Aile baskısı nedir

Aile baskısı nedir

urfali63
selamın aleykum. Benim bir sorum olacak sizlere kafamı karıştıran bir konu soracağım. Bir genç babası ve abileri tarafından kıldığı namaza okudugu kurana bile samimiyet göstermiyen bir ailesi var sen gösteriş yapıyorsun gibi kelimeler kullanıyorlar ayriyetten genci sabah uyandırırken kalk ulan ve sinirli bir şekilde uyandırıyorlar bunu gibi bir çok mevzular var. Yani bir insanın onurunu kırıcı hareketler oluyor ve bazen şiddete maruz kalıyor(dayak vs) ve bu yıllarca suruyor bunun sonucunda genç arkadaşım evden gideceğini söyleyip evden ayrılıyor ve başka memlekette ikametgeh ediyor. Geçen gun lokman suresi 14, 15, isra 23,24 ayetlerini okuduktan sonra arkadaşım korkmaya başladı acaba evden gitmekle doğrumu yaptı ayetin ne koşullarda ve nasıl kimselere geçerli olacağını öğrenmek istiyoruz bu konuda yapılması gerekenler nelerdir sizden öğrenmek istiyoruz. Selam ve dua ile iyi geceler


Cevap: Aile baskısı

Hoca
Arkadaşın bazı konularda haklı bile olsa yanlış yapmıştır ve ailesine geri dönmesi gerekir.

lokman suresi 14, 15,

14-15. Sûrenin Lokmân’a ayrılan bölümünde, araya ana babaya itaat konusundaki bu iki âyetin girmesiyle ilgili iki farklı açıklama yapılmıştır. Bir yoruma göre bu iki âyet de Lokmân’a ait sözlerdir. Buna göre âyetin başında "Allah bana buyurdu ki…" şeklinde bir ifade takdir etmek gerekir. Diğer bir yoruma göre bu âyetler araya sokulmuş bir açıklama (i’tirâzıyye) mahiyetinde olup amaç, ana babaya saygının Önemini, ayrıca bunun sınırını ve Allah’a saygıyla ilişkisini ortaya koymaktır.

"Çocuğun sütten kesilmesi iki yıl içinde olur" şeklinde çevirdiğimiz ifade, emzirmenin normal süresi İki yıl kadar olmakla birlikte bunun mutlaka tamamlanması gerekmediğine, ana-baba isterlerse çocuğun iki yıl dolmadan da sütten kesebileceğine işaret eder. [19]

"(Ey insan), hem bana hem ana babana minnet duymalısın" buyurularak Allah’a minnettarlıkla ana babaya minnettarlığın birlikte emredilmesinin sebebi, Allah’ın insanı var edip onu nimetleriyle rızıklandırması, ana babanın da insanın hem dünyaya gelmesine vesile olması hem de hayatının en zayıf dönemlerinde, çocukluğunda, hastalığında ona kol kanat germesi, yetiştirip büyütmesi, beslemesi ve eğitmesidir. [20] Âyette annenin fedakârlığına özel bir vurgu yapıldığı görülmekte, dolaylı olarak onun daha çok ilgi ve sevgi beklediğine işaret edilmektedir. Nitekim Hz. Peygamber de, "Yâ Resûlellah! Kİ-me iyilik etmeliyim?" şeklindeki bir soruya, "annene" diye cevap vermiş; "Sonra kime9" denilince vine "annene" demiş; üçüncü defa tekrarlanan soruya da aynı cevabı vermiş; nihayet dördüncüsünde "babana" buyurmuştur. [21]Ancak Allah’ın hakkı bütün hakların önünde olduğu için ana-ba-ba çocuklarını bu hakkı ihlal etmeye yani onu tevhid İnancından sapmaya veya Allah’ın açıkça yasakladığı başka işler yapmaya zorlarlarsa kesinlikle onların bu baskısına boyun eğilmeyecek; bununla birlikte meşru ve mâkul olan istekleri yerine getirilecektir.

isra 23,24 ayetleri

23-24, İkinci ödev ana babaya iyi davranmaktır. Âyette birinci ödeve bağlı olarak Allah’ın yalnız kendisine ibadet edilmesini buyurduğu belirtildikten hemen sonra, ana babaya iyilik etmeyi de buyurduğu belirtilmek suretiyle Allah’a kullukla ana babaya iyilik yan yana anılmış, böylece bu ödevin önemi vurgulanmıştır. Nitekim diğer bazı âyet ve hadislerde de Allah’a kulluk ile ana babaya iyilik etme yan yana zikredilmektedir. Bu hadislerin birinde Hz. Peygamber, en önemli amelleri "vaktinde kılman namaz, anne babaya iyilik ve Allah yolunda cıhad" şeklinde sıralamış[57] diğer bir hadiste ise büyük günahların en büyüklerini "Allah’a ortak koşmak, ana babaya âsi olmak ve yalan şahitliği yapmak" diye ifade etmiştir. [58]âyet ve hadislerde Allah’a itaatle ana babaya iyilik ve- cîbelerinin yan yana zikredilmesinin sebeplerini özetle şöyle sıralar:

a) İnsanın maddî ve manevî gelişmesi için en değerli katkı, Allah’ın nimetlerinden sonra ana babanın fedakârlıklarıdır.

b) Çocuğun varlık alanına çıkmasının asıi ve gerçek sebebi Allah, zahirî ve hukukî sebebi ise ana babadır.

c) Allah nimetlerini karşılıksız verdiği gibi ana baba da çocuklarının ihtiyaçlarım tamamen karşılık beklemeden yerine getirirler.

d) Allah, kuluna günahkâr olsa bile nimet verdiği gibi ana baba da âsi bile olsa evlâtlarına desteklerini sürdürürler.

e) Allah, kullarının iyiliklerinden memnun olup karşılığını fazlasıyla verdiği gibi ana baba da çocuklarının İmkânlarını daha çok geliştirmelerine yardım eder, bundan mutlu olurlar.

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();