Deli Manyak Sorular.

Deli Manyak Sorular.

random
S.a

Aklımda çoğu zaman çılgın sorular dolanıyor. Yaklaşık 1 senedir namazı bıraktım ama bu sorular namaz kıldığım zamanlarda da geliyordu aklıma. Bana çok faydaları oldu ilk zamanlarda namaza başlamama kötü alışkanlıkları bırakmama vesile oldu sorular. Fakat şu anda çoğu soruya cevap veremiyorum.Gerçek hayatta insanlara sorduğum zaman bana sen isyan ediyorsun, ateistmisin diyorlar. Kimseye soru sormaya korkar oldum. Burada da sormak isterim, istediğinizi söyleyin. Ben Allah(c.c) ‘ a inanıyorum ve güveniyorum, Efendimiz(s.a.v) ‘ e aşığım. Fakat sorularıma da cevap bulmak istiyorum. Çünkü eğer bu sorulardan kaçarsam onlara yenilmiş olurum. Neyse mesela buradan sizlere birkaç soru sormak istiyorum.

Soru 1: İslam âlimleri buyuruyor ki:
Allahü teâlânın emri ile, bütün melekler, Adem aleyhisselama doğru secde etti. Meleklerin hocası olan İblis, emri dinlemedi, secde etmedi. Neden ? Yani neden secde etmeleri gerekti? Secde birtek Allah(c.c) ‘ a olmaz mı? Peki neden Ademoğluna secde etmenin ne gereği anlamı vardı?

Soru 2: Allah(c.c) kullarına kaldıramayacağından fazlasını yüklemez.. Fakat bazı insanlar görüyoruz, o kadar sıkıntı çile çekiyorlar ki sonunda intihar ediyorlar kendilerini öldürüyorlar.. Peki bu insanlar Allah(c.c) ‘ ın onlara yüklediklerini kaldıramadıkları için intihar etmiyorlar mı? Hani kaldırabilseler intihar etmezler. Geri dönüşü olmayan yola üstlerindeki yüklerden ötürü girmiyorlar mı? Bu nasıl kaldıramayacağından fazlasını yüklememe anlamadım.

Soru 3: Iblis mi daha fenadır yoksa nefis mi? Şeytanı şeytan yapan nefsidir, derler. Bu sözden yola çıkarsak nefis fenadır. Peki, "Her nefis ölümü tadacaktır." sözünden yola çıkarsak, nefis o kadar fenalığı yaptırdıktan sonra ölecek ama biz cezalarımızı çekeceğiz. VE nefis diyoruz hep, peki bu nefis kaç tane var? Hani Allah(c.c) yarattığı zaman nefise sormuş sen kimsin ben kimim? diye. Bunu bildiğinizi farzediyorum, peki orada sorduğu nefis kimin nefsiydi? Yani her insanda kulda nefis var peki nefiz bu kadar çok mu yoksa herkeste nefsin birer parçasımı var?


Cevap: Deli Manyak Sorular.

