Vaizlik Sınavına Hazırlık Soruları

Vaizlik Sınavına Hazırlık Soruları

Sumame
Vaizlik Sınavına Hazırlık Soruları 3 Diyanet İşleri Başkanlığının 25/08/2014 tarihinde vaizler için yapacağı yazılı sınavına hazırlık soruları

1. Kur’an’ın harekelenmesi ve noktalanması işine son vererek bugün bildiğimiz sistemi geliştiren filolog kimdir?
A) Yahya b. Ya’mer B) Ebu’l-Esved C) Halil b. Ahmed D) Abdullah b. Ömer
2. Kur’an’ın istinsah ve çoğaltılmasında görevlendirilen heyet hakkında hangisi doğrudur?
A) Zeyd b. Sabit başkanlığında Abdullah b. Zübeyr, Said b. el-As ve Haris b. Hişam
B) Başkan Abdullah b. Zubeyr, heyet Zeyd b. Sabit ve Said b. As
C) Başkan Zeyd b. Sabit, heyet Abdullah b. Zubeyr ve Said b. As
D) Başkan Abdullah b. Zubeyr, heyet Said b. As ve Haris b. Hişam
3. Aşağıdaki eleştirilerden hangisi Kur’an’a yöneltilmemiştir?
A) Onun şiir olduğu iddiası
B) Peygamber’in deli olarak onları söylediği iddiası
C) Beşer sözünün ilahi bir söz olamayacağı iddiası
D) Varaka b. Nevfel tarafından yazdırıldığı
4. Aşağıdakilerden hangisi Kur’an’ın en kapsamlı terim anlamıdır?
A) Allah tarafından Cebrail vasıtasıyla mahiyeti bilinmeyen bir şekilde son peygamber Hz. Muhammed’e indirilen, mushaflarda yazılan tevatürle nakledilen, okunmasıyla ibadet edilen Fatiha suresiyle başlayıp Nas suresiyle biten, başkalarının benzerini getirmekten aciz kaldığı, Arapça muciz bir kelamdır.
B) Allah tarafından son peygamber Hz. Muhammed’e indirilen, mushaflarda yazılan, tevatürle nakledilen okunmasıyla ibadet edilen, Fatiha suresiyle başlayıp Nas suresiyle biten, başkalarının benzerini getirmekten aciz kaldığı, Arapça muciz bir kelamdır.
C) Allah tarafından Cebrail vasıtasıyla mahiyeti bilinmeyen bir şekilde son peygamber Hz. Muhammed’e indirilen, tevatürle nakledilen, okunmasıyla ibadet edilen, Fatiha suresiyle başlayıp Nas suresiyle biten, başkalarının benzerini getirmekten aciz kaldığı, Arapça muciz bir kelamdır.
D) Allah tarafından Cebrail vasıtasıyla mahiyeti bilinmeyen bir şekilde son peygamber Hz.Muhammed’e indirilen, mushaflarda yazılan, tevatürle nakledilen, okunmasıyla ibadet edilen, başkalarının benzerini getirmekten aciz kaldığı, Arapça muciz bir kelamdır.
5. Kıraatlerle ilgili verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?
A) Sahih kıraatler: Mütevatir ve Mücred kıraatlerdir
B) Gayr-ı sahih kıraatler: Ahad, Şaz, Mücred, Mevzu kıraatlerdir
C) Sahih kıraatler: Mütevatir ve Meşhur kıraatlerdir
D) Kıraatler sahih ve sahih olmayanlar diye ikiye ayrılır
6. Meleğin daha ziyade kimin şekline girerek Hz Peygambere vahiy getirdiği belirtilmektedir?
A) Dıhye el-Kelbi
B) Hz. Ebu Bekir
C) Hz. Ömer
D) Hz. Ali
7. Aşağıdakilerden hangisinin meali, aslında tefsir olarak yazılmış eserlerin meal kısmıdır?
A) Muhammed Esed
B) Hasan Basri Çantay
C) Ömer Rıza Doğrul
D)Elmalılı Hamdi Yazır
8. İlk defa 1953 yılında üç cilt halinde basılan Kur’an meali aşağıdakilerden hangisidir?
