Irkçılık yapan dinden çıkar mı?
umutlucan
ırkçılık yapan dinden çıkar mı? ırkçılık yapanların hükmü nedir
Cevap: ırkçılık yapan dinden çıkarmı?
ResûlÖzlemi
Dinden cikacagini dusunmuyorum lakin buyuk gunah.
İrkcilik yapan ve bu ugurda calisan bizden degildir buyuruyor efendimiz.
Cevap: ırkçılık yapan dinden çıkarmı?
umutlucan
asabiyet davasına kalkışan ve bu dava ugruna mücadele edenler bizden değildir.
ırkçılık yapan bizden degildir
hz. Muhammed (s.a.v.)
hadis açık ırkçılık yapanlar bizden değildir dedigine göre kişi dinden de çıkar kafir olur.
Cevap: ırkçılık yapan dinden çıkarmı?
Duha
esselamu aleykum kardesim, sana Allah c,c rizasi için cevap vermek bana borctur.Guzel dinimiz islamda irkcilik yasaktir.
< Yüce dinimiz İslamiyet ırkçılığı kesin ve açık bir şekilde yasaklamıştır. Bu konu da Kur,an-ı Kerim,de ayetler bulunmakla birlikte, Hz. Peygamberimizin hadis-i şerifleri de mevcuttur.
Hucurat Suresi 13 ayetinde şöyle buyrulmaktadır: "Muhakkak ki Allah yanında en değerli ve en üstününüz O’ndan en çok korkanınızdır. Yine aynı şekilde Münâfikûn suresinin 8. ayetinde de asıl üstünlük, ancak Allah’ın, Peygamberinin ve mü’minlerindir buyrulmaktadır.
Bu ayetlerden anlaşılacağı üzere, İslam a göre üstünlük takvada yani Allah’a yaklaşmadadır. Hiçbir kavmin, soyun, kişinin bir diğerine üstünlüğü takva hariçinde söz konusu değildir. >
vesselam
mum
< hadis açık ırkçılık yapanlar bizden değildir dedigine göre kişi dinden de çıkar kafir olur. >
Hadis yorumlayabilmek için Hadis ilmini bilmek gerekir.
Bazı hadisler terğib ve teşvik içindir, hüküm hadisleri değildirler.
Bu hadis de onlardan biridir.
Hiç bir Müslüman amelden dolayı kafir olmaz bunu unutmayın.
Irkçılık yapan dinden çıkmaz günahkar olur.
musab
aldatan,yalan söyleyen bizden değildir hadisi de var mesela.her hadise göre hüküm verilmez.cevap yazılmış ama önemli konu olduğu için tekrarında fayda gördüm.
büyük günahın ya da herhangi bir günahın dinden çıkarma meselesine mezhepler açısından bakacak olursak;
dört mezhep hiçbir günahı dinden çıkarıca olarak görmez.(hanbelide namaz dışında)
zahiri mezhebindede durum öyle
şiada da yanlış bilmiyorsam hiçbir günah dinden çıkarmaz.
umutlucan
< Hadis yorumlayabilmek için Hadis ilmini bilmek gerekir. >
hocam günümüzde varmı müctehid 🙁 ben hadisten onu anladım yazdım alim değilim 🙂
mum
Müçtehit olmak gerekmez.
Tüm hadisleri okudum ve usulünüde..
Merak ettiğim hadislerde, Alimlerin hadisler hakkındaki yorumlarını da okudum.
Şimdi usul dersini veriyorum, demek istediğim hadisleri anlamak için müçtehit seviyesinde olmak şart değildir.
musab
usul felan bilmiyorum ama her hadisin hüküm ifade etmediğini biliyorum.bu bilgi bana yeter mi:)
ilk araştırmaya başladığım zamanlarda hadisleri okuyordum tuhafıma gidiyordu.çünkü hadislere görünüşteki anlamını verince,bambaşka bir din oluyor.ama sonradan bunların hepsinin ayrı bir ilim dalı olduğunu,hadis,kelam,fıkıh,akaid vs. anlamıştım.
umutlucan
< demek istediğim hadisleri anlamak için müçtehit seviyesinde olmak şart değildir. >
peki tesekkürler 🙂 🙂
mum
Ayet ve Hadislere bu işin ilmini bilmeden sadece zahirine bakıp hüküm çıkarmak/yorumlamak BÜYÜK HATADIR.