Kayıtsız Üye
selam arkadaş.bizim yaranma sebebimiz var.Insanin yarainmasi,yasamasi,cile cekmesi,guzel hayat surmesi hepsi Allahin sinavidir.eger yaranmamiza sebep olmasaydi ne ise yarardi hayat? ne ise yarardi dunya? bos bosuna yasa aci cek ol kurtar bu kadarmi olacakti? simdi soru sormussun bunlar aeytanin vesvesesidir.Allah Adem peygamber a.s ni yaratdi,tum meleklere ona aecde etmeyi emretdi.cunki insan agila,dusunmeye sahip bir yaratikdi,o kendi istekleriyle haraket eden,kendi dusunen ,istedigini yapan,yapmayan varlikdir.tum meleklerin yaratilma maksati her bbirinin kensince vazifesi var.Allah onlara ne emretse onu yaparlar,yorulmadan,usannmadan.Allah emretdiginde tum melekler de secde etdi Adem peygambere,seytan etmedi.neden? gurur bas kaldirdi .neden ben oddan, atesden yaranip balcikdan yaranan birine secde ediyim,neden? o benden çok asagi bir yaratik,ben daha kudretli ve atesden yaranan bir varlik nasıl simdi ona secde ediyim? boyle dusunce seytani seytan yapti.Allahin emrine karsin geldi,tum ibadetleri mahv oldu,cehennem atesine layik goruldu,neden? gurur yuzunden. fazla gurur insan hayatini cehenneme cevirer.mesela kari kocanin gurur yuzunden barismamasi,aile hayatlarinin dagilmasinin sahiti oluyoruz.ve Allahin insana secde edin demesnde maksati yaratan onu bilin demek deyildiki.akilli tum yarattiklarimin basinda insan gelir demek idi.insan tum varlklardan akli,fikir, dusunce haraket ,irade azatligina gore farkli degilmi?
soru ikiye gelince.Allah kullarini fazlasiyla yuklmez kardes.sadece insanlar seytan vesvesinden,ruh duskunluyunden,psikoloji nedenlerden bu yola el atiyor bir kimsenin derti olinca baska dertliler aklina gelsin.fakirse eğer acliktan susuzluktan olen,evi olmayan birisini hatirlasin,evsizse eğer kolu bacagi olmayan birisini hatirlasin,hastaysa eğer hastaligi gondereni ,hastaligin belki gunahlarinin gitmesine vesile olacagini hatirlasin.derdi veren Allah dermanin da verir.Intihar etmeye kalkisanlar bir azcik sebretseler keske,bu dunyadami aci cekmek iyi,o dunyada ebediyyenmi? abdest alip,namaz kilsin,dua etsun ,yakarsin Allaha,O mutlaka yardımcı olacaktir.
soru uc ,her insan olecektir.insan dynyada yasadigi surece nefisi yzunden kaç gunaha giriyor? nefisi coklugundan,onu zabtedemez oldugundan,seytan vesevesinden sonra insan harama da bakar,haram da yer ,yalan da soyler,zina da yapar ve cokca sey.seytanin insani yoldan cikarma uslubudur nefis.nefsini yendinse seytani da yendin demektir.nefsine hakim ol,cunki oleceksin,senle birge nefsin de oelecek,cismin de olecek,ruhun kalacaktir.nefsine yenik dusup ,onu yedirme ruhunu yedir,ruh ac kalirsa nefs de ac olacak,gunahlara acik olacaksin ruh doyarda,tok olursa nefsin de tok olacaktir,gunah kapilarida bagli olacaktir.sen ruhunu namazla,orucla,duayla,ibadetle,KKueanla doydur,gerisi kendiliginden gelecektir Allah sana namaz kilmayi nasip etsin.Amin


Cevap: Deli Manyak Sorular.

imam
1. Adem olan secde, Allah’a yapılan secde değildir. Bu tazim anlamındadır.
2. Allah adildir, zalim değildir. Asla kimsenin kaldiramayacagi yükü yüklemez. Birileri bazı isteklerine ulaşamayınca intihar eder ve millet o kişinin hatasını Allah’a mal eder. Her dileğim olsun yoksa ben Allahtan razı olmam demek zalimlik değilmi?
3. Nefs dediğin insanın kendisidir anlamamissin


Cevap: Deli Manyak Sorular.

