4 mezhebe göre kerahat vakitlerinde namaz kılmak ile ilgili
musab
Şafiilere göre, belli bir sebebe dayalı olan namazlar söz konusu vakitlerde kılınabilir. Buna göre, farz veya sünnetlerin kazası yapılabilir. Abdest sünneti, tahiyetu’l-mescid namazı, güneş tutulma (küsuf) namazı, cenaze namazı kılınabilir, tilavet secdesi, şükür secdesi yapılabilir. (Zuhayli, a.y)
1.söz konusu vakit derken hanefilere göre hem kaza kılmanın hem nafile kılmanın mekruh olduğu zamanımı diyorlar.yoksa sadece nafile kılmanın mekruh olduğu zamanımı diyorlar.
2.belirli bir sebep derken zaten bizim kıldığımız namazların hep sebebi varki ya regaip ya da revatip sünnet.yani düzenli olarak kıldığımız namazlar ve kuşluk tahiyyatül mescid gibi namazlar.sebepsiz nafile kılmak deyince aklıma pek de bir şey gelmiyor.illaki sebebi olur yani.sebepsiz namaz ne gibi mesela?
3.şafi ile ahmed bin hanbelin görüşü bu konuda aynı mı tıpatıp?
4.şafi ya da hanbeli olan bir kişi ikindi namazının sünnetini farzdan sonra kaza edebilir mi?
5.şafi ya da hanbeli olan kişi öğleye 10 dk kala kuşluk namazı kılsa caizmi?
Cevap: 4 mezhebe göre kerahat vakitlerinde namaz kılmak ile ilgili
imam
1-Söz konusu denilen vakit hanefide haram vakittir.
2-Sünnette ismi olan namazlar kastedilir. ilmihallerde yazılıdırlar.
3-Hanbeli ile şafii aynı görüşteler
4-Hayır. Şafii biri ikindi namazının sünnetini kılmamışsa sonra kılması uygun değildir. vakitten dolayı değil, gayri müekkedler kaza edilmemeli prensibi var. yine de kılarsa günahkar değildir.
5-Hayır.. öğleye yarımsaat kala duha namazı vakti bitiyor.
mezheplere göre kerahat vakti