Rukye Nedir?
mansur
RUKYE
Dua, efsun, muska; sihirbaz ve üfürükçülerin okudukları şeyler.
İbn Hacer el-Askalanî, alimlerin şu üç şartın bulunmasıyla rukyenin caiz olacağı üzerinde görüş birliği içerisinde olduklarını bildirmektedir:
a) Allah Teala’nın kelamıyla (âyetlerle), isimleri veya sıfatlarıyla olması;
b) Arap diliyle veya başka bir dille anlaşılır olacak şekilde yapılması;
c) Yapılan rukyenin bizzat faydasının dokunduğuna değil, umulan faydanın Allah Teâlâ tarafından gönderildiğine inanılması (Fethul-Barî, X, 206).
Rukye, mubah, haram ve şirk olmak üzere üş çeşittir.
1- Mubah olan Rukye: Kur’ân-ı Kerim’den ayetlerle Allah Teâlâ’nın isim ve sıfatlarıyla, arapça ve anlamı anlaşılır bir dille yapıldığı takdirde mubahtır. Hz. Aişe (r.anh)’dan rivâyet edilen bir hadis-i şerifte şöyle denilmektedir: "Rasûlüllah (s.a.s) son hastalığında muavvizeteyni okuyup kendisine üflüyordu. Hastalığı ağırlaştığı zaman onları okuyarak üzerine üflüyor ve onların bereketi için elini meshediyordum" (Buharî, Tıb, 32; Müslim, Selâm, 51-52).
Yine Hz. Aişe (r.anh) Rasûlüllah (s.a.s)’ın hastalığından bahsederken şunları söylemektedir: "Rasûlüllah (s.a.s) yatağa düştüğü zaman, İhlas süresi ve Mu’avvizeteyn’in tamamını okuyarak avucuna üfledi ve sonra elleriyle yüzünü ve vücudunun elinin yetiştiği her tarafını meshetti" (Buharî, Tıb, 39).
Yine akrep sokmasına karşı Fatiha ile rukye yapıldığına dair hadis varid olmuştur (Buharî, Tıb, 33). Ve yine Rasûlüllah (s.a.s)’ın hastalanan bazı kimselere, Mu’avvizeteyn okuyup, onları sağ eliyle meshettiği ve peşinden de şöyle söylediği rivâyet edilmektedir "Ey insanların Rabbi olan Allah’ım hastalığı gider; buna şifa ver. Şifa veren yalnız sensin. Senin şifandan başka şifa yoktur. Hastalık bırakmayan şifa ver" (Buhari, Tıb, 37).
Bu anlamda rivâyet edilen hadisler çoktur. Bazı alimler Rasûlüllah (s.a.s)’in; "Göz değmesi ve hummanın dışında rukye yoktur" (Buharî, Tıb, 17) hadisine dayanarak, göz değmesi, yılan ve akrep sokması dışında rukyenin caiz olmadığı kanatine varmışlardır. Ancak diğer bazı alimler de bu hadisin, rukyenin en fazla faydalı olacağı anlamına sarfedildiğini, "Zülfikardan başka kılıç yoktur" sözüne kıyas yaparak cevaplandırmışlardır. Çünkü diğer hadislerde görüldüğü gibi, Rasûlüllah (s.a.s) başka şeyler için de rukyeye cevaz vermiştir.
2- Haram olan rukye: Anlaşılmaz sözler, anlamsız kesik harfler, bilinmeyen isimler, bilenlerin Arapçadan başka bir dille rukye yapması, demir, tuz kullanarak veya ip bağlayarak rukye yapılması haram kılınmıştır. Fayda verdiği tecrübe edilmiş uygulamalar bunun dışındadır.Şabir (r.a)’dan şöyle rivayet edilmektedir:
"Rasûlüllah (s.a.s) ruky’e yapılmasını yasakladı. Amr ibn Hazm’ın çocukları gelip şöyle dediler: "Ya Rasûlüllah! Biz bir tür rukye yapardık ve onunla akrep sokmalarına karşı korunurduk". Rasûlüllah; Ona dönün onda bir kötülük görmüyorum. Sizden her kim kardeşine fayda vermeye güç yetirirse ona faydalı olsun (Müslim, Selam, 63) demişti. el-İzz b. Abdüsselam’dan anlamı bilinmeyen harflerle yapılan rukye sorulduğu zaman, küfrü gerektirecek anlamlar içerip içermediğinin bilinmemesinden dolayı buna cevaz vermemiştir.