yasemin
Şeytan baş kaldırmıştır aynı şekilde meleklerinde tepkisi olmuştur , hatta melekler insan için kan dökücü demişlerdir ama sonrasında -ALLAHTAN EMİR GELDİĞİNDE – sorgusuz sualsiz kabul edip secde etmişlerdir , Allahın sözünü geçmemişlerdir . Ordaki mesaj ,secde olayında verilen emri yerine getirmektir . Ama şeytan başkaldırmıştır sorgulamıştır , emre itaat etmemiştir . ikinciye gelince sanmaki dertsiz biri var en zengininden en fakirine , herkesin bir sınavı var , onların intihar etmesi kendi bilgisizliklerinin sonucudur . İmtihan demek , insanlar tarafından cezalandırılmak veya ödüllendirilmek değildir , sendeki bilgi ve imanla bu durum karşısındaki mücadelendir . bu bilgi ve imanda eksiklik varsa kolay kurtulma yollarına başvurur insan , sonra fatura Yaradana kesilir , insan hayatı yemek içmek rahat yaşamak herdaim mutlu olmak çercevesinden bakarsa dünyaya geliş sebebini bilmezse , bunuda aramaya çalışmazsa sapkın yollara doğru ilerler . İblis ve nefis başlı başına düşmanımızdır . Nas suresinde gecen vennas kelimesi nefsin ve şeytanın birleşmesidir . Nefis emreder , kötülüğü veya rahatlığı ama sen uyanık olcaksın , tanıcaksın nefsini ve kötülüklerini , bunun içinde ilmini artırman gerek , kalp yolunu açman gerek .

sana gelince sormadan ilim olmaz , kalben inanıp tasdik ettikten sonra herşeyi sorabilirsin . Ama manevi konulara zihin yönünle bakarsan o soruların arkası gelmez birinin cevabını bulursun , şeytan neden diye fısıldar , onun cevabını bulursun yine fısıldar , dediğim gibi ilmi konulara ağırlık verrsen , ve Allahtan uzaklaşmadan hayatına devam edersen , çağrıldığında secdede olursan , bu soruların cevabını kendinde çok rahatlıkla bulursun . Namazını bırakma kardeşim , aşığım demişsinya , o aşkın hakkını ver. Dua ile ..


Kayıtsız Üye
1: Peki tam olarak iblisin karşı çıktığı şey,olay nedir? Üstünlükten kastı nedir?
2: Her dileğim olsun demekle benim kastetdiğim aynı şey değil. tabki ki de her dileğim olsun demek yanlıştır, fakat bir insanın bir şeyi kaldırıp kaldıramayacağı nereden belli olur? Mesela, ben 5 yaşındaki çocuğun üzerine 50 kilo yükü koyarsam çocuk yere çöker ve kaldıramamış olur. Bu şekilde anlarım, peki Hakk ‘ ın kullarına yüklediğini kulların kaldırıp kaldıramadığını nasıl anlarsın? Adam kendini öldürmüş(bizim mahallede olan olay) ama çok iyi çok cana yakın birisiydi her zaman gülerdi. Fakat şimdi karısının ve çocuklarının halini bir görseniz, çok üzülürsünüz. Şimdi bu adamın kendini asması yükü kaldırdığını mı gösteriyor. Özellikle intihar örneğini veriyorum çünkü geri dönüş yok!
3:Nefis insanın kendisi derken, benim anlamadığım şey nedir? Biraz anlatır mısın?


Kayıtsız Üye
Allah(c.c) ‘ dan gelen emir tam olarak nedir peki? Yani herşey bir sıradanlık ve düzen içerisinde işlerken insanoğlunun yaratılmasıyla neler oldu da birden ortalık karıştı? Olayın özü tam olarak nedir?

Hakk katında ezeliyet katında zaman yoktur ve mutlak zamanın tek sahibi Allah(c.c) ‘ dır. Peki insanoğlu yaratıldığı zaman – Hakk emir verdiği zaman iblisin karşı çıkacağını biliyordu. Peki göz göre göre neden iblisin emre uymamasına izin verdi? Mesela ben şu anda elimdeki bardağı yere bırakırsam yere düşeceğini kırılacağını biliyorum(bunu Allah(c.c) ‘ ın verdiği akıl,mantık ve ilimle biliyorum) o zaman bende bardak kırılmasın diye onu bırakmam ve hiçbir zorun olmaz. Zararı önceden gördüğüm için onu engellemiş olurum. Peki Allah(c.c) neden kullarından olan şeytanın günaha batmasına göz yumdu, müsaade etti?


