Çalgıları dinlemek günah, fısk ve küfür müdür?

Çalgıları dinlemek günah, fısk ve küfür müdür?

khrmn87
(Çalgıları dinlemek günahtır. Başında oturmak fısktır. Ondan zevk almak ise küfürdür.)Bu hadise göre örneğin ben bir müzikten zevk aldım bilmiyordum ve küfre düştüm.O zaman ki kıldığım namazlar kazaya mı kaldı ?


Cevap: Çalgıları dinlemek günah, fısk ve küfür müdür?

imam
müzik dinlemek günahtır ama küfür değildir.


Cevap: Çalgıları dinlemek günah, fısk ve küfür müdür?

Likelihood
Abi naptınız bütün müzisyenler cehenneme girecek o zaman. Hani günahların mantıkende günah olması benim kafama daha çok yatar. Hırsızlık zina be biliyim cinayet mesela ornek veriyorum bunlar yapmak zaten mantıkende kötü bir şey günah olmasıda çok normal ama müzik dinlemek ne gibi bir kötülük oluşturur aklım almaz.


Cevap: Çalgıları dinlemek günah, fısk ve küfür müdür?

Şema
Aklına uymayan dini kural olamaz öyle mi? !!!
Büyük bir hata.
Müzik ile ilgili hadis-i şerifleri bir oku


musab
< Abi naptınız bütün müzisyenler cehenneme girecek o zaman. Hani günahların mantıkende günah olması benim kafama daha çok yatar. Hırsızlık zina be biliyim cinayet mesela ornek veriyorum bunlar yapmak zaten mantıkende kötü bir şey günah olmasıda çok normal ama müzik dinlemek ne gibi bir kötülük oluşturur aklım almaz. >
Din meselelerinde neden kafamıza göre konuşuyoruz.İyi bende o zaman diyeyim ki namaza ne gerek var.Her gün her gün aynı şey ne bu desem.ne dersin?


Likelihood
Namaz kuranda yazan kesin ve net birşeydir. Bana bir örnek ver Kuranda ne biliyim müzik dinlemek yasaktır gibisinden.


musab
sende bana kuran ayetlerinden namazı nasıl kılacağımı anlat???ben hadisleri devre dışı bırakmıyorum ki hadiste varsa delildir o.


Hoca
< Bana bir örnek ver Kuranda ne biliyim müzik dinlemek yasaktır gibisinden >
Kuranda Peygambere itaat ile ilgili onlarca ayet verebilirim.
Peygambere itaat şu anda sözü olduğu kesin olan hadislere uymakla olur.

İslamda Tek kaynak kuran değildir, Kuranın açıklayıcısı SÜNNET de İslami 2. kaynaktır.


Likelihood
Peygamber efendimiz o zaman müzik dinlemeyin günahtır demiş öyle mi 🙂 Ya aklıma eskiden çalıştığım bir yerdeki adamın sözü geldi. Ben solağım sol elle yemek yiyyorum bu kişi gördü bana baya bir kızdı dedim neden kızıyosun oda aynen şöyle dedi "Sol elle yemek günahtır ben sana bir hadis söyleyim. Peygamber efendimiz yolda yürürken birisini görmüş sol elle yemek yiyen demiş neden sol elinle yiyyorsun oda alışkanlık olmuş sol elimi daha iyi kullanıyorum sağ elimle döküyorum gibi bir şey demiş. Peygamber efendimizde taş olsun o zaman o sol kolun demiş ve admın kolu taş olmuş" Beni bir gülme tuttu baya bir tartıştık. Bu olay taa işten istifa etmeme kadar yol aldı. O adam beni şimdi Ateist felan zannediyor. Neyse hakkım helal olsun. Yani şunu diyorum peygamber efendimiz neden böyle bir şey desin ? Dünyaya gelmiş en iyi ve en yüce insan neden böyle bir şey demiş olsun 🙂 komiğime de gitmiyor değil açıkçası.


Hoca
Peki inanman için ne yapmayılıyız bilmiyor.
Kendini şartlandırmışsın hadisleri reddetmeye ne yapsak kabullenmiyorsun.

Sol el ile yeme konusunda hadis var ama taş olayı ve günah olduğu doğru değildir.
İyi işleri sağ ile kötü işleri sol el ile yapılması sünnettir.
yapan sevap kazanır yapmayan günaha girmez.
Cünkü bu hadis tavsiyedir, emir değildir.


