Müzik dinlemek küfre düşürür mü?

Müzik dinlemek küfre düşürür mü?

rigby001
Arkadaşlar araştırmalar yapmıştım onları size sunacağım ;

Ebû Mâlik el-Eş’arî’den nakledildiğine göre, Hz. Peygamber(s.a.m) şöyle buyurdu: "Muhakkak ki, üm¬metimden öyle bazı topluluklar/ birtakım insanlar olacak ki, bun¬lar zina yapmayı, ipek elbiseler giymeyi, şarâb içmeyi, çal¬gı aletlerini çalıp eğlenmeyi halâl ve mübâh sayacaklar… (Buhari, Eşribe, 6)

Çalgı dinlemek haramdır, orada oturmak fısktır, ondan zevk almaksa küfürdür, yani küfran-ı nimettir" manasına gelen hadis rivayeti Bezzaziye’den nakledildmiştir. (bk. İbn Abidin, 6/349- bu hadis için ayrıca bk.. el-İhtiyar,4/165-166; el-Bahru’r-raik, 8/215)

Bunun gibi şeyler var daha çok şimdi arkadaşlar lütfen birisi bana bu işin artık en üst seviyeleri mi desem bilemedim bana açıklar mı müzik dinlemek küfre düşür mü ve haram mıdır? Mesela bazı yerlerde de yazıyor ki sözlerin de falan sıkıntı yoksa tamamdır şimdi mesela sözsüz sadece ritmi olanlar var ondan sonra sözlerinde mahsur olmayan müzikler var. Tekrar söylüyorum müzik dinlemek küfre düşür mü ve haram mıdır? Lütfen yardım edin arkadaşlar ciddi bir konu.


Cevap: Müzik dinlemek küfre düşürür mü?

imam
Müzik hakkındaki hadislerden hüküm ancak alimlerin çıkarır
Müzik haram olsa bile küfür asla değildir
Bu konu çok tartışılan bir konudur


Cevap: Müzik dinlemek küfre düşürür mü?

rigby001
Peki dediğiniz gibi ise neden hadis’de böyle geçiyor açıklar mısınız? Yani küfür olmadığından o kadar emin konuştunuz ki merak ettim abi. Niyetim öğrenmektir saygısızlık yaptıysam kusura bakmayın.


Cevap: Müzik dinlemek küfre düşürür mü?

imam
Önce genel olarak çalgıların durumuna bakalım:

Çalgıların haram olduğunu gösteren en sahih hadis, Buhari’de geçen şu hadis-i şeriftir. Bu konu daha önce sitemizde yer almakla beraber, şimdi de konuya yeniden bakmakta fayda vardır:

Ebû Mâlik el-Eş’arî’den nakledildiğine göre, Hz. Peygamber(s.a.m) şöyle buyurdu:"Muhakkak ki, üm¬metimden öyle bazı topluluklar/ birtakım insanlar olacak ki, bun¬lar zina yapmayı, ipek elbiseler giymeyi, şarâb içmeyi, çal¬gı aletlerini çalıp eğlenmeyi halâl ve mübâh sayacaklar… (Buhari, Eşribe, 6)

Hadiste çalgı aletleri olarak tercüme ettiğimiz el-Meazif kelimesi, Mizefe nin çoğuludur. Bu kelimeye, alimler tarafından çalgı aletleri, müzik, eğlenceye dönük sesle (şarıkı-türkü), defler şeklinde -yaklaşık da olsa- farklı olan manalar verilmiştir. (bk. İbn Hacer,10/55)

– İbn Hazm gibi bazı alimler, -Yukarıdaki Buhari hadisi dahil- çalgılarla ilgili hiç bir rivayetin sahih olmadığını belirtmiş ise de, diğer alimler tarafından bu görüşü reddedilmiştir. (bk. İbn Hacer, Fethu’l-Bari, 10/52-53)

– Bazı ehl-i tesavvuf zatlar Def ve Ney çalmanın caiz olduğunu söylerken, diğer bir kısmı bunun caiz olmadığını söylemişlerdir. (bk.Gazali, İhya, 2/271-277, V. Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 3/573-575)