A) Kur’an-ı Hakim ve Meali Kerim
B) Kur’an Mesajı
C) Hak Dini Kur’an Dili Meali
D) Tanrı Buyruğu
9. Aşağıdakilerden hangisi, meal-tefsirler sahasında Türkiye’de neşredilmiş en önemli eserlerden birisidir?
A) Elmalılı Hamdi Yazır-Hak Dini Kur’an Dili
B) Ömer Rıza Doğrul-Tanrı Buyruğu
C) Hasan Basri Çantay-Kur’an-ı Hakim ve Meal-i Kerim
D) Muhammed Esed-Kur’an Mesajı
10. Aşağıdaki meallerden hangisi şiir şeklindedir?
A) Bedri Noyan-Kur’an-ı Kerim
B) Hasan Basri Çantay-Kur’an-ı Hakim ve Meal-i Kerim
C) Muhammed Esed-Kur’an Mesajı
D) Ömer Rıza Doğrul-Tanrı Buyruğu
11. وما يعلم تأويله إلا الله والراسخون في العلم يقولون آمنا به كل من عند ربنا : Oysa onun te’vili (uyardığı sonucun ne zaman gerçekleşeceği)ni Allah’tan başka kimse bilmez….. …. ….: Ona inandık, hepsi Rabbimiz katındandır derler. Ayetin doğru tercümesi için boşluğa hangisi gelmelidir?
A) İlimde geri kalanlar
B) İlimde ileri gidenler
C) İlim konusunda kitap yazanlar
D) Ulemâ
12. Hangi halife tefsir alanında rivayetlerinin çokluğuyla bilinmektedir?
A) Hz. Ebu Bekir B) Hz. Ömer C) Hz. Osman D) Hz. Ali
13. Tefsir sahasında sahabeyi ön plana çıkaran öncelikli husus aşağıdakilerden hangisidir?
A) Arap dilini iyi bilmeleri B) Sarsılmaz iman ve takvaları
C) Adalet yönünden masum olmaları D) Nüzul sebeplerine şahit olmaları
14. Hangisi rivayet tefsirinin özelliklerinden biri değildir?
A) Aklî yorumlar önceliklidir
B) Sahabe ve tabiûn rivayetlerinden oluşur.
C) Zayıf ve uydurma haberlere rastlanabilir
D) Başlıca kaynak, âyet ve hadislerdir
15. İbn Kesir’e göre Kur’an’ı tefsir etmenin en güzel yolu nedir?
A) Kur’an’ı Kur’an’la tefsir etmek B) Peygamber’in sünnetine müracaat etmek
C) Sahabenin sözlerine başvurmak D) Tabii müfessirlerin görüş ve tercihlerine müracaat etmek
16. Günümüze kadar ulaşan ve Kur’an’ın tamamını ihtiva eden en eski tefsir kime aittir?
A) Abdullah İbn Mes’ûd B) Muhammed b. Cerîr et-Taberî
C) Yahya b. Sellâm D) Mukâtil b. Süleyman
17. Aşağıdaki eşleştirmelerden hangisi yanlıştır?
A) Sülemi’nin eseri Hakâiku’t-Kur’an
B) Bursevi’nin eseri Rûhu’l-Beyân
C) Kuşeyrî’nin eseri Letâifü’l-İşârât
D) Süleyman Ateş’in eseri Yüce Kur’an’ın Çağdaş Tefsiri
18. Aşağıdakilerden hangisi tefsir usulüne dair müstakil te’lif olarak yazılan ilk eserdir?
A) el-Muhasibi: el-Akl ve Fehmu’l-Kur’an B) et-Tufi: el-İksir fi Kavaidi İlmi’t-Tefsir
C) ez-Zerkeşi: el-Burhan fi Ulumi’l-Kur’an D) es-Suyuti: el-İtkan fi Ulumi’l-Kur’an
