4 Büyük hak Mezheplerin üzerine Hadis veya Kuran ayet var mıdır?
kul93
Dört Büyük hak Mezheplerin üzerine Hadis veya Kuran ayet var mıdır?
Cevap: 4 Büyük hak Mezheplerin üzerine Hadis veya Kuran ayet var midir?
imam
Dört Mezhep delilleri
Mezheplerin hak olduğuna dair deliller çoktur.
Kurandan delil: Bilmiyorsanız bilene sorunuz ayetidir.
Peygamber, Muaz’a Yemen’e yolculuğa çıkmadan önce İnsanlar arasında neyle hükmedeceksin? diye sordu, Muaz, Allah’ın kitabı Kuranla dedi, Peygamber : peki onda bulamazsan? buyurdu, Muaz: Rasulullah sallAllahu aleyhi ve selllem’in sünnetiyle dedi, Peygamber : Peki onda da bulamazsan? buyurdu, İçtihadımla dedi. (Ebu Davud-Tirmizi-Ahmed-Darimi)
Biz ilim sahibi olamayan müslümanlar olarak, İlim sahibi yani Kuran ve Sünnetten hüküm çıkaracak kadar bilgimiz olmadığı için bir alimin Kitap ve Hadislerden çıkardığı hükümlere uymamız hem Allahın emri hem Peygamberimizin emridir.
4 mezhep de Kitap ve sünnete uygun büyük müçtehit alimlerin çıkardığı hükümlerdir. İslam dini 4 mezheple sınırlı değil ama en sağlam içtihatlar olduğu için ümmet bu mezheplere uydu benimsedi.
Cevap: 4 Büyük hak Mezheplerin üzerine Hadis veya Kuran ayet var midir?
rana
Mezhepsizler, konuyu başka noktalara çekerek mevzuyu bulandırmaya çalışıyorlar. Oysa ki bu konu tüm açıklığıyla Kur’an’da geçmektedir. Evet, İslam’da mezhep vardır; O da Allah ve Resulunun izinden giden Ehl-i Sünnet (Hanefi, Maliki, Hanbeli ve Şafii) mezhebidir.
Ey iman edenler! Allah’a itaat edin, Peygambere itaat edin ve sizden olan ulu-l emre itaat edin. Eğer Allah’a ve ahiret gününe gerçekten inanıyorsanız herhangi bir şeyde anlaşmazlığa düşerseniz onu Allah ve Resulüne götürün. Bu daha iyidir ve sonuç bakımından daha güzeldir. (Nisa 59)
Bu ayette geçen sizden olan ulu-l emre itaat edin tabiriyle alimler vurgulanmaktadır. Yüzlerce alim bu görüşü benimsemiş ve bu konuda ittifak etmiştir. Ayetin devamında yer alan herhangi bir şeyde anlaşmazlığa düşerseniz onu Allah ve Resulüne götürün kısmı da kıyasa delildir. Kur’an ve hadislerde hükmü açıkça bildirilmeyen meselelere kıyas ederek hüküm çıkarılması gerekir. Bu da içtihadı gerektirir. Hz. Muhammed’den sonraki dönemlerde içtihadı müçtehidler, yani ulu’l emr yapar.
Nitekim Peygamberimiz bazı dünya işlerinde kendi görüşünü ortaya koymuştur. Resulullah bazı konularda kendileri içtihad ederdi. Resulullah’tan sonra ashab devrinde de ashaptan biri, bir mesele hakkında çözüm bulamadığında onu bilen birine danışırdı. Ashab döneminde de içtihad vardı. Zamanla İslam coğrafyası genişlemiş, ashab sayısı azalmış ve yeni meseleler de artmıştır. Tabiin devrine gelindiğinde ise farklı görüşleri tek bir çatı (ehl-i sünnet) altında birleştirmek için Resulullah’ın hadisleri toplanmış, tasnif ve tahlil edilmiştir. İşte Tabiin dönemi alimlerinden biri de İmam-ı Azam’dır. İmam Malik, İmam Şafiî ve Ahmed bin Hanbel gibi alimler de Tabiin dönemi alimlerinin yetiştirdiği Tebe-i Tabiin alimleridir. Bu alimler ufak tefek görüş farklılıklarına sahip olsa da temelde aynı çatı altında (ehli sünnet) birleşmiştir. Bu dönem alimlerinin içtihadlarına uymak da her Müslüman’ın vazifesi olmalıdır.
