Cariye ile ilişki neden caiz?

Cariye ile ilişki neden caiz?

wolfteam99
Selamün Aleyküm.Zina şüphesiz haramdır.Ama cariyelerle nikahsız ilişkiye izin var.Şimdi bu bana biraz garip geldi.Cariyelerle ilişki neden haram değil.O da bir nevi zina olmuyor mu?Cevaplarınız için ALLAH Celle Celalühü razı olsun.


arifselim
Aleykum selam. Bu cevaptan veya bu soruyu sormadan evvel evvel cariyeliği anlamak gerekiyor. Cariyelik ve kölelik İslamın getirdiği bir şey değildir. Tam aksine İslam dini bunun ortadan kalkması için bir çok yaptırımlar uygulamış hatta emretmiştir. Cariye ile ilişki konusunda ise kısaca şu cevap yeterli olur:

Cariyeye sahip olmayı sağlayan akit ve tasarruf da (satın alma, miras, ganimet veya bağış yoluyla elde etme…) bir hukuki işlemdir ve bu hukuki işlem, sahibi ile cariye arasında karı-koca gibi yaşama hakkını da vermekte, nikah akdinden daha güçlü ve kapsamlı olarak onun yerine de geçmektedir. (Prof. Dr. Hayrettin Karaman)


Cevap: Cariye ile ilişki neden caiz?

Kayıtsız Üye
Bi soru soracağım. Cariye diyelim ki müslüman oldu ve nikahsız ilişkinin haram olduğunun bilincine vardı. O zaman belirli hakları olmasıgerekmiyor mu? Ayrıca o zamanlar gayrimuslimler cariyeydi ama bir kadın iffetli kalmak ve nikahlı eşiyle sadece cinsi munasebete girmek istese noluyordu? Ayrica kendi rizalariyla mi cariye oluyorlardi. Bi de su sinirsiz cariye meselesi var. Bi suru cariyesi olan insandan şüphelenirim ben.gercek bir musluman tek 1 esden fazlasina niye baksin ki gercek muslumanin nefsi terbiyelidir değil mi? Ayrica nufusun cogu koleydi anladim ama yaninda tutarsin sana hizmet de eder ama o gozle de bakarsan 10 15 tane cariye hayali kurarsan islami bu yonuyle kullanirsan bilmiyorum. Isini gor hediye et o da alsin o da hediye etsin e o kadinin korudugu iffeti nolucak? Hayalleri?


Yorum: Cariye ile ilişki neden caiz?

arifselim
Değerli kardeşim. Allah insanı en şerefli ve en yüce varlık olarak yaratmıştır. Allah’ın koyduğu hükümlerde mutlaka bir menfaat ve hayır vardır. İslam dini esas olarak cariye ve köleliliği koymuş değildir. İslamdan önce olan bir durumdu. İslam tam aksine bunu kaldırmak için yaptırımlar koymuştur ki bunun fıkıhta bir çok örnekleri vardır.

Hanefî mezhebine göre teserrinin gerçekleşmesi için iki şart vardır:
Birincisi: Normal hür kadınlardan olan eşlerine ayırdığı gibi, tesri(birlikte olmak) istediği cariyesi için de hususî bir mesken ayırması. İkincisi, diğer eşlerle birlikte olmak için ayırdığı zamanı ona da ayırması. Ebu Yusuf’a göre ondan bir çocuk edinme arzusu da şarttır.(bk. el-Bedai’, 8/344-45-şamile). Bu iki şart Şafii mezhebinde de geçerlidir.(bk. Muğni’l-Muhtac, 20/316; Nihayetu’l-muhtac, 29/343-şamile)

Neden cariye için nikah akdi gerekmez? Çünkü; milk akdi, nikah akdinden daha güçlüdür. Nikah akdi, bir menfaat akdidir. Milk akdi ise, önce ilgili şahsın kendisine sahip olmak vardır. Menfaat akdi ise buna bağlı olarak gerçekleşmiş olur.(bk. Mahmud Hamdi Zakzuk, et-Teserri adlı makalesi).

– Bu konuda söz sahibi, İslam âlimleri ve fıkıh kaynaklarıdır. Ümmetin asırlarca uyguladığı hükümler bu kaynaklara göre olmuştur.

– İslam alimlerine göre, bir kadınla birlikte olmak ancak iki şekilde helal olur; nikah akdi ve milkü’l-yemin (cariyenin mülkiyetini elinde tutma) akdi ile olur.(bk. Reddu’l-Muhtar, 3/163).