1stwarrior
Allah insana kaldıramayacağı yük veriyorsa neden mesela bir kanser hastası hastalığa yenik düşüyor ve ölüyor ? O yükü kaldıramıyor ?


yasemin
Ayet vardır biz sizi inandık demenizle birakcakmiyiz ? Malınızla evladınız la hastalıkla sinancaksiniz. Herkesin bir ölüm sebebi olmalı değil mi ? Onların sebebide hastalık. Hem bilemeyiz ki o hastalıkları nelerine kefaret tir. Rabbim hepimizin yardımcısı olsun


Kayıtsız Üye
bizim bu imtihandan geçmemiz neden bu kadar önemli peki? Biz neyi ispat etmeye uğraşıyoruz bütün bunlar nereye varacak? Tamam öldük cennetlikler cennete cehennemlikler cehenneme girdi cezasını çekti peki noldu, sonuç olarak ne oldu? Allah(c.c) ‘ ın hiçbirşeye ihtiyacı yok, bizim imtihan olmamıza da ihtiyacı yok. Peki bu dünya alemler ne için yaratıldı? İlk olan ne idi?


Kayıtsız Üye
yasemin imam ve diğer arkadaşlar şu ana kadar söylediklerinizi okumadığım bir yer yok. yani ben size farklı bir bakış açısı soruyorum. ezbere bilgiler sormuyorum. siz bana 2 kere 2 4 eder diyosunuz. evet bunu bende biliyorum ama nasıl oluyorda 3+3 4 etmiyor. Yani işin mantıklı taraflarını sizlerden yorumlamanızı bekliyorum. herkes yorum yapacak diye bir kaide yok. çünkü insanlar tıkandıkları yerde hemen atağa saldırıya geçiyorlar hakaret etmeye başlıyorlar. herkes yorum yazacak diye bir kural yok bilenler anlayanlar beyin fırtınası yapmak iseyenler yazsın.


random
@imam

1: Ne tür bir secde? Peki onu neden bizden şeytana karşı yapmamız istenmedi? Yani ne gerek vardı böyle birşeye ve şeytanın günaha girmesine?
2: Kişi intihar edince yükü kaldırmış mı oluyor?
3: Nefis nedir peki? Ruh nerededir nefis nerede?


İslam
< Kişi intihar edince yükü kaldırmış mı oluyor? >
İntihar, kaldırılamayacak yükten dolayı değildir, kolaya kaçmaktır.
Adam bir kadına kavuşamadı diye intihar ediyor. bu çekilmeyecek bir yük mü yoksa şehvetine uymak mı?

NEFS NEDİR?

Kur’an-ı Kerim’de üç yüze yakın yerde "nefs" kelimesi geçmektedir. Bu kelime, gilozoflar, kelâm, fıkıh ve tefsir alimleri tarafından muhtelif manalarda kullanılmış; ruh, can, kalp, ceset, benlik bir şeyin hakikati, özü ve bütünü gibi yirmiyi aşkın mana verilmiştir. Aslında nefsin mahiyeti tam olarak kelimelere dökülemeyecek kadar derindir. O yüzden nefsi en iyi kavrayanlar kâmil velilerdir.

Nefs kelimesi, sufiler arasında muhtelif makamlara göre, farklı manalarda kullanılmıştır. Fakat genel olarak bu kelime tasavvuf dilinde iki manaya gelir.

Hayvanî nefs, insanî nefs

Birincisi: "Bir şeyin özü, zatı kendisi" anlamındadır. Buna "hayvanî nefs" de denir.

Hayvanî nefs. Halk Alemi (Yaradılmışlar Alemi)’ndendir. İnsanî nefsin bineği ve bütün şehvetlerin kaynağıdır. His, hareket ve hayat menbaıdır. Beş duyu organı ve diğer kuvveler vasıtasıyla hayatı, eşyayı kavrar.