___________________________________
Malt,
Hadis usulü ile fıkıh usulünü okumak istersen yolların.
İstersen netten istersen kitap olarak.
musab
ama işte gel de bunu insanlara anlat.din cahilleri diyorki,açarım meala bakarım.sanki kuranda her şey yazıyormuş gibi.dün üniversitede konferans vardı.konuşmacı hocada,meal okumanızı tavsiye etmiyorum çünkü anlamazsınız dedi.tefsir okuyun dedi.yanımdakiler homurdanıyordu niye okumayacakmışım,niye anlamıyacakmışım diye.şunu anlıyorumki,herkese göre farklı konuşmak gerekiyor.yani seviyeye göre.ama koskaca salonda nasıl ayarlanacak ki bu seviye. hoca zaten meal okumayın derken belirtti,bu benim kendi şahsi görüşüm.kimseyi bağlamaz.mesela hocaya ben bu konuda hem katılıyorum,hem katılmıyorum.hiçbir şey bilmiyorken meal okuduğumda bir şey anlamıyordum ama anladığım da oluyordu.en azından kıssaları anlıyordum.bu da benim kendi düşüncem kimseyi bağlamaz.
internetten fıkıh kitapları okunur,sonuçta başlıklar ayrı ayrı.ama fıkıh usulü farklı.o netten okunmaz.bütüncül okumak gerekir onu.gönderirsen okurum da,bizim vehbe zuhayli vardı o noldu?:)
Şii
Selamun Aleykum,
Hazreti Muhammed (s.a.a):"Irkçılık yapan bizden değildir." demişse öyledir. Yani müslüman değildir. Şimdi bazıları diyor ki o hadis öyle anlaşılmaz. Büyük günahtır ama dinden çıkmaz. Yani Hazreti Muhammed kendini ifade etmekte güçlük mü çekmiş? Sizin dediğiniz gibi olsaydı Hazreti Muhammed(s.a.a) "Irkçılık yapan dinden uzaklaşır." "Irkçılık yapan büyük günah işlemiştir." gibi ifadeler kullanmayı bilmiyor muydu? Allah’ın Rasulu’nda tevbe haşa bir noksanlık mı vardı?
Bütün hadisleri okumak gerekir.. İfadesine de gelince.. Bir örnek: Öğrencilik hayatımızda bazılarının 3 hafta çalışıp yapamadığı anlayamadığı çözemediği soruları bir kısmı 1-2 gece çalışıp hallerderdi. Yani bütün hadisleri okuyan kişi hadislerin yarısını üçte birini onda birini okuyandan daha iyi hüküm verir diye bir kural yok. Yüce Allah Kuran’da varsa bir deliliniz getirin der Kafirlere bile! Burda Allah’ımız bize her türlü tartışmada ve özellikle dini tartışmada deliller üzerinden konuşmayı emretmiştir. Irkçılık yapanın dinden çıkmadığına sadece büyük günah işlediğine delil hangi hadistir?
munzir
Şii konuyu saptiriyorsun
Bütün islam alimleri yanlış anladı bir sen doğru anladın!!!
mum
< Hazreti Muhammed kendini ifade etmekte güçlük mü çekmiş? Sizin dediğiniz gibi olsaydı Hazreti Muhammed(s.a.a) "Irkçılık yapan dinden uzaklaşır." "Irkçılık yapan büyük günah işlemiştir." gibi ifadeler kullanmayı bilmiyor muydu? >
Düz mantıkla yaklaşırsan böyle anlaşılır 🙂
Bu işin üstatları bu hadisi 14 asırdır bu şekilde yorumladırlar.
Biz Sünnilerde bu şekilde iman ederiz.