19. Aşağıdakilerden hangisi Kur’an kıssalarının özelliklerinden birisi değildir?
A) Kur’an kıssalarında zaman söz konusu edildiği gibi mekan ve şahıs unsurlarına da her zaman rastlamak mümkündür
B) Kur’an’da Yusuf kıssası istisna edilirse, hiçbir kıssa bir bütün olarak verilmemiştir
C) Kıssalar çok defa Kur’an’da tekrar edilmiş ve Kur’an Araplar arasında yaygın olarak bilinen kıssalara yer vermiştir
D) Kıssalarda temsili bir anlatım tercih edilmiştir
20. Kur’anın bazı ayetleri arasında ihtilaf veya tezat gibi görünen hususlar Kur’an ilmilerinden hangisinin konusudur?
A) Müşkilü’l-Kur’an
B) Müphematü’l-Kur’an
C) Garibü’l-Kur’an
D) İcazü’l-Kur’an
21. Anlaşılması güç ve manası kapalı olan yabancı kelimelerin tefsirini konu alan ilim dalı hangisidir?
A) Meani’l-Kur’an B) Garibu’l-Kur’an C) Mübhematu’l-Kur’an D) Müşkilü’l-Kur’an
22. Münasebetü’l-Kur’an’ın anlamı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Kelimeler arasında ilişki kurmak B) Yakınlık ve benzerlik ilişkisi
C) Birbirini takip eden kelime ve cümleler veya arka arkaya anlatılan hadisler arsındaki irtibat ve ilişki kurmak
D) Ayet ve sureler arasındaki mana ilişkisini ortaya koymak
23. Allah’ın Hz. Adem’e aşağıdakilerden hangisini öğrettiği Kur’an-ı Kerim’de bildirilmektedir?
A) Bütün isimler
B) Kıyamet saati
C) Rüyaların yorumu
D) Hayvanların dili
24. وعسى أن تكرهوا شيئا وهو خير لكم وعسى أن تحبوا شيئا وهو شر لكم والله يعلم وأنتم لا تعلمون (Bakara 2/216) ayetinden aşağıdakilerden hangisi çıkarılamaz?
A) İnsanın her istediği kendisi için hayırlı olmayabilir
B) Allah’tan hayırlısını istemeliyiz
C) İnsanın her istediği kendisi için şerli olabilir
D) Biz de biliriz Allah da bilir
25. Âl-i İmrân sûresinin 178. ayetinde Allah, inkâr edenlere mühlet vermesinin onlar için faydalı olmadığını beyan etmektedir. Âyet mealinde Yüce Allah’ın, inkâr edenlere fırsat vermesinin sebebi olarak aşağıdakilerden hangisi belirtilmiştir?
ولا يحسبن الذين كفروا أنما نملي لهم خير لأنفسهم إنما نملي لهم ليزدادوا إثما ولهم عذاب مهين
A) Günahlarının artması için B) Cehennemi hak etmeleri için
C) Ölümün onlara ansızın gelmesi için D) Dünyada ebedi kalacaklarını sanmaları için
26. Nisâ sûresinin 35. ayetine göre, ailede karı-kocanın arasının açılmasından korkulursa önce hangi yola başvurulur?
(وإن خفتم شقاق بينهما فابعثوا حكما من أهله وحكما من أهلها إن يريدا إصلاحا يوفق الله بينهما إن الله كان عليما خبيرا)
A) Erkeğe karısını boşamamasını tembih etmek
B) Aileyi kurtarması için kadına uyarıda bulunmak
C) Erkeğin ve kadının ailesinden birer hakem göndermek
D) Her istediklerinde boşanamayacaklarını onlara hatırlatmak
27. Mâide sûresinin 2. âyetinde hangi konuda yardımlaşma emredilmiştir? (Mâide 5/2)
(ولا يجرمنكم شنآن قوم أن صدوكم عن المسجد الحرام أن تعتدوا وتعاونوا على البر والتقوى ولا تعاونوا على الإثم والعدوان واتقوا الله إن الله شديد العقاب)
A) Düşmanları mahvetme B) Suçluları cezalandırma C) Halife seçme D) İyilik ve takva
28. A’raf sûresinin 50. âyetine göre cehennem ehlinin cennet ehlinden talepleri ne idi? (A’raf 7/50)
(ونادى أصحاب النار أصحاب الجنة أن أفيضوا علينا من الماء أو مما رزقكم الله قالوا إن الله حرمهما على الكافرين)
A) Günahlarının affı için Allah’tan af dilemelerini istemeleri
B) Cehennemdeki azaplarının hafifle-tilmesini temenni etmeleri
C) Sudan veya Allah’ın size verdiği rızıktan birazda bize verin demeleri
D) Dünyadaki beraberliğin burada da devam etmesini istemeleri
29. Aşağıdakilerden hangisi Enfâl sûresinin 41. âyetine göre ganimetin 1/5’inden pay alan gruplardan değildir? (Enfâl 8/41)
(واعلموا أنما غنمتم من شيء فأن لله خمسه وللرسول ولذي القربى واليتامى والمساكين وابن السبيل إن كنتم آمنتم بالله وما أنزلنا على عبدنا يوم الفرقان يوم التقى الجمعان والله على كل شيء قدير)
A) Yetimler B) Yolda kalmışlar C) Allah yolunda cihat edenler D) Resulullah ve yakınları
30 Allah Teâlâ kulluk konusunda paylaşımın olamayacağını ve Allah’a kulluk ile başkalarına kulluk edenlerin ayrı dinlerin insanları olacağını hangi surede anlatıyor?
