Parfüm satmak ve kullanmak
murat01
Parfümlerin çoğunda alkol vardır bilindiği gibi , açık parfümlerde de mevcut bunları satmak ve kullanmakta (sağlık açısını da göz önünde bulundurursak) dinimizce bir sakıncası var mı acaba ?
Cevap: Parfüm satmak ve kullanmak
maximilian
Hanımların evde kocalarına karşı günümüz şartlarında piyasada yaygın olarak satılan alkollü parfüm kullanmalarının hükmü nedir?
Mümkün oldukça alkollü nesneleri evlerimize sokmayalım. Ama parfümdeki sorun sadece alkol değildir: Çeşitli hastalıklara da neden olduğu tahmin edilmektedir: Bunu da göze almalıyız. Her halükârda alkollü olduğu için kullanılan parfümün namaza mani olması söz konusudur. Kullanılan bölge yıkandıktan sonra namaz için de bir sorun kalmaz. Allah’a emanet olunuz.
N.YıldızHoca
——————————-
Alkollü parfüm elbiseye sıkmak suretiyle kullanmak namaza mani midir? Yatakta yattığın elbise ile namaz kılınabilir mi?
Selamünaleyküm. Alkollü parfüm için namaza yüzde yüz engeldir diyemeyiz. İhtiyatlı olmak gerektiğini söyleyebiliriz. Üzerine gözle görülen bir necaset bulaşmadıkça da yatakta yatılan elbise namaza mani değildir.
Cevap: Parfüm satmak ve kullanmak
halilcan
alcohol free(alkolsüzdür) yazar kaliteli parfumlerde onlarda sıkıntı olmasa gerek
Cevap: Parfüm satmak ve kullanmak
kerze
murat
hanefi mezhebine göre alıp satmakta sorun yok
yusuf_y
Şafi mezhepine göre parfume namaz kılınmaz.
Hanefide ise caizdir.
Kayıtsız Üye
Safii ye göre :
Alkol olan parfüm kullanmak namaza mani midir ? Cuma ya gitmeden önce pafum kullanıp gittim
Parfum içindekiler yabancı isimler var .
arifselim
Bu konuda en hassas ve sert görüşe sahip olan şafii mezhebidir. Şafii mezhebine göre, üzümden olsun başka maddelerden olsun imal edilen her türlü alkolün azıda çoğuda haramdır ve necistir. Bu konuda şafii kaynaklarında geçen hükmün özeti şu şekilde izah edilmiştir:
– Esas hüküm bu olmakla beraber, ilaçlara ve kokulara katılan (esans, parfüm ve benzeri şeyleri kullanıma elverişli hale getirebilmek amacıyla) az miktardaki katkı maddeleri, necis olsalar bile görmezden gelinebilecek ve affedilecek necasetlerden sayılmıştır. (el-Cezeri, el-Mezahibu’l-Erbaa, 1/19; Mehmed Keskin, Büyük Şafii İlmihali, s. 504)