Şeriatte demokrasi varmıdır.

Şeriatte demokrasi varmıdır.

Dursun Mah.
Şeriatte demokrasi var mıdır kısaca bilgi verir misiniz.


Cevap: Şeriatte demokrasi varmıdır.

halilcan
aslında kavramdan ziyade içeriğe bakmak lazım. devlet yönetmede demokrasi şirktir, şeriat olmalı ama mesela evin önüne çeşme mi yaptırılacak bu konuda demokrasi uygulanır, cogunlugun kararına bakılabilir diye düşünüyorum. İslamın kırmızı çizgilerine girmeyen yani örfe bırakılan işlerde demokrasi olabilir.


Demokrasi günahmı? (Sınıf)

Kayıtsız Üye
Mesela sınıfta öğretmen: mavimi yeşilmi perdeler alalım diye sorsa. Ve mesela yeşil diyenler elini kaldırsın, mavi diyenler el kaldırsın dese ve mesela 12 kişi mavi dese 14 kişide yeşil dese. Ve yeşil alsalar dhaa çok kişi istiyor diye.

Veya salı günümü sınav kapıtlarını getireyim yoksa çarşambamı sınav kağıtlarını getireyim sorsa ve birkaç kişi aalı birkaç kişi çarşamda dese ve çok olan günü seçseler bu demokrasimidir


Yorum: Şeriatte demokrasi varmıdır.

Tevbe
Demokrasi sadece herkesin eşit sayıldığı bir yönetim biçimidir. Kural değildir, herkesin 1 oyu vardır, ve bu oyu dilediğine kullanabilir, fikrini söyleyebilir, karşı çıkabilir, destekleyebilir. Sınıfta yapılan oylama demoktatik bir oylamadır.


Kayıtsız Üye
İslam’da Demokrasi Yoktur.Bu Beşeri Kanunlardir.Muslüman Allah’ın Kanunu olan Şeriatı benimsemesi şarttır.Onu Hakim kılması gerek.Yosa bizler Müslümanım deyip duralım.Allah bundan razı olmaz vede olmuyor.Bakin şu Ümmetin haline.Yaratan ve Yöneten Allah ise onun Kanunlarını Getirmemiz gerek.Ozaman Allah Müslüman Lara yardım eder,yoksa halimiz Berbat vede gitgide kötûye gidiyoruz.Esselamun Aleyküm.


Kayıtsız Üye
-misafir-
Yonetim bicimi olarak elbette yoktur,"demokrasinin besigi"(?)denilen yada cakma demokrasi var diye begenilmeyen ulkeler(…….gibi begenmeyen de ozenip durulan bati)kanunlarla değil sozde kanunlarla yonetilmektedir.seriatla ilgili konularda kullarin kanun koyma hakki yoktur ve de olamaz.

Allah in kanun demedigi bisey kanun olabilir mi?(elbette olamaz)

Bu yaptigimiz mesru diyorlar,kullarin kanun koyabilmesi demek kullarin dinin kanunlarini degistirebilmesi dolayisiyla dini degistirebilmesi demek olur ki Allah kullarina boyle bir yetki vermemistir!

O zaman kullar caninin istedigini kanun desin,istemedigini demesin sonra da hiç sucsuz sutten cikmis ak kasik olarak yasar giderler(oyle zannederek kendilerini suclamiyorlar)

Allah a karsi hadlerini asiyorlar,Allah bir kanun koymusken hasa kimin haddinedir onun ustune soz soylemek?


Dumam
Demokrasi nasıl şirk oluyor? Eğer kadının kocasının ve ailesinin sözünden çıkmamasını erkeğin hak olarak üstünlüğü olarak görüyorsanız yazık size demokrasi hak eşitliğidir ve islamda kadın ve erkeğin hakları eşittir.


1393mk
< Demokrasi nasıl şirk oluyor? Eğer kadının kocasının ve ailesinin sözünden çıkmamasını erkeğin hak olarak üstünlüğü olarak görüyorsanız yazık size demokrasi hak eşitliğidir ve islamda kadın ve erkeğin hakları eşittir. >
Dumam kardeşim bu kanaate nasıl vardın anlamıyorum. Kadın ve erkek birbirlerine denktir ama eşit değildir. Örneğin erkekler askere gitmek zorunda iken kadınlar için böyle bir zorunluluk yoktur yani güç ve imkan nisbetinde yükümlülük ve haklar değişmekte ancak insan olmaları suretiyle denk muamele görmektedirler. Bu bugün de böyledir.