A) Maun B) Tekasür C) Kâfirun D) Âdiyat
31. Zarar vermek ve zarara zararla karşılık vermek yoktur , Ramazan ayının hilâlini görünce oruç tutunuz, Şevval ayının hilâlini görünce iftar ediniz , Bir kimse uyuyarak veya unutarak namazını geçirirse, hatırlayınca kılsın hadisleri hangi sünnet türüne girer?
A) Kavlî Sünnet
B) Fiilî Sünnet
C) Takriri Sünnet
D) Revatib Sünnet
32. Kütüb-ü Sitte içerisinde hangisi yer almaz?
A) Sünen-i Nesâî
B) Sünen-i İbn Mâce
C) Sünen-i Dârekutnî
D) Sünen-i Tirmizî
33. Hangisi muksirûn diye isimlendirilen 1000’den fazla hadis rivayet eden sahâbîlerdendeğildir?
A) Enes b. Malik
B) Aişe binti Ebî Bekir
C) Muaz b. Cebel
D) Abdullah b. Ömer
34. Hadis râvîlerinin, bildikleri hadisleri te’kid etmek veya bilmedikleri hadisleri öğrenmek için uzak mesafelere yolculuk etmelerine ne denir?
A) Sefer
B) Rihle
C) Tahkik
D) Tasnif
35. DİB yayınları arasında çıkan Sahih-i Buharî Muhtasarı Tecrîd-i Sarih Tercemesi nin mukaddimesini kim yazmıştır?
A) Ahmet Hamdi Akseki
B) Ahmed Naîm
C) Kamil Miras
D) Rıfat Börekçi
CEVAPLAR İÇİN TIKLAYINIZ


Cevap: Vaizlik Sınavına Hazırlık Soruları

Sumame
Vaizlik Sınavına Hazırlık Soruları 2

Vaizlik Sınavına Hazırlık Soruları 1 İçin Tıklayınız

SORULARIN CEVAPLARI İÇİN TIKLAYINIZ
36. Hangisi Sünen-i Erba’a olarak adlandırılan temel hadis kaynaklarındandeğildir?
A) Sünen-i İbn Mâce
B) Sünen-i Dârekutnî
C) Sünen-i Nesâî
D) Sünen-i Ebî Dâvûd
37. Hadis râvilerini tenkit ederken kullanılan Leyyinu’l-hadis terimi ne anlama gelmektedir?
A) Hadiste unutkandır
B) Hadiste sağlamdır
C) Hadiste zayıftır
D) Hadiste gevşektir
38. Ashâb-ı Kirâm’a nispet edilen söz, fiil ve onayı kapsayan rivayetlere ne ad verilir?
A) Mevkuf
B) Hasen
C) Aziz
D) Mütevatir
39. Adalet ve zabt sahibi râvîlerin muttasıl bir isnadla naklettikleri şâz ve muallel olmayan hadise …….. denir. Bu cümledeki boşluk nasıl doldurulmalıdır?