3- Şirk olan Rukye: Allah Teâlâ’dan başkasına dua ederek, sığınarak veya yardım dilenerek yapılan rukye, şirktir. Meleklerin, peygamberlerin, cinlerin ve benzeri varlıkların isimleriyle rukye yapmak gibi… Bunların tamamı Allah Teâlâ’ya şirk koşmaktır. Nitekim Rasûlüllah (s.a.s) şöyle buyurmaktadır: "Efsun, nazarlık boncuklar, ve muhabbet için yapılan muhabbet muskaları şirktir" (Ebu Davud, Tıb, 17; İbn Mace, Tıb, 39; Ahmed b. Hanbel, I, 381). Yine; "İçinde şirk bulunmayan şeyle rukye yapmakta bir kötülük yoktur" (Müslim, Selam, 64) buyurmaktadır. İbn Hacer bu konuyu şöyle açıklamaktadır: "Bazı rukyelerde şirk bulunmaktadır. Çünkü onu yapanlar kendilerine dokunan zararı defetmek ve lavda elde etmeyi Allah’tan başka kimselerden istemektedirler" (İbn Hacer el-Askalanî, Fethul-Barî, X, 260).
Müslüman, tamamıyla Allah Teâlâ’ya tevekkül etmekten başka şeylerden fayda dilemez. Nitekim Rasûlüllah (s.a.s) şöyle buyurmaktadır:
"Ümmetimden yetmiş bin kişi hesapsız olarak Cennete girecektir. Onlar, efsun yapmayanlar, teşe’um etmeyenler, vücudlarını dağlamayanlar ve ancak Rablerine tevekkül edenlerdir" (Buhârî, Tıb, 17; Müslim, İman, 372). Kendiliğinden, istenmediği halde müslüman kardeşine rukye yapması bunun dışındadır. Bu Rasûlüllah (s.a.s)’in şu hadisine göre müstehaptır.: "İçinizden her kim kardeşine yardım etmeye güç yetiriyorsa bunu yapsın" (Müslim, Selâm, 63).
Eymen ed-DIMAŞKİ
Cevap: Rukye
fecr
Allah c.c. razı olsun aciklama için
Yanıt: Rukye Nedir?
Şema
İslamda Rukye
Hastalara dua okumak anlamına gelir. Kişinin kendisi veya başkasının sağlığı sıhhati için dua etmesi Yüce Allah’a yalvarması, şifa dilemesi caizdir. Nitekim Peygamberimiz hastaların şifa bulması için hem Allah’a dua etmiş hem de kendilerine Allah’tan şifa istemeleri için bazı dualar öğretmiştir. Öyle ki şifa bulmak için bu dualarla Allah’a yönelmek sünnettir. Onun dışında âyetlerden ve geçmiş büyüklerden iktibas edilmiş duaları okumak da caizdir. Ancak şunu da belirtmek gerekir ki, sağlık konusunda dinimiz, hastalanmadan önce sağlığı korumayı, hastalandıktan sonra da tıbbî tedâvilere başvurmayı istemektedir. Şifayı veren Allah olduğundan, hastalıktan kurtulmak için dua da edilmesi uygundur. (F.K.)
rukye yapmak nedir
NuN
Rukye ne demektir? Kısaca
Okuyarak tedavi etmeye denir.
Darusselam
rukye yapmak nedir
Hastalık ve kötülüklerden korunmak veya kurtulmak amacıyla dua okuyup üfleme anlamında bir terim.
Kayıtsız Üye
Rukye; unutulmuş sünnetlerdendir. Sâdece hastalık veyâ rahatsızlık hâlinde değil, her gece ölüm uykusuna yatmadan evvel tatbîk edilmeli ve i’tiyât hâline getirilmelidir ve’s-selâm…
mumsema
< Rukye; unutulmuş sünnetlerdendir. >
Caiz olan sünnet olan rukyeyi unutmadık unutturmadık Allah’a şükür
Kayıtsız Üye
Kuran sureleri arasında belirli ayetler, belirli dua ve salevatlar içerisinde rukye etkisi göstererek etkileri olanlar vardır.Yani cin ve şeytana azap ve acı verici etki eder.Bunlar bir süre sonra cin ve şeytanın ya terk etmesi yada ölmesi ile son bulur.Hastalık geri dönüşü olmaksızın iyileşir.Çok sayıda farklı türleri vardır.41 gün devam edilince bazı rukyelere hastalık tamamen iyileşir.Ama hepsi farklılık gösterir.Bilinçli olmak gereklidir her tedavide.Devamlı abdestli olanlar belirli ayetler okuması gerekir problemlerin çözümü için.Çünkü şeytanın en büyük düşmanlarından olur.Alimlerin kitaplarında bilgiler olur bu konuda.Bitkisel ve kimyasal ilaçlar rahatsızlık belirtilerini yok edebilir.
