Peygamber efendimiz namaz kılma şeklini nasıl belirledi?
Kayıtsız Üye
Peygamber efendimiz namaz kılma şeklini nasıl belirledi konu hakkında bana yardımcı olur musunuz ?
Cevap: Peygamber efendimiz namaz kılma şeklini nasıl belirledi?
Hoca
Namaz farz kılındıktan hemen sonra Hz. Cebrail gelip Peygamber efendimize namazın nasıl ve hangi vakitlerde kılınacağını öğretti. Bu konuda sahih hadisler vardır. Bunlardan biri şöyledir:
İbn Abbâs’dan nakledildiğine göre, Rasûlullah şöyle buyurdu:
Cibril (a.s), Ka’be’nin yanında bana iki kere imâmlık yaptı. İlk seferinde, öğleyi, güneş batıya kayıp gölgesi ayakkabı bağı kadarken kıldı. Sonra ikindiyi her şeyin gölgesi kendi boyu kadar olunca kıldı. Sonra akşamı güneşin battığı ve oruçlunun orucunu açtığı zaman kıldı. Sonra yatsıyı ufuktaki aydınlık(şafak) kaybolunca kıldı. Sonra sabah namazını şafak sökünce ve oruçluya yeme içmenin haram olduğu vakitte kıldı.
İkinci sefer(ikinci gün) öğleyi, dünkü ikindinin vaktinde her şeyin gölgesi kendi boyu kadar olunca kıldı. Sonra ikindiyi, her şeyin gölgesi kendisinin iki misli olunca kıldı. Sonra akşamı, yine önceki vaktinde kıldı. Sonra yatsıyı, gecenin üçte biri geçince kıldı. Sonra sabahı, ortalık ağarınca kıldı. Sonra Cibril bana dönüp şöyle dedi:
‘Ey Muhammed! Bunlar senden önceki Peygamberlerin (kıldıkları namaz)vaktidir. (Senin kılacağın) namaz vakti de bu iki vakit arasında kalan zamandır.’ (Tirmizi, Salat,1/149; Ebu Davud, Salat 2/393)
Cevap: Peygamber efendimiz namaz kılma şeklini nasıl belirledi?
çelebiler
namaz kılma şeklini peygamberimiz belirlemedi.Tüm insanlık Adem Peygamberden itibaren namazın nasıl kılındığını biliyor ve kılıyordu.Mekkedeki müşrikler dahi namazın nasıl kılındığını biliyordu.yahudi ve hıristiyanlar namazın nasıl kılındığını biliyor ve kılıyorlardı.Bugün bile namaz kılan yahudi ve hıristiyanlar mevcuttur.
Cevap: Peygamber efendimiz namaz kılma şeklini nasıl belirledi?
Hoca
Eski milletlerde de ibadet vardı doğru ama bu şekilde değildi.
Kardeş, yukardaki hadisi okumadan yazdın
çelebiler
Bu şekilde idi.Çünkü Kuran da Allah,İbrahim peygambere Kabeyi rüku edenler için secde edenler için temizlemesini istiyor.Demek ki o tarihtede namaz bu şekilde kılınıyordu.Namaz insanın temel ibadetidir.Tüm insanlıkta Adem peygamberden itibaren ibadet ediyordu.
Cebrailin öğrettiğinden bahseden hadislerin doğru olmadığı kanaatindeyim.
Hoca
Yukarıdaki rüvayet HADİS olmasa, TİRMİZİ ve EBU DAVUDun kendi sözleri bile olsa AHİR ZAMAN HADİS İNKARCILARININ SÖZLERİNE TERCİH EDERRİZ 🙂
çelebiler
Yalanı doğruya tercih ediyorsun yani ne erdemli bir davranış.
Hz Ali nin müslüman oluşunu hatırlamıyor musun?Vahyin ilk ya da ikinci günü Hz. Ali Peygamberimiz ile hatice validemizi namaz kılarken gördü ve müslüman oldu.Cebrail ne vakit Peygamberimize namaz kılmayı öğretti dersin?
Kayıtsız Üye
Çelebiler sen sünneti inkar edenlerden misin?
Beş vakit namaz farz kılınmadan önce, Hz. Peygamber’in ibadet tarzı Cenâb-ı Hakk’ın yaratıklarını düşünmek, Allah’ın yüceliğini tefekkür etmek şeklinde idi. Sabah ve akşam ikişer rekat hâlinde namaz kıldığı da nakledilir. Daha önceki ümmetlerin de namaz ibadeti vardır. Kur’an-ı Kerim’de Lokman aleyhisselâmın oğluna namazı emretmesi (Lokman, 31/17), Hz. İbrahim’in Hicaz’ın güvenliği için dua ederken namazdan söz etmesi (İbrâhim,14/37), Yüce Allâh’ın, Tur dağında ilk vahiy sırasında Hz. Mûsa’dan namaz kılmasını istemesi (Tahâ, 20/14) örnek verilebilir.