A) Gayr-i Sahih
B) Şâz
C) Sahih
D) Meşhur
40. Tabiînin, sahâbîyi zikretmeden Hz. Peygamber’e nisbet ederek rivayet ettiği hadise ne ad verilir?
A) Meşhur
B) Muallal
C) Mürsel
D) Mu’dal
41. Hadisleri, rivayet eden sahabîlere göre tasnif eden kitaplara ne ad verilir?
A) Müsned
B) Etraf
C) Sünen
D) Musannef
42. Râvisi tarafından sened veya metnine aslından olmayan bazı sözlerin eklendiği hadise ne ad verilir?
A) Tedrîc
B) Mürsel
C) Müdrec
D) Muhkem
43. Canlarınız, mallarınız ve namuslarınız mukaddestir, her türlü tecavüzden korunmuştur hadisi hangi hak ve özgürlükle ilgilidir?
A) Yaşam – Eğitim
B) Düşünce – İnanç
C) Yaşam – Mülkiyet
D) Mülkiyet – Düşünce
44. Ameller niyetlere göre değerlendirilir. Herkese niyetinin karşılığı verilecektir… hadisine göre aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A) İnsan dinî değerleri istismar etmemelidir.
B) İyi niyet olduğu müddetçe kötü de olsa her amel iyidir.
C) Riyakârlıkla yapılan amellerin Allah katında bir değeri yoktur.
D) İnsanın söyledikleriyle yaptıkları arasında ahlakî bir tutarlılık olmalıdır.
45. Peygamberliğin sıdk-ı nübüvvetini aşağıdakilerden hangisi sağlar?
A) Peygamberim demesi
B) Ona inananların olması
C) Hicret etmesi
D) Mucize göstermesi
46. Aşağıdakilerden hangisi Mu’tezile’nin beş temel esaslarından birisi değildir?
A) Adalet-Tevhid B) Kadere iman
C) Va’d-vaid D) Emr-i bil ma’ruf ve nehyi ani’l-münker
47. İslam Hukuku açısından Kur’an’ı en iyi anlatan cümle aşağıdakilerden hangisidir?
A)İslam Hukukunu bize sunan bir hukuk kitabıdır.
B)İslam Hukuku için birinci dereceden kaynak ve rehberdir.
C)İslam Hukuku için önemli bir kaynaktır.
D)Hz. Peygamber’in Sünnetiyle belirlenmiş konuları açıklar.
48. İslam Hukuk usulünde Fer’i Deliller denince aşağıdakilerden hangisi kastedilir?
A)Tabiun Sözü, Müctehid İmamlar, Müctehidler ve İctihad
B)Farz, Vacip, Mendup, Mekruh ve Haram
C)İstihsan, Örf, İstishab ve Önceki Şereiatler
D)Nass, Hass, Müşterek ve Müevvel
49. Aşağıda verilen seçeneklerden hangisi Sünnet’in tanımında yer almaz?
A)Sahabe’nin uygulamaları
B) Bir kimsenin gidişatı veya hayat tarzı
C) Hz. Peygamber’in yaşayış biçimi
D)Tabiin’in uygulamaları
50. Aşağıda verilen seçeneklerden hangisi İcma’nın meydana gelmesi için gerekli şartlardan değildir?
A) Bütün müctehidlerin üzerinde ittifak edeceği konu, Müslümanları ilgilendiren her türlü konu olabilir.
B) Fikir birliği edenler müctehid olmalıdır.
C) İcmâ, Hz. Peygamber’in vefatından sonra meydana gelmiş olmalıdır.
D) Bütün müctehidlerin fikir birliği etmiş olması gerekir.
51. Aşağıdakilerden hangisi kıyasın rükünlerinden değildir?
A)Asıl
B)Fer’
C)Nass
D)Aslın Hükmü
52. Aşağıda verilen seçeneklerden hangisi Asli kaynaklardan değildir?
A)Kur’an
B)İstihsan
C)İcma
D)Sünnet
53. İslam Hukuk Usulü ne demektir?
A) Fıkıh Usulü ile aynı anlamı taşır: İslam Hukukunda bir meseleyi çözerken başvurulacak metodu ele alan ilim dalıdır.
B) Fıkıh ilmi ile aynı anlamı taşır: İslam Hukukunda bir meseleyi çözerken başvurulacak metodu ele alan ilim dalıdır.
C)İslam ile hiçbir ilgisi yoktur. Tamamen müsteşriklerin uydurduğu bir terimdir.