Kayıtsız Üye
Rukye nedir? Rukye Kur’an ayetleri ile şifa bulmaya yarayan bir kısım ayetler olduğu söyleniyor.Mesala Anti-deprasan ilaç kullanımı sırasında da, ilaç kullanımından 21 ile 41 gün arasında kurtarılmaya yarayabiliyor.Diğer hastalık tedavilerinde de denenebilir.Anti-depresan ilaç kullanılmaz ise,tahminime göre düğümleri çözen salevatlar,hastalıklara şifa verdiği bilinen dualar,namazlardan sonra okunabilir.Sabah namazını kıldıktan sonra,tesbihat duaları,Ayet el-Kürsî,tesbihat ve namaz duası okunduktan sonra,70 yada 100 Estağfirullâh 11,21 yada 24 salevat getirilir. Salat-ı Tefriciyye daha uygun olur. Salat-ı Mecule’de olabilir. Rukye tarif 1:"Resulü Ekrem Efendimiz (s.a.v) bir rahatsızlık hissettiği zaman ve her gece yatacağı vakit bu üç sureyi(İhlas suresi ve muavvizeteyn sureleri) okuyup mübarek ellerine üfleyerek elleriyle mübarek baş ve yüzlerinden başlayarak aşağıya doğru cesed-i şeriflerini mesh eder ve bunu üç defa yaparlardı." Rukye tarifi 2:"Ayrıca büyü-sihir yapılan ve hasta olan kimselere şu şekilde okunacağını üstadım Hacı Osman Efendi aynen şöyle tarif etmişlerdir.:"Muavvizeteyn ve İhlas da dahil olmak üzere kırk bir gün kırk bir defa sabah namazından sonra hasta üzerine okunacaktır."" Rukye tarifi 3:"Mesela genel rukye ayetleri(Hastalığa göre değişen rukyeler vardır)okunur yada dinlenir,sonra çıkış ayetleri dinlenir.Namazlardan sonra bir gün içerisinde,bir ile üç defa arasında okunur yada dinlenir." Rukye tariflerinden biri uygulanırken,makalenin başında yazılan rukye öncesi istiğfar ve salevatlar hepsinde okunur.
Kayıtsız Üye
Bir ayet meali ile konuya giriyorum.15Hicr(27)- "Cinleri de daha önce insan vücudunun gözeneklerinden geçebilen güçlü bir ateşten yarattık."
Ayette belitrildiği gibi cinler derinin gözeneklerinden geçip vücuda girebiliyorlar. Vücudun çeşitli bölgelerine yerleşebiliyorlar.
Musallat olmalarının farklı nedenleri var.Aşık olmak,intikam almak,suçtan saklanmak,zina nedeni gibi farklı sebepleri var. Musallat olduklarında vesveseler veriyorlar. Akla sürekli mühtehcen görüntüler geliyor ve beyin cinsellik konusunda uyarılar alıyor.
İstimna(Mastürbasyon)hastalığı ortaya çıkıyor. Cinsellikten normale göre daha fazla zevk alınıyor.Zinaya düşme tehlikesi ortaya çıkıyor. Sürekli engellemeler oluyor.Çünkü farz ve sünnet ibadetleri yani dinin emirleri onlara eziyet veriyor.
Çektikleri eziyet yanma ile oluyor.Bu nedenle sürekli engellemeler oluyor.Cin musallat olmuş insanalar evlilik ve iş hayatında başarılı olamıyor. Zaten evlilik ve iş hayatını normal insanlar gibi yürütecek olsalar,musallat olan cin helak olurdu.
Ömür boyu evlenmeden yaşayabiliyor bu durumdaki insanlar.Çalışma derseniz malül maaşı ilede geçinebiliyorlar yada yakınlarının desteği ile geçinebiliyorlar. Musallat olan cinler dinin emirlerini yerine getirildiği zaman acı çeker ve eziyet görür.
Bu nedenle ahlakı güzel olsa bile tam olarak normal insanlar gibi bir yaşantı yaşayamıyorlar.Hayatları engellemeler ile geçiyor.Takıntı ve vesveseler,gece uyuyamama,enerjisizlik ile hayat zindan oluyor.Ama her şeye rağmen tıpta bu sorunun ilaç ile belirtilerinin azaltılması mümkün.
Vesvese duaları ve rukyeler de var tedavi seçenekleri arasında.Mesajımı bir ayet meali ile sonlandırıyorum.43Zuhruf(36)- "Her kim Rahman olan Allah’ın zikrinden yüz çevirirse biz ona bir şeytan’ı musallat ederiz. Artık o şeytan onun yakın dostudur."
rukye nedir, rukye, rukye ne demek