Kayıtsız Üye
misafir kardeş tahminen konunun başındaki çelebinin vermiş olduğu örnekleri veriyrsun..çelebiye sorduğun sünneti inkarmı ediyorsun hariç diye örneğini zaten tasdilemiş….bu manada çelebiyle ortak hareket etmeniz güzel ))
Kayıtsız Üye
ağzından çıkanı kulağın duyuyor mubu sözler Allahın hoşuna giden sözler mi.Bir daha konuşmak için konuşma,imanın geri gelene kadar.Ey gafil
Kayıtsız Üye
Anlayana sivrisinek saz anlamayana davul zurna azzzz.hocam delil isteyenler aklını bize göstersin.??? (Mesela). Kafasını yarmakmı?
Kayıtsız Üye
Sen neyin inadını yapıyorsun birader. Allah’a şirk mi koşuyorsun ? İbrahim peygamberden gelen namaz bizim peygamberimize kadar farz kılınmıştır. Yani bu peygamberlere inanan herkes namaz kılmıştır. Eğer bir gün ortodoks kilisesine girmeyi başarırsan onların nasıl namaz kıldığını gözlerinle görebilirsin. Fakat bu çok zor ama imkansız değil 😉 Hristyanların sadce pazar yaptığı hainleri biliyorsun. Onu geç dediğimi unutma fazlada bilmediğin konular hakkında biliyormuş gibi konuşma 😉
Kayıtsız Üye
Burda yüreğinizi zedelemeyin bırakın mezhep işlerini islamiyetin doğuşundaki namaza ibatede ramazan ayına bakın.
Kayıtsız Üye
Selamün Aleyküm, öncelikle sayisi azimsanmiyacak kadar insanlar hadisleri inkar için kurandan alinan ayetlere kendi yorumlari ile mana vermektedirler. Boylelikle hadis doğru değil iste Kuran’a bak ne diyor anla uygula demektedirler. Ama bunu yaparken Kuran-ı Kerim de bulunan başka ayetlerle ters düşerler. Yani kendi kafalarına göre bazı ayetleri savunurlar bazı ayetleri görmezden gelerek inkar ederler.
93-DuhaSuresi,
Bismillahirrahmanirrahim
1- Güneşin yükselip en parlak halini aldığı kuşluk vaktine.
2- Sükunete erdiği dem geceye yemin olsun ki:
3- Ey Resulüm , Rabbin seni terketmedi, sana darılmadı da.
4- Elbette senin için her zaman işin sonu , başından daha hayırlıdır.
5- Elbette Rabbin sana ileride öyle ihsan edecek , ta ki sen de Ondan ve verdiğinden razı olacaksın.
6- Seni yetim bulup barindirmadi mi?
7- Seni dinin hükümlerinden habersiz bulup seçerek dosdoğru yola koymadı mı ?
8- Seni muhtaç bulup ihtiyaçlarını gidermedi mi ?
9- Öyle ise ,sakın yetimi güçsüz bulup hakkını yeme, sakın onu küçümseyip üzme.
10- İsteyene de kaba davranma , onu azarlama.
11- Rabbinin nimetlerini ise durmayıp söyle.
Allah bize neyin nasıl olduğunu söylüyor Elhamdülillah.
Zaten eğer namazı doğru ve ihlasli bir şekilde eda ediyor ve biliyorlardiysa Allah( Azza ve Celle ) neden degistirilmemis hakkı anlatan doğruyu bildiren Kuran-ı Kerim’i Peygamber Efendimize ( SallAllahü Aleyhi ve Sellem ) indirsin ?
Allah ( Azze ve Celle ) Kuran dışında Peygamberimize ( SallAllahü Aleyhi ve Sellem ) vahiy ile neyi nasıl yapacağını ayrıntıları bildirmiştir. Bu yüzden Kuran’da birçok yerde Allah’a itaat edin Resule itaat edin demektedir.
4- Nisa Suresi
80.Ayet ; Kim Resulullaha itaat ederse Allah’a itaat etmiş olur. Kim itaatten yüz çevirirse aldırma, zaten seni üzerlerine bekçi göndermedik ki!
Allah ( Azze ve Celle) Peygamber Efendimiz’e ( SallAllahü Aleyhi ve Sellem ) hüküm verme yetkisini bizlere bildirmiştir.