Nitekim Hz. Muhammed bir hadisinde der ki: İnsanların en hayırlısı benim asrım(daki ashabım)dır. Sonra onlara yakın olan (Tabiîn)lerdir. Sonra da onlara yakın olan (Tebe-i Tabiîn)lerdir (Buhar, Fedailü Ashabi’n Nebiyy, 1; Müslim, Fedailü’l-Ashap, 210-214; Ebû Dâvud, Sünne, 9; Tirmizî, Fiten, 45).
Sizler bu büyük alimleri ve içtihatlarını inkar ederek gerçekten çok büyük bir yanlış içerisindesiniz. Allah, ıslah etsin.
Cevap: 4 Büyük hak Mezheplerin üzerine Hadis veya Kuran ayet var midir?
HAK.ISLAM
< Ayet ve Hadis nerede ? heleki 4 mezhep hakkında ? >
imam kardeş güzelce delilleri getirmiş. sana 4 tane mezhep çıkacak mı diyecek direk. bilmiyorsanız bilenlerden sorun ayeti tam yerinde bence. benim ümmetimin içtihatı rahmettendir. içtihat eden hata yapsa 1 ecir sevap , tuttursa 2 ecir sevap aslında delil çoktur. yani ben fazla delil getirmek istemiyorum. rana getirmiş imam getirmiş bunlar yeterde artarda.
karadamlalar
mezhepler hakkında ayet ya da hadis yoktur, getirilen itaat ayetleri mutlak manada alimlere itaati mi şart koşuyor, hata yapabilen insanlardır bunlar dolayısıyla doğru olanın peşinde olmalı insan.
ExplosiveAsln
Yoktur, mezhepler Allah’ın rahmetdir aslında…
Allah İslam’ı kolaylık dini olarak indirmiştir.
Örneğin şehirde çok insan vardır, hanefi olursun elin bir bayana yanlışlıkla değdiğinde abdestin bozulmaz. Örneğin köyde tarlada çalışırsın, şafii olursun alin azıcık kanar abdestin bozulmaz.
Mezhepler sonradan oluşmuş ve üstü kapalı ve farklı yorumlanabilecek ayetlerden dolayı oluşmuştur.
qKn.
ameli mezhepler var fıkhi mezhepler var şimdi bir meşhur hadis "Ümmetim yetmiş iki fırkaya ayrılır, onlardan sadece biri kurtuluş ehlidir. diye buyurdu. Bunların kimler olduğu sorusuna, Bunlar cemaatte olanlardır. buyurdu.(Ahmed b. Hanbel, 3/145; Zevaid, 6/226). Diğer bir rivayette Bunlar benim ve ashabımın üzerinde bulunduğu yolda olan kimselerdir.
Yahudiler yetmiş bir (71) fırkaya ayrıldılar, biri hariç diğerlerin hepsi cehenneme girer. Hristiyanlar yetmiş iki (72) fırkaya ayrıldılar, biri hariç diğerlerin hepsi cehenneme girer. Bu ümmet de yetmiş üç (73) fırkaya ayrılacak, biri hariç hepsi cehennem girer. (Ebu Davud, Sünnet, 1; Tirmizî, İman,18; İbn Mace,Fiten, 17; İbn Hanbel, 2/332).
Bu bahsettiğiniz 4 büyük mezhep inançta yani itikatta aynı amelde farklıdır onun için ameli mezhep işte.4 tane yol düşün hepsi doğru gidiyor hangisinden gidersen hangi yol sana uygunsa ordan gidiyorsun sende işte biz lisedeyken de böyle öğrenmiştik.Amelde farklı olmalarının sebepleri de Kuran’ın derin manasından diye biliyorum.
imam
< mezhepler hakkında ayet ya da hadis yoktur >
Kardeşlerim
4 mezhep hakkında ayet ve hadis yoktur diyen cahildir, mezhebin ne olduğunu bilmez.