– Hanefi alimleri de çalgı aletlerinin hepsinin haram olduğunu belirtmişlerdir. (bk. İbn Abidin, 6/348)

– İmam Gazali deŞeriatta açıkça yasaklanan bazı aletler dışında, def gibi bazı altlerin caiz olduğunataraftardır. (bk. İhya, a.g.y)

– Özellikle Suud alimlerinden oluşan bir ilmi heyetin konuyla ilgili verdiği sayılı fetvalara göre, soruda sorduğunuz bütün çalgı ve müzikler haramdır. (bk.Fetava’l-Lecneti’d-daime; Mecmuu Fetavi İbn Baz, ilgili yerler).

– İmam Şafii muzik için mekruh ifadesini kullanmıştır. Ancak Şaffi alimlerinden bazıları bundan hareketle, müzik için mubah hükmünü getirirken, diğer bazıları haram olduğunu belirtmişlerdir. (bk. Mecmuu Fetavi İbn Baz,3/418)

Bir Şafii olan Bediüzzaman hazretleri, insana Allah’ı hatırlatmayan, onu sahipsiz bir düşünceye sürükleyen ve yetimâne hüzün veren sesler ile geçici firaktan gelen hüzünler veren sesleri ayırdığı bir açıklamasında, şu ifadelere yer vermiştir:

…Bu sırra binaendir ki, şeriatça bazı savtlar (sesleri) helâl, bazıları da haram kılınmıştır. Evet ulvî hüzünleri, Rabbanî aşkları îras eden sesler, helâldir. Yetimane hüzünleri, nefsanî şehevatı tahrik eden sesler, haramdır. Şeriatın tayin etmediği kısım ise, senin ruhuna, vicdanına yaptığı tesire göre hüküm alır. (İşarat-ül İ’caz,70)

– Soruda yer alan: Çalgı dinlemek haramdır, orada oturmak fısktır, ondan zevk almaksa küfürdür, yani küfran-ı nimettir"manasına gelen hadis rivayeti Bezzaziye’den nakledildmiştir. (bk. İbn Abidin, 6/349- bu hadis için ayrıca bk.. el-İhtiyar,4/165-166; el-Bahru’r-raik, 8/215)

Burada, konunun fakihler tarafından gösterilen hükmü açıktır.

– Hadiste yer alan küfür kavramı, bizzat orada küfran-ı nimet olarak açıklanmış ve Çünkü insanın kendi organlarını yaratıldıkları gayeler doğrultusunda kullanmadığı zaman, bu tavır o nimete karşı bir şükür değil, bir nankörlük olur şeklinde değerlendirilmiştir.

– Bu konuda, Ehl-i Sünnet alimlerinin ittifakla kabul ettiği ilke şudur: Büyük olsun, küçük olsun hiç bir günah insanı küfre götürmez. Onu işleyen kimse kâfir olmaz.

– Son olarak şunu da belirtelim ki, bir kısım Hanefi fıkıh kitaplarında yer alan bu hadisin kaynağına -bütün araştırmalarımıza rağmen- rastlayamadık.

Sonra, bir Arapça Web sitesinde yer verilen bir fetvada da bu hadisin bir aslına rastlamadıklarına vurgu yapıldığını gördük. (bk. [url]www.İslamweb.net/Rakamu Fetva:214891) sorularlaislamiyet


rigby001
Çok teşekkürler abi son bir sorum daha olucaktı şu kısımda
"Hadiste yer alan küfür kavramı, bizzat orada küfran-ı nimet olarak açıklanmış ve Çünkü insanın kendi organlarını yaratıldıkları gayeler doğrultusunda kullanmadığı zaman, bu tavır o nimete karşı bir şükür değil, bir nankörlük olur şeklinde değerlendirilmiştir."

küfran-ı nimet ne demektir? Yani sonuç olarak küfre girer miyiz girmez miyiz?


rigby001
Cevabımı bekliyorum.


hmmok99
Küfranı nimet dinden çıkma anlamında değildir.