Demokrasi konusuna gelecek olursak; bu konuda pek çok ayet olmakla birlikte en net olarak Kur’an-ı Kerim’de vurgulandığı yer aşağıdadır:

Maide 44:… Allah’ın indirdiği ile hükmetmeyenler kâfirdir.

Maide 45:… Allah’ın indirdiği ile hükmetmeyenler, zalimdir.

Maide 47:… Allah’ın indirdiği ile hükmetmeyenler, fasıktır.

Allah’ın kanunlarını dünyaya hakim kılma mücadelesi ve yönetimi ele geçirerek ele geçirdiğimiz yönetim hakkını bu hakkın gerçek sahibi olan Allah’a vakfetmek yani kendi kararlarımızla ülkeyi yönetme gücümüz varken Allah’ın kararları ile yönetme iradesi göstermek müminlerin üzerine farzdır. Burada demokrasinin problemi şudur:

Demokraside popülizm vardır, kitlelerin yığınların istekleri tatmin edilmeye çalışılır. Peki kitleler ne kadar ahlaklıdır, Allah’ın kanunlarını mı yoksa kendi hevalarını mı dert etmektedir?

Bu konuda yine ayetlerin devamında:
Maide 49: Sen de aralarında, Allah’ın indirdiği ile hükmet ve onların arzularına uyma! Dikkat et de, Allah’ın sana indirdiğinin bir kısmından seni uzaklaştırıp fitneye düşürmesinler. Eğer yüz çevirirlerse bil ki, Allah onları bazı günahları yüzünden belâya çarptırmak istiyor. Zaten insanların birçoğu doğru yoldan iyice sapmış bulunuyorlar.

İnsanların hevalarına değil Allah’ın hükümlerine uyma emri bu ayette çok açık belirtilmiştir. Peki insanların çoğunluğu gerçekten kötü müdür?

İnsanların çoğu:

Gafildir (Yunus 92)
Yalancıdır (Şuara 233)
Zanna uyar (Yunus 36)
Nankördür (Furkan 50)
Şükretmez (Bakara 243)
Haktan hoşlanmaz (Zuhruf 78)
Kur’an’dan yüz çevirir (Fussilet 4)
……..

Çoğunluk Allah’ın tabiri ile böyle iken çoğunluğun yönetiminden hak ve adalet beklemek elbette ahmaklıktır. Ancak demokratik-laik sisteme stratejik yaklaşmak gerekir malum biz Mekke toplumunda yani küfür toplumunda yaşıyoruz. O sebeple güç müslümanların eline geçinceye ve ortam oluşuncaya dek stratejik davranarak demokratik surette İslam’a yakın partilere oy verilebilir bu şirk değildir.


Dumam
Demokrasiyi savunmuyorum uzunca bir cevap yazmıştım yalnız tekrar okuyunca demokrasiyi savunuyormuşum gibi geldi o yüzden sildim kadın ve erkek eşit değildir ama hakları eşittir dinimizde böyle olduğunu biliyorum yanlışsa düzeltin. Hak eşitliği ve yöneticiyi seçmek nasıl şirk oluyor onu anlamadım. Popülizm ayrı bir ilke laiklik vs ile bağdaştırmayın yalnızca demokrasiden bahsediliyor burda.

Şeriat ile yönetilmeyi hepimiz isteriz yalnız şeriat nedir? Suudi arabistanda şeriaat adı altında uygulanan yönetim biçimini savunan insanlara tepkiliyim bu tür "şirktir" gibi kesin hükümlerde bu anlayıştan ortaya çıkıyor.

Din değiştirmenin hükmü ölüm cezası olduğu nerde geçiyor?
Tecavüze uğrayan insana kırbaç cezası uygulanması nerde geçiyor?
Bir kadının araba kullanmasının yasak olduğu nerde geçiyor?
Bir kadının seçme ve seçilme hakkına sahip olmaması gerktiği nerde geçiyor?
Kadın sünneti?
Bir erkeğin tanıklığı şahitliği iki kadınınkine eşit görülmesi?
İnsanlara şeriat gerekçesiyle zulm edilmesi?

Demokrasi bu yüzden mi şirktir?

Şeriatin en iyi örneği (peygamber efendimiz s.a.s zamanı dışında) Osmanlı imparatorluğunda vardı bildiğim kadarıyla. Şeriatte zulm etmemekte vardır.


vel Fecr
müslüman şeriata taabi olmak zorundadır.
islamdaki demokrasinin yeri aslında istişaredir. islamda istişare vardır.