Dolaylı olsa da hem hadis vardır hem ayet.
İçtihad, müçtehid ve mezhep kavramlarını, şamil islam ansiklopedisinden okuyunuz lütfen.
ExplosiveAsln
< Kardeşlerim
4 mezhep hakkında ayet ve hadis yoktur diyen cahildir, mezhebin ne olduğunu bilmez.
Dolaylı olsa da hem hadis vardır hem ayet.
İçtihad, müçtehid ve mezhep kavramlarını, şamil islam ansiklopedisinden okuyunuz lütfen. >
yahu kardeş, öyle deme doğrudan yoktur diye biliyoruz. Dolaylı olarak olabilir onu bilmiyordum.
Bilmiyorduk, cahil diyorsun.
imam
< yahu kardeş, öyle deme doğrudan yoktur diye biliyoruz. Dolaylı olarak olabilir onu bilmiyordum.
Bilmiyorduk, cahil diyorsun. >
ben kimseyi hedef almadım, genel bir ifadedir kimse üzerine almasın.
Ayet ve hadis var dediysek bildiğimiz bir şey var.
yoktur diyenler bilgisizler ve bilgisizliklerini de kabul etmiyorlar.
HAK.ISLAM
yakında bunlar mezheplere uymayıp kafalarına göre hüküm çıkarıp ayakları tavanda başları yerde bir namaza başlarlar. merak ediyorum bu mezhepleri inkar edenler nasıl bir yol izliyorlar. ayetleri hadisleri kendi çıkarlarına göre anlıyorlar. hele hadisleri hangileri işine gelirse onlara göre o sahih işine gelmeyende uydurma oluyor. demiyor bu işin ilmini bilen Alimlere uymayı. onun doğrusunu kafana göre alsan diğerinin doğrusunu kafana göre alsan 4 mezheptende çıkarsın. derin düşününce anlaşılır bu dedigim.
Necef_
< Necef
Allah gözünü kör etmişse ben ne yapabilirim
Konuyu okumadan cahilce itiraz etmeyin >
Getirdiklerinde Allah a ve peygambere uyulmasıyla alakalı ayet hadisler.sen şimdi bunların direk DOĞRUDAN mezheple alakalı olduğunu diyorsan elbet itiraz etcez
ben bitane göremedim bir mezhebe uyun diye ? nerde mezhep kelimesi göremiyorum ? doğrudan birşeyden bahsedilmiyor dolaylı yoldan olursa çıkarsa anlam olursa olur biraz evet mezheple alakalı.ama doğrudan bir mezheple alakalı bişey yok
Heleki heleki 4 MEZHEP hakkında yoktur…nerde geçiyor 4 mezhep ? mezhepleri 4le sınırlamak sonradan bir iştir.o ayetlerden yorumla çıksa çıksa Mezhepler çıkar ama 4 mezhep çıkmaz.
Kısaca o ayetlerden mezhep anlamı çıkabilir ama doğrudan mezhepten bahsedilmiyor.dolaylı yoldan anlam genişlemesiyle mezhep konusuna varılabilir o ayetlerle.ama kesindirki 4 mezhep hakkında yoktur ayet
rana
sen kimsin ki itiraz edeceksin? o kadar alim tefsir etmis, var diyorda sen neyine güvenerek yok diyorsun?
dört değil belki ama mezheplere uymakla ilgili dolaylı bir sürü ayet ve hadis var!
Necef_
Allah akıl vermiş dimi ….körü körüne taklid hiç araştırma soruşturma yok..okusan bulursun anlarsın olmadığını
Allah aşkına oku bakalım 4 MEZHEP hakkında bişey varmı ayet hadis ? Mezhepler hakkında olabilir ama 4 MEZHEP hakkında yok.hadi bana 4 mezhep hakkında ayet hadis getir.dikkat mezhep demiyorum 4 MEZHEP hakkında yani hanefi şafi maliki hanbeli hakkında ayet hadis getir bakalım
rana
mezhebin var oldugunu inkar etmiyorsun yani?
ilk cevabimi okumussan neden 4 hak mezhebinden bahsettigimizden anlarsin..
alimlerin sözleri seninkinden benimkinden daha üstün.. ve aciklanmis bir durum.. körü körüne 4 insani secmedik mezhep alimi diye!
