Rüyada cinsellik görmedim Gusül Almam Gerekir Mi ?
İGood9
Arkadaşlar Dün Gece Gusül Aldım.Ama Bu Sabah Çamaşırımda Bir Islaklık Buldum Meni mi yoksa mezi mi ayırt edemiyorum sadece şunu söyleyebilirim,Daire şeklinde Büyük bir ıslaklık yani sıçrama falan yok ve rüyamda gördüğüm şey pek cinsel içerikli değildi sadece bir ata binmiş koşturuyordum at ise sürekli zıplayıp duruyordu o anda birden idrarımı hissetim ve rüyamda aktığını gördüm sadece diyebilirim ama emiynim ki rüyamda cinsel içerikli bir şey görmedim.Neyse bunlara dayanarak size 3 tane soru soracağım.
1-Sizce Gusül Almalı mıyım ?
2-Bugün Arkadaşlarla Kaykay Kaymaya Gidiyoruz Sizce Bana Bir Şansızık Getirir mi ?
3-Yarın Matematik Sınavımız Var Kötü Alır mıyım ?
Cevap: Rüyamda cinsellik görmedim Gusül Almam Gerekir Mi ?
halilcan
islama göre uğursuzluk diye bir şey yoktur, cenabet olmak uğursuzluktur düşüncesi batıl inançtır. Ama tabii cunup olmanın bazı zararları var, melekler girmiyor, kurana dokunmak gibi bazı şeyleri yapamıyorsun.
Değerli kardeşimiz;
Gusül alması farz olan kimse (cünüp) selam verir, verilen selamı alır; Kur’an-ı Kerim okuması caiz değildir. Bunun dışında hadislerde ve dini kitaplarda geçen duaları okuması caizdir. Bu bakımdan Selaten Nariye, Tüncina duasını da okuyabilir.
Gusletmesi Farz Olanlara Haram Olan Şeyler Nelerdir?
Cünüp olan kadın ve erkeğe veyahut hayız ve nifas hâlindeki kadınlara yapmaları harâm olan dinî vazifeler şunlardır:
1. Namaz kılmak. Cünüp olan kimse, oruç tutmakla beraber, hayız ve nifas hâlindeki kadın, oruç da tutamaz.
2. Kur`an okumak. Ezberden veya Mushaf’a bakarak bir âyet dahi olsa Kur`an okumak (tilâvet) haramdır. Ancak Kur`an`daki dua ve sena âyetlerini tilâvet kasdı olmaksızın dua ve sena niyyetiyle ezberden okumak câiz görülmüştür. Meselâ, cünüp bir kimsenin dua ve sena âyetlerini ihtiva eden Fâtiha sûresini tilâvet kasdıyla okuması haramdır; dua ve sena niyyetiyle okuması ise câiz olur.
Kelime-i şehadet getirmek, tesbih ve tekbir kelimelerini söylemek de câizdir.
3. Kur`an okumak caiz olmadığı gibi Kur`an-ı Kerîm`e el sürmek de caiz değildir. İsterse el sürülen bir âyet olsun, isterse yarım âyet. Ancak Kur`ân-ı Kerîm bir mahfaza içinde olduğu takdirde el sürmek caiz olur.
4. Kâbe-i Muazzama`yı tavâf etmek.
5. Zaruret olmaksızın câmi-i şerîfin içine girmek veya camiin içinden geçmek.
6. Üzerinde âyet-i kerime yazılı herhangi altın ve gümüş parayı ve kolyeyi veyahut levhayı elle tutmak da haramdır.
Gusletmeleri Farz Olanlara Mekruh Olan Şeyler Nelerdir?
1. Dinî kitaplardan herhangi birini el ile tutup okumak.
2. Elini, ağzını yıkamadan yiyip içmek. (Mehmet Dikmen, İslam İlmihali)
Guslü bir namaz vakti geçirecek kadar tehir etmemek gerektiğini âlimlerimiz ikaz yollu ihtar etmişlerdir. Çünkü, namaz vakti geçtiği halde gusletmemek, namazı kazaya bırakmak demektir. Özürsüz namazı kazaya bırakmak ise câiz değildir.
Bu bakımdan, kendisine gusül farz olan kimse, gusülden önce gereken işleri yapar, temizlikte bulunur, hatta yemek dahi hazırlarsa da, bulduğu ilk fırsatı hemen kullanıp guslünü yapmalı, gusülsüzlüğünü bir namaz vakti çıkıncaya kadar ertelememelidir. Resûl-i Ekrem Efendimiz (asm), guslünü özürsüz erteleyenleri ikaz ettiği hadîsinde, cünübün bastığı toprağın kendisine lânet okuyacağını hatırlatmış, guslü tehir etmemeyi tembih buyurmuştur.
