Gayri-Müslim bir ülkede çalışmak
Kayıtsız Üye
selamun aleyküm, başlıkta belirttiğim gibi gayri-müslim bir ülkede çalışmanın İslami hükmü nedir merak ediyorum, hatta durumuda şöyle açalım;
– herhangi İslamiyet açısından sakıncalı olmayan bir yerde çalışmak (içki, domuz vs satışı yok)
– alın teriyle normal bir şekilde çalışmak, hamallık, bulaşık, yerleri süpürme vs.
– iş verenin memnun sen memnunsun, çalışıyorsun paranı alıyorsun
öteki taraftan şöyle şeylerde var sonlarınada kendi kafamdan geçenleri yazıyorum yanıldığım noktada beni düzeltin lütfen
– kaçaksın, o ülkenin senin bu şekilde çalıştığından haberi yok ve o ülkece yasak ama tekrar ediyorum burası gayri-müslim bir ülke ve onların hükümetinin koyduğu kural bu kişiyi neden bağlasınki, sonuçta kanunları Allah koyar.
– kaçak çalışma yoluyla işverenin o ülkeye vergi vermiyor, islamda gayri müslimler cizye verir biliyorum ama bir müslümanın çalışmasıyla alakalı vergi vermesini ben bilmiyorum, yani burdada yanlış bir şey yok gibi geliyor bana Allah bilir en doğrusunu.
– o ülke vatandaşının hakkına geçilmiş olurmu ? çünkü o bu işe başvursa işvereni kağıt falan doldurmalı, vergi vermeli ama kaçak çalışan kişiye nazaranda daha fazla ücret alır, ama sonuçta kimse kimsenin kolundan tutmuyor oda başvurabilir, kaçak çalışanda başvurabilir işveren istediğini alır ama kaçak çalışana daha az para verebilir ve kağıt işleriyle uğraşmaz, burdaki hüküm nedir sizce
– ve müslümanların imajını kötü gösterme durumu olurmu, müslüman bu ülkede fitne çıkarmış olurmu
şuda varki kaçak çalışan adam istediği için kaçak çalışmıyor ülke çalışma iznini o kadar zor veriyorki, ben başka ülkeden geldim burda bulaşık yıkıcam bana çalışma izni verirmisiniz desen hükümete ona vermiyorlar, biz kendi vatandaşımıza veririz diyorlar yani kişi alın teriyle kazandıktan sonra, iyi çalıştıktan sonra sırf insan olduğu için ona iş verilmesi gerekmezmi, bu konuda Allah’ın hükmü nedir merak ediyorum, şimdiden teşekkürler yorumlar, cevaplar için.
Yorum: Gayri-müslim bir ülkede kaçak çalışmak
arifselim
Aleykum selam kardeşim. Bu konular içinde dinimizin yani İslam hukukunun hükümleri vardır. Gayri müslim bir ülkede bu dediklerinin geçerli olabilmesi için onlarla bir savaş halinde olmak gerekir. Eğer sana bir vize (oturum müsaadesi) gibi bir hak tanıyarak vatanlarına girmene izin vermişlerse senin dinine aykırı olmaması şartıyla onların kurallarına uyman gerekir. O kurallar din ile ilgili değildir. Yaşam kurallarıdır ve bu onları ilgilendirir. O ülke nasıl sana belli başlı haklar tanımak zorunda ise, sende onların haklarına riayet etmen gerekir. Peygamber aleyhisselam döneminde Habeşistan’a hicret eden ve bir müddet Hristiyanlarla birlikte yaşayan müslümanların durumuna benzer.
Yabancılara karşı uyguladıkları haksızlıklara gelince bunlar ayrı meselelerdir. Eğer bir haksızlık varsa veya bir hak elde etmek istersen bunları meşru ortamlarda araman gerekir. Böylece müslüman hangi ortam ve memlekette olursa olsun dürüsttür ve dürüst olmalıdır .
Yorum: Gayri-müslim bir ülkede kaçak çalışmak
Kayıtsız Üye
arifselim kardeş bana diyebilirmisinki kaçak çalışmayla alınacak o para haramdır diye, en doğrusunu Allah bilir ancak ben haram olduğunu düşünmüyorum, adam ülkeye giriyor alnının teriyle çalışıyor parasını alıyor, hem Allah Kur’an da demiyormu mealen "yeryüzüne dağılın ve rızkınızı arayın" diye
Tağut Sistemde/Demokratik ülkede ögretmenlik Yapmak
Kayıtsız Üye
Ben avrupada öğretmenlik okuyorum ve yaklaşık iki senem kaldı. Sonradan öğrendiğime göre, ülkede’ki genel Müfredatın/öğretim programı’ın içerisinde şöyle bir madde var ve şöyle geçiyor;
Okul sistemi demokrasiye dayanmaktadır. Okul Yasası, okul sistemindeki eğitimin öğrencilerin bilgi ve değerler kazanmasını ve geliştirmesini sağlamayı hedeflediğini belirtir. Herkesin tüm gelişimini ve öğrenmesini ve yaşam boyu öğrenme arzusunu destekleyecektir. Eğitim, insan haklarına ve temel demokratik değerlere saygısını iletmeli ve tutturmalıdır
Şimdi ben Tağut bir sistemde öğretmenlik yaparsam ve bu müfredat’a uyarak tağut’a destek vermiş olup dinden çıkar mıyım? Bazıları Tağut olan devletlerin devlet işlerinde çalışmak küfür diyor. Yada demokratik amaçlar için çalışmak küfre göturur deniyor.
