Ehli beyt ile ilgili soru: Seyyid veya Şerifler bizden üstün müdür ?
Kayıtsız Üye
arkadaşlar içimde hep peygamberimize ve soyuna sevgi olmuştu ama şimdi şeytandan bir vesvese midir anlamadım ama içime bir sürü soru geliyor bende yazmak istedim şimdi seyyid veya şerifler bizden üstün müdür ?
onları sevmek farz ise onları seven sevaba girerse acaba sevilenlerin makamı nedir e peki ne yaptılar da bu makama kavuştular namaz kılmayan seyyid bile varmış şimdi bu adam daha mı üstün bir de cennet garantileri varmış cehennem onlara harammış nasıl yaşarlarsa yaşasınlar sonda Allah bir sebep yaratıp tövbe ettirip üstün yapıyormuş evliya veli olmak onlar için daha kolaymış doğuştan evliya diyen var bu tür sorularıma cevap verebilen olursa çok sevinirim özellikle seyyid birine söz geldi mi överek bitiremez anlamadım bu konuyu aklım çok karışık cevaplayandan Allah razı olsun
Cevap: Ehli beyt ile ilgili soru: Seyyid veya Şerifler bizden üstün müdür ?
enemüslim
seyydiler günah işler mi ?
Kişi üstünlüğün ölçüsü takvadır.
Kim Allah’a kullukta ne kadar ileri giderse üstünlük derecesi de o kadar artar.
Bu bakımdan kişi Peygamberimizin soyundan da gelse takvasına göre değer kazanır. Peygamberler dışında tüm insanlar günah işler ve cehenneme gitme ihtimali olabilir.
Bu bakımdan seyyidleri günahsız görmek veya tamamen Cennetlik nazarı ile bakmak hatadır. Allah yolunda gitmeyen kişi seyyid de olsa cehennemliktir.
Ancak tarih boyunca seyyidlerin ekserisi İslam dininde önemli hizmetlerde bulunmuşlardır. Buda onların hem Allah katında hem de insanlar katında sevilmeye vesile olmuşlardır.
anladın mı kardeşim…dua ile
Yorum: Ehli beyt ile ilgili soru: Seyyid veya Şerifler bizden üstün müdür ?
Kayıtsız Üye
Seyyidlerin cehhenneme gitmesi mümkün değil çünkü birçok hadiste bunu RasulAllah sallAllahu aleyhi vesellem bildirmiştir. Elbette onlarda insan, ve nebi değiller fakat en yüksek derecedeki nebinin soyundandırlar ve Allah ayette onları tertemiz kıldığını açıklıyor. Onlarda hata ve kusur işleyebilir fakat ardından tövbeleri yakındır. O insanlar son peygamberin kanından canından kimselerdir. Onlarla da kimse kıyas olunamaz.
Yorum: Ehli beyt ile ilgili soru: Seyyid veya Şerifler bizden üstün müdür ?
Kayıtsız Üye
Helal olsun bende seyyidim ehl-i beyte namazda dua etmek bile farz kıllınmıştır .Osmanlıda herkez 4-6 yıl askerlik yaparken onlar ise asker gitmemiştir. Halk vergi verirken. Devlet ise onlara maaş bağlamıştır. Peki ya günümüzde? Yok seyyid olsan nolur sanki. Yok onlarda sıradan insan..
Kayıtsız Üye
islamiyette insanlara soyuna göre değer verilebileceğine inanamıyorum şu anda şu yazılanlar kimsenin gönlüne sığmaz diğer insanlar Allah ın üvey kulu mu ?
Kayıtsız Üye
Uvey kul değil tabiki. Bu inançla ilgilidir. Hz. Adem yaratıldığında seytan, ben bu ademden üstünüm. Bunlar kan dökerler. Eğilmem demişti. Peygember efendimizi sav. seviyorsan seyitleride seversin. Zaten yarışmıyorsunuz cennete girmede. Senin rakibin Seyitler değil. Sen huşu ile peygamberleri seviyorsan ondan geleni de seversin. Allah’ta sever. Meleklerde sever. Seytanin yaptığı gibi kibire kapılma. Kendini kıyaslama. Senin rakibin seytan.