Emir ifade eden gibi göründüğü halde, sadece tehdit amaçlı olduğu için hüküm hadisi-hüküm ayeti olarak alınmayan niyet ayet ve hadis var.
cepten yazdığım örnekleri paylaşamıyorum
_________________
musab
< Selamun Aleykum,
Hazreti Muhammed (s.a.a):"Irkçılık yapan bizden değildir." demişse öyledir. Yani müslüman değildir. Şimdi bazıları diyor ki o hadis öyle anlaşılmaz. Büyük günahtır ama dinden çıkmaz. Yani Hazreti Muhammed kendini ifade etmekte güçlük mü çekmiş? Sizin dediğiniz gibi olsaydı Hazreti Muhammed(s.a.a) "Irkçılık yapan dinden uzaklaşır." "Irkçılık yapan büyük günah işlemiştir." gibi ifadeler kullanmayı bilmiyor muydu? Allah’ın Rasulu’nda tevbe haşa bir noksanlık mı vardı?
Bütün hadisleri okumak gerekir.. İfadesine de gelince.. Bir örnek: Öğrencilik hayatımızda bazılarının 3 hafta çalışıp yapamadığı anlayamadığı çözemediği soruları bir kısmı 1-2 gece çalışıp hallerderdi. Yani bütün hadisleri okuyan kişi hadislerin yarısını üçte birini onda birini okuyandan daha iyi hüküm verir diye bir kural yok. Yüce Allah Kuran’da varsa bir deliliniz getirin der Kafirlere bile! Burda Allah’ımız bize her türlü tartışmada ve özellikle dini tartışmada deliller üzerinden konuşmayı emretmiştir. Irkçılık yapanın dinden çıkmadığına sadece büyük günah işlediğine delil hangi hadistir? >
Sana bir sorum olacak.
-Sen hiç yalan söylemedin mi?Söylediysen kelimei şehadet getirip dine geri döndünmnü?Çünkü hadiste geçtiğine göre peygamberimiz müslüman yalan söylemez diyor.Zahiri anlamına göre,yalan söyleyen dinden çıkmıştır?
Cevabın hayır söylemedim ise,sorularım devam edecek.
Şii
Selamun Aleykum,
Öncelikle iyi niyetle cevap yazdığınız için teşekkür ediyorum.
İmam Malik diyor ki: "Verdiğim hükümleri araştırmadan kabul edene hakkım helal değildir."
Katılmadığım nokta Hz. Muhammed(s.a.a) ya da Yaratan müminlere asla tehtit savurmaz. Zira bu tarz tehtit savurmak noksanlıktır. Allah ve Rasulunda bu olmaz. Bunun yerine hadisler 2 türlü anlaşılabilir diyebiliriz.(Zira 12 İmam’dan birisinin her ayetin 2 manası vardır hadisi vardı ve bu durum hadisler için pek tabi geçerli olabilir.) "Irkçılık yapan bizden değildir." hadisinde bir grup insan vardır ki onlar ırkçıdırlar ve aslında müslüman değil münafıktırlar ve bir grup insan vardır ki ırkçılık yaparak bizden uzaklaşmıştır. Bir de şu var her insan bir 2 defa ırkçılığa kaymış olabilir bu onu günahkar yapar. Ama sürekli ırkçılık yapan kişilerin kalbinde iman yoktur bence. Yani iman olan kalpte ırkçılık olmaz.
Kuran’da Allah varsa deliliniz getirin der. Delil önce Kuran sonra sahih hadisler sonrada İmamlığı bildirilen kişilerdir. Bunların her sözü dinde delildir. Onun dışındaki alimlerin şahı da olsa 1000 hükmü doğru verir 1001. cide yanılır. O halde benim o alimlere uyma zorunluluğum yoktur. "Şüphe vereni bırak şüphe vermeyene sarıl." demiş Hazreti Muhammed(s.a.a)
musab
İmam Malik’in bu sözüyle konumuzu bağdaştıramadım.?
Tehdit savurmak ile noksanlık arasında nasıl bir bağlantı var?Burayı açıkla bizde anlayalım.
Kendi içinde çelişiyorsun.Niye mi?Başta ne güzel İmam Malik’in sözünü yazmışsın ve bu o sözü kabul ettiğin anlamına gelir.Arkasından delil olarak "imamlığı bildirilen kişiler" demişsin.Masum imam yoktur,olamaz.Sen bunu yazmadın belki ama bunu kastettiğin açık.Allah Rasulüyle biz hiçbir alimi,müctehid denk tutmayız.Ve yanılmayan imamın olmayacağına inanırız.Sen x müctehidine uymuyorsan,ben de sizin imamlarınızdan(yanlış anlaşılmasın sizin imam,bizim imam yok.ben mesele anlaşılsın diye öyle yazdım) birisine uymak zorunda değilim desem ne dersin?Sonuçta onlarda beşer ve hata yapma ihtimali var.O zaman şüpheden kaçıyorum ve hiçbir görüşlerini kabul etmiyorum.Ne dersin bu konuya?