Necef_
üstekinden bahsediyorsanız şimdi gördüm ve öyle bir şey yoktu yazınızda …sonradan değiştirilmiş eklenmiş sanırım…ama ilk sayfadakini diyorsanız hanefi şafii maliki hanbelinin hak mezhep olduğu ayet ve hadisde yoktur.bazı alimler belirlemiştir sadece bu mezheplerin hak olduğunu..
rana
ehli sünnet alimleri var 4 büyük mezheb demis, biz ehli sünnet alimlerini öyle "hic"e saymayiz…
Necef_
Alimler yanlış düşünebilir hata yapabilir ama Kuran ve peygamberimizde yanlışlık olmaz.kesin doğru olan 2 kaynak var.alimlerin her dediği kesin olarak doğru değildir o yüzden abartıya gerek yok hata yapmazlar gibi.
"Bizim delilimizi bilmeden bir kimsenin sözümüzü söylemesi caiz değildir." Ebu hanife
o yüzden delili incelemeden körü körüne taklid ,alimleri hatadan beri gibi görmek abartmak yanlıştır
HAK.ISLAM
necef zamanında 100 lerce mezhep vardı. günümüze kadar 4 tane si intikal etti. şuandada müçtehid bulunmadıgı için 5. bir mezhebi unut. 4 tane neyine yetmiyor birde sınırlama diyorsun.
Kayıtsız Üye
Mezhepleri insanlar sonradan olusturmustur din alimleri yani izinden gidilecek birisi varsa resulumuz hz. Muhammed s.a.v den baskasi degildir islam mantik dinidir akilli olun biraz peygamberimize dinimizi Allah nasip etmis acik secik kurani kerimde hersey yaziyor sonradan bu yazilanlari farkli yorumlayip soyledir boyledir demek caizmidir bilmiyorum fakat beser sasar ben bunu bilirim kimi menfaatine kimi zaafina kimisi bilmedigine veya yanildiginda israr eder ve beser sasar dinimiz islam kitabimiz kuran peygamberimiz hz. Muhammed…
Allah’a iman et
Kuran oku peygamberlerimizin izinden git kardesim… o donemden geri kalanini bilemem… her insan farkli takim tutar farkli renk sever farkli dusunur Allah yolu birdir farkli gorusler yorumlar beni baglamaz hayirli geceler…
Cevap olabildiyse ne mutlu iyi geceler…
Kayıtsız Üye
"Ulu_l emre " kelime anlami ile alimler degildir. Idareciler anlamina gelmektedir.diyanet mealinde de ayni anlamda cevrilmistir.bahsettiginiz yuzlerce alimler kimdir isim verirseniz sevinirim.malum ortalik alim kayniyor.
Kayıtsız Üye
arkadaşim sen diyorsunki Allahin kurani eksik biraktigini soyluyorsun.Islam alimlerinin bu boslugu hadislerle aciklandigini belirtiyorsun dogrumu.O zaman sen hem Allah’a hemde peygamberiize iftira atiyorsun.kurani kerim acik ve seciktir diyor Allah.