Sorduğun soruları şu linkimizde cariyelik ile iligi yazıda okuyabilirsin.
forumduasi.com/diger-soru-ve-cevaplari/95565-gunumuzde-cariyelik-sistemi-tatbik-edilebilir-mi.html#post389711


Kayıtsız Üye
Zorlama bir yorum olmuş. Bana daha çok ortaçağ da yaşayan arapların kültürü gibi geldi. Günümüzde cariyelik kölelik yasak. Ozaman ayetler hükümsüz mü? Hani ali Allâh ın ayetleri tüm zamanlara hitap ediyordu?


arifselim
Bu senin görüşündür ve bunların hesabı seninle Allah arasında olacaktır. Asıl olarak İslam zaten köleliğin ve cariyeliğin kalkması için sürekli emirler ve hükümler koymuştur. Kuranın bütün emirleri kıyamete kadar baki kalacak ve bütün zamanlara hükmedecektir. Bizleri kuran ile şereflendiren Allah’a hamd olsun.


Kayıtsız Üye
Allah cc. sizden razı olsun ne güzel de cevap vermişsiniz..


Kayıtsız Üye
Eğer (kendileriyle evlendiğiniz takdirde) yetimlerin haklarına riayet edememekten korkarsanız beğendiğiniz (veya size helâl olan) kadınlardan ikişer, üçer, dörder alın. Haksızlık yapmaktan korkarsanız bir tane alın; yahut da sahip olduğunuz (cariyeler) ile yetinin. Bu, adaletten ayrılmamanız için en uygun olanıdır.
(Sure No:4 Ayet No :3) adalete bak hele


öylesine
4/NİSÂ-24: Ve evli kadınlarla evlenmeniz (haram kılınmıştır), elinizin altında bulunan (harp esirleri) cariyeler müstesna. (İşte bunlar) Allah’ın size yazdıklarıdır (farz kıldığı hükümlerdir). Ve bunların dışında olanlar, iffetli olmak ve zina yapmamak şartıyla mallarınızla istemeniz (mehirlerini verip almanız) size helâl kılındı. Artık onlardan faydalanmak isterseniz o taktirde farz olan mehirlerini onlara verin. Ve bu farzdan sonra, razı olduğunuz konuda onunla anlaşmanızda sizin üzerinize bir günah yoktur. Muhakkak ki Allah Alîm’dir, Hakîm’dir.

Bu ayette esir kadınların rızaları olmadan alın ilişkiye geçin mi yazıyor ya da tecavüz edin diye bir şey mi yazıyor.hayır tabiki!.Kendi kendinize hayalller kuruyorsunuz,beyninizde birşeyler kurguluyorsunuz sonrada bu kurguladığınız hayale inandırıyorsun kendinizi.

Ayetin sonunda anlaşma kelimesi var…anlaşmaktan,rızadan söz ediliyor.

4/NİSÂ-24: Ve evli kadınlarla evlenmeniz (haram kılınmıştır)….

Devamında ne diyor; esir aldığınız cariyeler müstesna diyor,esir aldınız cariyeniz(yani avradınız,karınız)oldu mu diyor?hayır!

evlenebilirsiniz diyor bunlarla,rızaları varsa şayet,anlaştıktan sonra diyor…..doğru mu?evet!

Senin anlattığın gibi bir şey yazmıyor yani,olmayan birşeye kendini inandırmışsın…

Ayrıca sen birini savaşta esir alırken ona mı soracan seni esir alabilir miyim diye

O’da

-He alabilirsin mi diyecek,az kafayı çalıştır…

Neden esir alıyor diyorsanız da;esir almasında bıraksın mı? bıraksında gitsin fitne fesat çıkarsın.

Hem esir alınan kadınlardan bir kısmını bırakmadıklarıda ne malum?

24/NÛR-33:Evlenme imkanı bulamayanlar, Allah’ın lütfu ile kendilerini zenginleştirene kadar namuslu kalmaya özen göstersinler, zinadan kaçınsınlar. Ödeyecekleri belirli bir bedel karşılığında özgürlüklerine kavuşmak üzere sizinle sözleşme yapmak isteyen elinizin altındaki köleler ile, kendilerinde iyi insan olma belirtileri gördüğünüz taktirde sözleşme yapınız. Allah’ın size bağışladığı servetinizden onlara yardım ediniz. Namuslu kalmak isteyen cariyelerinizi dünyalık çıkarlarınız uğruna fuhuşa zorlamayınız. Kim onları zorlarsa bilsin ki, uğradıklarızorlamadan sonra Allah onlar hakkında affedicidir ve merhametlidir.

24/NÛR-33:….Namuslu kalmak isteyen cariyelerinizi dünyalık çıkarlarınız uğruna fuhuşa zorlamayınız….

Kur’an da hiç bir ayette esir cariyelerin rızası olmadan,onlarla anlaşmadan cinsel ilişkide bulunabileceği yazmıyor.Aksine onlara iyi davranılmasını,ihtiyaçlarının giderilmesini,iffetlerinin-namuslarının korunmasını Allah insanlara öğüt ediyor.