Bununla beraber gusülsüz insan, necis de değildir. Mânevî kirlidir, ama necis hükmünü almaz. Ebû Hüreyre (ra) Resûl-i Ekrem Efendimize (asm) bu mevzuda sorduğu sorusuna şöyle cevap almıştır: “SübhânAllah! Hiç mümin necis olur mu?”
Demek ki, cünüp insan mânen kirlidir, ama bu kirlilik kendisinden tiksinilmesine sebep olacak necislik hükmünü de almaz. (Ahmed Şahin)
Selam ve dua ile…
Sorularla İslamiyet
Cevap: Rüyamda cinsellik görmedim Gusül Almam Gerekir Mi ?
gönüllü
Meni çıkmadığı sürece cünüp olunmaz. rüya önemli değildir
Cevap: Rüyamda cinsellik görmedim Gusül Almam Gerekir Mi ?
kardeşçe
Şiddetle yerinden kopan ve şehvetle dışarı boşalan meniden dolayı, gusül lâzım gelir. Şehvetle yerinden ayrılıp, şehvet dindikten sonra dışarı akan meniden dolayı ise, İmam-ı A’zam ve İmam-ı Muhammed’e göre yine gusül lâzım gelirse de, Ebû Yûsuf’a göre, gusül gerekmez. Bu kavle göre, şehvetle yerinden ayrılan meninin, o anda dışarı boşalması önlenir ve şehvet dindikten sonra dışarı akmasına yol verilirse; bu durum guslü gerektirmez. Ebû Yûsuf’un bu görüşünde, misafirlikte veya kış mevsiminde böyle bir durumla karşılaşanlar için, büyük kolaylık vardır.
Gusül için, cinsî birleşme sırasında, erkeğin tenasül uzvu (penis) ile kadının tenasül uzvunun (vagina) tam birleşmesi gerekmez. Penisin sadece uç kısmının vaginaya girmesi ile meni aksın akmasın hem erkek hem de kadın için gusül gerekir.
Erkeğin tenasül uzvunu bez gibi bir şeye sararak cinsî birleşmede bulunması hâlinde, ancak bu birleşmeden tarafların lezzet almaları durumunda gusül gerekir. Lezzet alınmazsa, gusül gerekmez. Fakat lezzet alınmasa da, ihtiyaten yıkanılması takvâya uygun görülmüştür.
Ön ve arka yoldan birine parmağını sokmak, guslü gerektirmez. Parmağın erkek parmağı ile kadın parmağı olması arasında bir fark yoktur. Fakat cinsel doyuma ulaşırsa gusül gerekir.
Birini el ile tutmak, okşamak veya bakmak neticesinde cinsel doyuma ulaşırsa gusül gerekir. Bu durum, erkek için de kadın için de böyledir.
Uykudan kalkan kimse, yatak çarşafında veya iç çamaşırında veya butlarında bir yaşlık görse, duruma bakılır: Eğer rü`yada ihtilâm olduğunu hatırlıyorsa, gusletmesi gerekir. Fakat ihtilâm olduğunu hatırlamıyorsa, Ebû Yûsuf`a göre gusletmesi gerekmez. Çünkü, o yaşlık mezi de olabilir. Kaldı ki, meni bile olsa, şehvetle geldiği bilinmemektedir. İmam-ı A`zam ve İmam-ı Muhammed ise, o yaşlığın meni olmayıp, mezi olduğu kesin bilinmesi halinde guslü gerekli görmezler. Fakat meni veya mezi olduğunda tereddüt edilse veya meni olduğu zannı hâsıl olsa, ihtiyaten gusül gerekir, derler.
Rü’yada ihtilâm olduğu halde, dışarı meni akmamışsa gusül gerekmez. Kadın ihtilam olur da meninin dışarı çıktığını görmese ihtayatten güsletmesi daha iyidir. Çünkü kadından çıkan meni geri dönebilir.
Bir kadından, yıkandıktan sonra, kocasının menisi akacak olsa, tekrar yıkanması gerekmez.
Dövülme, ağır bir şey kaldırma gibi sebeblerden dolayı şehvetsiz olarak gelen meni guslü icab ettirmez. İmam-ı Şâfiî ise, bu halde de guslü gerekli görür.
Gayri müslimin biri, cünüp veya hayız veya nifaslı halde iken İslâm’a gelse, kendisine gusül etmek farz olur. Fakat bu haller kendisinde yokken İslâm’a girmesi durumunda, yıkanması ona farz değil, mendubdur.
Büluğ çağına ermiş kimsenin dört çeşit suyu vardır.
1. İdrar,
2. Meni,
3. Mezî,
4. Vedî.
Bunlardan guslü gerektiren yalnız menidir. Meninin üç özelliği vardır:
1. Sıçrayarak çıkması,
2. Hazzın hasıl olması.
3. Yaş iken hamur kokusunu, kuru iken yumurtanın beyaz kısmının kokusunu vermesidir.
Vedî, idrardan sonra çıkan katı ve beyaz bir sudur. Mezî de beyaz ve ince bir su olup, şehvet hissi galebe çaldığı anlarda meydana gelen bir sudur. Binâenaleyh söz konusu vedi ve mezi den dolayı gusül gerekmez.