musab
< Peygamber efendimiz o zaman müzik dinlemeyin günahtır demiş öyle mi 🙂 Ya aklıma eskiden çalıştığım bir yerdeki adamın sözü geldi. Ben solağım sol elle yemek yiyyorum bu kişi gördü bana baya bir kızdı dedim neden kızıyosun oda aynen şöyle dedi "Sol elle yemek günahtır ben sana bir hadis söyleyim. Peygamber efendimiz yolda yürürken birisini görmüş sol elle yemek yiyen demiş neden sol elinle yiyyorsun oda alışkanlık olmuş sol elimi daha iyi kullanıyorum sağ elimle döküyorum gibi bir şey demiş. Peygamber efendimizde taş olsun o zaman o sol kolun demiş ve admın kolu taş olmuş" Beni bir gülme tuttu baya bir tartıştık. Bu olay taa işten istifa etmeme kadar yol aldı. O adam beni şimdi Ateist felan zannediyor. Neyse hakkım helal olsun. Yani şunu diyorum peygamber efendimiz neden böyle bir şey desin ? Dünyaya gelmiş en iyi ve en yüce insan neden böyle bir şey demiş olsun 🙂 komiğime de gitmiyor değil açıkçası. >

o olayın olmayacağı nerden mi belli?peygamberimiz kendisine küfrdenlere,hakaret edenlere beddua etmiyor.sol eli ile yedi diyemi beddua edecek.o adam seni ateist sanmaz.sanamaz.sünneti yapmadı diye günah kazanmıyorken,dinden çıkmakda ne demek?ama sana tavsiyem birisi hadis dese sana,sen hadis olmadığına kesin eminsen söze katıl.yok olur mu öyle şey deme.bu işlerin şakası olmaz.


rigby
forumduasi.com/sizden-gelen-sorular/280068-yanlislikla-kufure-dusmus-fakat-sonra-olesiye-pisman-olmus-birisi.html#post1011671


Aşk-ı Vuslat
Kendimden emin bir şekilde cevabım ‘haram’dır.
1) Ebu Amir ya da Ebu Malik el-Eş’ari (RadiyAllahu Anh) şöyle dedi:
Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):
‘Ümmetim arasında fercleri, ipeği, şarabı ve çalgı aletlerini helal kabul edecek bir topluluk olacaktır. Ve birtakım kimseler bir âlemin yakınına konaklayacaklar. Kendilerine ait davarlarla yanına gidecek, bir ihtiyacı sebebiyle onlara varacak. Onlar ona:
−Bize yarın tekrar gel diyecekler. Yüce Allah geceleyin onlara hükmünü geçirecek ve âlemi koyacak, diğerlerini ise tanınmaz hale çevirerek kıyamet gününe kadar maymunlara ve domuzlara dönüştürecektir’ buyurdu.
Buhari

2) Enes bin Malik (RadiyAllahu Anh) şöyle dedi:
Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):
‘Dünyada da, ahirette de lanetlenmiş iki ses vardır:
1) Nimet sırasında zurna sesi ve
2) Musibet sırasında bir inleme’ buyurdu.
Bezzar Müsned: 1/377, 795, Ebu Bekr eş-Şafii er-Rubaiyyat: 2/22, ed-Dıya el-Makdisi, el-Ehadiysu’l-Muhtare
Ayrıca bu hadisin kendisi ile kuvvet kazandığı bir şahidi daha vardır.

3) Cabir bin Abdullah (RadiyAllahu Anhuma) şöyle dedi:
Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):
‘Ben ağlamayı yasaklamadım. Fakat ben ahmak ve günahkâr iki sesi yasakladım: Birisi oynama ve oyalanma namesi sırasındaki ses ve şeytan zurnaları, diğeri ise musibet halindeki ses yüzlere vurmak, yakaları yırtmak ve şeytan inlemesidir’ buyurdu.
Hâkim, Beyhaki, İbni Ebi’d-Dünya, Acurri, Beğavi Şerhu’s-Sünne, Tayalisi Müsned, İbni Sad Tabakat, İbni Ebi Şeybe el-Musannef, Tirmizi

4) Abdullah bin Abbas (RadiyAllahu Anhuma) şöyle dedi:
Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):
‘Muhakkak Allah bana şarabı, kumarı, davul ve zarı haram kıldı. Sarhoşluk verici herşey şüphesiz haramdır’ buyurdu.
Ebu Davud 3696, Beyhaki, Ahmed Müsned, Ebu Ya’la Müsned, İbni Hibban Sahih, Ebu’l-Hasen et-Tusi el-Erbain, Taberani Mucemu’l-Kebir

5) Abdullah bin Amr bin el-As (RadiyAllahu Anh) şöyle dedi:
Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):
‘Muhakkak Aziz ve Celil olan Allah içkiyi, kumarı, davul ve içkiyi haram kılmıştır. Sarhoşluk veren herşey de haramdır’ buyurdu.
Ebu Davud 3685, Tahavi Şerhu Meani’l-Asar, Beyhaki, Ahmed, Yakub el-Fesevi el-Marife, İbni Abdi’l-Berr et-Temhid

6) Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:
Şüphesiz Rabbim bana içkiyi, kumarı, davulu ve tamburu haram kıldı.
Beyhaki, Ahmed

7) İmran bin Husayn (RadiyAllahu Anh) şöyle dedi:
Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):
‘Ümmetim arasında semadan atılan helak edici atışlar, suret değişimi ve yerin dibine geçirilme görülecektir.’ Sahabeler:
−Ey Allah’ın Rasulü! Bu ne zaman olacak diye sordular. Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):
−’Çalgı aletleri ortaya çıkıp, şarkıcı cariyeler çoğaldığı ve şaraplar içildiği vakit’ buyurdu.
Tirmizi 2213, İbni Ebi’d-Dünya Zemhu’l-Melahi, Ebu Amr ed-Dani es-Sünenu’l-Varide fi’l-Fiten, İbnu’n-Neccar Zeylu Tarih-i Bağdad

8) Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:
Bir topluluk koltukları üzerinde oturmakta iken maymunlara ve domuzlara dönüştürülecektir. Buna sebep ise onların içki içmeleri, ud çalmaları ve cariyelerin şarkı söylemeleridir.
İbni Ebi’d-Dünya, İbni Asakir Tarih-u Dımeşk

9) Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):
Ümmetimin sonlarında yerin dibine geçirilmek, semadan helak edici atışların yapılması ve suret değişimi olacaktır. Sahabeler:
−Hangi sebeple ey Allah’ın Rasulü! diye sordular. Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:
− Onların şarkıcı cariyeler edinmeleri ve içki içmeleri sebebiyle olacaktır.
Ed-Dulabi el-Kuna, İbni Asakir Tarih

10) Ebu Umame (RadiyAllahu Anh) şöyle dedi:
Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):
‘Bu ümmetten birtakım kimseler yemiş ve içmiş olarak geceyi geçirecekler ve maymunlara ve domuzlara dönüştürülmüşler olarak sabahı edeceklerdir’
Bu hadiste şu ifadeler de vardır. Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):
‘Buna sebep içki içmeleri, faiz yemeleri, şarkı söyleyen cariyeler edinmeleri, ipek giyinmeleri ve akrabalık bağlarını koparmaları olacaktır’ buyurdu.
Hâkim, Beyhaki Şuabu’l-İman, Ahmed, İbni Ebi’d-Dünya, Asbahani et-Terğib, Tayalisi, Ebu Nuaym el-Hilye, İbni Asakir Tarih

11) Enes bin Malik (RadiyAllahu Anh) şöyle dedi:
Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):
‘Ümmetim altı şeyi helal bellerse artık helak olurlar:
1) Aralarında lanetleşme ortaya çıkarsa,
2) İçkileri içerlerse,
3) İpek giyerlerse,
4) Şarkı söyleyen cariyeler edinirlerse,
5) Erkekler erkeklerle yetinirse (cinsel ilişkiye girerse),
6) Kadınlar kadınlarla yetinirse (cinsel ilişkiye girerse)’ buyurdu.
Taberani Mucemu’l-Evsad, Beyhaki

12) Ebu Umame (RadiyAllahu Anh) şöyle dedi:
Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):
‘Şarkıcı kadınların satılması, satın alınmaları, onların ticaretinin yapılması helal değildir. Onlar karşılığında alınan bedel haramdır.’ Ebu Umame (RadiyAllahu Anh) şöyle dedi:
Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) şöyle devam etti:
İnsanlardan öylesi var ki, herhangi bir ilmî delile dayanmadan Allah yolundan saptırmak ve sonra da onunla alay etmek için boş lafı satın alır. İşte onlara rüsvay edici bir azap vardır. Lokman 6 bu ayet bu husus (müzik) için indirildi’ buyurdu.
Taberani Mucemu’l-Kebir


Aşk-ı Vuslat
Ebu Hafs el-Ümevi, Ömer bin Abdullah şöyle dedi:

Ömer bin Abdulaziz (Rahmetullahi Aleyh) çocuklarının terbiyecisine mektup yazarak onları çalgı aletlerinden nefret edecek şekilde eğitmesini emretti ve Ömer bin Abdulaziz (Rahmetullahi Aleyh) şöyle dedi:

Senin vereceğin edep ve terbiye sonucunda çocukların ilk inanmaları gereken husus, şeytandan başlayıp sonu Rahman’ın gazabına ulaşan çalgı ve eğlence aletlerinden nefret etmeleri olsun! Çünkü ilim ehlinden güvenilir kimselerden bana ulaştığına göre;

‘Çalgı aletlerinin çalındığı yerde bulunmak ve şarkıları dinleyip, onların düşkünü olmak, suyun otu yeşerttiği gibi kalpte münafıklığı yeşertir!’

Allah’a yemin ederim ki, bu gibi yerlerde bulunmayı terk etmek suretiyle bundan sakınmak, hiç şüphesiz akıl sahibi bir kimse için kalbinde münafıklık üzere sebat etmekten daha kolaydır!


Kayıtsız Üye
İmam Ebu Hanife Allah ona rahmet etsin Şarkının haram olduğunu sert bir ifadeyle söylemiş ve onu dinlemeyi günah saymıştır.


batuk7887
arkadaşlar bu konuyu yıllar önce açan bendim.konuyu açtıgım hesaba giremiyorum.yeni hesap açtım ve burdaki hadisin yanlış anlaşıldıgını sizlere bildirmek isterim.burdaki küfür dinden çıkma anlamında küfür değil küfrani nimet anlamında kullanılmıştır.lütfen hadisi yanlış anlamayalım.hakkınızı helal edin….


Şema
Batuk kardeş bir uyarı yeterlidir
5 açıklama ve şikayete gerek yok


müzik günah mı, nehir ismi caiz mi

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();