Az önce ne diyordun şimdi ne diyorsun?Önce iki mana olmaz diyordun,şimdi ayetlerde bile olur diyorsun.Hangisini diyorsun karar ver.
Verdiğim örnekten dolayı mı u dönüşü yaptın?Bakıyorumda bizim görüşlerimize dönmüşsün hemen.Irkçılık yapan günahkardır diyerek.
Ayrıca bu konuda,bencesi sencesi olmaz.Bence,sadece çok detay olan ve peygamberimizden o konu hakkında en ufak bir rivayet gelmeyen durumlarda olur.Mesela iftitah tekbirini ellerimiz kulaktayken mi almaya başlarız ,yoksa ellerimizi kaldırmaya kaldırmaya başladığımız andamı almaya başlarız konusundaki gibi.Bu konuda peygamberimizden hiçbir rivayet gelmemiştir,iki görüşüde savunanların yorumlarını okursun ve dersinki,bence şu görüş daha uygun gibi.Ancak bu durumlarda diyebilirsin.
O hadiste denmek istenen,ırkçılık yapmak Müslümana yakışmaz ve ırkçılık yapmamalı.
Pek yazma yeteneğim yok,o yüzden demek istediklerimi yazamıyorum.Sorularıma cevap verirsen,inşAllah devam ederiz.
Kayıtsız Üye
Allah ın varlığına inandığı sürece dinden çıkmaz Fasık olur dinden çıksaydı o zaman içki içmek haram yemek hırsılık yapmak da dinden çıkartır
Kayıtsız Üye
şiilerde ALLAH a iman ediyor bilesiniz. şii değilim sunniyim
hadiste bizden değildir derken tam anlamıyla dinden çıkmazsada çok büyük haram oldugu ve dinden uzaklaşabilecegi anlamdadır.
Şii
Kardeşim u dönüşü yaptım evet çünkü yanlış olabileceğimi kabul ettim. İmam Malik’in sözünü şu açıdan yazdım biz bu tür büyük alimlerin sözüne muhalefet ettiğimiz zaman yani sebebini sorduğumuz direk kabul etmediğimiz zaman bazılarının tuhafına gidiyor bu durum. Olumsuz tepkiler verebiliyorlar. Misal yukarıdaki bütün alimler yanlış anladı bir tek sen doğru anladın diyen. Halbuki benim yaptığım araştırma sizin imamınızın bizzat vasiyetidir. Benim için burda konu kapanmıştır. Haklısınız dedim sustum.
12 İmam’ın imamlığını ise ehl-i sünnet ten kabul edenler de vardır. Allah bu zatlara imam, yani dinde alim kişi, dediyse onların her sözü kesin doğrudur demek olur. Bizim imamlarımızı Allah seçti. Zira hadis vardır. Sizin kaynaklarınızda da vardır bu hadisler. Araştırabilirsiniz.
Allah Hz. Ali’ye ilmin kapısı demiş hadis vasıtasıla bu halde Hz. Ali’ye bu sıfatı vermişse Allah "din" konusunda yanılmaz demek olur bu.
musab
Hakaret olmadan konuşabilmemiz çok güzel.Çoğu kişi hemen hakarete başlıyor.
En başta söyleyeyim sizin imam,bizim imam tabirleri beni rahatsız ediyor.Sanki biz,on iki imamı kabul etmiyoruz gibi anlaşılıyor.Hiçbir sünninin böyle bir iddiası yok.
Ehli sünnet,hiçbir imamı günahsız hatasız kabul etmez.Doğrusu da budur zaten.
Hz.Ali ilmin kapısıdır.Bu hadis Hz.Ali’nin mutlak doğru olduğunu ispat etmez.
On iki imamın hatasız olabileceğine dair tüm rivayetleri bize göster.Ona göre konuşalım.Ama Hz.Ali ilmin kapısıdır gibi konumuzla alakası olmayan hadisleri demiyorum.Delil olamaz o hadis.