Kayıtsız Üye
Ayetteki ulul ul emr yönetici anlamında kullanılmıştır ama mezhepler haktır zaten sahih hadisler ulemaya ulaştığı zaman içtihadı bırakıp hadise göre hüküm vermişler 4 mezhep bu yüzdendirki haktır hakaretleredecgerek yok
Kayıtsız Üye
Arkadaşlar konuyu saptırmayalım…Kur’an-ı Kerim de asla ve asla meshep geçmez çünkü Peygamber efendimiz döneminde meshep yoktu… Üstelik düşündüğümüz zaman insanları bir noktada birleştirecek asla ve asla ayrı düşmeye sebep vermeyecek bir dinin (İSLAM DİNİ’nin ) yanlış anlaşılıp ayrımcılığa sebep veriyor gibi görünmesindeki tek neden bana kalırsa işte insanları ayıran dört meshep ve Alevilik denen olgudur İran ve Irak Savaşı ne sebeple başladı bir düşünün Alevilik ve Sünnilik gibi bir çok grupların dini grupların birbirleri ile karşı karşıya gelmelerindeki en büyük nedenlerden biri olarak görüyorum…
Bir tane doğru olduğunu düşünürsek dört meshep neden var..? Üstelik meshep gidilen yol anlamında ise O dönemde yetişmiş bir çok zat, kitap aralarında kalmış bir çok meshep daha söz konusu olamaz mı..? Ve buna bağlı olarak da Alevilik bir mezhep midir..? Caferilik bir meshep midir..? diye soruyorum size…
Kayıtsız Üye
Kiymetli inanan kardeşlerim; form konusunu bu gun gördüm. Oncelikle aşağıda yazacaklarımı internetten veya evinizde bulunan nüzul sirasi ve nüzul sebebi iceren meal veya tefsir kitaplarinda teyyid ediniz. Bazi kardeşlerin mezhep veya 4 mezhep kuranda vardir ve bu nisa suresi 59. Ayetininde bellidir denilmesini NORMAL ve ardindan da müslüman kardeslerine ithamda bulunmasini ANORMAL buluyorum. Kardeşlerim bir ayeti delil göstereceğiniz zaman önce ayetin neden gönderildiğini öğrenmelisiniz. Nisa suresinin 59. Ayetinde "….ve sizden olan emir sahiplerine itaat edin…." denilmesinin sebebi şudur. Halid bin Velid ile Ammar ibn Yasir arasinda Resulullah (Sav) in verdigi bir görevi yerine getirirken bir anlasmazlik çıkması üzerine aralarinda tatsizlik oluyor ve konu bir süre sonra Resulullah s.a.v. e tasiniyor. Peygamberimiz konuyu öğrenince kim Ammar a bugz ederse Allah C.C de ona bugz eder diyor ve Halid bin Velid bunun üzerine koşup Ammar ibn Yasir den helallik istiyor. Ayet ise bu olayin ardindan geliyor.
Yani ayet sandiginiz gibi meshep konusunu degil,sizden olan otorite sahibine uymayi emrediyor.
ALLAH RIZASI ICIN BURADA YAZDIGIMI ARASTIRIN. ve LUTFEN MÜMİN MÜMİNİN INANCINI HOR GÖRMESIN. ARAŞTIRIN KI EMIN OLASINIZ.
Saygilarimla.
Kayıtsız Üye
Super söz bitti nokta bravo
Kayıtsız Üye
alimlere mi götürelim günümüzdeki senin o alim dediğin zatlar sen ay sonunu nasıl getireceğim diye düşünrken kendiler para nın içinde yüzüp size isyan etmemeyi öğretiyor bana bu işten para kazanmayan 1 tane alim göster ?günümüzde
Kayıtsız Üye
Kurana göre olabilir i acaba ? Aklına bile gelmediğine göre… Biz açıkça herşeyin yazdığı bir rehbere göre yaşıyoruz ne dersin?
Kayıtsız Üye
Kuranda yazmayan herşey yok hükmünü mü taşıyor ?
Böyle olmadı şimdii ?
Karine,işaret var dır?
Onlarda hadisi şeriflerden bakılır ,
Kayıtsız Üye
Bi sorum olacak ha Muhammed zamanında mezhep yoktu bunda hemfikiriz kabir suallerinde amelde mezhebin nedir diye bir soru var söylendiğine göre, bana bununla ilgili bir ayet ya da bir açıklama gösterebilir misiniz ben bulamadım ki Kuran’ın açık olduğunu ayetlerde vermiş bu aslında böyle demek istemiş gibi bir cevap istemiyorum net bişey istiyorum bilen biri varsa bana yardımcı olsun
Kayıtsız Üye
bu ayeti tutup mezhep olarakmı anlıyorsunuz peki en am 159. nasıl anlayacaksınız yada aralarındaki kıskançlıktan sonra ayrılığa düştüleri yada ALLAH ın ipine hep beraber sarılın ayetini peygamber a.s vefatından sonra mezhepçilik yoktu taki hz.osman öldürüldüklten sonra muaviyenin hz.aliyi bu ölümden suçlu tutmasına kadar zaten cemal vakası ve siffin savaşlarınıda bilen bilir
@hmet
< bu ayeti tutup mezhep olarakmı anlıyorsunuz peki en am 159. nasıl anlayacaksınız >
Kardeş kusura bakma ama senin ne kuranı nede sünneti anlayacak kadar kapasiten yok.!!
