Bu Müziğin Neyi Haram Olabilir ?
1stwarrior
Bu ve bunun gibi müziklerin neyi haram olabilir
Müzik haram diyorsunuz evet bazıları banada haram geliyor . Ancak böyle sözsüz , insanın içinde güzel duygular canlandıran ya da klasik müziklerin neyi haram olabilir ? Kanıt ne ? Peygamber efendimiz bir şey söyledi mi müzik konusunda ?
Cevap: Bu Müziğin Neyi Haram Olabilir ?
@hmet
Müzik neden haram? Çalgılar ile ilgili hadisler
Ebu Amir ya da Ebu Malik el-Eş’ari (RadiyAllahu Anhuma) şöyle dedi:
Allah’a yemin olsun ki, Nebi (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:
Ümmetimden bir takım kavimler gelecek; zinayı, ipeği, içkiyi ve çalgı aletlerini helal sayacaklar! Yine bir takım topluluklar bir dağın yanına konaklayacaklar. Onlara ait koyun sürüsü ile çoban her sabah onlara gelecek.
Bunlara bir fakir ihtiyacı için gelecek de ona;
−’Bize yarın gel’ diyecekler. Bunun üzerine Allah, dağı geceleyin onların üzerine indirip bir kısmını helak edecek, diğerlerini de kıyamet gününe kadar maymunlar ve domuzlar şekline çevirecektir!
Buhari 12/5649
———————–
Enes bin Malik (RadiyAllahu Anh) şöyle dedi:
Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):
‘Dünyada da, ahirette de lanetlenmiş iki ses vardır!
1) Nimet sırasında zurna sesi ve
2) Musibet sırasında bir inleme’ buyurdu.
Bezzar Müsned 1/377, 795, Ebu Bekr eş-Şafii er-Rubaiyyat 2/22, ed-Dıya el-Makdisi, el-Ehadiysu’l-Muhtare 6/188, 2200, 2201
———————–
Abdullah bin Amr bin el-As’ (RadiyAllahu Anh) şöyle dedi:
…Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):
‘Şüphesiz ki, Rabbim bana içkiyi, kumarı, davulu ve tamburu haram kıldı!’ buyurdu.
Beyhaki 10/222, Ahmed 2/172
—————————-
İmran bin Husayn (RadiyAllahu Anh) şöyle dedi:
Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):
‘Ümmetim arasında semadan atılan helak edici atışlar, suret değişimi ve yerin dibine geçirilme görülecektir!’
Sahabeler:
−Ey Allah’ın Rasulü! Bu ne zaman olacak? diye sordular.
Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):
−’Çalgı aletleri ortaya çıkar, şarkıcı cariyeler çoğalır ve şaraplar içileceği vakit!’ buyurdu.
Tirmizi 2213, İbni Ebi’d-Dünya Zemhu’l-Melahi 1/b, Ebu Amr ed-Dani es-Sünenu’l-Varide fi’l-Fiten 39/a ve 40/b, İbnu’n-Neccar Zeylu Tarih-i Bağdad 18/252
BU HADİSLER BAZILARIDIR. DEVAMI : forumduasi.com/showthread.php?p=1002114#post1002114Hadisler ve Ayetler ile Müziğin(Çalgı Aletlerinin) "HARAM" Oluşu
Cevap: Bu Müziğin Neyi Haram Olabilir ?
1stwarrior
@hmet bu hadislerin doğru olup olmadığını nereden bileceğim ? dinlediğim müziklerde de söz yok , genelde rahatlatan , kötü şeyler barındırmayan müzikler . Kur’an da böyle bir şey yazıyor mu ? Ben şahsen hadislerin hiçbirine güvenmiyorum . Çoğu uydurma oluyor .
Cevap: Bu Müziğin Neyi Haram Olabilir ?
@hmet
Sen helal mi haram mı onu öğrenmeye gelmemişsin. sen kendine bir yol arıyorsun o da bende yok!!