İnsanlar ne zaman mezhepçiliği bırakır,mezhepliliğe geçerse bu gibi sorunlar kalmaz.Ama bu iş için az da olsa ilim gerekiyor.Kimsede ilim öğrenme derdinde değil.
Ben şiilerin fıkhına da biraz bakıyorum.Tabi internetten bulabildiğim kadar.Ama hadislere dayanmayan,imamımız böyle dedi diye delili kabul etmemiz mümkün değil.
Hadi çok genel bir konudan sorayım sorumu.Zaten dediğim gibi fazla bilmiyorum şii fıkhını.Siz ezanı farklı okuyorsunuz.Bana bu konuda,rasulullah böyle ezan okuttu diye en ufak bir delil getirebilir misin?Getiremiyeceğini ikimizde iyi biliyoruz.Ama dediğim gibi şii kitaplardan delil kabul etmem.
Mesela bir meselede Dört Mezhepte de ayrı görüşler olabiliyor.Bunları normal karşılıyorum.Çünkü hepsi delile dayanıyor.Kimisi rasulullah teşvik için dedi diyor,kimisi farz olduğu için dedi diyor.Ama şiiler neye dayanıyor?
En başta sen demişsinki,Mezhebi sorgularsam insanlar kötü gözle bakıyor.Demek oluyorki sen Mezhebi sorgulamak gerekir görüşünü savunuyorsun.Peki o zaman sen nasıl şii oluyorsun.On iki imam sorgulanmaz diyorsun.Yani on iki imam sorgulanmaz,diğer müctehidler sorgulanır mı diyorsun?
Şema
Hata işlemeyen Allah’tır ve onun koruduğu Peygamberlerdir.
Onların dışında her kes hata yapar.
Şii
Ben ilmin/ hikmetin şehriyim, Ali de kapısıdır. İlim isteyen kimse bu kapıdan gelsin buyurmuştur. (Tirmizi, Menâkıb, 20; Hakim, Müstedrek, H.No: 4612, 4613, 4614; Taberânî, el-Mu’cemü’l-Kebîr, H.No: 10898) Hazreti Muhammed(s.a.a) bunu söyledikten sonra bir kişi Hz. Ali’ye ilim öğrenmeye giderse Hz. Ali’nin ona yanlış bir bilgi verme ihtimali olabilir mi? Zira Hz. Muhammed(s.a.a)’in hadisleri de vahiydir Kuran’da belirtildiği gibi "O heva ve hevesine göre söz söylemez."
Hazreti Muhammed(s.a.a)’e Yüce Allah 12 İmam’ın hadisine sebeb olucak bilgiyi verdi. Rasulullah ta bu hadisi söyledi. Peki Yüce Allah neden bu 12 zatlara İmam dedi? (İmam: en öndeki, önder, lider anlamında) Allah bize lideriniz Ali’dir, Hasan’dır, Hüseyindir,… Mehdidir. demiş olmadı mı şimdi?
İmam-ı Azam’ın, İmam Cafer-i Sadık’tan 2 sene ders aldıktan sonra "bu 2 sene olmasaydı Numan Helak olurdu." demesi de onların bu makamına bir işarettir.
Ben yukarıda belirttiğim gibi anlıyorum siz de farklı. Tıpkı 4 mezhep İmam’ının bazı hadisleri farklı anlayıp yorumlaması gibi. Ehl-i Sünnet’in büyük alimlerinin hadisleri farklı anlama hürriyeti varsa bizim de vardır. Zira Allah adildir.
musab
Kardeş,o dediğin hadiste sorun yok.Kabul etmeme durumu yok yani.Biz diyoruzki,o hadis istediğin kadar zorlasan da peygamberler dışında herhangi birinin hatasız olacağına delil teşkil etmez,edemez.
Ayrıca soru-cevap şeklinde gitmeyecekse konuşmamızın ne manası var.Sen bildiğini yazacaksın,ben bildiğimi.Bunun hiçbir anlamı yok.Sana ezanla ilgili soru sordum.Neye dayanarak öyle ezan okuyorsunuz dedim.
