Tirnak (kesmek) islamda tırnak kesmenin hükmü

Tirnak (kesmek) islamda tırnak kesmenin hükmü

Hoca
TIRNAK (KESMEK)

El ve ayak parmaklarının uçlarında bulunan, parmakları dış etkilerden koruyan boynuzsu maddeler olan tırnaklar zamanla uzar. Uzayan kısımların kesilmesi fıtratın (insan yapısının) gereği olan sünnetlerdendir. Hz. Peygamber fıtrattan olan beş temizlikten birinin de tırnakların kesilmesi olduğunu belirtmiştir. Tırnaklar uzayınca etle tırnak arasına pis, mikroplu şeyler girer. Bilhassa el parmakları vücudun hemen her yerine, özellikle yemek yerken ağza değeceğinden, buralara mikropları bulaştırır. Koruyucu hekimlik açısından da tırnakların kesilmesi çok önemlidir. Abdest ve gusül esnasında suyun tırnak altlarına (uzayan kısmın altına) ulaşması şarttır. Pislik dolu olduğu için buralara su ulaşmazsa temizlik olmaz. Güzellik niyetiyle, temiz tutulsa da tırnak uzatmak yanlıştır, sünnete aykırıdır.

Tırnak kesmek sadece, Hac veya Umre ihramı süresince yasaktır. Bunun dışında her zaman kesilebilir. Halk arasında bazı gün ve zamanlarda, meselâ geceleyin tırnak kesilmez şeklinde yanlış bir inanç vardır. Elektriğin olmadığı zamanlarda, kesilen tırnağın nereye sıçradığının görülemediği düşüncesinden kaynaklanan bu kanaat, böyle durumlar için geçerli olabilir. Fakat bugün, elektriğin aydınlattığı ortamlarda gece tırnak kesmenin hiç bir sakıncası yoktur. Kesilen tırnaklar gelişi güzel bir şekilde bırakılmamalı, uygun bir şekilde ortadan kaldırılmalı, yok edilmelidir.

Akif KÖTEN


Cevap: Tirnak (kesmek)

Fatıma-Tuana
Allah Razı olsun …


Yanıt: Tirnak (kesmek)

Ebâ Bekr
Allah Razı olsun kaynağı yok ama duyduğum bir bilgiyi aktarmak istedim Peygamber efendimiz S.A.V. tırnaklarını sıradan değilde karışık kesermiş başka ümmetlerden farklı olmak için ne kadar doğru bilemiyorum Allah’a emanet olunuz


Soru: Tirnak (kesmek)

ßaran
Peygamberimizin tırnak kesme şekli

Önce ellerinkini, sonra ayaklarınkini kesmek, ellere sağ elin işaret parmağından başlayıp, eller avuç içleri birbirine gelecek şekilde birbirine yapıştırıldığında parmakların oluşturduğu daireyi sağa doğru giderek tamamlamak, sonra sağ ayağın küçük parmağından başlayıp sol ayağın küçük parmağında bitirmek müstehap görülmüştür. (Hattâb es-Sübkî, el-Menhel I/189) Gazalî’nin söyledigi budur.


@hmet
< ellere sağ elin işaret parmağından başlayıp, eller avuç içleri birbirine gelecek şekilde birbirine yapıştırıldığında parmakların oluşturduğu daireyi sağa doğru giderek tamamlamak, sonra sağ ayağın küçük parmağından başlayıp sol ayağın küçük parmağında bitirmek müstehap görülmüştür >
bu ihya-u ulumiddinde de geçiyor. inşAllah kaynak sağlamdır.