Hiç kimse,Kur’an da; cariyelerle rızaları olmadan, onlarla anlaşmadan,zorla cinsel ilişkiye girilebileceği gibi bir şey yazıyor diyemez.

70/MEÂRİC-29: Ve onlar ki apışlarını korurlar

70/MEÂRİC-30: Ancak eşleri, yahut sahip oldukları cariyeleri başka. Çünkü onlar (eşleri ve cariyeleri ile olan ilişkileri konusunda) kınanmazlar.

İşte iddia ettikleri diğer iki ayet…

Yine bu ayetlerde de esir köle kadınlar ile anlaşmadan,rızaları olmadan ilişkide bulunabilinir manası çıkmıyor.Ayrıca zorlamayla,ayetleri çarpıtaraktan çıkabilecek bahsettiğin manayı diğer ayetler önlüyor,ilk başta yazdığım ayet mesala.

Yani benim bu ayetten anladığım;onların avret yerlerini korudukları ama anlaşma yaptıkları,zorlamadan rızasını aldıkları esir köle kadınlar(cariyeler) ile ilişkide bulunabilecekleridir.

Ve bundan kınanmazlar,çünkü;cariyeler savaşta esir alınmışlarsa otomotikmen eski kocalarından boş oluyorlar,böylece haliyle efendileri ile anlaşma,rıza,evlenme üzere ilişkiye girebiliyorlar ve bundan efendileri kınanmazlar çünkü cariyeler boş olmuş oluyorlar ve bu sebepten isterlerse efendileri ile anlaşıp,evlenip,ilişki yaşayabiliyorlar,Allah bu kolaylığı cariyelere ve efendilerine vermiş….ama istemezlersede kimse onları bu işe zorlayamaz.

@@@Zaten nur-58.ayet’e dikkat edersen yukardaki ayeti çarpıtacak olanları engelliyor ve konuyu açıklıyor;

Nur/58 -Ey iman edenler! Ellerinizin altında bulunan (köle ve cariyeleriniz) ve içinizden henüz erginlik çağına girmemiş olanlar, sabah namazından önce, öğleyin soyunduğunuz vakit ve yatsı namazından sonra (yanınıza gireceklerinde) sizden üç defa izin istesinler. Bunlar mahrem halde bulunabileceğiniz üç vakittir. Bu vakitlerin dışında ne sizin için, ne de onlar için bir mahzur yoktur. (Birbirinizin yanına girip çıkabilirsiniz.) İşte Allah, âyetlerini size böyle açıklar. Allah her şeyi bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.

!!!!Burda izin istemekten,mahrem halde bulunmaktan ve cariyelerin ve erginlik çağına girmemişlerin bu vakitlerde bir şey olurda,bir iş icabı efendilerinin yanına gireceklerinde izin isteyip öyle girmeleri,içeri bodoslama atlamamalarını,efendilerinin cariyelerini bu konuda uyarmaları yazıyor… cariyeler haber vermeden içeri girsin efendilerini mahrem halde görsün,helalleridir demiyor ki…

Kur’an edepten bahs ediyor…insan nefsinden.

Nur suresi 59.ayetide yazayım devamı olduğundan yanlış anlaşılma olmasın;

24/NÛR-59: Ve içinizden (sizden olan) çocuklar, bulûğ çağına erdiği zaman onlardan öncekilerin izin istediği gibi bundan sonra izin istesinler. İşte böylece Allah, size âyetlerini beyan ediyor (açıklıyor). Ve Allah, Alîm’dir (en iyi bilendir), Hakîm’dir (hikmet sahibidir).


Kayıtsız Üye
Bugün büyük bir savaş olsa heryer eşleri ölmüş kadın olsa yine buayetleri kullanıcaz geçerliliğini asla yitirmeyecek


Misafir Üye
Kuran’ı Kerimde kıyamete yakın dünyanın düzeni de yazılıdır ne demek tüm zamana hitap etmek ?? Eskiden gökdelen mi vardı ya da telefon…


Kayıtsız Üye
Kardeşim ahlaklı olmak veya ahlaksız olmak için gökdelen mi gerekiyor, uzay aracı mı gerekiyor, bilimin teknolojinin, veya geçmiş ve gelecek çağların durumu ile ahlakın ne alakası. Ahlak geçmişi de kapsar geleceği de. Bir şeyler yazarken veya konuşurken insan faktörünü düşün insanların hırsları ile neler yaptıklarını veya yapabileceklerini bir düşün mantıklı sorular sor, Amacın dalga geçmek ise önce okuyacaksın, hem tarihi hemde tüm dinleri, ateist isende sorun değil, yinede bilgi sahibi olacaksın. Allah Kur-an da geçmiş kavimlerden de bahsetmiş, o çağın sorunlarından da bahsetmiş ve gelecek çağlarda AHLAK olgusunun ne olması ile de biz insanları öğüt vermiş. Sen bunları kendine alırsın veya almazsın. Sorularındaki kinayeti anlamayacak kadar salak değiliz. Sen avrupaya git orda kimin kimle yatıp kalktığı belli değil. Miden kaldırıyor ise avrupada yaşa, gerçi şimdi Türkiyede öyle olmaya başladı. önüne gelenle yatmak beraber olmak medeniyet mi?

