Günaha üzülmemek ve önem vermemek
Kayıtsız Üye
Selamün Aleyküm. Arkadaşlar günaha üzülmemek küfür mü? Üç siteye sordum. Fetva nete ve sorularlaislamiyet küfür değil diyor. Ama dinimizislam küfür diyor. Halbuki dinimizislamın sitesinde küfürbülasığı diye bir konu açmışlar o konuda günaha üzülmeyen önemsemeyen küfür bulaşığı olur sonsuza kadar cehennemde kalmaz diyor. Bunu kendilerine söyledim bu seferde böyle bişey gönderdiler :Haramları işleyenler günaha önem vermiyorlar demektir. Aradaki fark şudur: haramı işledikten sonra üzülmüyorsa ehemmiyet vermiyor demektir.
Tam olarak anlamıyorum neden böyle söylediklerini. Günah işleyen herkes her günahına üzülüyormu? Ben bazen günah işliyorum yanlış yaptığımı biliyorum ama ya nefsime üstün gelemediğimden ya da başkalarının söylediklerini önemsediğimden bazı günahlardan vazgeçemiyorum. Ve her zaman üzülemiyorum. Bu konuda yardım edersiniz sevinirim .
Cevap: Günaha üzülmemek ve önem vermemek
yasemin
Günahsız ve hatasız hiç kimse yoktur muhakkak , ama şu var ; günahtan tevbe etmek – yaptığın fiilden birdaha dönmeksizin uzaklaşıp Allah’a dönmek – Adem makamıdır . Lakin hatada ısrar etmek , günah işlemeye devam etmek umursamamak , hoş görmek ise şeytanı anlatır . Günah işleyen kişi Allahını seven kalbinde imanı olansa üzülür kardeşim . İçi acır tevbeye yönelir , kefarete başvurur v.s. işlediği günah ebatınca . Her zaman üzülemiyorum ve vazgeçemiyorum demişsin , demek sen izlendiğinin farkında değilsin , demek ki sen ateşi seviyorsun
Cevap: Günaha üzülmemek ve önem vermemek
Kayıtsız Üye
Şimdi günahta israr etmek küfürmü? Hic bir yerde böyle yazmiyor ama. Ben hata yaptigimi biliyorum azabi da biliyorum. Ama nefsime uyuyorum. Cok agir ittihamda bulunmuyormusun?
Cevap: Günaha üzülmemek ve önem vermemek
halilcan
küfür değil yanlış anlamısın ama günah işleye işleye yoldan cıkıp küfre götüren günahları işleyebilirsin.
yasemin
< Şimdi günahta israr etmek küfürmü? Hic bir yerde böyle yazmiyor ama. Ben hata yaptigimi biliyorum azabi da biliyorum. Ama nefsime uyuyorum. Cok agir ittihamda bulunmuyormusun? >
O yorumda ben küfürle alakalı bir şey demedim . Ne haddime benim insanı yargılamak ? Rabbim hangi kuluna kulum demekten vazgeçmiş , her hatasına rağmen ? Günahıma üzülmüyorum önem vermiyorum diye açılan başlığa verilebilecek en makul cevap , bazı şeylerden habersiz olduğun , sonunun nereye gittiğinin farkına varmadığındır . Sana hatanda ısrar etme madem biliyorsun günah olduğunuda tevbe yoluna yönel demek istedim ben . Küçük önemsiz gördüğün günahlar büyür zamanla şeytanın kankası olursun , zamanla herşey mübahmış gibi gelir buda Allahtan uzaklaşmak nefse yani şeytana yakınlaşmak sonunda kalbin körelir . Uzaklaştıkça arana mesafeler girer , toplanmak zor olur , sen en iyisi madem biliyorsun günahını , tevbeyle yönel , yönelmek istemiyorsan demekki sonunda azap ve cehennem olduğunu biliyorsa hala ısrarla , nefsime uyuyorum diyorsan ateşi seviyorsun dedim . Aslında senin yazında kendi egonu hoşnut edecek bir cevap aradığın belli son mesajından . Biliyorum azapta görcem ama nefsime uyuyorum demişsin , ama kusura bakma sana kimse aferin yap yap ama üzülme , sonu azap olsa ne olur , aman salla uy nefsine gitsin demez
Kayıtsız Üye
Hocam bu konu benimde kafama takıldı kafayı yemek üzereyim ne yaptınız bir çözüm yolu bulabildiniz mi , bende aradım fetva hattına sordum, kesinlikle öyle bir şey yanlıştır diyorlar, sorularlaislamiyete sordum onlarda kesinlikle dinden çıkmazsın dediler.AMA bu dinimiz islam ile nurettin yıldız ne demek istiyor hala anlayabilmiş değilim