En’am süresi 159. ayeti İNANÇ anlamında fırkalara ayrılmayın anlamındadır bunu tüm müfessirler söyler.
Fıkıh mezhepleri parçalara ayrılmak değildir ama anlamak istemeyen anlamaz.
Kayıtsız Üye
Bence kuranı mezhepsiz tarikatsız anlayamazsınız demek en büyük şirktir. M
Ilçede mezhep olacak demek kuran yetersiz peygamber yetersiz demektir. Hadi bakalım herkes işine kurana dört elle sarilalım.
Kayıtsız Üye
B.R.R kardeşler 4mezep 4ayri islam deyildir Allah her bir mümine her mezebi tek imanla ugulama örneği vermiştir örnek h.s Muhammed S,a.v min sünneti
Kayıtsız Üye
bu devirde kimin iyi bir alim olduğunu nerden bilicegiz kardeşim kurt pustuna bürünmüş çakal çok kuranda peygambere itatt edin diyor peki bu dört büyük mezhep neden ayrı namaz kılma şekilleri var hangisi doğru ? hiç düşündün mü enam ayetinde Dinleri bölüp parça parça edenler var onların haline diyor hz.ibrahim Allahu teale her temiz müslümansın diyor peygamber efendimize aynı şeyi diyor mezhep hiç yok kuranda eğer alimleri mezhep diyorsan bu devirde imam olup cinayet işliyen içerde yatan insanlar var gösteririm
Kardeşlerim Allah akıl fikir vermiş hanefi mezhepinde namazı terketmenın cezası vücutundan kan akacak şekilde dövülüp hapise atılmaktır araştırın bakın kurbanınız oluyum oyuna gelmeyin maliki ve şafiliilere göre ise tövbe edip namaz kılmazsa cezası kılıçla ölümdür ulan adam öldürüyor cennettlik oluyor hak mezhep dörttüde diyorsunuz hanefi mezhepi dövüyor ama öldürse cehennemlik akıl fikir vermiş Allah kullanın kardeşim ne diyor Kuranda "Dinde zorlama yoktur. Çünkü doğruluk, sapıklıktan ayırd edilmiştir. Artık her kim tâğutu inkar edip, Allah’a inanırsa, sağlam bir kulpa yapışmıştır ki, o hiçbir zaman kopmaz. Allah, her şeyi işitir ve bilir." (Bakara, 2/256) iyi bakın Allahın buyurduğuna dinde zorlama yok iken bu büyük 4 mezhep hak mezhep dediğinin adam öldürüyor diğeri dövüyor ama biri öldüdürdügü için cennettlik diğeri sadece dövebiliyor öldürse cehennemlik Allah hz.ibrahime sen tertemiz müslümansın dedi peygamberimize öyle buyurdu öldürmekle ilgili ayeti hatırlatırım bizim dinimizde öldürmek yoktur yasaktır ne olursa olsun tek Allah için er meydanında cenk ederken cihad içindir İşte bundan dolayı İsrailoğullarına şu hükmü yazdık: "Kim bir cana karşılık veya yeryüzünde bozgunculuk çıkarmak sebebiyle olmaksızın bir kimseyi öldürürse bütün insanları öldürmüş gibi olur. Kim de bir kimseyi diriltirse (ölümden kurtarırsa) bütün insanları diriltmiş gibi olur." Muhakkak ki peygamberlerimiz onlara açık delillerle geldiler. Yine de bunun ardından onların çoğu yeryüzünde aşırıya gitmektedirler. bunu paylaşır iseniz sevinirim Allah hepinizden razı olsun Kuranı kerimde buyurduğu kimi Allahın ipine sımsıkı sarılın ayrılmayın !
