzerine artı bir şey koysaydı, bu koyduğu faiz olurdu. Zaten bundan dolayı TOKİ’den herkes ev almak istiyor çünkü TOKİ’nin amacı piyasa koşullarında devlet desteğiyle halkı ev sahibi yapmaktır. Bunun faiz yükünü de devlet karşılayarak kendi bankaları tarafından finansa ediyor. Aldığı ise yalnızca işletme giderleridir.
Bu konuyu Ankara’da yaşadığım için bizatihi TOKİ’nin yapısından biliyorum. Selametle kalın…
vel Fecr
< Selamün Aleyküm ben ev sahibi olabilmek için TOKİ’ye başvurdum onlarda bana önce belli bir peşinat yatırılacak geri kalan taksite bölünecek fakat bu taksitlere her 6 ayda bir zam gelecek dediler yani ev 90 ise taksitler bitiminde ben 120 Ödemiş olacam . Bu zamlar faize girermi? >
islamda bir mal ne kadar ücret ile anlaşılırsa taksit peşin farketmez. o ücreti karşılığında mal senindir.
sonradan arttırma vs bu resmen faizdir. sadece adı faiz değil ama işleyiş bakımından faizden hiçbir farkı yoktur. ve buda dinimizde katiyen haram ve günahdır.
Bakara 275: Faiz yiyenler, ancak şeytanın çarptığı kimsenin kalktığı gibi kalkarlar. Bu, onların, Alışveriş de faiz gibidir demelerinden dolayıdır. Oysa Allah, alışverişi helâl, faizi haram kılmıştır. Bundan böyle kime Rabbinden bir öğüt gelir de (o öğüte uyarak) faizden vazgeçerse, artık önceden aldığı onun olur. Durumu da Allah’a kalmıştır. (Allah, onu affeder.) Kim tekrar (faize) dönerse, işte onlar cehennemliklerdir. Orada ebedî kalacaklardır.
Baraka 278: Ey iman edenler! Allah’tan korkun ve artık faizin peşini bırakın, eğer gerçekten müminler iseniz.
279: Eğer böyle yapmazsanız, o zaman Allah ve Resulü tarafından size savaş açılmış olduğunu bilin. Eğer tevbe ederseniz, sermayeleriniz sizindir. Haksızlık etmezsiniz, haksızlığa da uğramazsınız.
ha bazıları minareyi çalan kılıfına uydurur misali size yorum yapacaktır ancak islamın asılları böyle değildir.
Omer Faruk
< ha bazıları minareyi çalan kılıfına uydurur misali size yorum yapacaktır ancak islamın asılları böyle değildir. >
Ekonomi, Tıp, kimya vs. İslami ilimler dışındaki alanlarda İslami bir hüküm veriyorsanız bu alanı bilmeniz gerekir. Aksi takdirde müslüman toplumu ifsat ettiğiniz gibi onları zarara uğratırsınız. Örneğin, size borsayı soruyorlarsa borsa nedir, broker nedir, hisse senedi nedir, nasıl alınır satılır, açığa alıp satma nedir, borsa hisseye sahip olduğunuzda hakkınız ne olur ve bunların İslam hukuku ile ilişkileri neler olabilir bilmeniz gerekir. Eğer bunları bilmeden Borsa ile ilgili bir meseleye hükmediyorsanız o zaman büyük vebal altına girerseniz.
Aynı şekilde, enflasyonu, temsili parayı, deflasyonu, fiktif piyasayı, kağıt parayı, bankaların işleme biçimini bilmeden bugünkü meseleleri şu mesele faizdir bu mesele faiz değildir diye hükmedemezsiniz. Hükmedersiniz de vebal altına girmiş olursunuz.
Faiz ayetleri indiği halde, faizi gelir gelmez kaldırmamıştır. Hatta Veda hutbesini okursanız amcasının faizini kaldırdığını görürsünüz. Acaba faiz ayetleri indiği halde, neden peygamberimiz uygulamayı veda hutbesine kadar erteledi? Biz buna İslam hukukunda Megasıdu Şeria deriz. Şeriatın maksatlarını bilmeden ayet, hadis dizilerek hüküm te’sis edilemez. Toplumları değiştirmek nasıl zorsa, toplumların dayandığı ekonomik sistemleri de değiştirmek zordur.