D)İslam Fıkhında oluşan bir tür İsrailiyyat tır
54. İmam Azam Ebu Hanife’nin Kişinin lehine ve aleyhine olan şeyleri bilmesidir şeklindeki fıkıh tanımında leh ve aleyh tabirleri ne anlamdadır?
A) Haklar ve yükümlülükler
B) Faydasına ve zararına olan şeyler
C) İyilikler ve kötülükler
D) Haramlar ve helaller
55. Fıkhın olgunluk çağı olarak bilinen ve meşhur dört sünni fıkıh mezhebinin kurulduğu dönem hangisidir?
A) Hz. Peygamber dönemi
B) Abbasiler Dönemi
C) Sahabe Dönemi
D) Emeviler Dönemi
56. Aşağıdakilerden hangisi hem İmam Malik hem de Ebu Hanife’nin öğrencisi olmuştur?
A) İmam Şafii
B) İmam Muhammed
C) İmam-ı Azam
D) İmam Ahmed b. Hanbel
57. Aşağıdaki ibadetlerin hangisi Mekke döneminde farz kılınmıştı?
A) Namaz
B) Oruç
C) Zekat
D) Hac
58. Aşağıdakilerden hangisi taziye adabından değildir?
A) Cenaze sahibine rahatlatıcı sözler söylemek
B) Kabristanda taziyede bulunmak
C) Üç gün içinde taziyede bulunmak
D) Allah size sabırlar versin demek
59. Genel anlamda sünnet türleri arasında hangisi doğrudur?
A) a. Mechul Sünnet b. Fiilî Sünnet c. Takriri Sünnet
B) a. Sözlü Sünnet b. Tarihi Sünnet c. Takriri Sünnet
C) a. Sözlü Sünnet b. Fiilî Sünnet c. Teşriî Sünnet
D) a. Sözlü Sünnet b. Fiilî Sünnet c. Takriri (tasvibi) Sünnet
60. İslam dininde temizlik hangileriyle yapılır?
A) a) Su ile yıkayarak b) Silerek c) Ateşle yakarak
B) a) Su ile yıkayarak b) Silerek c) Ateşle ovarak
C) a) Su ile yıkayarak b) Üfleyerek c) Ateşle yakarak
D) a) Çamur ile yıkayarak b) Silerek c) Ateşle yakarak
61. Aşağıdaki bilgilerden hangileri doğrudur?
I. Temizlik: Su ile, silerek, ateşte yakarak, kaynatarak, kazıyarak,yapı değişikliği ile ve bazı tasarruflar ile yapılır.
II. Alanı 100 arşın: 68 m2 olan kuyu ve havuz suları havzı kebir denir ki necaset pisletemez böyle bir su kaynağını, küçük olana da havz-ı sağir denir necaset düştüğü zaman usulüne göre temizlenmesi lazımdır.
III. Fer’î deliller: İslam hukukunun dayandığı 4 temel kaynaktan başka yine bu delillerin referansında ikinci derecedeki delillerdir. Bunlar: İstihsan, Mesalih-i Mürsele, Şer’u men Kablena, Sahabe Kavli, Maslahat, Örf, İstishab
IV. Ameli hükümler: İbadet, ahlak ve muamelat diye üç kısımdır.
V. Kur’an’ın inanç hükümleri, ahlaki hükümler ve ameli hükümleri vardır.
A) Yalnız I
B) II-II
C) IV-V
D) I-II-III-V
62.Yanlışlıkla doğru olduğu sanılarak yapılan yemindir. Bir kimsenin borcunu ödediğini sanarak Borcumu ödedim diye yemin etmesi böyledir. Bunda kefaret gerekmez.
Bu hangi yemin türüne girer?
A) Lağv yemini
B) Gamûs yemini
C) Mün’akid yemini
D) İkrah yemini
63. İslam hukukunda el-mahkûm fîh ne anlama gelir?
A) Hükme konu olan fiiller
B) Hükme konu olmayan fiiller
C) Hükme muhalif olan fiiller
D) Hükme mugayyir fiiller
64. Fıkhî bir terim olarak bir taraftan sermaye, diğer taraftan emek ve çalışma olmak üzere kurulan şirkete ne ad verilir?