İslamda çok eşliliği hoş görmemektedir, islamda bazı şeylerin müstesna tutulması insanların nefislerinden dolayıdır. Çok eşlilik yok ta medeni dediğiniz bu çağda nerdeyse erkeklerin yüzde 80 ninin dostu var, ikinici üçüncü kadınlarla zina yapıp duruyorlar, birde çocuk peydahlıyorlar, bunları yapanlar sanki Allah ın kanunlarını biliyor da yapıyor, hepsi sözde müslümanım derler o kadar. İslama çamur atarak bir yere varamazsınız. Medeniyet dediğiniz şu barbar çağa bir bakın, kadın çinayetleri almış başını gidiyor, tecavüzler almış başını gidiyor, taciz her yerde. evli bekar kadın erkek ayrımı yapmaksızın zina her yerde kol geziyor. Allah mı size günah işleyin diyor. Kendini düzelt gerçeği arıyor isen biraz saygılı sorular sor ve öyle cevaplar ver.


Kayıtsız Üye
Lütfen Ahzab 50. Ayeti açıklar mısınız? Gerçekten takıla kaldım, nasıl anlayacağımı bilmiyorum. Lütfen yardımcı olun. İslam dinimizden güze, adaletli, temiz bir din olmadığını hissediyorum ama bazen bana böyle şeyleri söylerlerken ne cevap vereceğimi bilmiyorum (cahilim☹), kendim bozuluyorum ☹


Hoca
< İslam dinimizden güze, adaletli, temiz bir din olmadığını hissediyorum >
Bu hissi veren şeytandır 🙂 Kainatı var eden Yüce Allahın dininden daha temiz bir din mi olur?

Ahzab Suresi 50. Ayetin açıklaması

Ey Muhammedi Biz senin için, İslamî tebliği kolaylaştırmak ve seni rahat hareket ettirmek gayesiyle, kadınlardan birçok nev’ini sana, mubah kıldık. Bu cümleden olmak üzere belirli bir mehirle evlendiğin ve nikâhın altına aldığın eşlerini sana helal kıldık.
Savaşta kâfirlere karşı zafer kazanarak sahip olduğun cariyeleri de sana mubah kıldık. Ganimet olarak alınan cariyeler, satın alınanlardan daha üstün olduğu için, Yüce Allah burada, "ganimet yoluyla" kaydını koydu. Zira bunları elde etmek için meşakkat çekilmiş ve sıkıntıya düşülmüştür. Halbuki bu durum, ikinci grup cariyelerin elde edilmesinde yoktur. Yine sana, seninle birlikte hicret etmiş olmaları şartıyla amcaların, halaların, dayıların ve teyzelerin kızları gibi akrabalarınla evlenmeni mubah kıldık, Ve yine, Allah ve Rasulü sevgisi ile ve sana yaklaşmak mak-sadıyle, kendilerini sana hibe eden sâliha mü’min kadınları da sana helâl kıldık. Ey Muhammedi Sen, bu kadınlardan dilediğinle mehirsiz olarak evlenmek istediğin takdirde bunlar senin için mubahtır. Ey Muhammedi Bu durum, diğer mü’minlere değil, sadece sana mahsustur. Çünkü mehirsiz evlenmek onlara helâl değildir. Kadının kendisini hibe etmesi de sahih olmaz. Aksine "Mehr-i misil" gerekir.. Mü’minlere farz kıldığımız nafakayı, mehri, akit sırasındaki şahitleri, dört kadından fazla evlenemeyeceklerini ve hürlerin dışında onlar için mubah kıldığımız cariyeleri biz biliriz. Sana gelince, kolaylık olsun diye, birçok şeyi sadece sana verdik. Sana bir meşakkat veya sıkıntı olmasın diye böyle yaptık. Allah’ın mağfireti büyük, rahmeti geniştir.


