Sosyal medyada çıplak fotoğraf paylaşmak
Ahmetgorsel
Merhaba degerli mumsema forumu size bir sorum vardi facebook ta insanlar kendi ciplak fotograflarini paylasan bir moda basladi tam olarak anlamadim ama bu degisik isi yapan insan nasıl bir günaha girer cezasi ne olur bu insanlik artik iyice kendini bozdu
Cevap: Sosyal medyada çıplak fotoğraf paylaşmak
Şema
Çıplak resmini paylaşan kişi, ona bakıldığı sürece göz zinası işlenmiş gibi bakana ve baktırana yazılır.
Yorum: Sosyal medyada çıplak fotoğraf paylaşmak
l. aklavcılar
Sorularla İslamiyet sitesinde şöyle bir alıntı geçmektedir:
Resim haline getirilmiş avret yerlere bakmanın mahzuru hususunda bir şey bulamadım; araştırıla… [Reddü ‘I-Muhtâr, VI, 373]
18. yüzyılda doğmuş Hanefi fakihlerinden İbn Abidin’den yapılan bu alıntıyı İslam İlimleri adlı sitede şu şekilde bulabiliyoruz:
Dikkat edilsin; acaba şehvetle nakşedilen bir resme, bir surete bakmak harâm mıdır? İşte burada tereddüt yeridir. Yani bu tereddüdler olan bir meseledir. Bunun hükmünü görmedim.Tetkik edilsin. (İbn Abidin, Reddü ‘l Muhtar, Bakma ve Dokunma Faslı)
Sorularla İslamiyet sitesinde görülmeyen şehvetle ifadesi bu kaynakta geçiyor, ayrıca mahzur yerine haram kelimesi bulunuyor.
Televizyondaki görüntülere bakmanın caiz olup olmadığı sorusuna cevap verenlerden bazılarının aşağıdaki açıklamaya yer verdikleri görülmektedir:
Gazete ve dergilerdeki müstehcen resimler ile televizyondaki açık görüntüler gerçek değil resim ve hayal olduğu için, onlara bakmak hakiki kadının vücuduna bakmak gibi haram sayılmaz. Ancak şehvet ile bakan bir kimse için haram olur. İbn Hacer Heytemî ile Şirvanî şöyle diyorlar: Aynada veya suda görünen kadın görüntüsüne bakmak haram değildir. Ancak fitneye vesile olduğu takdirde haram olur. (Tuhfetü’l-Muhtâç ve Şirvâni, c. 7, s. 192; Halil Gönenç, günümüz meselelerine fetvalar 2, s: 167)
İbn Hacer el-Heytemî’nin ve Şirvanî’nin görüşü olduğu belirtilen fitneye vesile olduğu takdirde haram olur ifadesinden Halil Gönenç tarafından şehvet ile bakan kimse için haram olur şeklinde bir yorum çıkarılmış gibi görünmektedir. Ancak bu hususta Abdullah Kahraman, Klasik Fıkıh Literatüründe Kadının Cemaatle İbadeti Konusundaki Yaklaşımlarda Fitne Söyleminin Rolü -Eleştirel bir Bakış adlı makalesinde şöyle demiş:
"Nitekim yabancı kadına bakma yasağını gerekçelendiren fukahâ şu ifadelere yer vermiştir: Fitne endişesi bulunduğu zaman nikâhı helâl olan kadının yüz ve ayak topuklarına bakmak da haramdır. Zira böyle bir fitne endişesi cinsel ilişki ya da onun ön hazırlığı sayılan birtakım davranışlar için kadın ve erkeğin baş başa kalması gibi bir sonuca götürür."
Bu konuda ayrıca TDV İslam Ansiklopedisi’nin Tesettür maddesinde şöyle bir ifade geçmektedir: Bu bağlamda gerçekleşmesinden endişe edilen fitne zinadır.
Şâfiî fakihlerinden Kalyûbî’nin ve Buceyremî’nin sudaki ve aynadaki görüntüye şehvetle bile bakmanın haram olmadığını söyledikleri belirtilir.
Şayet bunlara göre zina tehlikesi yoksa çıplak fotoğrafa bakmak caizdir neticesi çıkıyor olsa bile kişinin yüzünün açıkça görüldüğü ve kimliğinin bilindiği şekilde fotoğraf paylaşması hem kendisinin hesap etmediği bir şekilde zinaya yönelmesi ile neticelenebilir hem de dedikodu ve iftira gibi neticelerle de karşılaşabilir. Yüzü görülmüyor ve kimliği bilinmiyorsa caiz olma ihtimali olabilir. Bu konuyu uzmanlara sorunuz.
Sosyal m3dyada karsi cins