TR_hn82
Cuma Günü Tırnakları kesmek sünnettir. Ancak dar-ı harpte uzatmak mustehaptır. Serahsi’nin Muhıt’inde de böyledir. Tırnakları cuma günü öğleden sonra kesmek müstehaptır. Ancak cumayı beklediği zaman tırnağı çok fazla büyüyecek olursa o zaman mekruh olur. Hadis-i şerifte " Kim cuma günü tırnaklarını keserse Allâh-ü teala gelecek cumaya ve ondan üç gün ileriye (yani on gün) belâlardan korur.” buyuruldu. Tırnaklarını kesmeğe sağ elinden başlayıp sağ elinde bitirmek uygun olur. Sağ elinin şahadet parmağından başlayıp yine sağ elinin baş parmağında bitirir. Ayak parmaklarını ise sağ ayağının küçük parmağından başlayıp sol ayağının küçük parmağında bitirir. Hikâye olundu ki Harun Reşit İmam-ı Ebu Yusuf’a gece tırnaklarını kesmekten sual etti, O da "Uygun olur.” dedi. Harun Reşit "Bu hususta delilin nedir?” deyince "Resulüllah efendimizin "Hayır tehir olunmaz” hadis-i şerifidir” dedi. Garaip’te de böyledir.Mevahibi ledünniye isimli kitapta Hafız bin Hacer " Tırnaklarını nasıl ihtiyaç duyarsa öyle keser. Nasıl kesileceği hususunda ve kesilecek günün tayininde Resülullah (s.a.v.) efendimizden bir şey sabit olmadı. Bizim şeyhimiz bu hususta Hz. Ali (r.a.) den rivayet edilen şiirin sonrada İbn-i Hacere nispet edilen şeyin batıl olduğunu söyledi.Suyuti’de bunu böyle söylemiştir. İmam ibn-i Dakîki’l-îd bütün bu beytleri inkar etmiş ve parmakların kesilişinde özel bir şekil yoktur demiştir. Bunun şeriatta aslı yoktur. Böyle kesmenin müstehap olmasına inanmak caiz değildir. Çünkü müstehap şer’i bir hükümdür. Mutlaka bir delil lazımdır. Bu gibi şeyleri kolaylıkla kabul etmek doğru değildir.”Tırnaklarını veya saçlarını kestiği zaman defn etmesi uygun olur, atmasında bir beis yoktur. Ancak banyoya veya helaya bırakması mekruh olur ve hastalık meydana getirir. Fetavikazıhan’da da böyledir. Dört şey defin olunur: Tırnak, saç, hayız bezi ve kan. Fetavilattabiye’de de böyledir. Tırnaklarını dişiyle koparmak mekruhtur çünkü alaca hastalığı meydana getirir. Cünüp iken tırnak kesmek ve vücudundan tüy, saç tıraş etmekte mekruhtur. Garaip’te de böyledir.


Hoca
amin cümelmizden… katkınız için teşekkür ederim

sünnette tırnak kesme

< Cuma Günü Tırnakları kesmek sünnettir. Ancak dar-ı harpte uzatmak mustehaptır. Serahsi’nin Muhıt’inde de böyledir. Tırnakları cuma günü öğleden sonra kesmek müstehaptır. Ancak cumayı beklediği zaman tırnağı çok fazla büyüyecek olursa o zaman mekruh olur. Hadis-i şerifte " Kim cuma günü tırnaklarını keserse Allâh-ü teala gelecek cumaya ve ondan üç gün ileriye (yani on gün) belâlardan korur.” buyuruldu. Tırnaklarını kesmeğe sağ elinden başlayıp sağ elinde bitirmek uygun olur. Sağ elinin şahadet parmağından başlayıp yine sağ elinin baş parmağında bitirir. Ayak parmaklarını ise sağ ayağının küçük parmağından başlayıp sol ayağının küçük parmağında bitirir. Hikâye olundu ki Harun Reşit İmam-ı Ebu Yusuf’a gece tırnaklarını kesmekten sual etti, O da "Uygun olur.” dedi. Harun Reşit "Bu hususta delilin nedir?” deyince "Resulüllah efendimizin "Hayır tehir olunmaz” hadis-i şerifidir” dedi. Garaip’te de böyledir.Mevahibi ledünniye isimli kitapta Hafız bin Hacer " Tırnaklarını nasıl ihtiyaç duyarsa öyle keser. Nasıl kesileceği hususunda ve kesilecek günün tayininde Resülullah (s.a.v.) efendimizden bir şey sabit olmadı. Bizim şeyhimiz bu hususta Hz. Ali (r.a.) den rivayet edilen şiirin sonrada İbn-i Hacere nispet edilen şeyin batıl olduğunu söyledi.Suyuti’de bunu böyle söylemiştir. İmam ibn-i Dakîki’l-îd bütün bu beytleri inkar etmiş ve parmakların kesilişinde özel bir şekil yoktur demiştir. Bunun şeriatta aslı yoktur. Böyle kesmenin müstehap olmasına inanmak caiz değildir. Çünkü müstehap şer’i bir hükümdür. Mutlaka bir delil lazımdır. Bu gibi şeyleri kolaylıkla kabul etmek doğru değildir.”Tırnaklarını veya saçlarını kestiği zaman defn etmesi uygun olur, atmasında bir beis yoktur. Ancak banyoya veya helaya bırakması mekruh olur ve hastalık meydana getirir. Fetavikazıhan’da da böyledir. Dört şey defin olunur: Tırnak, saç, hayız bezi ve kan. Fetavilattabiye’de de böyledir. Tırnaklarını dişiyle koparmak mekruhtur çünkü alaca hastalığı meydana getirir. Cünüp iken tırnak kesmek ve vücudundan tüy, saç tıraş etmekte mekruhtur. Garaip’te de böyledir >
kardeş bu bilgiler nerden?


Hoca
< Ancak dar-ı harpte uzatmak mustehaptır. >
bu ne yahu?:) alakası yok


islamda tırnak kesimi, dinimizde tırnak kesmek, gece tırnak kesmenin hükmü

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();