A) Mudârabe
B) Mal
C) Anonim
D) Limitet
65. İslam hukukunda malın birine mülk olarak verilmesine ve zekâtın, verilecek kişinin mülkiyetine geçirilmesine ne denir?
A) Temlik
B) Mülk
C) Temellük
D) Mâlik
66. Aşağıdaki metnin doğru tercümesi nasıl olmalıdır?
الخشوع ومعناه التذلل والخضوع والشعور بالانقياد والعبودية لله تعالى وهو ثَمرة للخوف .
A) Huşû anlamlı, kendini perişan ve mütevazı görüp boyun eğme ve Allah Teâlâ’ya kulluk bilinci olan korkudan kaynaklanan bir meyvedir.
B) Huşûnun anlamı kendini perişan etmek, mütevazı görüp herkese boyun eğmek ve Allah’a (c.c) kulluk bilincidir ve korkunun bir sonucudur..
C) Huşûnun anlamı kendini perişan ve mütevazı görmek, emre boyun eğme bilinci ve Allah Teâlâ’ya ibadet etmektir ve o, korkunun bir meyvesidir.
D) Tevâzu, anlamı kendini perişan ve mütevazı görüp boyun eğme ve Allah Teâlâ’ya kulluk bilincidir, korkunun bir doğal getirisidir.
67. والضياء اعلى مرتبة من النور كل ضياء نورا وليس كل نور ضياء cümlelerinin doğru tercümesi nasıldır?
A) Her ışık, nur değildir. Ancak her nur, ışık değildir. Işık, mertebe bakımından nurdan daha yücedir.
B) Her ışık, nurdur. Ancak her nur, ışık değildir. Işık, mertebe bakımından nurdan daha güzeldir.
C) Her ışık, nurdur. Her nur, ışıktır. Işık, mertebe bakımından nurdan daha yücedir.
D) Her ışık, nurdur. Ancak her nur, ışık değildir. Işık, mertebe bakımından nurdan daha yücedir.
68. a. والمطلقات يتربصن بأنفسهن ثلاثة قروء b. كل تلاوة قراءة وليس كل قراءة تلاوة cümlelerinin doğru tercümesi nasıldır?
A)
a. Evli kadınlar, üç kur'(üç âdet veya üç temizlik süresi bekleyip) kendilerini gözetlerler (hâmile olup olmadıklarına bakarlar).
b. Her tilavet kıraattir. Ancak her kıraat tilavet değildir.
B)
a. Boşanmış kadınlar, üç kur'(üç âdet veya üç temizlik süresi bekleyip) kendilerini gözetlerler (hâmile olup olmadıklarına bakarlar).
b. Her kıraat tilavettir. Ancak her tilavet kıraat değildir.
C)
a. Boşanmış kadınlar, üç kur'(üç âdet veya üç temizlik süresi bekleyip) kendilerini gözetlerler (hâmile olup olmadıklarına bakarlar).
b. Her tilavet kıraattir. Ancak her kıraat tilavet değildir.
D)
a. Boşanmamış kadınlar, üç kur'(üç âdet veya üç temizlik süresi bekleyip) kendilerini gözetlerler (hâmile olup olmadıklarına bakarlar).
b. Her tilavet kıraattir. Ancak her kıraat tilavet değildir.
69. Aşağıdaki metnin doğru tercümesi nasıl olmalıdır?
يكون الترغيبُ والترهيب القرآني والنبوي مصحوبا بتصور فنّي رائع، لنعيم الجنة أو لعذاب جهنم ، بأسلوب واضح .
A) Kur’ân ve sünnete dayalı teşvik ve korkutma, cennet nimetleri veya cehennem azabı için, açık bir üslupla, parlak ve sanatsal bir tasavvur ile birlikte olur.
B) Kur’an ve sünnet kaynaklı mükâfât ve ceza, şahane bir sanat tasavvuru ile açık bir anlatımla cennet nimetleri ve cehennem azabına yönlendirici olur.
C) Kur’an ve sünnet kaynaklı mükâfât ve ceza, şahane bir sanat tasavvurundan alınarak, açık bir anlatımla cennet nimetleri ve cehennem azabıyla ilgili olur.