Ensar
Sevgili kardeşim sizler o ülkede öğretmenlik yapacaksınız bilginizi başkalarına aktarıp öğreteceksiniz sizin karşı tarafa vermiş olduğunuz bilgi ile bu insanlar yarar bulacaklar. Siz doğru olan bilgiyi verdikçe herhangi bir sıkıntı yoktur dindende çıkmış sayılmazsınız
Kayıtsız Üye
Yine rahatsız ettiğim için özür diliyorum bu konu ile ama…Bu demokrasi ve demokratik öğrenciler yetiştirmeye katkıda bulunma meselesi beni bunalıma sokuyor, yaşamaktan bezdim artık küfür muhasebesi yapmaktan. Memurluk yemini, ve küfür madeleri olan sözleşmeler konu eden videolar ve yazılar izlemekten ve bu konuyu düşünmekten kendimi alıkoyamıyorum. Küfür içerikli bir sözleşme kabul eder veya görev edinir isen dinden çıkarsan diyorlar. Çoğu da bu tekfırçı dediğimiz türden grublar, ama ya dedikleri doğru ise diye de düşünüp duruyorum. Ne yapacağımı bilmiyorum. Hadi Allah rızası öğretmen olmaktan vazgeçtim diyelim, ama özaman da ne iş yapacağım? Başka iş ne biliyorum ne de şimdiye kadar bulabildim. Bir de okulu bırakırsam insanlarla ve ailem ile uğraşmak zorunda kalacağım ¨niye bıraktın?¨ soruları yağacak üstüme.
Şimdi kalben onaylamadan, müfredat’da bulunan ¨demokratik (demokrasiyi benimsemiş) öğrenciler yetiştirmek¨ kısmını kalben onaylamadan ve öğretmen iken bundan sakınsam. Yinede bu kanunları ve sözleşmeleri koyan bir okulda çalışarak küfre rıza ve destek mi olmuş olurum? Yani benim derdim sadece gençlere ilim öğretmek, başka bişey değil.
Ensar
Sevgili kardeşim sizler öğretmenlik mesleğinizi yapmaya devam edin işinizi aksatmayın. Siz sonuçta öğrencilere haram olan bir şeyi helal sayacak yada gösterecek değilsiniz. Öğrenciler sizin ilminizden fayda bulacak ve umulurki faydalı nesil yetiştirir siniz.
misafir1
hanımefendi / beyefendi avrupada müslüman oranlarına baktım, isveçde % 10 lara çıkmış. en fazla müslüman olan avrupa ülkelerinden olmuş herhalde. böyle boş boş şeylerle uğraşmayın. önemli olan sizin niyetiniz, ne yaptığınız. bu meseleler can sıkıcı meseleler. sonuçda yusuf as ın da mısırda firavunun himayesinde bakanlık veya çeşitli görevler yaptığı olmuş. hayatımızdaki her sözleşme islama uygun olmak durumunda değildir biz bunların islamın içinde kalan kısımlarında hareket ederiz. siz zaten isveçde yaşayarak isveçin kanunlarını kabul etmiş bulunuyorsunuz veya sahabe dünyanın dört bir tarafına dağılmış. bir müslüman japonyaya gitmişse oranın kanunlarını zaten kabul etmiş demekdir. evlilik sözleşmeleri veya evlilik hukuku islama uygun değil diye evlenmeyecek miyiz veya dünya böyle olmuş erkekler veya kadınlar böyle olmuş diye söylenip duracak mıyız. biz islama uygun yaşamaya gayret edeceğiz. önemli olan sizin neyin peşinde olduğunuz. amacınız niyetiniz yapıp ettikleriniz.
misafir1
demokrasi başlı başına küfrü gerektirmez, siz küfrü gerektirecek şeylerden uzak durun, kalkıpda islamı tahkir etmeyin, gayri islam dinlerini anlatmayın. bunun içinde kendinizi geliştirmeniz lazım. kalkıpda gavurluk anlatacak haliniz yok, diğer anlatacağınız meseleler gıcık gıcık meseleler olsa bile, bunların asıllarını öğrenin ki, siz bunları gavurlukla beraber sunmayıp, doğru bir şekilde sunun ki; islamı anlatmış gibi bir iş yapmış olursunuz. rakamların sayıların ilimlerin dini olmaz, kimsenin bunlarla bir problemi de olamaz. siz bunların aralarında olmazsa olmaz bir bağ varmış gibi içinde sunuldukları bütün resimlerini ayıklayabilirseniz, önemli bir iş yapmış olursunuz. hayatta çözümsüzlükler şikayetler arasında kaybolmayın, çözüm üretici olun. şikayetler içinde kalınırsa hem sonuç alınmaz, hem çözümsüzlüklere mahkum kalınır. ama çözüm peşinde olursanız ona göre branş seçersiniz, ilginize alakanıza göre yönlenirsiniz, ortada çözülecek bir problemde kalmaz.
kacak calismak, gayri muslim ulkede calismak, Memurluk yemini