Zuhri ahir namazı nedir? Bidat mıdır?

Zuhri ahir namazı nedir? Bidat mıdır?

umutlucan
Okudugum kitapta Bu namaz hakkinda iltilaflar warms kilinmasi bidat a yol acablrms? Sizin bu konuda ki goruslerini delillerinizi alablrmym delil olmadan konusulmaz !


Cevap: Zuhri ahir namazı nedir? Bidat mıdır?

Fetva Meclisi
Zuhri Ahir Namazı Ne Demek? Kısaca

Değerli kardeşimiz. Zuhr-i ahir namazı, Cuma namazının ardından ihtiyaten kılınan, o günün öğle namazının farzı demektir. Cuma namazı kıldıktan sonra, kılınan cumanın şartlarının yerine gelmediği yerlerde, eğer cuma namazı kabul olmazsa hiç olmazsa bu günün öğle namazını kılmış olmak için tedbir olarak kılınan; "en son öğle namazı". Hz. Peygamber zamanında, dört halife döneminde, tabiin döneminde ve hatta İmamı Azam’ın döneminde "zuhru ahir" namazı diye bir namaz yoktu, "müteahhirîn" adı verilen sonraki alimler tarafından ortaya çıkarıldı. Kısacası kardeş Müslümanlara düşen, cuma gibi önemli bir namazı şansa bırakıp "ya kabul olursa" mantığıyla "zuhru ahirler"le kurtarmaya çalışmak yerine namazlarını gönül huzuru içinde kılabilecekleri islâmi bir toplum oluşturmak, en azından bu yolda gayret sarfetmektedir.


Cevap: Zuhri ahir namazı nedir? Bidat mıdır?

umutlucan
tesekkür ederim ama diyanet e göre 10 rekat kılınması lazımmıs 4 ilk sünnet 2 farz 4 son sünnet . zuhri ahir namazı bn bazı şehirleri gidiyorum her yerde kılınmıyorrr.
verdiiginiz cvplardan dolayı tesekkür edrim selametle


Yorum: Zuhri Ahir Namazı farz mı ?

farmasiyen
Bu yazıda yanlış bir ifade vardır."gerekli değildir" denmektedir. Bu yanlışdır. Doğrusu ise; – Cum’a nemâzının birçok edâ ve vücûb şartları var. Bunlardan bir veyâ birkaçı tahakkuk etmeyebilir. Bu durumda da cum’a nemâzı sahîh olmaz. Bunun için, (Vaktine yetişip kılmadığım son öğle nemâzına) diye niyyet ederek zuhr-i âhir adıyla dört rek’at nemâz kılınması gerekir.
Bu şeklde kılınınca, cum’a kabûl olmuş ise, bu nemâz, kazâ nemâzı yerine geçer. Cum’a nemâzı kabûl olmamışsa öğlenin farzı yerine geçer. Zuhr-i âhir nemâzını terk etmemeli, mutlaka kılmalıdır.
(kadınlara cum’a nemâzı farz değildir.Bayanlar nemâzlarını evlerinde kılmalıdırlar diye buyrulmuşdur.)
Zuhr-i âhir nemâzı bid’at değildir. Cum’a nemâzının edâ şartlarından biri bulunmayan yerlerde bu nemâzı kılmak farz olur. Çünki, cum’a kılmak farz olmayınca, öğle nemâzını kılmak farz olur.
Kazâsı olmayan, cum’a günü zuhr-i âhir nemâzını kılarken dört rek’atında da zamm-ı sûre okumalıdır.Kazâsı olanın ise okuması gerekmez. okusa da olur, okumasa da. Ya’nî farzın her rek’atında zamm-ı sûre okumanın mahzuru olmaz.


Omer Faruk
Selamün Aleyküm kardeşim,

< Bu yazıda yanlış bir ifade vardır."gerekli değildir" denmektedir. Bu yanlışdır. Doğrusu ise; – Cum’a nemâzının birçok edâ ve vücûb şartları var. Bunlardan bir veyâ birkaçı tahakkuk etmeyebilir. Bu durumda da cum’a nemâzı sahîh olmaz. Bunun için, >
ŞEK ile YAKİN zail olmaz diye temel bir hukuk kaidesi vardır. Ortada cuma namazını emreden NAS (YAKİN) var iken, kabul olup olmayacağı da ZAN (şek) iken biz YAKİN (kesin olanı) tercih ederiz. Dolayısıyla zuhri ahir, bazı islam alimlerinin sonradan (sebebi ne olursa olsun) yorumladıkları bir zandan ibarettir.

Açıktan ezanın okunabildiği, hutbenin serbestçe okunabildiği heryerde cuma kılınır o da 2 rekattan ibarettir.

Selametle kalın.


Farmasiyen

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();