Selam ile.
Kayıtsız Üye
1.Kimseyle yarışmamış arkadaş, burada islamda insanın soyuna göre değer kazanıp kazanmayacağı soruluyor
2.Zaten başta peygamberi ve ondan gelen hatıraları sevdiğini söylemiş
3.İnsanların kan dökeceğini söyleyen meleklerdir, şeytan değil(dinini iyi öğren)
4.Şeytan bizim rakibimiz değil, hiçkimse bizim rakibimiz değil hepimiz Allah rızasını kazanmak için buradayız
Kayıtsız Üye
Kardeşim ehli beyt derken peygamber sav. Yaşarken ki ashabı kasit edilio bu günku seyyid kardeşlerimizden bahsetmiyor
Seyyid de benim seningibi bir beşerdir peygamberle ayni soydan olması bu konuda zerre kadar bişi değiştirmez eğer seyyid günah işlerse Allah cc afetmez ise oda cehenneme gider
Ayrica peygamberle ayni soydan olmak veya onun soyundan olmak bir şey degistirmiş olsaydi ebuleb kafiri cehenneme gitmezdi öyleya ebuleheb hzPeygamberin öz amcadi idi o kadar haddi aşmıştiki Allah cc onun cehennemlik olduguna iman etmiyecegine kafir olduğunu daha o ölmeden haber veriyor sacma sapan yazilar yazmayin VAllahi soyu israil olan soyu ingiliz olan bir müslüman eğer takva olarak seyyidenyuksek ise o ingiliz israilli seyyidden üstundur! !
Kayıtsız Üye
İşte bunu anlatamıyoruz yorumları görüyorsunuz insanlar resmen soydan gelen üstünlüğe iman etmişler, kolaylarına geliyor nefislerini okşuyor çünkü halbuki islam tarihine baktığınız zaman nice büyük alimler veliler hayatlarında ne zorluklar çekmiş neleri terk etmek zorunda kalmış hiç birisi soyu yüzünden yücelmemiş.Aziz Mahmud Hüdayi hazretleri kadılığı bırakıp ciğer satmış tuvalet temizlemiş yıllarca tasavvuf terbiyesi almış halbuki o da seyyiddi .Ancak yorumları okuduğumuz zaman insanların nelere inandığını görüyoruz bunlar kendilerini yüceltmek adına islamı tahrip edip insanları islamdan soğutur.
Kayıtsız Üye
Seyitlerden zarar gören varsa, seyitlerde Allah karşısında hesabını verir. Seyitlerden zarar görmeyip, kıskançlık yapılırsa, onun da hesabı verilir. Ahir zaman gelmiş, Seyitler cennetlik mi derdine düşmenin manası nedir? Kudüs elden gidiyor, orda şehit olanlar cennetlik, biz de burda seyitleri sorguluyarak cennete gideceğiz öyle mi?Herkes imanına sahip çıksın arkadaşlar. Seyitligin karşılığını verememenin ağırlığı, burda sizlere cevap verip, neden orda değilim de şehit olmuyorumun ezikliği yeter. Filistin’de tas atanlar kadar sevabımız yok, seyitim cennetlik olsam ne olur olmasam ne olur.
Kayıtsız Üye
selamün aleyküm arkadaşlar. konu seyyidler olduğundan bende açıklık getirmek istedim.
ben el-hüseyniyim. yani seyyidim. şunu biliniz ki; ALLAH’ katında sizin en hayırlınız en çok haramdan sakınan ve korunan kimsedir. yani üstünlük ancak takva iledir. ancak şu var ki peygamber efendimiz sallAllahu aleyhi vessellem’e hürmeten soyuda şereflendirilmiştir. kanını canını taşıması hasebiyle.
fakat iman etmedikçe ne cennete girebilir nede şefaat alabilir. evvala iman. ama diyelim ki imanlı bir seyyid günahkar bu adam bizden üstün olurmu ? bu islamda yoktur. itibar son nefesedir.