Hadis kaynakları altında yazı ve hepsi peygamberimizin sözleri
1stwarrior
Peki nasıl bırakıcam ? Bir alışkanlık hemen bırakılmıyor ne yazık ki . Ben genelde soru çözerken müzik dinliyorum . Soru çözerken müzik dinlemek verimi azaltıyor hatta zararı var ders çalışmaya biliyorum ama bırakamıyorum . Eğlenceli hale getiriyor soru çözmeyi müzik dinlemek . Şimdi bana Kur’an dinle diyeceksiniz , soru çözerken Kur’an mı dinleyeceğim ? Daha farklı bir yolu yok mu ?
@hmet
Hayır dinle ama inkar etme
halilcan
1stwarrior, hans zimmer’ı bilirim, müziklerini de bilirim seni anlıyorum fakat şöyle 1-2 hafta işlerini müziksiz yap farkı göreceksin. Müzik aslında beyni uyuşturuyor. Müzik dinleyen insanları gözlemle sarhoş gibi nasıl saçmaladıklarını gör 🙂
Müziğin insan beynine ciddi zararlar verebileceği belirtiliyor. Özellikle yüksek sesle müzik dinlemenin beyne zarar verdiğine dikkat çekiliyor. ABD`nin Chicago eyaletinin Kuzey Batı Üniversitesi Nöroloji Uzmanlarından Dr. Nina Krau
Mail Grubuna üye olmak için tıklayınız
Müziğin insan beynine ciddi zararlar verebileceği belirtiliyor. Özellikle yüksek sesle müzik dinlemenin beyne zarar verdiğine dikkat çekiliyor.
ABD`nin Chicago eyaletinin Kuzey Batı Üniversitesi Nöroloji Uzmanlarından Dr. Nina Kraus, müziğin beyne zarar verdiğini söyledi. Müziğin beyinde oldukça fazla yer kapladığını vurgulayan Dr. Kraus, müziğin beyin üzerindeki etkilerinin artık görülebildiğini açıkladı.
Bu durumda uzmanlar beynin müziğe verdiği bütün cevapları da okuyabiliyor. Uzmanlar, beyinden aldıkları verileri hoparlör aracılığı ile tekrar dinleyebildiklerini ifade ediyor.
Nöroloji Bilim Enstitüsü doktorlarından Aniruddh Patel de son 10 yılda yapılan araştırmalar sonucunda müziğin beyne zarar verdiğini belirtti. Birçok insanın müziğin beynin neresinde olduğunu merak ettiğini de hatırlatan Dr. Patel, `Müzik beynin sadece bir noktasını değil, beynin büyük bir kısmını işgal ediyor. Bu nedenle beyin zarar görebiliyor.` şeklinde konuştu. Uzmanlar yine müziğin öğrencilerin okuma yeteneğini de çok olumsuz etkilediğini söylüyor.
Öte yandan Boston`daki Beth Israel Deaconess Tıp Merkezi ve Harvard Tıp Fakültesi`nde görevli Nöroloji Profesörü Gottfried Schlaug, konuşma yeteneğini kaybeden hastaların tekrar düzelebileceğini belirtti. Prof. Schlaug, şayet bir kişinin `konuşma merkezi` felç sonucu hasar gördüyse, bunun yerine `şarkı söyleme merkezi`ni kullanmayı öğrenebileceğinin altını çizdi.
elifvav
bence vakit aldıgının hemde boşuna zaman harcadıgının farkına varırsan bırakırsın Allah a dua et Allah ım boş şeylerden yüz cevirmeyi nasip et de sana hicbi katkı saglamayan seylerle vakit kaybetme git kuran ı kerim dinle belki biraz da olsa ezberlersin dinlediklerini …
1stwarrior
< 1stwarrior, hans zimmer’ı bilirim, müziklerini de bilirim seni anlıyorum fakat şöyle 1-2 hafta işlerini müziksiz yap farkı göreceksin. Müzik aslında beyni uyuşturuyor. Müzik dinleyen insanları gözlemle sarhoş gibi nasıl saçmaladıklarını gör 🙂
Müziğin insan beynine ciddi zararlar verebileceği belirtiliyor. Özellikle yüksek sesle müzik dinlemenin beyne zarar verdiğine dikkat çekiliyor. ABD`nin Chicago eyaletinin Kuzey Batı Üniversitesi Nöroloji Uzmanlarından Dr. Nina Krau
Mail Grubuna üye olmak için tıklayınız
Müziğin insan beynine ciddi zararlar verebileceği belirtiliyor. Özellikle yüksek sesle müzik dinlemenin beyne zarar verdiğine dikkat çekiliyor.
