Bazı din adamları teseddürün tam kapanma ayetini içermediğini söylüyor doğru mu?
burcealtug
çok açık bir bayandım.
çok şükür nefsimi yendim.
teseddür konusunda çarşaf olmalı diyen alimler var ve bunlar beni kendimle ilgili korkutup üzüyor.
sünnet için mi yoksa ahzap süresindeki ayet için mi bu .
Cevap: Bazı din adamları teseddürün tam kapanma ayetini içermediğini söylüyor doğru mu?
Darusselam
ALLAH rızası için kapanmaktır mümin kadınların kapanmaları ALLAH"IN EMRİDİR YANİ FARZDIR.
Cevap: Bazı din adamları teseddürün tam kapanma ayetini içermediğini söylüyor doğru mu?
burcealtug
sorumu anlamadin kardesim
Cevap: Bazı din adamları teseddürün tam kapanma ayetini içermediğini söylüyor doğru mu?
ابو الحيسم
Allahın rahmeti ve bereketi müslümanlara olsun.
Ben bu tesettür konusuna bir açıklama getireceğim inşeAllahu teala.
Şİmdi Allah azze ve celle nur 31. ayeti kerimede şöyle buyuruyor.
Ey Muhammed, mümin kadınlara söyle, gözlerini (Haramdan) sakınsınlar. Edep yerlerini korusunlar. Görünmesi zaruri olanlar hariç, zi-netlerîni güstermesinler. Başörtülerini, yakalarının zerine doğru örtsünler.
Buyurmaktadır. Allahu teala mümin olan kadınların örtünmelerini emretmiştir. fakat günümüzdeki kadınlar kendilerini erkeklere benzetmektedirler.
Rasulullah sallAllahu aleyhi ve sellem kadınlardan erkeklere erkeklerden’de kadınlara benzeyenlere lanet etmiştir.
Şu iyice bilinmelidirki günümüzde erekle kadın arasında bir fark kalmamıştı kadınlar afedersiniz neredeyse çplak gezecekler.
Allahın örtü emrine uymayan ve doğru dürüst giyinmeyen ve dahası rasulullah s.a.v nin lanet ettiği bir kişi felaha ermez.
Rasulullah sAllahu aleyhi ve sellem kadınların saçlarını deve hörgücü gibi yükseltmelerini yasaklamıştır ama günümüzdeki kadınlar deve hörgücü gibi yükseltiyor dışarda örtünmesi gerekekn uzuvlarını örtmüyorlar.
Şüphesiz bu apaçı k sapıklıktır.
vesselam.
burcealtug
çarşaf giymek mi caiz
yoksa kapanmak yeterli mi
bunu soruyorum
beni tam etkileyecek bir cevap yok hala
musab
Çarsaf farz değil örtünmek farz.Bu örtünmenin en yukarı derecesi de çarşaftır.Çünkü siyah renk örtünmeye en müsait renktir.Ayrıca çarşaf hatları belli etmez.
Başı kapalı olup da dar kot pantolon giymek tam anlamıyla örtünmek demek değildir.
Darusselam
Bazı din adamları teseddürün tam kapanma ayetini içermediğini söylüyor doğru mu?
Tesettürün Ölçüsü – Nureddin YILDIZ
Tesettür, kadınlar için kıyafet acısından kullanılan bir kavram. Tesettür, kadının vücudunu örtmesi anlamına kullanılıyor. Aslında erkek de tesettüre muhataptır. Çünkü tesettür Allahu Teâlâ’nın dininin avret olarak bize bildirdiği beden bölümlerinin gizlenmesi anlamına geliyor. Erkeğin de avreti var, kadının da avreti var. Erkeğin avret yeri diz kapağıyla göbek arasındaki yerdir ve yüzde yüz avrettir. Bayan için de yüz, el ve topuktan aşağısı ayaklar hariç her yer avrettir. Avretin örtülmesi Allah’ın emridir. Bir seçenek, tercih falan asla değildir. Allah emrettiği için tesettüre girilir. Erkek de kadın da buna muhataptır. Namazla, oruçla, zekatla, hacla hiçbir farkı yoktur tesettürün. Nasıl Müslüman namaz kılmadığı halde oruç tutuyorsa, bari beşte bir kârın olsun deniyorsa, aynı şekilde oruç tuttuğu, namaz kıldığı halde tesettüre girmeyen Müslüman için de bir zararı vardır. Diğeri bari kurtulmuş olsun deniyor. Yoksa tesettürle yani bayan ve erkeğin örtünmesiyle namazın bir farkı yok. İkisi de Allahu Teâlâ’nın emridir. Bayanların tesettürü, güzel giyinmeleri değildir. Tesettür asla moda olamaz. Tesettürün kendisi de tesettürü gerektirecek hale gelirse Allah’ın maksadı ve emri gerçekleşmiş olmaz. Tessettürden maksat, yani özellikle bayanın örtünmesinin istenmesi, yabancı gözlerin dikkatinden uzak kalmaya yöneliktir. Yani bir erkek bir bayana gözü iliştiğinde onun bayanlığıyla ilgili boyutu anlamıyor olması, hissetmiyor olması gerekiyor.
Eğer tesettür, bayanın üzerindeki cazibeyi artırıyorsa, bunun adı çarşaf bile olsa Allah’ın emrettiği tesettür diyemeyiz ona. Çünkü tesettürdeki ölçü; çarşaf, manto, pardüse, şalvar, herhangi bir şey değildir. Allah’ın emri çarşaf veya manto olarak isimlendirilemez. Allah, tesettürü emretmiştir. Tesettür, kadının erkeğin gözünden korunmasıdır. Bunu çarşaf sağlıyorsa Allah çarşafı emretmiştir, bunu pardüse sağlıyorsa Allah onu emretmiştir. Bunu herhangi bir yöresel kıyafet sağlıyorsa Allah bunu emretmiştir. Ama bir bayan, mesela çarşaf en yaygın kıyafet olarak tesettür kıyafeti bilindiği için çarşafı zikrediyorum, çarşaf giydiği halde vücut organları, dikkat eden bir erkeğin gözünde belli olacak kıvamda ise, gerek inceliği, şeffaflığı acısından ve gerekse darlığı açısından rüzgârlı bir yerde çarşafın aldığı şekil yüzünden vücut organları teşhir edilecek halde bulunuyorsa buna tesettür diyemeyiz, tesettür adıyla kullanılmış kıyafet diyebiliriz. Veya bir başörtüsü, renginden, üretimindeki teknik özelliklerden dikkat çekiyorsa bunun adı tesettür değildir. Çünkü Allahu Teâlâ’nın emrettiği başörtüsü veya çarşaf veya ayakkabı modeli değildir; bayanın gizlenmesidir. Bayanın erkeğin gözünden korunmasıdır. Bu, renk baskısıyla veya zorlamalarla daha cazip hale geliyorsa lütfen bunu tesettür olarak adlandırmayalım; Müslümanların tesettür adıyla zevklerini tatmin etmesi olarak adlandıralım.
Velhamdülilllahi rabbil âlemin.
Tesettürün Ölçüsü – Nureddin YILDIZ
umutlucan
< Başı kapalı olup da dar kot pantolon giymek tam anlamıyla örtünmek demek değildir >
kardeş onlar acıklardan daha dikkat cekiyor.