Kur’an-ı Kerim’e göre erkeklerin sünnet olması?
deniz05
Merhaba. Bugün aklımda bir takım soru işaretleri var. Sizlerle paylaşmak ve yorumlarınızı almak istediğim değerli kardeşlerim. Kur’an dan bir takım parçaları birleştirerek kendime göre bir şeyler çıkarmak niyetinde değilim.
Sünnet olmak doğru olmayabilir mi? sorusu aklıma geldi aşağıdaki ayetlere göre, sizler ne düşünüyorsunuz?
En’am 38 : ‘Biz Kitapta hiçbir şeyi eksik bırakmadık’ (kuranda sünnet olmakla ilgili bir ayet yok)
Nisa 119 : "Şeytan: "Onları mutlaka saptıracağım, mutlaka onları kuruntulara sokacağım ve onlara emredeceğim de hayvanların kulaklarını yaracaklar. Yine onlara emredeceğim de Allah’ın yarattığını değiştirecekler." Kim Allah’ı bırakıp da şeytanı dost edinirse şüphesiz o, apaçık bir hüsrana düşmüştür.
Tin 4: "Biz, gerçekten insanı en güzel bir biçimde yarattık."
Cevap: Kur’an-ı Kerim’e göre erkeklerin sünnet olması?
imam
Peygamberimizin sünneti varsa ne dersin?
Cevap: Kur’an-ı Kerim’e göre erkeklerin sünnet olması?
deniz05
kim bakmış sünnetine? ayrıca ayetler yeterince açık değil mi anlatmak istediğim şey için?
Cevap: Kur’an-ı Kerim’e göre erkeklerin sünnet olması?
imam
Sana Kuran’ı nakleden ile sünneti nakleden aynı Sahabeler
Birini kabul diğeri inkar ne anlama geliyor?
Bir kaç âyet okuyarak dinden hüküm çıkarılmaz
20 yıldır ilmin içerisindeyim kendimi hala yetersiz görüyor ve içtihat etmekten kaçıyorum
Sünnet Kuranin açıklamasıdır hiç bir Alım inkar etmemiştir
deniz05
ikisinide inkar etmiyorum ama bu ayetler sizce de düşündürücü değil mi?
özellikle Nisa 119 : "Şeytan: "Onları mutlaka saptıracağım, Allah’ın yarattığını değiştirecekler." ifadesi?
bir yanılgı içerisinde olamaz mıyız?
Tin 4: "Biz, gerçekten insanı en güzel bir biçimde yarattık." ; insanlar en güzel şekilde yaratıldıysa onu bozarak değiştirerek haşa Allah’ın yarattığına kusur bulmuş olmuyor muyuz?
imam
Allahın yarattığını değiştirmek ne demek Tefsirlere bakalım
Onlara emir vereceğim. Onlar da hayvanları iğdiş yapmak, yüze dövme yapmak gibi fıtratı bozup Allah’ın yaratışını değiştirecekler.
İmam Ahmed ve Kütüb-i Süte müelliflerinin rivayet ettikleri sahih hadis-i şerifte İbni Mes’ud şöyle diyor: "Allah dövme yapan ve yaptıran kadına, kaş aldıran ve aldırtan kadınlara, güzellik için dişlerini seyrekleştiren kadınlara, Allah’ın yarattığı şekli değiştiren kadınlara lanet etmiştir." İbni Mes’ud devam ediyor: Dikkat ediniz! Ben de Resulullah (s.a.)’ın lanet ettiklerine lanet ediyorum. Bu Allah’ın kitabında şu ayette yer almaktadır: "Rasul size neyi verdiyse onu alın. Sizi neden nehyettiyse onu bırakın." (Haşr, 59/7).
İbnî_er-Rumî
İslamda Hükmün 4 kaynağı vardır. Bunlar:
1- Kur’an-ı Kerim
2- Hz. Peygamber’in (s.a.v) Sünneti
3- Kıyas-ı Fukuha
4- İcma-i Ümmet
Yıllar önce İngilizler İslamı parçalamak için Vehabilik adında bir mezheb kurulmasını sağladılar . Bu mezhebe göre Kur’an-ı Kerim’deki ayetler yorumlanamaz ve hadisler temel kaynak olarak kullanılamaz. Lakin Hz. Muhammed’de (s.a.v.) dahil olmak üzere Ashabı Kiram , Tabiin , Tebeut Tabiin ve İslam Uleması Kur’an-ı Kerimi yorumlayarak açıklamıştır. Bu sanki ilk defa yapılmış gibi gösterilmeye çalışıyor. Halbuki Tarihte bu ilk değildir. Peygamber Efendimiz (s.a.v.) bile bunu yaptıysa bize artık söylecek bir şey kalmaz.