Kayıtsız Üye
hayır o zaman parası olan istediği kişiyle ilişkiyemi girebilir bunun şimdiki zinadan tek farkı hukuki olmasımı şimdide insanlar prasıyla evlenmeden ilişkiye giriyor bunu caizleştiren ne benim on tane cariyem var hepsinin de rızası var ben hepsiyle bunu yapayım onu geçtim bir kadında köle sahibi olabiliyor peki o ne olacak yusuf suresinde yusuf züleyhanın kölesi değilmiydi züleyha istediğinde neden yusuf orda imtihan oldu o da kabul edip girseydi bu caizse bu erkeğe caizde kadına değilmi paran var bissürü kölen var hepsine sahip olabilirsin bunun mantığı ne


Kayıtsız Üye
Ben size katılmıyorum eğer öyle olsaydı kadınlarımız eşleri öldüğünde erkekler gibi 40 ı bile çıkmadan ve hatta eşi yatakta ölüm döşeğindeyken yeni eş getirmezler evlenmeden ölene kadar ömrü hayatlarını ölmüş eşlerine sadık sürerler ki bence erkekler nefsine hakim olamayan varlıklardır tabiki istisnalar da vardır ama kaideyi değiştiremiyor çok üzülüyorum ve hep dua ediyorum bir kız bir erkek çocuğum var ve onları eşit büyüklerine saygılı ve dürüst yalansız dosdoğru yetiştiriyorum sen erkeksin elinin kiri diyenler Allah ıslah etsin ki sizi bugün kundaktaki çocuklara dokunuyorlar


Kayıtsız Üye
İslam da cariyelerinize giydikleriniz giydirin yediklerinizi yedirin onların gönlünü alın diyodu heralde hatta onlara ahlakı islamı öğretin diyordu heralde burda bir sorum yok
Ama üçsorum var
Bekar olan cariye ile cariyenin rızası ile nikahsız cima etmek caizmi
Bekar olan cariye ile cariyenin rızası olmadan cima etmek caizmi
Evli olan cariye ile cariyenin rızası ile cima etmek caizmi

Cima (cinsel ilişki) demek
Allah ı çok seviyorum ne olur bizleri kafakarıştıran ama doğru olan ayetleri hakkında ne anlatmak istediğini bir kulu ile veya rüyada veya Allah ın doğru gördüğü bir şekilde bize anlat
Çünkü bazı kulların kafası cidden çok karışık

Bir kaç yorum gördüm bana ait değil Allah bizleri onlar gibi olmaktan korusun

… Adlı kişi şöyle bir şey yazmış
Buna inanmassam bu kötü bir şeydir desem kafir oluyorum. Kuran ın muhammet tarafından yazıldığını anlamak için daha ne gerekir bilmiyorum. Böyle bir tanrı olsaydı onunla savaşırdım

Allah ım nolur nolur böyle cahillikte zirve yapmış kullarını aydınlat hiç bir yarattığının cehennemde yanmasına razı değilim kafir olarak ölenler hariç Allah ım sen kullarını kafir olarak öldürme

Ey Allah ı seven yalnızca ona kulluk eden müslüman kardeşlerim tüm müslümanlara Allah sevgisi için hakkınızı helal edin
Eğer Allah merhametli bağışlayan olmasaydı 1000 kişiden 999 umuz cehenneme girerdi
Her şeyi Allah sevgisi için yapın
Peygamber efendimiz derki (bu sözden %98 falan eminim o Allah ın en sevdiği kul hakkında yanlış bir bilgi vermekten Allah tan korkarım) ümmetimden 1 kişi bile cehennemde olduğu süre ben razı değilim

Bu yüzden bizlerde bizlerden olanlara hakkımızı helal edelim

Yanlış bir şey yapcak olursanız cennet ve cehennem aklınıza gelsin
Cehennemin en hafif azabı yaratılana terlik yada ayakkabı giydirilir ve beyni kaynamaya başlar

Eğer herhangi birimiz cenneti yada cehennemi iğne deliğinden görse ömrü boyunca ibadet ederdi

Eğer zina edecek olursanız aklınıza gelsinki cennette bir parmağının nuru güzelliği parlaklığı ile Güneş i karatabilecek hurilerden güzel eşleriniz aklınıza gelsin
Zina etmeyin
Cehennemden bir nefes Dünyayı yakardı

Allah a inanmak için bir mucizeye ihtiyacımız yok
Allah bizleri sevdiği kullarından olmayı nasip etsin


Şem’a
< Bekar olan cariye ile cariyenin rızası ile nikahsız cima etmek caizmi
Bekar olan cariye ile cariyenin rızası olmadan cima etmek caizmi
Evli olan cariye ile cariyenin rızası ile cima etmek caizmi >

İslamdan önceki dönem ile islam geldikten sonraki dönemde KÖLELİK hakkında bilginiz olsaydı buna asla itiraz etmezdiniz.
Sadece Arabistanda değil, tüm dünyada kimin gücü diğerine yeter ve birini yakalarsa (savaş dışında olsa bile) onu köle ediniz ve ona bir ömür etmediğini bırakmazdı.
İslam dini köleliği tamamen yasaklamadı ama bir hak getirdi ve kölelerin serbest bırakılması için adam öldüren, yemin edip bozan gibi kişilere köle azat etme şartı koştu.
Kişi kölesini alınca bir nevi mehrini ödemiş olduğu için onunla evlenmesi caizdir. Asla evli köle ile cima edilmez bu iftiradır.