Güzel Ahlak
Öncelikle şeriatın tanımını yapmakta yarar var : Şeriat İslam hukuku anlamında İslam’da farz kabul edilen ibadetler, muameleler ve cezalarla ilgili, dinî hukuka ait tüm kavram ve kurallara verilen isimdir.Yani demokrasiyi engelleyen bir durum değil sadece dini kurallara göre cezalar veriliyor. Saygılarımla…


bbgbbg
Arkadaşlar bizlere demokrasiyi sadece seçim olarak lanse ediyorlar ancak demokrasi hakimiyetin millette olduğu bir yönetimdir.Ancak şeriatta hakimiye Allah’a(azze ve celle) aittir.O yüzden zaten baştan demokrasi ve şeriat birbirine terstir.Şahsi özgürlükler adı altında haramların serbestleştirilmesi vs. konularına girmeye gerek yok.O yüzden demokrasi ile İslam’ı aynı kefeye koymayalım.İslam’da şura vardır Halife seçimi de vardır ama birazcık kısmı demokrasiye benziyor diye aynı şeyler diyemeyiz


Kayıtsız Üye
Burda" sirk" olarak karsi cikilan sadece secme olayi degildir!

Yanlis bir şey olmadikca oylama usuluyle secim yapilabilir ama burda karsi cikilan ne secildigir?

Gunumuzde yoneticilikle ilahlik karistiriliyor,ben Allah in kuluyken ve Rabbim bana kanunlar koymusken Allah la benim arama kimin girmeye hakki var ki Allah in değil de bizim kanun dedigimiz gecerli diyebilecek?

Kanun koyucu Allah tir!

Allah la kul arasina girmek boyle olur asil,yoksa kotulugu kinamak veya kotulere kotu demekle olmaz!


Dumam
Yönetim biçimleri politikaları ve felsefeleri karıştırmışsınız. Şöyle anlatayım müslüman bir toplumu düşünün bu toplum bir devlet kuracak ve
bu toplum şeriat benimseyen şeriati yaşayan bir toplum, devlet kurulacak ve birde başbakan veya başkan seçilecek islama uygun bir şekilde bu başkan nasıl seçilecek? Müslümanlara danışarak yani oy birliği sağlanarak seçilecek. Peki şeriat hükümleriyle yasama ve yürütme yapılacak bunu yapanda herkes gibi bir insan bir müslüman. Seçilen başkanın şeriat hükümlerini kendine aleyhine çevirerek toplum üzerinde mutlakiyetlik kazanmayacağını nerden biliyoruz. Demokrasi uygulasak bu müslüman şeriati yaşayan toplum Allahın hükümlerini yok saymak içinmi kullanacak demokrasiyi. Yönetim nasılsa toplum öyledir diyosunuz bende toplum nasılsa yönetim öyledir diyorum. Aksi halde biri çıkar ben size şeriat uygulayacam der halkı kölesi yapar.


vel Fecr
islam devletinin başında halife olur ve halifeninde etrafında bir yüksek şuradan kurulu istişare heyeti olur. halife kararları kuran ve sünnete göre almak zorundadır aksi takdirde istişare heyeti duruma el koyar. halifeyide istişare heyeti seçer. osmanlı devletinin sarayında vezirler sadrazamlar buna örnektir. detaylarını bilmeden şeriatı tanımadan yorum yapmayalım.


Dumam
< islam devletinin başında halife olur ve halifeninde etrafında bir yüksek şuradan kurulu istişare heyeti olur. halife kararları kuran ve sünnete göre almak zorundadır aksi takdirde istişare heyeti duruma el koyar. halifeyide istişare heyeti seçer. osmanlı devletinin sarayında vezirler sadrazamlar buna örnektir. detaylarını bilmeden şeriatı tanımadan yorum yapmayalım. >
Tamda bundan bahsediyordum bilmediğim için farklı bir şekilde anlatmaya çalıştım buda bir bakıma temsili demokrasi. Şeriati değil bizim toplumumuz şeriati yanlış anlıyor o konuda eleştiri yaptım.


Kayıtsız Üye
Sozcuklere takilip kaliyor bazilari baska yerde de "yaratiyorum"kelimesini kullanabiliyor sen oyle yerlerde takil kelimelere!

bazi konular sadece kisisel yorumla gidebilir de bazilari nettir senin benim yorumuma acik değil yani!

Demokrasi sadece secmek anlaminda kullanilabilirse bile gunumuzde neyin secildigi ortada.hayali devlete demokrasi dusuneceginize su demokrasi denilerek içine kullarin sozde kanunlarinin katildigi duzene bir karsi ciksaydiniz!

Demokrasi sadece secmekse o zaman gunumuzun demokratik turkiyesinde neden halife secilmiyor da secilenler seciliyor?