ABD`nin Chicago eyaletinin Kuzey Batı Üniversitesi Nöroloji Uzmanlarından Dr. Nina Kraus, müziğin beyne zarar verdiğini söyledi. Müziğin beyinde oldukça fazla yer kapladığını vurgulayan Dr. Kraus, müziğin beyin üzerindeki etkilerinin artık görülebildiğini açıkladı.
Bu durumda uzmanlar beynin müziğe verdiği bütün cevapları da okuyabiliyor. Uzmanlar, beyinden aldıkları verileri hoparlör aracılığı ile tekrar dinleyebildiklerini ifade ediyor.
Nöroloji Bilim Enstitüsü doktorlarından Aniruddh Patel de son 10 yılda yapılan araştırmalar sonucunda müziğin beyne zarar verdiğini belirtti. Birçok insanın müziğin beynin neresinde olduğunu merak ettiğini de hatırlatan Dr. Patel, `Müzik beynin sadece bir noktasını değil, beynin büyük bir kısmını işgal ediyor. Bu nedenle beyin zarar görebiliyor.` şeklinde konuştu. Uzmanlar yine müziğin öğrencilerin okuma yeteneğini de çok olumsuz etkilediğini söylüyor.
Öte yandan Boston`daki Beth Israel Deaconess Tıp Merkezi ve Harvard Tıp Fakültesi`nde görevli Nöroloji Profesörü Gottfried Schlaug, konuşma yeteneğini kaybeden hastaların tekrar düzelebileceğini belirtti. Prof. Schlaug, şayet bir kişinin `konuşma merkezi` felç sonucu hasar gördüyse, bunun yerine `şarkı söyleme merkezi`ni kullanmayı öğrenebileceğinin altını çizdi. >
kardeşim hala kurtulamadım müzikten … en fazla 1 hafta dinlemeden durabildim sonrasında aynı senaryo hep . Ne yapmam lazım
GençMümin
Aletsiz, çalgısız nağmeli sese sima denir. Çalgı aleti ile birlikte olan insan sesine gına [müzik] denir. Gına haramdır. (Dürr-ül mearif)
Lokman sûresinin 6. âyetindeki lehv-el hadis ifadesini âlimler musiki, çalgı aleti olarak bildirmiştir. İbni Mesud hazretleri yemin ederek lehv-el hadis’ten kasıt, çalgı aleti ve musiki olduğunu söylemiştir. (Tefsir-i ibni kesir, Tefsir-i medarik) [İbni Mesud gibi büyük bir zata inanmayan cahillere ne denir ki?]
(Mevahib-i aliyye) ismindeki tefsirde, lehv-el hadis âyeti şöyle tefsir ediliyor:
Yalan hikâyeler yazarak veya şarkıcı kadınlar tutup herkese ses nağmeleri dinleterek, Kur’an dinlemelerine engel olmaya çalışanlara Cehennem ateşini müjdele! (Mevâkib tefsiri)
Bir hadis-i şerifte de buyuruluyor ki:
(Üçü hariç, her lehv bâtıldır.) [Deylemî]
Demek ki lehv, bir oyun, bir eğlence, bir çalgı olduğu için böyle buyuruluyor.