normal mümin evliya olur ama peygamberlerle arasında bir derece oynar. o yüzden hane halkı diyerekten seyyidler günahsızdır hatasızdır demek abes olur. ben seyyidim ALLAH’da biliyor ki en büyük günahkar benimdir. ama bukadar ayet ve hadis müjdesine rağmen tek beklentim affı mağrifet. eğer ALLAH’ seyyidlere müjde vermişse zaten efendimiz sallAllahu aleyhi ve sellemin soyuna yakışır layık kimseleri murad etmiştir yani ALLAH’ın ilmine göre cennete girecek kimseleri nasip etmiştir. buda taktir-i ilahidir.
bide bir gerçek var ki peygamber efendimiz sallAllahu aleyhi ve selleme en yakın kimseler soyundan gelen değil yolundan gidenlerdir.. selam ve dua ile..
Omer Faruk
Sevgili kardeşim hiçbir soy, hiçbir ırk özellikle şereflendirilmemiştir ve hiçbir ayrıcalığı yoktur. Ehli beyt olmak ise bir ayrıcalık değil ağır bir yükümlülüktür. Benim de soyum ehli beyte dayanıyor ama benim de ailemden Allah’a isyan eden itaat eden insanlar var.
Ben bu seyyid, ehli beyt hikayelerini duyunca hemen Rasulullah (A.S)’ın şu hadisini hatırlatırım.
Ey kızım Fatıma! Babam peygamber diye güvenme Rabbine karşı kulluk vazifeni yap eğer Allahtan nefsini satın alamazsan vAllahi ben bile senin namına hiç bir şey yapamam.
Dolayısıyla ŞİA’nın bahsettiği ya da iddia ettiği gibi kimseye soyundan dolayı İMAMET/ÖNDERLİK verilmemiştir. Eğer böyle bir şey olsaydı Rasulullah (A.S) elçi oluşu hasebiyle bunu yorumlara, işaretlere bırakmaz bizatihi VASİYET ederdi. Bu tür yorumlar ve kutsiyet/şeref iddiaları maalesef müslümanlara hep zarar vermiştir, vesselam.
efebey
ben de aynı sorunun cevabını bulmak için yazılanları okudum ama gördüm ki konuyla ilgili ne bir hadis ne ayet paylaşılmış. herkes akıl yürüterek bir şeyler söylemiş. Dini konularda böyle mi hükme varıyoruz biz? Akıl yürüterek mi? Bulunduğum yerde seyyidlerle tanışma imkanım oldu. Mertebe olarak sahabelerden üstün olduğunu söyleyen oldu. Konuyla ilgili fazla bilgim olmadığı için bir şey demedim. Seyyidler konuyla ilgili ayet ve hadisleri paylaşsın, öğrenelim.
misafir1
güzel kardeşim üstünlük takva iledir. mesela bir zat annesinden üç günlük izin almış, Allah rasulü sav i görmek için medineye gitmişdir. peygamber efendimiz de o vakit bir seferde olduğu için, bu zat annesini düşünerek üçüncü gün peygamber efendimizi göremeden tekrar geri annesinin yanına dönmüş ve peygamber efendimizi görememiştir. peygamber efendimiz asv da, ömer ra a, bu zatla tekrar karşılaşdığı zaman ondan dua istemesini söylemişdir ve öyle de olmuşdur. ömer ra hilafeti zamanında bu zatı sormuş veya bu zat bir nedenle medineye geldiği zaman, ömer ra bu kimseden dua istemişdir. bu zatın ismi de veysel karanidir ve sahabeden sonra gelen tabiin neslinin de efendisi önde geleni kabul edilir. ömer ra un bu kimseden dua istemesi, ömer ra un bu kimseden aşağı olduğu anlamına gelmez. biz sahabeyi kıyaslamayız veya yarıştırmayız da, ebubekir ra başkadır kuran ı kerim de ikinin ikincisi olarak zikredilmişdir veya ömer ra; ömerin bütün ömrü, ebubekirin ömrünün bir gecesine denk gelmez demiştir ve hicret esnasında müşrikler peşlerindeyken ebubekir ra un mağaraya sığındıkları geceyi ve peygamber efendimizle olan yolculuğunu kastetmiştir. sahabenin birbirlerine mütevazilikleri de çokdur, bu sözlerle başlı başına ölçü koymak da zordur. mesela yine bilal habeşi ra, ömer ra un zamanında medineye döndüğünde ömer ra: bilal efendimizdir, onu efendimiz (ebubekir ra u kastederek) azad etmiştir demiştir veya benzer sözler diğer sahabeler arasında da yaygındır. mesela zeyd bin sabit ra ile Allah rasulü sav in amcasının oğlu o vakit genç olan sonrasında ümmetin mürekkebi olarak bilinen abdullah ibni abbas ra arasında da benzer olaylar geçmiştir. o vakit abdullah ibni abas ra daha gençdir ve zeyd bin sabit ilimde sayılı sahabelerdendir, genç olan ibni abbas ra: biz ilme hürmet etmeyi öğrendik demiş, zeyd bin sabit ra da: biz de ehlibeyte hürmet etmeyi biliriz deyip birbirlerinin ellerine sarılmışlardır ancak ebubekir re ve ömer ra başkadır. peygamber efendimizin çoğu zaman bir yanında ebubekir ra, bir yanında ömer ra olmuş, keza ali ra da başkadır, osman ra da başkadır, aşere i mübeşşere de başkadır.
