Yurtdşında çalışıyorum namaz için izin vermiyorlar
Osman
Selamualeykum kardeşler ben avusturyada yaşıyorum ve çalışıyorum burda kavirler bana iş zamanımda namaz kıldırmiyorlar ben 4 vardiyede çalışıyorum 3 gün sabah 3 gün öğlen 3 günde geçe sabah vardiyede zamanında kılamıyorum saat 10 : 00 da yemek zamanında kılabilirmiyim lütfen bana yardım edin ben çok firma deyişdirdim hepsi aynı kavir
Selamualeykum kardeşler ben avusturyada yaşıyorum ve çalışıyorum burda kavirler bana iş zamanımda namaz kıldırmiyorlar ben 4 vardiyede çalışıyorum 3 gün sabah 3 gün öğlen 3 günde geçe öğle vardiyede iş yüsünden cemi tehir veya cemi takdım iki namazı birleştire bilirmiyim hanife mesebde yok ama mesela şafileri taklit edebilirmiyim lütfen yardım edin
Cevap: Yurtdşında çalışıyorum namaz için izin vermiyorlar
Darusselam
aleyküm selam kardeş
Namaz dinin direğidir namazınıza engel olan hiç bir yapmayınız rızk"ı veren ALLAH"tır bunu unutmayın..
Cevap: Yurtdşında çalışıyorum namaz için izin vermiyorlar
hatalar
Her işyerinde öğle arası yemek molası tuvalet ihtiyacı arası vardır. şöyle 10 dk bulup tek farzını bile kılsan iyi kılmamaktan. eğer çalıştığın iş yeri namaz kılmana katiyen izin vermiyorsa hemen o işten ayrılman gerekiyor.rızık korkusu yaşama İNŞALLAH çünkü rızkı veren patron değil ALLAH’tır.
şu videonun 17:00 dk dan sonrası tam sizin için cevap… tabi tamamınıda izlemenizi tavsiye ederim..DUA İLE HOŞÇAKALIN
youtube.com/watch?v=t4nXsmZ-2b0
Cevap: Yurtdşında çalışıyorum namaz için izin vermiyorlar
Katade
Yurtdşında çalışıyorum namaz için izin vermiyorlar
Allah benim halimi biliyor ben de çok istiyorum çalışırken namaz kılmayı ama İş yerinde izin vermiyorlar
Peki önemli olan kimin rızası?
İş verenin rızası mı? ALLAH’ın rızası mı?
Şimdi sen de diyeceksin ki ”çalışmak zorundayım ”
Ben de bir soru sorayım o halde:
Rızkı veren kim?
Allah buyuruyor:
Şüphesiz rızık veren, güç ve kuvvet sahibi olan ancak Allah’tır.” Zariyat-58
Mümin işsiziliğe dayanır, açlığa dayanır, ama Allah’dan uzak kalmaya dayanamaz Mümin için önce ”ALLAH ” rızası.
Senin inancına saygı göstermeyen insandan hayır gelmez yarın ALLAH’ın huzurunda ”işverenim izin vermiyordu ” demek seni kurtarmaz
Kula kul olmak için yaratılmadık
Senin dünyada bulunma amacın yalnız ve yalnız ”ALLAH’a kul olmak ”
Elbette ki, Allah senin halini biliyor zaten senin her durumun ALLAH tarafından imtihan olarak yaratıldı.
Burada seninin tercihin imtihanı kazanma ya da kaybetme sonucun olacak
Eve gidince kılarım gibi, boş sözlerle kendimizi kandırmayalım.
Allah namazın vakitli farz olduğunu buyuruyor:
”Namazı kıldıktan sonra, ayakta, yürürken, meclislerde otururken, yanlarınız üzerinde yataklarınızda yatarken, Allah’ı zikre, şükre devam edin. Huzura kavuşunca da, namazı âdâbına, riayet ederek, aksatmadan kılın. Namaz, mü’minlere yazılı bir emir halinde, vakitleri belli bir farzdır. ” Nisa- 103
Namazın tavizi olmaz giden zaman bir daha geri gelmez kısa bir süreliğine de olsa; sünneti kısaltarak hemen farzını eda edebiliriz
Hayır yine de izin vermezler iş yerinde diyorsanız, o halde rızkı verenin ALLAH olduğunu bilip, başka yerlerde rızkımızı aramak en doğrusu olur diye düşünüyorum
İş yerinde namaz kılmama izin vermiyorlar” demek namaz kılmama bahanemiz olmasın.
Çünkü yarın imandan sonra ilk sorgumuz namaz
Osman
Selamualeykum kardeşler cemi tehir veya cemi takdım kılsam olmasmı ? Şafi meshebinde isin var benim bildime göre
Darusselam
Mesafeyi esas alanlar. Bu anlayışa göre 90 km kadar bir yolculuğa çıkılırsa seferi sayılacağından namazlarını kısaltır.
Osman
Selamualeykum jerusselam kardeş yani iş yüsünden cemi tehir veya cemi takdım yapamam
NuN
Şafii de sadece yolculukta namaz cem edilebilir
Osman
Şafii mezhebinde:
Mubah olan seferde, Arafat ve Müzdelife’de, öğle ikindi ile, akşam yatsı ile cem edilir. Şiddetli yağmurda sadece camide cemaatle cemi takdim caiz, cemi tehir caiz değildir. Başka bir kavle göre de münferit kılan da cem edebilir. Bir kavle göre, hastalık halinde de, cem etmek caizdir. Bir korku sebebiyle cem caiz olduğu gibi, önemli ihtiyaç halinde mukimken de cem caizdir. İmam-ı Nevevi ve İbni Münzir de böyle demiştir. Şafii’de cem ederken öğleyi ikindiden, akşamı yatsıdan önce kılmak, birinci namaza dururken cem etmeyi niyet etmek, ikisini peş peşe kılmak gerekir. İki farz arasında sünnet kılınırsa cem caiz olmaz, fakat abdest almak ve kamet getirmekte mahzur yoktur
Kayıtsız Üye
Bir harac, yani bir sıkıntı, bir meşakkat olursa, öğleyle ikindi veya akşamla yatsı, Hanbelî mezhebi taklit edilerek cem edilebilir, çünkü S. Ebediyye’de,(Namaz kılmak için işlerinden ayrılmaları mümkün olmayanların, Hanbelî’yi taklit ederek iki namazı cem etmeleri caizdir)deniyor. Namaz kıldığı için maişetine zarar gelmese bile, siciline işlenebiliyorsa veya başka mahzurları varsa, iki namazı, mukimken cem etmek caiz olur.
namaza izin vermoyotlar, almanyada is yerinde namaz kilamiyorum