Müfessirler, İsra suresinin 64. âyetinde şeytana, (Vestefziz… bir savtike [Sesinle oynat]) demenin çalgı ile oynat demek olduğunu, bu âyetin, her çeşit çalgıyı haram ettiğini bildirmişlerdir. (Şeyhzade)
Müfessirler Enam suresinin 70. âyetini, (Dinlerini [şarkı ile, musiki ile] oyun ve eğlence haline sokanlardan uzak dur) şeklinde tefsir etmişlerdir.
(Şimdi siz bu söze [Kur’âna] mı şaşırıyorsunuz? Gülüyorsunuz da ağlamıyorsunuz ve siz gafletle oynuyorsunuz.) [Necm 59-61]
Medârik tefsirinde entüm samidün ifadesi, (Kur’an okunduğunu işittikleri zaman onu dinletmemek için teganniye [şarkı türkü söyleyerek şamataya] başlarlar, oynarlardı) diye açıklanıyor. İbni Abbas ve Mücahid hazretleri de bu ifadenin şarkı olduğunu söylemiştir. (İgaset-ül-Lehfan)
Şimdi Resulullah efendimiz, yukarıdaki âyet-i kerimeleri nasıl açıklamışsa ona bakalım:
(İlk teganni eden şeytandır.) [Taberanî]
(Sesini gına ile yükseltene şeytan musallat olur.) [Deylemî]
(Rahmet melekleri, ceres, [çan, zil, çıngırak] bulunan yere girmez.) [Nesaî]
(Rahmet melekleri, köpek ve çan bulunan kafileye yaklaşmaz.) [Müslim, Ebu Davud, Tirmizî]
(Ceres, şeytanın mizmarıdır.) [Müslim, Ebu Davud, Nesaî] [Mizmar çalgıdır]
(Şarkıcı kadını dinlemek, yüzüne bakmak haramdır. Parası da haramdır. Kimin eti haramdan beslendi ise, ona Cehennem ateşi layıktır.) [Taberanî]
(Bir zaman gelecek, ümmetimden bazısı, zinayı, ipek giymeyi, içki içmeyi, mizmarı [çalgıyı] helal addedecektir.) [Buharî]
(Musiki, zinaya yol açar.) [Mektubat-ı Rabbani 3/41]
(Musiki, kalbde nifak hâsıl eder.) [Beyheki]
(Suyun otu büyüttüğü gibi, şarkı, oyun ve eğlence kalbde nifakı büyütür. Allah’a yemin ederim ki, suyun otu büyüttüğü gibi, Kur’an ve zikir de, kalbde imanı büyütür.) [Deylemî]
(Rabbim bana içkiyi, kumarı, darbukayı ve şarkı söyleyen kadınları haram kıldı.) [İ. Ahmed]
(Resulullah çalgı aletleriyle para kazanmayı yasakladı.) [Begavî]
(Ümmetimden bazıları, içkilere başka isim vererek içerler. Şarkıcı kadın ve çalgı aletleriyle eğlenirler. Allahü teâlâ, onları yerin dibine batırır da domuzlar ve maymunlar kılar.) [İbni Mace]
(Şu beş şey zuhur ederse, ümmetimin helaki hak olur: Birbiriyle lanetleşme, içki içme, ipekli giyme, çalgılar ve erkeğin erkekle, kadının kadınla iktifa etmesi.) [Deylemî, Hâkim]
(Ben, mizmarları [çalgıları], putları yok etmek için de gönderildim.) [İ. Ahmed, Ebu Nuaym, İbni Neccar]