Kayıtsız Üye
sevgili kardeşim. müzik aletlerinin her türlüsü haramdır. def hariçinde. oda bayanlara özel, düğün, nişan, askere uğurlama vs gibi. başka türlüsünü kullanmakta onlar için haramdır.

ŞARKI VE MÜZİK HAKKINDA SÖZÜN ÖZÜ
1- Şarkı Dinde 2 Çeşittir. Mübah olan şarkı ve haram olan şarkı .
2- Mübah olan şarkı : Def dışındsa müzik aleti olmaksızın sadece sesi yükseltmek ve uzatmaktır. Def de ancak kadınlar için caizdir. Bu şarkı bayram günlerinde düğünde, bir yolculuktan döndüğünde vb. olur ancak İslam’ın kurallarındanm çıkmaması gerekir.
3- Haram Olan şarkı: Çalgı türlerinden herhangi birini, dine aykırı bir sözü, dinin belirlediği yer ve zamanın dışında olanı içine alan her türlü şarkıdır.
4- Müzik aletiyle birlikte şarkı dinlemek icma ile haramdır.
5- Müzik aletlerine sahip olmak her yerde ve her zaman haramdır.
6- Müzik aletini dinlemek icmai ile haramdır.
7- Dini ve milli şarkılar çocuk şarkıları ve doğum günü şarkıları çalgı eşliğinde söylendiğinde ve söz dine aykırı olduğunda haramdır.
8- Dini ilahiler, davullar ve dine aykırı sözler eşliğinde söylendiğinde haramdır.
9- Müzik aletlerinin ticaretini yapmak bütün çeşitleriyle haramdır.
10- Müzikle uğraşmak ve onu kazanç meselesi yapmak haramdır.
11- Şarkı aletleri ve kasetlerinin satılması için dükkanları kiraya vermek haramdır.
12- Erkek ve kadın şarkıcıları kiralamak ve onlara para vermek haramdır


rigby001
Peki bir şey daha sorucaktım Osmanlı Marşı vardır bu caiz mi peki askerleri hatta bu şehitlerin olduğu zamanda bizleri gaza getirmek için çalınır bu caiz midir ?


umutlucan
müzik içinde kadere söven isyan ettiren dini alaya alan her türlü müzik caiz görülmemiştir.
tarzı ne olursa olsun bu tür ve benzeri müzik ve sarkıları dinlemenizi tavsiye etmeyiz.
Lakin dine aykırı olamayn müzikleri dinlemek bazı görüşlere göre tarzı ne olursa olsun caizdir.
Müzigin sözleri bazalınır
imam ı gazalinin müzik hakkında ki fetvasını okuyabilirsiniz.


rigby001
Teşekkürler herkese 🙂


1stwarrior
Müzik bağımlılığından kurtulmanın , artık dinlememenin kesin bir çözümü var mı ?


rigby001
Var bence şahsen ben artık hiç dinlemiyorum öncelikle tüm müziklerini sil telefondan bilgisayardan ve müzik duyduğun zaman kapatmak için vs yol ara ve ritim tutma hiç bir şey yapma artık bir süre sonra duysan bile kendiliğinden dinlemek istiyorsun kaçıyorsun.

youtube.com/watch?v=Mq7DG1pLF_4

Arkadaşlar mesela bu tür müzikleri dinlemek sakıncalı mı dır peki ? ve küfür ile küfran-ı nimet arasında ki fark nedir? Herkesten Allah razı olsun 🙂


Şema
küfran-ı nimet, nimete nankörlük demektir


rigby001
Peki bu tür müzikleri dinlemek sakıncalımı sözsüz ?

youtube.com/watch?v=Mq7DG1pLF_4


uniak
İlahi, ramazan davulu, ney vs bile haram.


rigby001
Yani bu tür müzikleri bile dinlemem sakıncalı mıdır?

youtube.com/watch?v=Mq7DG1pLF_4

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();