İkincisi: "Rabbin emrinden olan insanî ruh, manevi sıfat" anlamındadır. Hayvanlarda bulunmayan bu nefse, konuşan insanî nefs, nes-i nâtıka da denir. Emr Alemi’ndendir. Allahu Tealâ tarafından insana üfürülen ruh, bedene taalluk edince "nefs" adını alır. Yeri iki kaşın arasıdır. İnsanın içi ve dışıyla irtibatlıdır. Asıl hakimiyeti beyin ve manevi bir lâtife olan "kalp" üzerindedir. Yürek dediğimiz kanı pompalayan maddi kalple de irtibatlıdır.

Bu nefs hayvanî nefse mağlup olursa, hayvanların aşağısında şeytanların metrebesine düşebilir. Mevlâ’nın yardımıyla hayvanî nefse galip gelirse, ruhanileşip meleklerden üstün mertebelere çıkabilir.

Nefsin lüzumu ve faydaları

Konuyla ilgili olarak akla şu sual gelebilir: Nefs ve şeytan olmasaydı da hepimiz cennete gitseydik olmaz mıydı?

Böyle bir soru, öğrenmek kastıyla değil de itiraz maksadıyla olsaydı, Allah korusun, imanı götürürdü. Çünkü Allah’ın takdirini rıza göstermek imanın şartlarındandır. O neylerse güzel eyler. Ayrıca mülkünde dilediği gibi tasarruf eder. Bizler O’nun işlerindeki hikmetleri tam manasıyla kavrayamayız.

Ancak, kmür ruhlarla elmas ruhları birbirinden ayırmak Allah’ın hikmet ve adaletinin gereğidir. Eğer nefs ve şeytan olmasaydı, Hz. Ebubekir r.a. ile Ebu Cehil’in makamı bir olacaktı. Oysa bunların biri elmas, diğeri kömür. Ayrıca, şu imtihan dünyasının kurulmasının da bir manası kalmayacaktı.

Nefs ve şeytan faydalı birer alet mesabesindedir. Tıpkı ateş veya bıçak gibi. Ateşi evimizi ısıtmakta, yemeğimizi pişirmekte, etrafımızı aydınlatmakta ve daha bir çok faydalı işlerde kullanırız. Ama dikkat edilmezse ateş insanın evini yakar. Bıçak elini doğrayabilir. Fakat kimse ateş evimi yakar, bıçak elimi doğrar diye bunları kullanmaktan vazgeçmez.

aynen bunun gibi, nefsin sayısız faydaları, yanlış kullanıldığı taktirde de büyük zararları vardır. Mesela nefs yaratılmasaydı insan ve hayvanlarda yeme, içme, evlenme, üreme arzusu olmayacaktı. Yaşamak ve hayatta kalmak için barınma, ısınma, tehlikelere karşı korunma, düşmanla savaşma, ihtiyaçları giderme, icat ve keşiflerde bulunma gibi yetenekler de bulunmayacaktı. Kısacası hayat olmayacaktı.

Daha da önemlisi, nefs ve şeytanla mücahede kalmadığı için, mümin ahirete yönelik amellerden mahrum kalacaktı. Büyük cihat sevabı kazanamayacak, mertebesi yükselmeyip sabit kalacak, cennet ve Cemâullah’tan yoksun olacaktı.

Nefs ve diğer lâtifeler

Fakat bunca faydalarına rağmen nefs, başıboş bırakıldığı zaman azgın bir at gibi binicisini helâke sürükler. Zira onun istekleri bitmek tükenmek bilmez. İnsanı şehvetlerinin esiri olan bir hayvan haline getirmek için uğraşır. Bu yüzden bizlere acıyıp, merhamet eden Rabbimiz, nefse hakim olup zararlı arzularından korunmamız için kalbin bir şubesi olarak aklı yarattı. Peygamberleri vasıtasıyla da önümüze bir kitap koyup, iyilik ve kötülüğün ne demek olduğunu gösterdi.