(İblis, yeryüzüne indikten sonra, ya Rabbi bana ev ver dedi. Hamamlar senin evin. Yemek istedi. Besmelesiz yenen yemekler senin denildi. Müezzin istedi. Mizmarlar [çalgılar] müezzinin denildi. Yazıların dövme, hadislerin yalandır. Resulün [elçin] kâhinler, falcılar, tuzağın da kadınlardır.) [İbni Ebi-d-dünya, İbni Cerir]
(İblis, benim kitabım nedir dedi. Senin kitabın dövmedir, içeceğin sarhoşluk veren her içki, sadakatin yalan, müezzinin mizmarlar [çalgılar], mescitlerin de çarşılardır denildi.) [Taberanî]
(İki ses, melundur: Nimete kavuşunca mizmar [çalgı], musibete maruz kalınca feryat.) [Bezzar]
(Allahü teâlânın gazabına sebep olan şeyler: Acıkmadan yemek, uykusu yokken uyumak, tuhaf bir şey olmadan gülmek, musibette feryat etmek, nimete kavuşunca mizmar [çalgı çalmak].) [Deylemî]
(Şarkıcı ve çalgıcı kadınlar çoğalınca, içkiler her yerde içilince, yere batmalar görülecek, gökten taş yağacaktır.) [Tirmizî, Ebu Davud, İbni Mace, İ. Ahmed]
(Şunlar gelmeden önce salih amel işlemekte acele edin. Sefihler başa geçmeden, güvenlik kuvvetleri çoğalmadan, hüküm rüşvetle satılmadan, adam öldürme hafife alınmadan, akraba ziyareti kesilmeden, Kur’an mizmarlardan okunmadan, Kur’anı şarkı gibi okuyanlar öne geçmeden.) [Taberanî]
(Kur’an mizmarlardan okunduğu zaman ölebilirsen öl.) [Taberanî]
(Kur’anı mizmarlardan [çalgı aletlerinden] okuyanlara Allah lanet eder.) [Müsamere]
(Şu 15 kötü haslet işlendiği zaman ümmetim belaya maruz kalır:
1- Ganimete hıyanet edilince
2- Emanetin ganimet sayılınca
3- Zekât cereme kabul edilince
4- Erkek karısına itaat edince
5- Evlat ana babaya isyan edince
6- Kişi, arkadaşına itaat edince
7- Babaya cefa edilince
8- Toplantılarda yüksek sesle konuşulunca
9- En rezil kimse iş başına geçince
10- Şerrinden korkulan kimseye ikram edilince
11- Her yerde içki içilince
12- Erkekler ipek giyinince
13- Şarkıcı kadınlar çoğalınca
14- Çalgı aletleri yayılınca
15- Sonra gelenler, önceki âlimlere lanet edip onları kötülediği zaman.) [Tirmizî]
(Gözün zinası [harama] bakmak, kulağın zinası [haram şeyleri] dinlemektir.) [Müslim]
İbni Hibban’ın bildirdiği hadis-i şerifte, Resulullah, develerin boyunlarındaki ceresleri [çanları] çıkarmıştır. Halbuki çan şehveti tahrik etmez. Çan bulunan yere rahmet melekleri girmiyor. Artık çalgıyı, çalgı aletlerini siz düşünün. Şeyh-ul-İslâm Ahmed İbni Kemal Efendi hazretleri Kırk Hadis kitabında buyuruyor ki:
(Mizmarları kırmak ve hınzırları öldürmek için gönderildim) hadis-i şerifindeki mizmar, bütün çalgı aletleridir. Bu hadis-i şerif, her çeşit çalgıyı ve domuz eti yemeyi yasak etmektedir.