ehli beyte gelince, ehli beyt kimdir. bir keresinde peygamber efendimiz savin bir hanımı da: ya rasulullah, ben de ehli beyte giriyor muyum diye sormuş, peygamber efendimizde girdiğini söylemişti diye aklımda kalmış ancak ehli beyt denince akla; fatma ra, ali ra, hasan ve hüseyin ra gelir. yine yanlış hatırlamıyorsam bir keresinde peygamber efendimiz abasının kıyafetinin veya kollarının arasına bunları almış ve bunlar benim ehlimdir demişdir. Allah rasulü öyle söyleyince de bize hürmet etmek düşer. tabi abbas ra lar, hamza ra lar da ehlibeyte girerler. çok sonralarında mesela geçen yüzyıllarda sahte şecereler düzenlenmiş ve ehlibeytten olmayan kimselere de seyyidlik ve şeriflikler verilmişdir, buna layık olmayan kimselerde bu nişanlara sahip olmuşlardır ancak başta da dediğim gibi sonuçda üstünlük yine takva iledir ancak iki namaz kılıp iki ağlayıp da ehli beyte karşın üstünlük takva iledir diyecek halim yok ancak üstünlük de takva iledir. benim aklıma kadın dedin mi hatice validemiz gelir, cennette kadınların efendisidir. erkek dedin mi de aklıma ebubekir ra gelir, ikinin ikincisidir. ancak sahabeyle ehlibeyti kıyaslamak da doğru değildir veya son ümmetiz diye sahabeyle ashabı kehfi veya kuran da zikredilen salih kimseleri kıyaslamak da bunlara saygısızlıkdır veya hatice validemizle meryem validemizi kıyaslamak da saygısızlıkdır. biz ümmeti Muhammediz diye de kendimize pay biçecek halimiz yok, ben de isa as ın ashabına üzülüyorum. romalılar yüz yıl kovalamış bunları, fellik fellik kaçmışlar. romalılar bunları buldukları yerlerde katletmişler. yani insanların lafına sözüne etiketine değil işine icraatine bakarsın. eğer ki aslı varsa, birisi gerçekden seyyidse veya şerifse, ameli de bu doğrultudaysa bize hürmet etmek düşer. ben bir seyyide veya bir şerife de rastlamadım, böyle söyleyene de inanmam. bir seyyidin veya şerifin kendisini seyyid veya şerif olarak tanıtacağını da sanmam. mesela peygamber efendimizin vefadından sonra, bilal habeşi ra un kardeşiyle beraber çevre kabileden bir kız istemeleri var, bugün en boş beleş birisi bile kendini daha iyi tanıtır. ben şu eziyetleri gördüm, Allah rasulüyle şunları şunları yapdık, devamlı beraberdik cennettede onun önünde arkasında dolaşacam, kabenin müezzinliğini yapdım, şöyle cihad ettik, şöyle ganimetten pay aldım yok. ben azad edilmiş habeşistanlı bir köle olan bilalim bu da kardeşim, biz kızlarınıza talibiz, istiyorsanız verin vermiyorsanız gidelim demiş. dediğim gibi ben ehli beytten birisinin kendisini ehli beytten olarak tanıtacağını da sanmam ancak özel insanlar olduklarını duymuştum. mesela fitne zamanı, fitneye bulaşmamışlardır ve horasana afrikaya cihada ve islamı yaymaya gitmişlerdir. ayrıca Allah bazı soylara yönetme kabiliyeti verir, bazı soylara insanları bir araya getirme kabiliyeti verir, bazı soylara