Yardım edin işin içinden çıkamadım

Yardım edin işin içinden çıkamadım

pismanımm
yaklaşık 2 yıldır namaz kılıyorum son 6 aydır namazlarımı vesvese yüzünden çok az kılar hale geldim sonrada iyice tembelleştim
sorularım şunlar

1- abdestte fazla su kullanıyorum(gusulde haddnden fazla burnuma su çekiyorum burnum çok acıyor.)
2-abdest alırken sanki yel çıkar gibi oluyor hep başa dönüyorum15 dk abdest alıyorum
3-sırf abdestm yetişmez die hemen koşuyorum farzı kılıyorum sünnete gececkken ya bozulduysa diyom ve sünneti kılmadan kalkıyorum
4-namazda rukuya giderken secdeye giderken yel çıkıyor gibi çnkü hissdiyorum ve her namazda oluyor.
5-bazen maliki mezhebini taklit ediyorum. maliki mezhebinemi gecmem gerekiyor
6-benm biraz sorunum var bazen yel çıkınca abdesti tazelemeden namaza devam ediyorum.
7-artık namazdan sonra tesbihat yapamıyorum:(:(

soruma cvp verin ltefn hocalarr

blmeyen yazmasın::(
abdestsiz namaz kılmak el fazı küfür yazıyor du bir kitapta ben şmdi küfremi düştüm::(:(


Cevap: Yardım edin işin içinden çıkamadım

ResûlÖzlemi
Senin anlattigin hersey apacik bir vesvesedir kardesim. Senin bu denli hale gelmenin tek bir nedeni var; her küçük vesveseyi kâle ala ala buyumus gittikce, simdi de bu hale gelmissin. 15 dakika da abdest aliyorum diyorsun. boyle bir durum inanilmaz birsey. Sen 3 kere agzina su mu verdin? tamam bitti. yok sefer mi verdim yok 2 sefer mi acaba diyerek basa donme! zaten 3 kere yaptgimiz seyler sünnet. 1 sefer yikasan farzi yerine gelmis oluyor. Org: (agza, buruna, yuzleri vs) bu yuzden vesveseye aldiris etme.

Gusulde haddinden fazla burnuma su cekiyorum ve aciyor burnum diyorsun. Kardesim sen kendin soyluyorsun iste; neden haddinden fazla cekip kendine zulmediyorsun ki?!

Yel durumuna bir cevabim var. Sakina unutma cunku artik bunu okuduktan sonra duzeleceksin insaAllah!

şeytan insanın her işinde hazır bulunur. O
yüzden bir işe başlanılacağı vakit euzubesmele
ile (ALLAH’a sığınarak ve ALLAH’ın ismini
anarak)başlanılmalıdır. Bu sayede şeytan
uzaklaştırılır. Bir işte acelede şeytandandır.
Namazdayken şeytan namaz kılanın yanına gelir.
Kişinin namazdan ayrılmaması onu kızdırır.
Abdest bozuldu hissini vermek için kişinin
dübürüne üfler. Bu durumda yellenme
olmadıkca, ses duyulmadıkca namaz bozulmaz.
Namazda uyuklamak ve aksırmak şeytandandır.

Namazda dübürüne üfleyip yellenmis hissi verip namazı bozdurmaya calisan seytanin ayni seyi abdest alirkende yapmasi olasidir.
Bu yuzden ses duymadikca veya yellendigini hissetmedikce durumu kâle alma. Cunku bu vesvesedir.

Bu dediklerimi unutma ve hafizana kaydet. Cunku sorundan anlasiliyorki tum sorunlarin abdest vesvesesinden kaynaklaniyor. Diger sorunlarinda bundan kaynaklandigi için bu yazilanlari uyguladigin surece tum sorunlarin cozulmus olur insAllah.

Son olarak mâliki mezhebini neden taklit ediyorsun? soylersen o soruna da cevap vermeye calisirim insaAllah.


Cevap: Yardım edin işin içinden çıkamadım

pismanımm
çünkü maliki mezhebine göre elde olmadan çıkan yel abdesti bozmazmış:
ama bn hata yapmak istemiyorum


Cevap: Yardım edin işin içinden çıkamadım

pismanımm
sedanur

çok tesekkür ederim ama ben vesveseyle ilgili çok yazı okudum çok hocaya sordum.ama kurtulamadım :(:(böyle uzun uzun belirtmen bişi degistirmezbu bana yol göstermez bana yol göstermen için şöyle yap yada oldu yada olmadı desen daha kafi olrdu:(:(


ResûlÖzlemi
Seda karsesim benim yazdigim sey çok acik ve net. Uzun olan bir onceki kardesimizin paylasimi sanirim. Son kez yaziyim.

Ses duyulmadikca ve yellenme hissedilmedikce abdest bozulmaz.

Hem uzun diye okumazsan cevaplari nasıl cozum bulacaksin ki…
2.Soruna gelince ;

Bir mezhepten diğerine tamamen geçmek
mümkün olduğu gibi, kendi mezhebinde çıkış
yolu bulamayan bir kimse o mevzuda diğer
mezhebin içtihadına , görüşüne göre amel
edebilir . Bu caizdir. Fakat bu taklit keyfi ve
nefisten gelen bir arzu ile olmamalıdır . Bir
zaruret ve maslahata göre yapılmalıdır. Bir
meselede kendi mezhebinden başka bir
mezhebi taklit eden kimse şu hususlara
dikkat etmelidir .
Birincisi: Bir ibadet veya muamele başka bir
hak mezhebe göre taklit edilecekse, o ibadet
veya muamelenin daha önce yapılmamış
olması gerekir . Meselâ, Şâfiî mezhebine
mensup olan bir kimse , namaz a başlamadan
önce hanımına eliyle dokunduğunu namaz ı
kıldıktan sonra hatırlasa ; sonra da , "Nasıl
olsa abdestim Hanefi mezhebine göre
tamamdır ." deyip o meselede Hanefiye tabi
olsa, namaz ı sahih olmaz .
İkincisi: Taklit eden kimse , her mezhepten
kolayına geleni seçip ona göre amel etme gibi
bir yola girmemelidir . Böyle bir hareket,
farklı mezheplere göre birbirine zıt meseleleri
birarada yapma sayılır ki , buna "telfik "
denir. Telfik ise caiz değildir . Meselâ,
abdestini Hanefi mezhebine göre alan
kimsenin , niyet etmese de abdesti tamamdır .
Çünkü bu mezhebe göre niyet abdestin
farzlarından değildir . Fakat bu kişinin aynı
mezhebe göre başının dörtte birini
meshetmesi lâzım gelirken, bu hususta Şâfiî
mezhebine uyarak başının dörtte birinden
azını meshederse, bu abdest tamamlanmış
sayılmaz. Böyle bir davranış "telfik "
sayılacağından caiz değildir .


Yellenme Nasıl Çıkar

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();