Size tavsiyem, diyanet islam ansiklopedisi kölelik kavramını okumanızdır.
Okuyunsonra dilediğinizi yazın yardımcı olalım çünkü konu gerçekten çok uzun ve iyi anlamak gerekiyor


vel Fecr
şuan cariye ile alakalı bir konumda değilseniz, boş boşuna cedele girip ayetleri tevil etmeyin, veya fıkıh aramayın. iman etmediğiniz takdirde Allahın hükümlerine karşı geliyorsunuz. islamda cariye meselesi vardır inkar söz konusu değildir. kendi kafanıza göre yorumlayıp imanınızı tehlikeye atmayın.


Kayıtsız Üye
asgari ücretin altında çalışanlar bir bakıma köledir. kuranın ayetlerine hükümsüz demek insanı kafir yapar dikkat ediniz. selamlar


Omer Faruk
Bu konuda 11. mesajı yazan kardeşimiz çok isabetli tespitlerde bulunmuştur. Delile dayanan bilgi arayan varsa bu mesajı okusunlar.


Kayıtsız Üye
Esselamu aleykum arkadaşlar! Bir DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENİ olarak ama evvela bir mümin kardeşiniz olarak bu soruya cevap vermek isterim.
Yorumlarda dikkatimi İlk olarak çeken şey cariyeyle cinsel ilişki caiz ise bunun genelevde parayla ilişkiye girmekten ne farkı var? Diye sorulmasıydı. Şu farkları var:
1- Kur’an-ı Kerim de efendileri tarafından genelevinde çalıştırılan cariyelerden bahseder. Rabbimiz cariyelere bu zulmü yapmayı ayetle yasaklamış, cariyenin sadece efendisinin mahremi olduğunu bildirmiştir.
2- Genelevine gidip para vermek orda zina yapacağın kadına kesinlikle sahip olduğun anlamına gelmez. Bu sadece herkesin para vererek ırzına geçtiği bir kadın için seninde birkaç saatliğine para vermen anlamına gelir ki bunun cezası İslam da bekarlara 100 sopa ve sürgün(ki bu 100 sopaya dayanamayıp ölenler mevcuttur; evlilere ise taşlanarak öldürülmektir.)
Cariyeyi para verip satın alman sonucunda ilişkiye girmek istenirse önce bir temizlik süresi beklemek gerekir(rahminin temiz olup olmadığını yani hamile olup olmadığını bilmek için ortalama 1-2 ay)
Arkadaşlar şimdi gitmem gerek maalesef inşAllah bir haftaya cevap verebileceğim.


seyit gazi
bundan ikibin beşyüz sene önce kölelik konuşuluyorken, tezgahlar ne zaman otomatik dönmeye başlar, kölelik o vakit kalkar demişler. bugün kölen olsa ne yaptıracaksın, kumandayı mı getir diyeceksin. adamların kölelik işine gelmiyor, işlerine gelse kaldırırlarmıydı. insan minsan, hak mak sizi iyi kandırmışlar. sıkışınca neondertal diyorlar, hayvanat bahçesine koyuyorlar. adam bugün köleside para kazansın, ona da bir şey satayım diyor. bugün avrupalı kendi standartlarında boğaz tokluğunda bir köleyi çalıştırsa, sağlık gideriyle kalacağıyla yiyececeğiyle, aylık bin dolar eder. adam günlüğü bir dolardan istediğini çalıştırıyor. zaten geri kalanıda otomasyon olmuş teknoloji olmuş. gitsinler kölelere, sömürülmüş milletlere, kıta yerlilerine sorsunlar; kimin kendilerine ne yaptıklarını bir bir anlatsın. bide kendi zulümlerini de bize atacaklar.

bizim tarihimiz sonradan kadı olmuş vali olmuş komutan olmuş kölelerle dolu. en son osmanlınında fethettiği topraklarda gayrimüslimlerdan aldığı vergilerin, bizansın aldığı vergileden daha az olduğu arşivlerde çıkıyor, osmanlı ankara savaşında yenilince ne padişahı ne ordusu kalmayınca bir tane gayrimüslim tebaa isyan etmiş mi ? devşirme diyecekler adamları sadrazam yapmışız daha ne yapalım. doğuya gitsen kast sistemi var, batıya gitsen aristokrasi var. adamlarda aristokratlar krallardan üstünmüş avrupanın koduda aristokrasidir, sınıf ayrımıdır. adamlar müslümanlarda nasıl sınıf ayrımı yok aklımız almıyor diyorlar. bugün bizde anadolunun herhangi bir köyünden çıksan başkanda olursun genelkurmay başkanı da olursun, avrupada amarikada halen belli ailelerden gelmiyorsan belli vakıfların burslarını almamışsan, adamı bakan bile yapmazlar. en fazla milletvekili yaparlar, ya da kendi gibi azınlıkların gazını alsın diye emniyetin afrika şubesine daire başkanı yaparlar. adamlar sınıf ayrımsız bir hayat bilmiyor ki. amerikada zenciler desen aynı.malcolm x hacca gitmişde bu ne demiş. adamlar köle almıyorlar mı, suriyede ırakta çocukları seçip seçip almıyorlar mı.

