Farzlar neden mezheplere göre degişiyor ALLAH ın hükmü farzı degişmezki neden mezheplerde degişiyor?
umutlucan
farzlar neden mezheplere göre degişiyor ALLAH ın hükmü farzı degişmezki neden mezheplerde degişiyor?
bunu ögrenmek istiyorum ?
Cevap: Farzlar neden mezheplere göre degişiyor ALLAH ın hükmü farzı degişmezki neden mezheplerde deg
yüzbin
hangi farz örnek verir misin?
Cevap: Farzlar neden mezheplere göre degişiyor ALLAH ın hükmü farzı degişmezki neden mezheplerde deg
musab
ben vereyim sana örnek.şafide kadei ahire de tahiyyat okumak farz malikide sünnet.
Cevap: Farzlar neden mezheplere göre degişiyor ALLAH ın hükmü farzı degişmezki neden mezheplerde deg
imam
Son turuşta teşehhüd okumanın farz olduğuna dair imam şafii’nin delili
Son oturuşta teşehhüd okumak .
Abdullah b. Mes’ud şöyle diyor: Hz. Peygamber ile beraber namaz kılarken namaz (oturuşun)da ‘es-Selâmu alellâhi, es-selâmu alâ fulânin’ derdik. Günün birinde Hz. Peygamber şöyle dedi: "Selâm, Allah’ın kendisidir. Biriniz namazda oturduğunda ‘Ettehiyyatu lillâhi’ desin".[22]
Teşehhüd bize farz kılınmadan önce ‘es-Selâmu alellâhi kable’I-iba-dihi’ derdik.[23]
Allah selârn’m kendisidir sözünden maksat, selâm, Allah’ın İsimlerinden biridir demektir. Bazı âlimler selâm’ın mânâsı hakkında şöyle
demişlerdir: ‘Selâm, insanların müptela olduğu ayıp ve kötülüklerden berî olmaktır’.[24]
Teşehhüd lafzının en azı şöyledir:
Bütün tahiyyeler, selâmlar Allah’a mahsustur. Ey Nebî! Allah’ın selâmı, rahmeti ve bereketi senin üzerine olsun. Bize ve Allah’ın salih kullarına selâm olsun. Şehadet ederim ki Allah’tan başka ilah yoktur. Yine şehadet ederim ki Muhammed, Allah’ın rasûlüdür.
Teşehhüd lafızları hakkında birçok sahih rivayet vardır. İmam Şafii’ye göre teşehhüd’ün en mükemmel ve en üstün şekli İbn Abbas’ın rivayet ettiği şu lafızdır:
Hz. Peygamber bize Kur’an’dan bir sûre öğretir gibi teşehhüd’ü öğretirdi. Hz. Peygamber, teşehhüd’ü şu lafızlarla söylerdi: Bütün tahiyyeler, bereketler, salâvatlar ve güzel şeyler Allah’ındır. Ey Nebî! Allah’ın selâmı, rahmeti ve bereketi senin üzerine olsun. Bize ve Allah’ın salih kullarına selâm olsun. Şehadet ederim ki Allah’tan başka ilah yotur. Yine şehadet ederim ki Muhammed, Allah’ın rasûlüdür.[25]
___________________
[22] Buharî/5806; Müslim/402 ve başka muhaddisler
[23] Beyhakî 11/138; Dârekutnî, 1/350
[24] İbn Esir, en-Nihaye
[25] Müslim/403
umutlucan
bende bir örnek verim
hnbeli mezhebinde agza ve burna su vermek farz ken
neden hanifi mezhebinde sünnet
üstelik farzı kafadan kimse yaratamaz farz ALLAH ın emridir neye göre bu farz üstelik ayeti bende okudum agız ve burunla ilgili bir şey göremedim?
musab
bu müctehidlerin yönteminden kaynaklanıyor.dikkat ettiysen hanefi mezhebinde farzlar az sünnetler fazla diğer mezheplere oranla.mesela diyorki ebu hanife kuranda yüzünü yıka elini yıka kafanı mesh et ayağını yıka diyor.ağzı yıkamak farz olsa ayette o da geçerdi diyor.hadisleride görüyor ama ayette olamdığı için farzdır demiyor.ya da kıyas yoluyla meseleyi genişletemeyiz diyor.bunun gibi yani.
umutlucan
teşekkürler malt1
🙂