Dört Mezhep imamı hadisi farklı yorumluyor,ama dikkatini çekerim hadisi farklı yorumluyor.Hadis olmayan kaynakları alıp da hüküm vermiyor.Mesele bu zaten
Şii
Kardeş ben 12 İmam’a inancımdan ötürü kendime Şii diyorum. 2 fırkadaki hadis ilmini saçma buluyorum. Zira falan kişi güvenilirmiş, o nakletmiş, diğeri de güvenilirmiş o da ondan nakletmiş türü şeyleri akla, mantığa aykırı buluyorum. Zira öyle insanlar vardır ki toplumun yarısı ona güvenilir, diğer yarısı da güvenilmez der.
Ezan’da Aliyyen Veliyullah denmesinde dinen bir sakınca varsa delilini getir.
musab
Konuşmaya gerek yok.Komple hadisleri inkar edenle neyi konuşacağım
Şii
Hadisleri komple inkar ettiğimi söylemedim. Zira bu takvaya aykırıdır. Önüme gelen hadise inanırım aslında, birbiriyle çelişen hadis varsa kendimi meyilsiz tutmaya çalışırım. Hadis ilmi tamamen boştur demiyorum ama yetersizdir. Kul kalbinde takvayla hareket ettiği sürece doğruları bulur umuyorum. Hadisler içinde öyle bir hadis vardır ki insana gerçeği bildirir. O da "Hikmet müminin yitik malıdır." Biz Allah’a Kitaba ayetle hadisle inanmadık ki. Hz. Ali der ki "Dinin evveli O’nu tanımaktır." Biz kalpte olan ilmimizle Allah’ı tanıdık gerisi geldi. Kitapta zaten özümüzde olan bilgiler de var, hiç bilmediklerimiz de.
Sözün özü asla hadisleri inkar etmiyorum kardeşim. Hadis inkar eden zümre: Sabah namazının nasıl 2 rekat farz, ya da öğlen namazının nasıl 4 rekat farz, 12 İmam’a nerden inanıyorlar, fıkhi konuları nerden öğreniyorlar bunu açıklasın. Kuran’da Rasulullah’ın hayatı size örnektir deniliyor. Bu demek oluyor ki Hazreti Muhammed’in hayatı ve sözleri bize sahih olarak ulaşıcaktır. Çünkü delil Kuran’dadır.
Şema
Hadisleri inkar etmemek takvadan öyle mi?
Sunnilerin hadis anlayışı yanlış ….
Dinde imamlar yanlış yapmaz..
Başka içinde kin varsa kus
Şii
< Hadisleri inkar etmemek takvadan öyle mi?
Sunnilerin hadis anlayışı yanlış ….
Dinde imamlar yanlış yapmaz..
Başka içinde kin varsa kus >
Yanlış anladınız. Hadisleri inkar etme benim kalbimdeki takva duygusuna dokunuyor. Zira Hazreti Muhammed(s.a.a)’in söylediği bir hadisi, bu uydurmadır diye inkar edersem dinden çıkma tehlikesi var. Mezhepler meselesini çok araştırdım işin içinden çıkamadım. Ehl-i Sünnet bidattır demem, diyemem, ama Şia da bidattır diyemem.
Yüce Allah Kuran’da kafirlere varsa bir deliliniz getirin diyor. Ben de yazdıklarımı olabildiğince delillendirmeye çalıştım.
Kinim nefretim olsa kardeşim bu siteye neden gireyim? Allah için toplanmak, sohbet etmek dünyadaki cennettir. Ben de burada huzur buldukça giriyorum.
umutlucan
şia sunni tartışması çıkmıs konuyla alakasız.
david15
Allah insanları kavimlere ayırmıştır birbirlerini tanıyasınlar diye. ama asla.. ırkcılıgı emretmemiştir.. üstün görmek kibirlenmek…şeytanın işidir ki geçmişte hitlerin yaptıgı üstün ırk ari ırk olayının sonucu kendı sonunu hazırladı… o yüzden üstünlük ırkta değil takvadadır Veda hutbesinde geçtiği gibi arabın arap olmayana karşı üstünlüğü yoktur üstünlük takvadadır veselam
ırkçılık yapan dinden çıkar mı, irkcilik yapan kafirmidir