insanlara önderlik edebilme kabiliyeti verir ve bu milletler bu soylar zayıflasa da bu özelliklerini devam ettirirler. mesela ehli beyt de bunlardandır. kıyas kabilinden söylemiyorum da ümeyyeoğulları da bunlardandır mesela osman ra un devlet işlerinde akrabalarına görev verdiği söylenmiş ve bu doğrultuda eleştirilmiştir, bana üşmez de bu eleştirilerin haklı tarafları olabilir, osman ra un yumuşak bir yüzü de olabilir ancak gözden kaçan şudur ki, peygamber efendimiz de osman ra un akrabalarına görev veriyordu, ebubekir ra da görev verirken osman ra un akrabalarına görev veriyordu, ömer ra da görev verirken osman ra un akrabalarına öncelik veriyordu çünkü bunlar evvelden beri mekke halkının ve arapların yönetici ailelerindendi ve insanlar bunların etrafına toplanabiliyordu. hataları olmuştur ancak emevilerde ortadan kaldırıldıkdan sonra bile son emevi sultanı endülüse gidebilmiş ve bir başına endülüsde emevi hanedanını kurabilmiş ve yüzyıllarca mülkünü sürdürebilmişlerdir. bakma osmanoğullarıda bunlardandır, adamları yüzyıl sürgün etmişlerde, cenazelerini bile türkiyeye sokmamışlar. bu milet osmanoğlunu unutmaz, işi icraati yerinde olan etiketi değil ameli olan bir osmanoğlu, insanları etrafına toplayıverir. doğrudur yanlıştır demiyorum, adam istanbul belediye başkanlığına: dedem fatih diye başlayarak adaylığını koyar, eğer takvası şahsiyeti cesareti fedakarlığı cömertliği ameli de yerindeyse girdiği ilk seçimde de başkan olur. bakma onlarda yüzyıldır hatta osmanlının son dönemlerinde de kimliklerini kaybetmişler. tabi bunları da ehlibeytle kıyaslamıyorum, yaptıkları yanlışları veya eksiklikleri ehlibeyte de nisbet etmiyorum ancak böyle soylar vardır, başka milletlerde de vardır. ehlibeytten birisi de çok rahat bir arap devletinin veya afrikadaki bir devletin veya bir başka müslüman devletin başına rahatlıkla geçebilir, halk etrafında çok rahat toplanır. belki de Allah onları fitneye bulaştırmıyordur.
soruna gelince üstünlüğün takva ile olduğu malumdur. Allah rasulünün sahabeyle ilgili bir çok hadisi vardır. mesela birinde Allah avc ye duası vardır ve Allah rasulü sav, ashabı hakkında onlara layığıyla davranamamakdan Allah a sığınmıştır. yine ashabını gökdeki yıldızlara benzettiği hadisler vardır. yine insanların en hayırlılarının ashabı olduğu, sonra onu takib eden nesil olduğu, sonrasında da onu takib eden nesil olduğunu söylediği hadisi şerifler vardır, bu ve benzer hadislere bakabilir metinlerini bulabilirsin. yine daha önce zikrettiğim gibi Allah rasulü sav in, fatma ra u ali ra u hasan ve hüseyin ra u kollarının arasına alıp, bunlar benim ehli beytimdir dediği hadisi şerif vardır. yine yanlış hatırlamıyorsam ehli beytini bize emanet ettiğini söyleyen hadislerde vardı.
seyyidlerle ilgili hadisler, seyyidler hakkında hadisler, seyyidlerle ilgili ayetler