Yaralı Melle
< dört büyük mezhep neden ayrı namaz kılma şekilleri var hangisi doğru ? >
Cahilliği bırakıp okusaydın araştırsaydın Peygamberimizin farklı şekillerde namaz kıldığını görürdün
< enam ayetinde Dinleri bölüp parça parça edenler var onların haline diyor >
Dinini parça parça edenler, inancı bozuk olanlardır. 4 mezhep inancı aynıdır
< mezhep hiç yok kuranda >
Mezhep nedir araştırmadan Kuran bilmeden Kuranda mezhep yok demek kara cahilliktir.
BİLMİYORSANIZ BİLENE SORUN ayetinin anlamı nedir?
Kitap ve sünneti bilmeyen bir alimin peşinden gitmek Allahın emri değil mi?
< imam olup cinayet işliyen içerde yatan insanlar var gösteririm >
Senin gibi dini tahrif edenleri öldürmüşlerdir eminim
< ulan adam öldürüyor cennettlik oluyor >
Sen islam düşmanı olmasaydın bu hükümlerin sebebi ve dillerini araştırıdın
Şem’a
< bu devirde kimin iyi bir alim olduğunu nerden bilicegiz >
Allah dileyene hakkı gösteriyor yeter ki insan istesin.
Kısaca bir tavsiyede bulunayım inşAllah fayda verir. Şamil islam ansiklopedisi veya Diyanet islam ansikloopedinsen fıkhi mezhepleri ve ayrıca mezhep kavramını oku bilgilen ki bu şekilde cehalet ile ölmeyesin.
Acizanekul
Ayetlleri kafamiza göre yorumlayamayız belli bir kapasite gerekir , fıkıh diye bir bilim neden var hiç düşündünüz mü.Kuran’ı okuyup kendimize gore anlam çıkarmaktan ziyade ne için indigini de araştırmak şarttır yoksa farkli yerlere götürür
Acizanekul
Bu konu hakkinda aklima takılan bir sey var ,tamamen öğrenmek için soruyorum mesela parfüm,kolonya,krem gibi seyler hanefide necis değil safide necis bunun nedeni nedir
Hatta bunun gibi bazi konularda ayni mezhepteki farkli imamlar farkli düşünüyor
Şem’a
Nedeni içtihattır. İmam azam içilmez ama kullanılabilir demiş
imam şafii ise içilmesi haram olan şeyin kullanımı da caiz değil demiş
Kayıtsız Üye
Selamın aleyküm ve rahmetullah
Kardesım gösterdigınız hadislerde 4 mezhep yazmıyor bende sana kuranda ayet verım bıde bunlara bak en am suresı 159 ayetıne, meryem suresı 37, ayetine rum suresı 32, ısra suresı 36
Kayıtsız Üye
kimi kitaplarda ” hak ” mezhep ” tabiri şirktir küfürdür şeklinde uyarılara denk geldim.” islam nasıl yozlaştırıldı ” kitabını okuyunuz.mezhebi takip etmek başka,onu kutsallaştırmak başka.hileyi şeriye yi araştırın.haram nasıl helal edilirmiş öğrenin.sonra mezhepleri kutsallaştırmayı düşünün.
Kayıtsız Üye
Mezhepleri illede kuran ayerleri ile zorlama bir mana vermek gerekmiyor toplum varsa mezheplerinde olmasi gayet normal aslinda a normal olan yuzyillardir baska bir toplum için ictihat eden alimlerimizin bugün ayni gayreti ve ceasreti gisteremeyisinden kaynaklaniyor nedeniyle bugün alimlerimizin elini tasin altina koymasi lazim bugün avrupada musluman toplum var onlar için bile bir mezhep olusturulmali yada olmalı sorunlarina bir cozum bulunmali en basit ibadetkerimizi is yerinde yapamiyor ama adamin içinde bir sikinti var ne yapmalıyım diye.herkes bulundugu tarikat yada cemaata gore amel ediyor ama yeterli değildir hersey rant diyende var ne yapacak adam.onun ixin mezhepler tartisilir haldedir cunku soruna cevap yok .
Molla_Efdal
Hak mezheplerin sayısı çoktur. Bugün sadece 4 hak mezhebin et bağı bulunmaktadır.
Kayıtsız Üye
Ümmetim benden sonra 73 ayrı yola ayrılacak ve bunlardan sadece biri doğru yolda olacak…
Ümmetim benden sonra diyor ondan bundan sonra demiyor???