Aynı şekilde zina ayetleri varolduğu halde bugün uygulanamaz, neden? çünkü Seddi zerayi dediğimiz hükümler icra edilmeden bu hükmü icra etmek zulümdür. Nedir Seddi Zerayi, Zinaya’ya sebep olan bütün yolların devlet tarafından kapatılmasıdır. İşte bu yapıldıktan sonra zinaya ceza verilebilir. Aksi takdirde İran gibi uyuşturucudan binlerce kişiyi asar ama uyuşturucu kullanımında dünyada ilk 10 sırada olmaya devam edersiniz. İnsanların başını zorla kapatırsınız ama toplum daha sınırdan çıkar çıkmaz başındakini sıyırır.
Hasılı kardeşim, sözkonusu meselede ise enflasyon temsili paranın bir sonucudur. Bu konu hakkında hüküm vermek için enflasyonu öğrenmeniz gerekir. Zaten bu konuda hüküm veren alimler ekonomiyi iyice etüd ettikten sonra enflasyon farkının (Bu konuda Hayrettin Karaman’ı okursanız minareye kılıf aramadığını görürsünüz https://www.yenisafak.com/yazarlar/hayrettinkaraman/enflasyon-ve-faiz-10663) haram olmadığı kanaatine varmışlardır. Ayrıca birbirimizi suçlamadan da cevap verebiliriz. Burada cevap veren kimsenin "minareyi çalıp kılıfını hazırlama gibi" bir samimiyetsizliği olduğuna inanmıyorum, önce hüsnü zan vesselam. Allah’a emanet olunuz.
Fth
S.a ticaretle uğraşıyorum. Arkadaşımdan 40 bin lira borç aldım. Alırken katılım bankalarının kar payı oranlarına bakarak sana aylık 500 tl kar payı veririm. Yani yıllık karımdan 6 bin tl vereceğim dedim. O parayla 18 bin tl kazandım. 6 binini arkadaşıma verdim. Bir yakınım bu şekliyle faiz olur dedi. Acaba bu durum faiz mıdır nedir
mum
Borç almışsınız ve kar payı ödüyorsunuz bu faiz tabi ki
Helal olan yol, arkadaşınızdan borç almak değil, arkadaşınızı kendinize ortak yapmanız ve çalıştırdığınız para oranında kar vermeniz veya zarara ortak etmenizdir.
Kâr ve zarar ortaklığı olmayan ticaret helal olmaz.
Kayıtsız Üye
Hocam kayınpederimin ev kredisi borcu vardı. 4 yıl 57 bin tl borcu kalmıştı. Emekli olunca bu borcu kapatayım dedi. 50 bin tl ye bu borcunu kapatıyordu. Ben de ticaretle uğraşıyorum sen o 50 bini bana ver borcunu ben öderim dedim. Taksitleri ben ödüyorum. 2 yildir öduyorum taksitleri Bu faize girer mi ne yapmaliyim
mum
Fazili kredi almışsa keşke bıraksaydınız bir an önce ödeyip riba günahından kurtulsaydı.
Fazi almış olmadınız ama faizli bir satışı üstlendiniz bu da onun kardeşi gibi.
imkanınız hala varsa borcu kapatın
Kayıtsız Üye
Faizden alıp faize vermek bu duruma ne denir ayrıca paramızı bankaya yatırıyoruz bankanın batması durumunda paramız gidecek ve zarar edeceğiz bu kar zarar ilişkisine girmiyormu kafamda deli sorular ?
mum
< bankanın batması durumunda paramız gidecek ve zarar edeceğiz bu kar zarar ilişkisine girmiyormu >
Kar zarar ortaklığı bu düşündüğünüz değildir.
Kar zarar ortaklığı konusunda geniş bilgi almak için islami banka denilen "dini kurallara uygun iş yaan" bir bankaya gidin detaylı bilgi alın.
Bankaya para yatırdığınızda, banka para ile ticaret yapıyor, kar ederse paranız oranında kar veriyor, zarra edese paranızdan kesiyor mesele budur kısaca
Kayıtsız Üye
Sağolasın hocam bide şu var banka bana diyor ki paran evde durmasin bende dursun ben onu isleteyim karşılığında sana paran oranında para vereyim diyor bunun adida faiz oluyor evet faiz ama sonuçta adam benim paramı işletiyor ve bana kâr karşılığını veriyor. X bir katilim bankasina sordum vade sonunda ana paraniza bişey olmayacak edilen zarar kâr inizdan kesilecek diyor burda yine risk yok alınan para yine faiz . 1600 TL maaş ile sahipsiz birinin faizle borç almadan mal sahibi olması imkansız bu ülkede suçlu ben miyim bu durumda günahı bana yazılıyor faiz olayı bana göre tefecilere haram yaşamaya çalışana değil.
islamda faiz nedir, faiz nedir, faiz nedir islam