vaktiyle adamlar köleliği kaldıralım demiş biz de hayhay, siz bizden almazsanız bizde sizden almayız demişiz. ikinci dünya savaşında sanki avrupada tecavüz edilmemiş bir tane kadın kalmışda, bir almanlar etmiş bir ruslar etmiş bir ingilizler bir amerikalılar etmiş. bide bize suç atıyorlar. onlara gelince ya işte savaş böyle oluyor diyorlar. var işte kölelik diye bir şey varmış, bir daha olmayacağının da garantisi yok. islamda bunun hükümlerini koymuş. zaten islam bunların hükümlerini koymamış olsa önü açık olur, insanların kölelere yapacakları hayalleriyle sınırlı olur. bizde de köle derttir ayrıca, çocuğuna yedirdiğini yedirecen giydirdiğini giydirecen. yoksa köleleştirilmiş milletlere bir bir sorsunlar, onlar kimin kendilerine ne yaptıklarını bir bir anlatsınlar.


Din Kültür
Arkadaşlar İslamda kölelik ve Cariyelik hakkında en önemli olarak bilmek isteyeceğiniz ne varsa inşAllah bu yazıda bulacaksınız:
– Öncelikle kölelik ve cariyeliği İslam dini getirmemiştir. İslam dini geldiğinde dünyanın dört bir yanında kölelik ve cariyelik kurumu çok yaygındı. Diğer dünya kavimleri 19.yy’a kadar işgal ettikleri devletin bütün halkını köle ve cariye olarak gördüler. Ve o halklara bu şekilde muamele ettiler. İslam devletleri ise köleliği ve cariyeliği sadece savaş alanında yakalanan kadın ve erkeklerle sınırladı. İlk savaş olan Bedir savaşında Peygamberimiz(S.A.V) (Sizinle savaşanlar hariç)Kadınlara, yaşlılara, çocuklara dokunulmayacak. Buyurdu.

– Avrupa, Amerika ve Asya toplulukları kendilerini köle ve cariyeler hakkında sınırsız bir otorite olarak kabul ettiler. Köle ve cariyeler onlar için insan değil çoğu zaman hayvandan daha aşağıdaydı. Bu sebeple bu toplulukların kölelere yaptıkları zulüm bütün bilginlerce meşhurdur.

– Ta ki İslam güneşi doğana kadar… İslamiyet köleyle efendisini neredeyse bir yapıyordu. Peygamber Efendimiz(S.A.V): Kölenize yediğinizden yedirin, içtiğinizden içirin. Onları hiç üzmeyin. Buyuruyordu. Birçok vesileyle köle ve cariyelerin azad edilmesini emrediyordu. Devletin topladığı zekatın sekizde 1’i köle azadına ayrılıyordu. Köle azadı Kur’an-ı Kerimde aşılması gereken yokuş olarak adlandırılmıştır.

– Bunun aksine Avrupa 1950’li yıllarda bile insan hayvanat bahçeleri açmaktan utanmamıştır(google’dan bakınız: Avrupa da insanların sergilendiği hayvanat bahçeleri)

– Cariyelerle ilişki konusuna gelelim. O zamanlar bütün toplumlar cariyelerle cinsel ilişki konusunda sınırsız bir özgürlüğe sahiptiler. İslamiyet ise bu özgürlüğü olabilecek en iyi şekilde kısıtladı. Cariye sadece ama sadece efendisinin mahremi oldu. Mesela Amerika da cariyelerin çocuklarının babasını belirlemeye yönelik beyanları suç sayılmıştır. İslamiyet ise bir çocuğun kime ait olduğu hususu üzerinde önemle durur.

– Bu sebeple savaş esiri cariye öncelikle rahminin temiz olduğunu beyan etmezse rahminin temiz olup olmadığını anlamak için 1-2 ay beklenir. Yani rahminin temiz olduğu bilinmiyorsa efendisi o cariyeyle hemen ilişkiye giremez. Çünkü hamile kalırsa çocuğun kime ait olduğu bilinmez. Bu ise İslam Kurallarına tamamen terstir.

– İkinci olarak cariyenin müşrik eşi savaş esirleri arasında ise o cariye ile efendisi asla cinsel ilişki kuramaz.