Akıl, Allah’ın emirlerini ve nefsin, şeytanın arzularını inceler. İyiyle kötüyü, Allah’ın emrine uygun olanla olmayanı birbirinden ayırt eder. Ruhun bir başka alt kolu olan vicdan da doğruyu, güzeli, hakikati kalbe bildirir. Ayrıca ruh vasıtasıyla hafıza, mürşid, melek ve doğrudan Allah’dan gelen tesirler de kalpte toplanır. Beyin vasıtasıyla beş duyu organından gelen tesirler ile nefsin ve şeytanın telkinleri de kalpte toplanır.

Gelen bilgi ve telkinleri değerlendiren kalp; aklın, vicdanın veya topyekün ruhun dediklerini tercih ederse, nefsin arzularını yerine getirmez. Yani beyin vasıtasıyla kendisine bağlı olan el, ayak, ağız, dil gibi uzuvlara nefsin isteğini yaptırmaz. Şehvet, gazap ve aklî hilelerin esaretinden kurtulur. Allah’ın ahlâkıyla ahlâklanır. Namus, haya, takva, sabır, kanaat, şecaat, neşe, huzur, müsamaha, lütuf, yumuşaklık, vakar, metanet ve güzel suret sahibi olur. Lâtifeleri zikirle cilalanır, geldiği ulvi alemlere yükselerek Rabbine vasıl olur. Ebedi saadete ulaşır.

Nefsin hakimiyeti

Şayet kalp nefse tabi olursa, o zaman hayvanî nefs; toprak, su, hava, ateş lâtifelerinin yardımıyla ruh lâtifesinin yolunu keser. İnsanı mütemadiyen aşağılara doğru çeker. Toprak, ibadette gevşekliğe ve Allah’ın emirlerine uymamaya sevk eder. Su, riya ve münafıklığa götürür. Ateş, gazap, kin, hiddet, inkikama yöneltir. Hava ise, kibir ve benliğe sevk eder. Böylece nefs, askerleriyle birlikte akıl ve diğer lâtifeleri emrine alır.

Bu şekilde nefsinin emrine giren insan, yırtıcı hayvanlar gibi hiddetlenir, kızar, dövmek ve sövmekle etrafındakilere saldırır. Şehvet galebe edince, hayvanlar gibi boğazının ve eteğinin düşkünü olur. Firavun’un kendisini tanrı olarak ilan ettiği gibi, o da her şeyde üstünlük ve efendilik iddiasına geçer. Kulluk ve tevazudan hoşlanmaz. Bütün ilimlere heves eder, her şeyi bildiği iddiasına kalkışır. Alim dendiği zaman sevinir, cahil dendiği zaman canı sıkılır. Bu şahsın bir de şeytanlık vasfı vardır ki, bununla akıl ve düşüncelerini kötülükte kullanır. Aldatma ve hile yollarına baş vurur, kötülüğü iyilik gibi göstermeye çalışır.


random
Peki cennette yaşamaın anlamı nedir? Bu dünya imtihan yeri peki cennette yaşamanın ne anlamı kalıyor.

Bu dünyayı Cennet olarak yaratsaydı olmazmıydı?

Nefs hakkında anlattıklarına gelince net olarak bir anlatım yok, insan birşeyi biliyorsa en az kelimelerle onu anlatabilir. Fazla kelimeye ihtiyacı yoktur.

ikinci sorum ise şu: Dua etmek ne kadar olumlu ve gerekli birşey? Ellerini açıp dua etmek ne kadar gerekli hani Allah kulunun ellerini açtırmadan da esasında ne istediğini bilmiyormu neye ihtiyacı olduğunu bilmiyormu? Neden illa söyletme gereği duyuyor? Hak edene çalışana istediğini olduğu kadar verse olmazmı?