Şehvetten dolayı kadından gelen ıslaklığa ise “kazi” denilmektedir. Bundan dolayı sadece abdest bozulur, ancak orucu bozmaz ve gusül gerekmez.
Guslü Gerektiren Haller:
1. Cinsel ilişkide bulunmak: Meni gelmese bile erkekle kadının cinsel organları birbirine kavuşursa gusül gerekir. Resulullah (asm) bu konuda şöyle buyurmaktadır:
“Kadının ve erkeğin sünnet mahalleri birbirine dokunur da kertik kaybolursa, gusül lazım gelir.”(1)
2. İhtilam olmak: Erkek veya kadından uyku ya da uyanıklık halindeyken şehvetle meninin çıkması da guslü gerektirir. Resulullah (asm)’a:
“Bir kimse elbisesinde ıslaklık bulsa, ancak ihtilam olduğunu hatırlamasa yıkanması gerekir mi?” diye soruldu. Resulullah (asm):
“Evet gerekir.” diye cevapladı. Sonra ihtilam olduğunu görüp de yaşlık göremeyen kimseden soruldu. Resulullah (asm):
“Ona gusül gerekmez.” dedi..”(2)
Kişiden gelen sıvı meni ise gusül abdesti alması gerekir; mezi veya vedi ise abdest bozulsa da gusül gerekmez.
Kişinin elbisesine bulaşan akıntının (bu pisliğin), kuru veya yaş bir madde olup olmamasına göre, namazın sıhhatine mâni olan miktar değişir. Şöyle ki: Galiz necaset tabir edilen ağır pislik, kuru bir madde ise, bir dirhem, yani, üç gramdan az olmalıdır. Üç gramdan fazlası, namazın sıhhatine mâni olur.
Eğer yaş bir madde ise, el ayası dediğimiz avuç içinden daha geniş bir alana yayılmamış olması şarttır. El ayasından fazla bir kısmı ıslatmış olan pislik, namaza mânidir. Namaz kılabilmek için bu miktardaki pisliklerden temizlenmek farzdır. Bu miktarlardan aşağı olan pislikler, namazın sıhhatine engel teşkil etmez. Ancak yine de bu miktar pisliğin -eğer mümkünse- yok edilmesi sünnettir.
İnsanların kurumuş olan menileri ise ovalamakla temizlenebilir. Dokunmuş olduğu elbise astarlı olsa da, yine ovalamak yeterlidir. Fakat yaş halde olan meniyi mutlaka su ile yıkamak gerekir. Bununla beraber elbiseye dokunup kurumuş olan bir meni, ovalanmakla temizlendikten sonra, o elbise ile namaz kılınabilirse de, o yer sonra ıslanmış olsa, sahih kabul edilen görüşe göre pislik hali geri döner; onu tekrar kurutup ovalamak veya yıkamak gerekir.
Elbiseye bulaşma durumunda, mezi ve vedi de meni gibidir.
Dipnotlar:
(1) Buhârî, Gusl 28; Müslim, Hayz 87; Ebu Dâvud, Taharet 84; Nesâî, Taharet 129; Ibn Ma’ce, Taharet 111; Muvatta, Taharet 71.
(2) Ebu Dâvud, Taharet 95; Tirmizî, Taharet 82.
kardeşçe
Değerli kardeşim; öncelikle mümin pis, uğursuz olmaz yukarıda halilcan kardeşimizin de yazısında bilgilendirdiği gibi. Ancak burada 2. soruna ilişkin cevap vermek gerekirse, en fazla iki namaz arası cünüp gezebilirsin sebebi ise farz olan (savaşta bile namaz kılınması gerekiyor ise işin önemi ve ehemmiyetini bir düşünün) namazı keyfi /bilerek kılmamak büyük günahtır. Düşünsene Rabbimiz kâinatı bizim emrimize sunmuş iken onun emirlerine karşı itaatkâr davranmamamız nankörlük olmaz mı?
3. sorun için şunu demek isterim ki Rabbimiz kişi ancak çabasının karşılığını alır buyuruyor. Yani sen sınavına çalıştın mı? AYRICA RABBİMİZİN İSTEDİĞİ ŞEKİLDE ELİNDEN GELDİĞİNCE EMİR VE YASAKLARINA UYMAN TABİKİ HAYATININ KALİTESİNE ETKİ EDECEKTİR DİYE DÜŞÜNÜYORUM Fİ EMANİLLAH…
Rüyada penis görmek , Rüyada meni gelse ancakbuyandıgında yoksa gusül gerekirmi