misafir1
ne yalan söyleyeyim kardeşim, senin dediklerinden hiçbir şey anlamadım. kafana ne takıldı, niye kafayı yemek üzeresin, çözüm yolu buldunuz mu filan, fetva hattı sorularla islamiyet ne diyor, nureddin yıldız ne diyor ayrıca bunlar da neye ne diyorlar. cevablarda, sorulan soruların kastına göre verilir. biri bir şey kasteder aynı konu gibi görünür ona başka cevab verilir, diğeri başka bir şey kasteder, aynı soruymuş gibi görünür ama değildir, ona da başka cevab verilebilir
başlığa bakdığım zaman başkası için soruyorsan başka, kendin için soruyorsan başka, tevbe etmişsen ve kendi geçmişinle ilgili soruyorsan başka, günlük önüne gelen meseleler ile ilgili soruyorsan başka, haramları bir yaşam tarzı haline getiren için başka, bunları inkar eden için başka
başlığa bakdığım zaman günaha üzülmemek ve önem vermemek neden küfür değil demişlerdir, bunu yapan kimse eğer bunu küfrü nedeniyle yapıyorsa, zaten bunu daha kafadan bir soru ile de ikrar ediyordur. böyle bir kimseye, yaradılış desen cennet desen alemlerin Rabbi desen indirdikleri desen zaten bunları inkar ediyordur. kişi kendisi ikrar etmediği sürece de, biz kimseye böyle küfür gibi bir meselede, küfrüne hükmetmek hususunda azimli davranmak durumunda değiliz. bizim zaten günahlardan ve haramlardan kaçınmamız lazım. bunu yapan kafirse kaçacak, kafir değilse iyi kafir değilmiş bununla günahları işlemeye devam edelim her batıla uyalım diyecek halimiz yok. bizim zaten bir batıl gördüğümüzde uzak durmamız lazım. buna uyanların her şeylerini çözecek kadar bunlarla beraber oluyorsak zaten geçmiş olsun. zaten insanlara daha temelden daha kafadan girsen, inkar eden ediyordur etmeyen de etmiyordur, bunda çetrefile düşecek bir şey de yokdur.
insan kendisiyle ilgili geçmişiyle ilgili soruyorsa da belki tevbe etmişdir tevbesi kabul olmuşdur, üzerinden işlediği günahın yükü kaldırılmışdır. belki de işlediği günahın vahametinin farkında değildir. günlük önüne gelen meselelerdede böyle yapıyor ancak insan bunu dert ediniyorsa da, bu kimse kafir değildir demek ki yeteri kadar olmasa da bunlara önem veriyor demekdir.
bunları şöyle düşünün mesela bir ağacın kökü olur gövdesi olur dalları olur yaprakları meyvesi olur. bu ağacın meyvesi çürüyebilir dalları böceklenebilir ancak ağacın köküne ve gövdesine bakılır ve bunlar kurtarılmaya bakılır. dalları böceklenen bir ağaçda hiçbir şey yok desen de yanlış olur, bunu kökünden kesmeye kalksan da yanlış olur. bunları budamak ilaçlamak suretiyle, tedavi etmeye kurtarmaya bakarsın. siz kıyıdan köşeden parçalar getiriyorsunuz, sonra ortaya karman çorman yapbozlar çıkıyor. çöz çözebilirsen. olaya temelden veya kökünden bakdığınız zaman her şey kendiliğinden çözülüyor.
ayrıca Allah korusun ama bir insan kafir olup olmadığını bilir. küfürde açık bir inkar vardır. böyle hususlarda olayların daha temeline inilerek, bunlara bakılarak, yanlış bilgiler yanlış anlamalar düzeltilerek meseleler halledilir ancak sonuçda Allah korusun ama insan kafir olup olmadını bilir. bunun acaba ben böyle miyim ki diyecek bir tarafı yokdur. ancak bir insan münafık olup olmadığını bilmeyebilir ve münafıklığın alametleri zikredilmişdir ancak itikadda nifak vardır, amelde nifak vardır. insanın itikadında nifak olmasada amellerinde nifak olabilir ve insanın da bunları düzeltmesi gerekir.
Cunup iken kulak temizlemek