– Üçüncü olarak cariyenin efendisiyle cinsel ilişki kurması herkes tarafından oldukça doğal kabul ediliyordu bunu cariye de biliyordu. Buna rağmen cariye efendisiyle cinsel ilişkiye asla girmek istemez ise ona tecavüz etmek onu cinsel ilişkiye zorlamak İslam ahlakıyla tamamen terstir. Allah Resulü(S.A.V): Kim, işlemediği bir suçtan dolayı kölesini döver veya sebepsiz yere tokatlarsa, bunun keffâreti o köleyi âzâd etmesidir. buyururdu. (Müslim, Eymân, 30, 32) Köle ve hizmetçilerine kötü muâmelede bulunan kimse cennete giremez! (Tirmizî, Birr, 29/1946; Ahmed, I, 7);
Ey Ebâ Zer! Sen hâlâ câhiliye âdeti üzere misin! buyurdu. Devamla: Allah’ın yarattığına zarar verme! Meşrebine uymuyorsa onu âzâd et; fazla yük yükleme; yüklediğinde ise ona yardımcı ol! buyurdu. (Buhârî, Îmân, 22; Müslim, Eymân, 38; Ebû Dâvûd, Edeb, 123-124); «Kölelerinin nafakasını ihmâl etmek, insana günah olarak yeter buyurmuştur dedi. (Müslim, Zekât, 40)
– Dördüncü olarak eğer cariye efendisinden çocuk sahibi olursa artık asla alınıp satılamaz.Cariye yeni yüksek bir statü olan ümmü veled statüsüne kavuşur. Doğan çocuk hürdür. Efendinin ölümünden sonrada cariye de hürriyetine kavuşur.

– İslam efendinin cariyesiyle cinsel ilişkisinin caizliğini devam ettirmiştir çünkü cinsel hayat demek cariyeninde bir aile hayatı olması demektir.

– Nitekim cariyeninde birleşme arzusu ve isteği vardır. Yani Bu izin aynı zamanda cariyeninde birleşme ihtiyacı içindir.

– İslamiyet zamanın koşullarına göre en doğru olanı devam ettirmiştir. Eğer Allah u teala cariye ile efendisi ararsında ilişkiyi haram kılsaydı aynı evde belki yıllarca yaşayacak olan cariye ile efendisi arasında bu büyük bir problem haline gelir ve büyük bir zina tehlikesi oluşurdu. Bu sebeple Cenab-ı Allah cariye ile efendisi arasındaki cinsel ilişkinin meşruiyetini devam ettirmiş, çocuk doğuran cariye üzerine efendiyi daha çok sorumlu tutmuştur. Çocuk doğuran cariyenin alınıp satılması yasaklanmıştır.

– Efendimiz(s.a.v) zamanında çocuk doğmasın diye azil yapanlar(yani dışarı boşalanlar) olmuştur. Birisi gelip bu durumu Peygamberimiz’e söylemiş, Peygamberimiz : İster azil yap ister yapma. (Allah’tan) çocuk doğacağı varsa doğacaktır. Buyurmuştur.


Din kultur
Arkadaşlar son hadisi şerifin devamında sahabe 1 yıl sonra kucağında bebekle geliyor. Peygamberimiz s.a.v. de ona söylediği sözü hatırlatıyor. Son olarak da şunu belirtmek doğru olur. Öyle bir devire geldik ki düşünün Avrupa America Asya devletlerinin neredeyse genelinde şuan zina, genelevler tamamen serbest. bazıları da vergiyle çalışır olmuş. Bu mu kadın hakları? Bu mu kölelik CARİYELİK karşıtlığı? Eğer o medeni dediğimiz devletler kadın haklarını gerçekten savunsaydı bu ülkeler yapılan zinalarla genelevleriyle meşhur olmazlardı. Kadınların topluca cinsel istismara uğramaları kadınlıklarını satmak zorunda kalmalarına bu devletler niçin izin veriyor? Sonra diyorlar ki pakistan prno izlemede ilk sırada diye. Prno izlemeyi bırakında zinada ilk sırada kim onu söylesinler. Pakistanda geneleve izin olmayınca evlenemeyen gençler prnoya yönelmiş bu mu rezalet? Yoksa asıl rezalet genelevini şehrin en merkezine açan avrupalıların mı? Gerçek bir islam devletinde zina ölümle sonuçlanabilen büyük cezalar içerir. İşte böyle bir yerde bütün toplumu mahveden böyle günahlar yaygınlaşamaz. Ve erkekler kadınları bu şekilde kullanamaz. Herkesin yeri ailesi soyu nesebi bellidir. İşte gerçek temizlik budur. Hepimizin kız kardeşi annesi ablası var!


cariye nedir, cariye ne demek, cariye ile cinsi münasebet

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();