D) Kur’an ve sünnet kaynaklı mükâfât ve ceza, şahane bir sanat tasavvurundan alınarak, cennet nimetleri verip cehennem azabıyla korkutmakla olur.
70. ……………..İlk Diyanet işleri Başkanıdır . Bu cümledeki boşluk nasıl doldurulabilir?
A) M. Hamdi Yazır
B) Rıfat Börekçi
C) A. Hamdi Akseki
D) Tevfik İleri
Vaizlik Sınavına Hazırlık Soruları 1 İçin Tıklayınız

SORULARIN CEVAPLARI İÇİN TIKLAYINIZ


71. DİB’nın yeni teşkilat yasası ne zaman kabul edilmiştir?
A) 01 Temmuz 2010
B) 01 Mayıs 2010
C) 01 Nisan 2010
D) 24 Mart 2010
72. Diyanet işleri Başkanlığı ………tarihinde kurulmuştur . Bu cümledeki boşluk nasıl doldurulabilir?
A) 19 Mayıs 1919
B) 3 Mart 1924
C) 23 Nisan 1920
D) 29 Ekim 1923
73. Diyanet İşleri Başkanlığının anayasal bir kurum olması ilk olarak …….. Anayasası ile belirlenmiştir . Bu cümledeki boşluk nasıl doldurulabilir?
A) 1924
B) 1950
C) 1961
D) 1982
74. Diyanet İşleri Başkanlığı 633 sayılı Teşkilat Kanunu hangi tarihte yürürlüğe girmiştir?
A) 1965
B) 1982
C) 1966
D) 1934
75. Yeni teşkilat yasası ile Diyanet İşleri Başkanı aşağıdakilerden hangisine eşitlenmiştir?
A) Başbakanlık Daire Başkanına
B) Başbakanlık Genel Müdürüne
C) Başbakanlık Danışmanına
D) Başbakanlık Müsteşarına
76. Diyanet İşleri Başkanı aşağıdaki görevlerden hangisine yetkili değildir?
A) Başkanlığın görev ve hizmetlerini Anayasaya, kanunlara, diğer ilgili mevzuat hükümlerine ve Başkanlığın amaçlarına uygun olarak düzenlemek, yürütmek ve Başkanlığı temsil etmek
B) Başkanlığın görev alanı ile ilgili hususlarda stratejiler geliştirmek, bunlara uygun olarak yıllık hedefler oluşturmak, performans ölçütleri belirlemek
C) Başkanlık bütçesini hazırlamak, gerekli kanuni ve idari düzenleme çalışmalarını yapmak, belirlenen stratejiler, hedefler ve performans ölçütleri doğrultusunda uygulamayı koordine etmek, izlemek ve değerlendirmek
D) Başkanlığın görev alanına giren veya girmeyen konularda meydana gelen gelişmelere ve ihtiyaçlara göre birimlere görev vermek
77. Mushafları İnceleme ve Kıraat Kurulu Başkan ve üyelerinde aranan niteliklerden hangisi yanlıştır?
A) Kur’an Kursunda okumuş olmak
B) Dini yüksek öğrenim mezunu olmak
C) Başkanlıkta en az 3 yıl görev yapmış olmak
D) Aşere, takrib, tayyibe alanında yetkinliği Başkanlıkça kabul edilmiş olmak veya tefsir alanında doktora yapmış olmak
78. Başkanlığın hizmet birimleri arasında aşağıdakilerden hangisi yoktur?
A) Dinî Yayınlar Genel Müdürlüğü
B) Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü
C) Cami hizmetleri genel müdürlüğü
D) İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü
79. Camiler Haftası …….. ayında kutlanmaktadır . Bu cümledeki boşluk nasıl doldurulabilir?
A) Kasım
B) Nisan
C) Ekim
D) Haziran
80. Başkanlığın hizmet birimleri arasında aşağıdakilerden hangisi yoktur?
A) Din Hizmetleri Genel Müdürlüğü,
B) Eğitim Hizmetleri Genel Müdürlüğü
C) Hac ve Umre Hizmetleri Genel Müdürlüğü
D) Başbakanlık müşavirliği
CEVAPLAR İÇİN TIKLAYINIZ

dinihaberler sitesinden alıntıdır


vaiz

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();