Kur’an-ı Kerim bir açıklayıcı olmadan anlaşılamaz . Nitekim Kur’an-ı Kerimde:
< <
(Şûrâ, 42/51)
وَمَا كَانَ لِبَشَرٍ أَن يُكَلِّمَهُ اللَّهُ إِلَّا وَحْيًا أَوْ مِن وَرَاء حِجَابٍ أَوْ
يُرْسِلَ رَسُولًا فَيُوحِيَ بِإِذْنِهِ مَا يَشَاء إِنَّهُ عَلِيٌّ حَكِيمٌ
Ve mâ kâne li beşerin en yukellimehullâhu illâ vahyen ev min verâi hıcâbin ev yursile resûlen fe yûhıye bir iznihî mâ yeşâu, innehu aliyyun hakîm(hakîmun). >
Allah, bir insanla ancak vahiy yoluyla, yahut perde arkasından konuşur. Yahut bir elçi gönderip, izniyle ona dilediğini vahyeder. Şüphesiz O yücedir, hüküm ve hikmet sahibidir.
>
Şimdi bu kişilere sorulamlıdır ? Kur’an-ı Kerimi bir açıklayıcı olmadan normal bir insan nasıl anlayabilir? Bu Kur’an-ı Kerim zaten Efendimiz ( s.a.v.) inmiştir.
Kur’an-ı Kerim bazı ayetlerini açıklamak gerekir. Bazılarıda açıklamaya gerek olmadan anlaşılır. Bu ayetlerden bazılarını açıklamadan Mealcilere sunacağız bakalım sadece Kur’an-ı Kerim yeterlimiymiş.
<
إِنَّ الَّذِينَ يَكْفُرُونَ بِاللّهِ وَرُسُلِهِ وَيُرِيدُونَ أَن يُفَرِّقُواْ بَيْنَ اللّهِ وَرُسُلِهِ وَيقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَنَكْفُرُ بِبَعْضٍ وَيُرِيدُونَ أَن يَتَّخِذُواْ بَيْنَ ذَلِكَ سَبِيلاً
İnnellezîne yekfurûne billâhi ve rusulihî ve yurîdûne en yuferrikû beynallâhi ve rusulihî ve yekûlûne nu’minu bir ba’din ve nekfuru bir ba’dın, ve yurîdûne en yettehızû beyne zâlike sebîlâ(sebîlen).
Şüphesiz, Allah’ı ve peygamberlerini inkâr edenler, Allah’a inanıp peygamberlerine inanmayarak ayrım yapmak isteyenler, (Peygamberlerin) kimine inanırız, kimini inkâr ederiz diyenler ve böylece bu ikisinin (imanla küfrün) arasında bir yol tutmak isteyenler var ya; işte onlar gerçekten kâfirlerdir. Biz de kâfirlere alçaltıcı bir azap hazırlamışızdır.
(NİSA Suresi 150. ayeti)
>
<
مَّنْ يُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطَاعَ اللّهَ وَمَن تَوَلَّى فَمَا أَرْسَلْنَاكَ عَلَيْهِمْ حَفِيظًا
Men yutiır resûle fe kad atâallâh(atâallâhe), ve men tevellâ fe mâ erselnâke aleyhim hafîzâ(hafîzen).
im peygambere itaat ederse, Allah’a itaat etmiş olur. Kim yüz çevirirse, (bilsin ki) biz seni onlara bekçi göndermedik.
(NİSA Suresi 80. ayeti )
>
Kur’an-ı Kerimi , Peygamber Efendimizin (s.a.v.) sünnetinden ayırmak ancak münafık ve fasık kişilerin işidir. Kur’an-ı Kerimde geçmiyor diye Peygamber Efendimizin (s.a.v.) yasakladığı ve emrettiği işler Allah’ın emretnediği yada yasaklamadığı anlamına gelmez. Nitekim Kur’an-ı Kerimde:
<
قُلْ أَطِيعُواْ اللّهَ وَالرَّسُولَ فإِن تَوَلَّوْاْ فَإِنَّ اللّهَ لاَ يُحِبُّ الْكَافِرِينَ
Kul etîûllâhe ver resûl(resûle), fe in tevellev fe innallâhe lâ yuhibbul kâfirîn(kâfirîne).
De ki: Allah’a ve Peygamber’e itaat edin. Eğer yüz çevirirlerse şüphe yok ki Allah kâfirleri sevmez.
(ALİ İMRAN-32)
>
erkeklerin sünnet olması ile ilgili hadisler, sünnet olma