Seri devlette kullara kafalarina gore yasama hakki filan verilmez,yasama Allah in hakkidir!

yasalar zaten Allah tarafindan konulmustur kullar da uygulayicidir!


Kayıtsız Üye
Halk demokrasiyi yanlis biliyorsa sebebi ne?

Demokrasi denilerek içine bir suru seyin sokusturulmasi,yani halk mi yanlis biliyor yoksa demokrasi adi altinda mi bazi seyler insanlara yutturuluyor!

("aleyhine cevirmek"kendine olumsuz olacak sekilde cevirmektir,verdiginiz ornekte" lehine cevirir" demeniz gerekirdi)


seyit gazi
yasamanın şer i şerif in olduğu, yürütmenin millette olduğu, denetlemenin ve yargının alimlerde olduğu bir yönetim; anayasanın üstünlüğü, adaletin bağımsızlığı ilkesine uygun demokratik bir çeşitlilik olabilecektir. buradaki sıkıntı bizim pratik ettiğimiz veya modern dönemde kuramsallaşmış demokrasi modellerinin dışında demokrasi modellerini aklımızın bile almıyor oluşudur.


Kuldurdileyen
O çıktığında, o bölgede yaşayıp, çok tanrılı dinlere inanan şehir devletlerinde yaşayan, aralarında ilim sahibi saydıkları bazı insanlar, bazı ekoller altında kütüphaneler, zenginlerin çocuklarının eğitileceği kurumlar oluşturmuşlardı. Bu çocuklar ilerde devleti yöneteceklerdi. Bu okullar birbirlerinin hocalarını da öldürtmüşlerdir. O zamanlar kölelik vardı ve bu onlarca normal karşılanırdı. O zmaan oğlancılık vardı ve bu büyüğün küçüğe olan sevgisi olarak kabul edilirlerdi. Bi gün aralarında kara verdiler, çoğunluğun korunması için herkes güçlünün korunması için çalışmalıdır. Hatta güçlü kendisine zararlı yanlış bir yasa çıkartırsa kimse buna uymamalı herkes güçlü ile çalışmalıyız gibi bir mantıkta hem fikir oldular. Buna cumhuriyet dediler geliştirdiler demokrasi yaptılar. Asırlar sonra sistem içindeki vicdansızlığı görenler ondan kominizmi çıkardırdılar. Kendi ağızlarından okuyun. Beni kınamadan önce okuyun, aristoles, platon, eflatun ve bunların okullarında ne oldu, birbirlerine ne yaptılar, o zamanki insanlar neye inanırdı. Beni bırakın kendiniz okuyp Allah ın size verdiği akıl ile onlara bir not verin. Demokrasi çıktığı yerden tanıyın ve hangisi sizin için iyid, hangisini peşinden gitmeli siz kendiniz karar verin.


Omer Faruk
İslam’ın temel kaynaklarında sınırları belirlenmiş bir DEVLET ŞEKLİ yoktur. Ancak temel ilkeleri mevcuttur. Temel ilkelerinin bir kısmı geçmiş muharref kitaplarda da yer alır;

1. Allah’tan başka ilâhların olmayacak.
2. Kendin için put yapmayacaksın.
3. Allah’ın ismini boş yere anmayacaksın.
5. Babana ve anana hürmet edeceksin.
6. Adam öldürmeyeceksin.
7. Zina etmeyeceksin.
8. Çalmayacaksın.
9. Yalan şahitliği yapmayacaksın.
10. Komşunun hiçbir şeyine göz dikmeyeceksin.

Bir ikisi Yahudilere has olmakla beraber genel itibarıyla bütün insanlığı kapsayan ilkeler vardır. Bunun yanında Kur’an’ın ortaya koyduğu temel ADALET ilkesi vardır.

Bu ilkelere uyan her REJİM islamidir. Çünkü İslam’da, Devletin 5 TEMEL ESASI KORUMASI GEREKİR;

1- Can
2- Mal
3- Din
4- Akıl
5- Nesil

Bu 5 HAKKI koruyan her rejim, adı demokrasi, cumhuriyet, padişahlık, krallık vs olsa da İSLAMİDİR. Demokrasi ise bu anlamda müslümanlar için geliştirilebilir bir ALTERNATİF tir. Seçim olması, yönetiçinin yönetim süresini sınırlaması, denetleme sistemi olması önceki İslami yönetimlere göre daha avantajlıdır. Bu avantajlar İslam’a ters olmadığı gibi İslam’ın kurallarını yürürlüğe koyma açısından daha etkilidir.


demokrasi

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();