73 yol var ve bazilari mezhep yok ashabindan ilim aliyor alimden her turlu fikirden bilgi aliyor ve yol sadece Muhammet (s.a.v)-Kur’an-Allah yolum diyor…
Şirke girmekten korktugum için bu yol en emin yol geliyor bana…
Bilen Allah (C.C)
Kayıtsız Üye
Mezhepler konusuda aklında şüphe olanlar risale i nur eserlerinde mezhep ile ilgili nüshalara kesinlikle müracaat edip okusun biiznillah ben okudup tüm vesveselerim izale oldu kesinlikle akla mantiga uyan cewaplar risale i nur eserlerinde sizleri ve bizleri bekliyor vesselam…
Omer Faruk
Sevgili kardeşlerim
Mezhep İslam’ın ani genişlemesi sonucu doğmuş bir ihtiyaçtan mütevellittir. Hz. Ömer zamanında sınırları İran’ı kapsayan bir din haline gelince İslam’a yeni giren milletlerin İslam’ı doğru kaynaklarından öğrenmeleri mümkün olmadı. Bunun sebebi ise;
1- Kur’an henüz iki kapak arasında toplanmamıştı.
2- Kitap materyalleri yeterli ve yaygın değildi
3- Rasulullah’tan sonra sahabelerin kendi aralarında iktidar anlaşmazlıkları pek çok sahabenin ölümü ile sonuçlandı.
4- İnsanların okuma yazma oranının çok düşük olması.
Bu temel sebeplerden dolayı İslam Dininin doğru anlatılması bu konuda uzman insanlara bırakıldı ve onlara sorularak dinin yaşanılmasının yolu açıldı. Böylece bildiğimiz mezhepler ve daha çoğu mezhep bu şekilde sistemleşti, kurumsallaştı. Ancak müslümanlar arasında okuma yazma oranı artmasına, Kur’an nüsha olarak müslümanların evlerinde yer almasına rağmen ilmi tembellikten dolayı TAKLİD devam etti. Bununla İslamda olmaması gereken, Kur’an’ın da kınadığı DİN adamı SINIFI ortaya çıktı. Din adamı sınıfı belirli bir yetkiye ve gelire sahip olunca bu kurum artık yıkılamadı.
Oysa bugün müslümanlar okuma yazma biliyor, internet sayesine her ayete, her hadise bir tıkla ulaşabiliyor. Burada sorulara cevap yazan pek çok arkadaş ilmi olmadığı halde kolayca internetten bilgiye ulaşıp buraya kopyala-yapıştır yaparak bilgi aktarıyor. MEZHEP zaten islamın asıllarında bir tartışma değil FER dediğimiz iman konusu olmayan konulardadır. Dolayısıyla bugün her müslüman nasıl ingilizce öğrenmeyi bir fayda olarak umuyorsa ARAPÇA öğrenmeyi de daha yüksek bir fayda olarak görüp kendi dinini öğrenmeli, verilen fetvaların kaynaklarına bakacak seviyeye gelmelidir.
Eğer bir müslümanın internete, televizyona, futbol maçına vakti varsa İslami ilimlere de vakti vardır. Buna rağmen okumuyorsa ardınan gittiği FETULLAH gibi hokkabazların hesabını Allah’a verecektir, çünkü Kur’an bunu çok açık beyan ediyor.
Sonuç; müslümanlar doğrudan Kur’an’a ulaşacak ilmi tek başlarına tahsil etmek zorundalar. 6 sene tıp okuyacaksın ama Kur’an’ı anlamayacaksın, mühendis, hemşire, öğretmen olmak için ömrünü harcayacaksın ama ebedi hayat için arapçayı öğrenmeyip Kur’an’ı anlamayı boş sayacaksın. Nasıl olsa bir hocaya sorar öğrenirim diyeceksin. Kusura bakma sen dinin aslını anlamamışsın demek..
İlim kardeşlerim, ama bizatihi kaynağından ilim… Selametle…
mezheplerle ilgili ayetler, peygamber efendimizin mezheplerle ilgili hadisleri, kuranda mezhep ile ilgili ayetler