33-Ahzab Suresi ; Allah ve Resulü herhangi bir meselede hüküm bildirdikten sonra, hiçbir erkek veya kadın müminin o konuda başka bir tercihte bulunma hakları yoktur. Kim Allah’a ve Resulüne isyan ederse besbelli bir sapikliğa düşmüş olur.
4- Nisa Suresi ; Hayır, Hayır! Senin Rabbin hakkı için, onlar aralarında ihtilaf ettikleri meselelerde seni hakem kılıp, sonra da verdiğin hükümden ötürü içlerinde hiçbir sıkıntı duymaksızın sana tam bir teslimiyetle bağlanmadıkça iman etmiş olmazlar.
Peygamber Efendimiz(SallAllahü Aleyhi ve Sellem) hadisleri kendi başına söylememiştir. Allah (Azze ve Celle ) vahiy ile bildirmiştir ve Allah’ın bildirdiği olduğu için hadisi inkar edenin Allah’ın bildirdiğini inkar etmiş olacağını Allah bize Kuran’da belirtir.
53- Necm Suresi ;
Bismillahirrahmanirrahim
1- Kayan yıldıza yemin olsun ki.
2- Arkadaşınız Muhammed yanılmadı, sapmadı, aldanmadı.
3- O , kendi heva ve hevesiyle konuşmuyor.
4- O, kendisine vahyedilenden başka bir şey değildir.
5- Onu kendisine pek güçlü ve kuvvetli , o üstün akıl ve kemal sahibi. Melek Cebrail öğretti. …
Kuran-ı Kerim dışında Hz.Peygamber’e ( SallAllahü Aleyhi ve Sellem ) başka vahiyler ve başka ilahi emirlerin geldiğini bizzat Kuran’ı Kerim açıklamıştır.
Bakara Suresi 143. Ayet , Senin üzerinde bulunduğun Kibleyi , Peygamber’e tabi olan ile , arkasını döneni bilelim diye yaptık.
Yukarıda ki ayet her çeşit te’vile son veren Hz Peygamber (SallAllahü Aleyhi ve Sellem ) ‘e Kuran’dan başka vahiylerin gelmediği düşüncesini tamamıyle silen apaçık bir ayettir.
Mescid-i Haram ( Kabe ) "kible" ilan edilmeden önce , müslümanların kiblesi olan yerin ( Mescid-i Aksa ) kible ilan edilmesine dair herhangi bir emir Kuran-ı Kerim’de yer almıyor ama ilk kiblenin Hz Muhammet ( SallAllahü Aleyhi ve Sellem ) tarafindan belirlendiğini ve müslümanlarin yaklaşık 14 yıl bu yöne dönerek namaz kildiklarini kimse inkar edemez.
Bununla ilgili birçok örnek vardir Kuran’da arastirirsaniz görebilirsiniz. Allah’a emanet olun
Kayıtsız Üye
Öncelikle namaz farsça bir kelimedir. Na eğilmek, mazda ise ateş anlamındadır. 2500 yıllık bir geçmişi bulunan mecusilikte de Namaz ritüeli vardır. Gündüzleri güneşe karşı, güneş kaybolduğunda da ateşe karşı durarak bu ritüeli gerçekleştirirler…. Mecusiliğe ise Hindüizmden geçme bir ritüel olarak görülür zira hindüizm deli adı "Namaskara" dır. Hin dülarda benzer bir şekilde bu ibadeti güneşe karşı durarak yerine getirirler. Zaten Namaste "selam" manasındadır. Bu ritüel zamanla Arap yarımadasında da yaygınlaşmıştır. Tek tanrılı dini öğreten peygamber Taif te dinini anlatırken ahali ritüel ve tapınma şekli istemiş ve ritüelsiz bir dini kabul etmemiş, peygamberi taş yağmuruna tutmuşlardır. Sonrasında ise malum, mirac ve namazın emredilişi gelir….
Hazerfen
Sevgili inananlar, Kuran-ı Kerim de defalarca İslam ve Müslümanlığın peygamber efendimiz hz.Muhammed ten önce hatta Adem atamızdan beri var olduğunu Allah katında dinin sadece İslam olduğunu yazar. İslamda da namaz ve oruç eskiden farklı yada değildi denemez. Kitabımız tüm peygamberlerin aynı din üzerine geldiğini, tüm önceki sahife ve kitapları tastik edici olduğunu, İbrahim peygamberimiz ve soyunun bile (Musevi toplumuna gelen peygamberlerimiz) Müslümanlar olduğunu yazar. Sakın İslamın peygamberimden önce olmadığını yazmayın. Kuran’ı okuyun…
peygamber efendimiz nasıl namaz kılardı, namaz hareketleri nasıl oluştu, namazın şekli nasıl belirlendi