Hazret-i Ebu Bekir, iki küçük cariyenin tef çalıp şarkı söylediklerini gördü ve onları azarlayarak Şeytanın çalgısını mı çalıyorsunuz? dedi. (Buharî)
İbni Ömer hazretleri, ihramlı bir toplulukta şarkı söyleyen birine, Allah senin ibadetini kabul etmesin dedi. (İbni Ebi-d-dünya)
Enes bin Malik hazretleri, En pis kazanç, şarkı ve çalgı aletleriyle kazanılandır dedi. (İbni Ebi-d-Dünya)
İbni Abbas hazretleri, Çalgı aletleri haramdır dedi. (Beyhekî)
Âişe validemiz, bir evde şarkı söyleyen birini görünce ona, Yazıklar olsun sana. Bu şeytandır, bunu çıkarın dışarı dedi ve onu çıkardılar. (Buharî)
Fudayl b. İyad hazretleri, Müzik ve şarkı, zinanın teşvikçisidir dedi. (İbni Ebi-d-dünya)
Şeyh Muhammed Rebhami hazretleri buyuruyor ki:
Saz, tanbur, def, ney ve diğer çalgı aletlerini çalmak, Allahü teâlânın emrini tutmamak olur. (Riyad-ün-Nasıhin)
İmam-ı Şa’ranî hazretleri buyuruyor ki:
Hakim-i Tirmizî’nin Nevadiru’l Usul adındaki kitapta rivayet ettiği hadis-i şerifte Resul-i Ekrem efendimiz, (Her kim şarkı sesine kulak verirse, onun ruhanileri dinlemesine izin verilmez) buyurdu. Oradakilerden biri tarafından, (Ya ResulAllah, ruhaniler kimlerdir?) diye soruldu. Resulullah da, (Cennet ehlinin okuyucularıdır) buyurdu. (Muhtasar-ı Tezkire-i Kurtubi)
İmam-ı Birgivî hazretleri buyuruyor ki:
Saz dinlemekten kulaklarını korumalıdır. (Risale-i Birgivî)
Mezhepsiz İbni Teymiye bile, Şarkı ve müzik, şeytani duyguları harekete geçiren en etkili unsurlardan biridir demiştir. (Mecmu-ul Fetava)
Şarkı, Kitap ve Sünnetle yasaklanmıştır. (İmam-ı Kurtubi)
Şarkı ve müzik aletlerinin haram olduğu konusunda icma vardır. (İbni Salâh)
İmam-ı Rabbanî hazretleri buyuruyor ki:
İmam-ı Ziyaeddin-i Şami, Mültekıt kitabında (Hiçbir âlim, teganniye mubah demedi) buyurdu.(m. 266)
Kur’an-ı kerimi musiki perdelerine uydurarak okumak haramdır. (Bezzâziyye)
Çalgı çalmanın haram olduğu, icma ile bildirildi. (Makamat-ı Mazheriyye)
Çalgı çalarak veya oyun arasında Kur’an okuyan kâfir olur. (Tergib-üs-salât)
İmam-ı Münavi hazretleri (Nikâhı herkese duyurun! Bunun için de, camide yapın ve def çalın) hadis-i şerifini açıklarken, (Mescitlerde def çalınmaz. Hadis-i şerif, mescid dışında çalınmasını, mescitte yalnız nikâh yapılmasını emrediyor) diyor. (Hadika)
Camide def çalmak günah olunca, başka çalgının camide çalınması hiç caiz olmaz. Kadınların düğünlerde def çalması caizdir. (Redd-ül-muhtar)
Şimdiki tarikatçıların yaptıkları gibi, dönmek, dümbelek, ney, saz çalmak haramdır. (Tahtavi şerhi)
Teganni ile okuyan bir imamın arkasında kılınan namazın iadesi gerekir. (Halebi)
Kur’an-ı kerimi, Arap şivesine uygun, tecvid ile ve güzel ses ile okumalıdır. Ebu Davud’daki hadis-i şerifte, (Kur’anı güzel sesle okuyun) buyuruldu. Yani "Allah’tan korkarak okuyun" demektir. Bu da, tecvid ilmine uyarak okumakla olur. Yoksa, harfleri, kelimeleri değiştirerek, manayı, nazmı bozarak teganni ile okumak haramdır. (Berika)
Teganni haramdır. (Tıbb-ün-nebevi)
Kur’an-ı kerimi teganni ile okumak ve dinlemek haramdır. Burhâneddin-i Mergınânî buyurdu ki:
Kur’an-ı kerimi teganni ile okuyan hâfıza, ne güzel okudun diyen kimsenin imanı gider. Tecdîd-i iman gerekir. Kuhistânî de, böyle yazmaktadır. (Dürr-ül-müntekâ)
İbni Âbidin hazretleri buyuruyor ki:
Eğlence veya para kazanmak için başkalarına şarkı söylemek, sözbirliği ile haramdır. Çalgı ile raks etmek büyük günahtır. Sıkıntısını gidermek için kendi kendine şarkı söylemek günah değildir. Çalgı olarak, yalnız kadınların düğünlerde def çalması caizdir. (Redd-ül-Muhtar)
Fısk ve içki içilen yerlerde çalgı çalmak ve bunu dinlemek haramdır. Resulullah çobanın kavalını işitince, parmakları ile mübarek kulaklarını kapadı ise de, yanında bulunan Abdullah bin Ömer’e kulaklarını kapamasını emretmedi. Bu da, elde olmadan duymanın haram olmadığını göstermektedir. Çalgıyı, içki, oyun ve kadın bulunan yerlerde keyif için çalmak haramdır. Bayramda, savaşta, hac yolunda, sahurda, düğünlerde ve askerlikte davul çalmak da caizdir. [Okullarda, millî ve siyasi toplantılarda bando, mızıka, mehter marşı çalmak caizdir.] (Hadika)
Def, tambur ve her çeşit çalgıyı evinde, dükkânında bulundurmak, satmak, hediye etmek, ariyet veya kiraya vermek günahtır. (Berika)
Sadece mehter marşında çalınan müzik aletlerini satmak caiz olur.
Tasavvuf müziği diye bir şey yoktur. Müzik, nefsin gıdası, ruhun zehirdir, kalbi karartır. (Dürr-ül mearif)
İlahileri çalgı ile ney çalarak okumak bid’attir. Harama helal diyen ve haramı ibadete karıştıran kâfir olur. (S. Ebediyye)
Daha devamı da vardı, bir tane hadis olur yalan dersin iki olur yalan dersin ama tüm bunların hepsi yalan olamaz.
HamzaAdam
İmam Gazalî Hazretleri ise (İhyâ, II/279-81) musikîyi, haram, mekruh ve mubah olmak üzere üç ana başlık altında inceleyerek şöyle der:
1-Dünya arzusu ve şehvet hisleriyle dolup taşan kimseler için yalnızca bu duyguları tahrik eden sesler haramdır.
2-Vakitlerinin çoğunu buna veren, meşguliyeti adet haline getiren kimse için mekruhtur.
3-Allah sevgisi ile dolup taşan, duyduğu güzel ses kendisinde yalnızca güzel sıfatları tahrik eden kimse için müstehaptır.
İmam Gazalî daha sonra, musikîyi haram kılan şeyin kendisi değil, sonradan ârız olan bazı sebepler olduğunu ifade eder, bunu da şöyle tasnif eder:
"Şarkı söyleyen kadın olur, dinleyen de kadın sesinin şehvetini tahrik edeceğinden korkarsa dinlemek haramdır. Burada haram hükmü müzikten değil, kadının sesinden gelmektedir."
"Şarkı ve türkünün güftesi bozuk, İslâm inancına ve ahlâkına aykırı ise, bunu müzikli veya müziksiz söylemek ve dinlemek haramdır."
Şeriatça bazı savtlar (dinî bakımdan bazı sesler) helâl, bazıları haram kılınmıştır. Evet, ulvî hüzünleri, Rabbanî aşkları iras eden (hatırlatan) sesler helâldir. Yetimane hüzünleri, nefsanî şehevâtı tahrik eden sesler haramdır. Şeriatın tayin etmediği kısım ise senin ruhuna, vicdanına yaptığı tesire göre hüküm alır. (İşaratü’l-İ’câz, s. 78; Sözler, s. 382, 687-688)
Yukarıdaki paragrafların asıl kaynağı sorularlaislamiyet dir.
Bu zatlarda herhalde hadisleri es geçmediler bu kelamları ederken.
HamzaAdam
Telaşlanma arkadaş, Buradaki cevabıma bakalım; forumduasi.com/sizden-gelen-sorular/279259-rap-muzik-gunah-mi.html#post1007654
gafil ne bilir, nehir ismi caiz mi