3. sorum: Imtihan dünyası diyoruz. peki neden imtihan olmamız gerekli? Şimdi ben seni alsam ve kafana 29 defa çekiçle vursam ve eğer ölmez bana kızmaz küsmez isen sana 10 milyon yeni para vereyim. Bunu kabul edermisin? Yada en sevdiğin insanı alayım senin gözlerinin öünde onu işkenceyle öldüreyim eğer bana kızmasan ve beni öldürmeye teşebbüs etmezsen yine sana aynı parayı vereyim. Ister misin bunlardan birini? İmtihan olmak ister misin?


yasemin
Bu dünyada Allah la beraber yaşayan insan zaten cenneti yaşıyordur. Biz aciziz bizim sığınmaya dua etmeye ihtiyacımız var . Biz söyle olsa böyle olsaydinin hesabını soramayiz. Dua etmek zaten Allahın bize lebbeyk demesidir. Onunla başbaşa olmaktır . O kulum demese tenezzül etmese bize dua falan edemeyiz zaten . Çağırış Ondandir. Imtihan a gelince Bu Tarz sorulara akılla bakarsan bunların sonu gelmez . Kalbinin mut main olması lazım. Gönül gözünün açılması lazım. Bunun içinde ilim ve ibadet gerekli. Akıl seni onun kapısına kadar götürür ama içeriye gönlünle girersin. Çünkü neyin cevabını aklınla cevaplamaya kalkarsan iç sesin sana başka bir soru yöneltecek bu halde zincirleme olarak uçsuz bucaksız sorulara doğru gidersin


taat
yaşanan zorluklar sıkıntılar insanı olgunlaştırıyor. acılara katlanmasını dayanmasını öğretiyor. her şey bu dünyadakiler değil. bunlar mutluluk değil. dedirtiyor insana. bunlardan daha ilerisi var oda . Allah.cc odur tüm istediğimiz odur aradığımız. Allah bizi neye davet ediyor. kuranda.

De ki: İşte benim yolum budur; basiret üzere Allah’a davet ediyorum. Ben ve bana uyanlar (işte böyleyiz). Ben Allah’ı tesbih ederim ve ben müşriklerden değilim.

13:36 – Bir de kendilerine kitap verdiklerimiz, sana indirilen (vahiy) le sevinç duyuyorlar. Bununla beraber hizipleşenlerden, âyetlerin bir kısmını inkâr edenler de vardır. De ki: "Ben ancak Allah’a kulluk etmekle ve O’na şirk koşmamakla emrolundum. Ben O’na davet ediyorum, dönüşüm de O’nadır."

De ki: «Ben, buna karşı sizden bir ücret değil, ancak Rabbine doğru bir yol tutmayı dileyen kimseler (olmanızı) istiyorum.»

TASAVVUFTA Allah’a vasıl olma diye bir terim vardır.nefsi ıslah etmek vardır.

dünyayı sevenler ve isteyenler..

İşte bunlar, ahireti verip dünya hayatını satın alanlardır; bundan dolayı azapları hafifletilmez ve kendilerine yardım edilmez. (Bakara Suresi, 86)

Tasavvuf yoluna girip ilerlemek isteyen sufilerin seyr ü sülukunda

Allah’a ermek (vasıl-ı ilAllah olmak)

Ermiş evlİye diyoruz bunlar neye ermiş.

Mürid, sözlükte de tasavvufta da irade eyleyen dir. Kalbini Hakk’a bağlamayı, dünya gurbetinden asıl vatanına dönmeyi isteyendir. Tevhide katılmak, Allah Tealâ’ya vâsıl olmak maksadıyla bir yol tercihinde bulunduğu için mürid denmiştir

Şeriat, tarikat yoldur varanaHakikat, marifet ondan içeru YUNUS EMRE

yaşananları bu dünya gözüyle bakınca sıkıntı gibi görülür ancak.hayat bu dünyayla bitmeyip birde AHİTRETE BAKAN YÖNÜ VARDIR.


manyak sorular

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();