Tuvalete sıkışıkken namaz kılmak hakkında soru

Tuvalete sıkışıkken namaz kılmak hakkında soru

sstrn
Namazi çok az küçük tuvalete sıkısıkken kılmak mekruh mudur ? Tekrar namazı kilmayi gerektirir mi ? Bir de az veya çok küçük tuvalet olmasi mekruh olmasina sebep midir ?


Cevap: Tuvalete sıkışıkken namaz kilmak hakkinda soru

Darusselam
Hayır, yelin çıkmasını önlemek için kişinin kendini sıkmasıyla abdest bozulmaz. Ama abdest sıkışıkken namaz kılmak mekruhtur.


Cevap: Tuvalete sıkışıkken namaz kilmak hakkinda soru

sstrn
Ben küçük tuvaletimi edip damlamanin bitmesini bekliyorum. Damlama bitiyor ama sonra çok az da olsa yine küçük tuvaletim geliyor. Bu durumda abdest alip namaz kilsam mekruh mu olur yine ?


Cevap: Tuvalete sıkışıkken namaz kilmak hakkinda soru

Darusselam
88….Abdullah b. Erkam’dan[417] rivayete göre, Abdullah (r.a.) imamlığını yaptığı bir cemaatla hacca veya umreye gitmek üzere yola çıktı. Bir gün sabah namazı için kaamet getirdi.Sonra "biriniz öne geçsin diyerek helaya yöneldi ve şunları söyledi: "Ben Resûlullah (s.a.)’i şöyle buyururken işittim: "Sizden biriniz namaza dururken helaya gitmek ihtiyacı duyarsa önce helaya gitsin." [418]

Ebû Dâvûddediki; (tBu hadisi Vüheyb b. Hâlid, Şuayb b. I s hak ve Ebû Damre, Hişam b. Urve’den o babasından babası da bir kişinin kendisine Abdullah b. Erkam’dan naklettiğini bildirmiştir. Hadisi Hi-şâm’dan rivayet eden ekseriyet birinci senetteki Züheyr’in rivayet ettiği gibi (an racülin kaydı olmaksızın) rivayet ettiler.[419]

Açıklama

Bu hadis-i şerif abdesti sıkışmış olarak namaz kılan bir kimsenin bu namazı iade etmesi gerektiğini söyleyen Malikîlerin delilidir.Maliki âlimlerinden "el-Bâci Muvatta Şerhi’nde şunları naklediyor:

"Eğer kişi sıkışmış vaziyette namaza devam ederse, kalbi meşgul olup namazı bir an evvel bitirmek için acele edeceği ve namazın ruhu olan huşûu kaybedeceği için namazını iade etmesi gerekir. Çünkü huşu gittikten sonra geriye kalan iskelettir. Nitekim: "Ümmetimden ilk kayb olacak haslet huşû’dur.[420] buyurulmuştur."

Önce ihtiyacın giderilmesi sonra namaza durulması mendubtur.

Hanefilere göre, farzlara ve vâciblere riâyet edilmesi şartıyla bu halde kılınan namaz sahihdir. Ancak namazda gerekli huzurun sağlanmaması sebebile mekruhtur. Zira namazda aranan husus huzur-ı kalb ile namazın edâ edilmesidir. Bu bakımdan cemaatle namaz kılarken abdestine sıkışan kimse, ikinci bir cemaat bulamama ihtimali bile olsa namazı bozup tuvalet ihtiyacmı giderdikten sonra abdest alıp namazını yeniden kılar.[421]Şafiîlerle Hanbeliler bu görüştedirler. İnsan gönlünün arzu ettiği bir yemek hazırken de yme namaza durmamalıdır, Nitekim Müslim’in bu mevzuda rivayet ettiği bir hadiste şöyle buyuruluyor: "Yemek hazır olduğu zaman bir de büyük ve küçük abdest sıkıştığında namaz kılınmaz. [422]


sstrn
Allah Teala razı olsun. Benim namazda huşumu bozmuyor yavaş kiliyorum ama huşumu bozan sıkışıklik değil namazımın olup olmamasiydi.


Darusselam
namazın olmuştur ama namazda yapılan mekruhluk namazın sevabını azaıtır.


namazda tuvaletin gelmesi

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();