Kerbela olayında Ehli sünnet in bakışı

Kerbela olayında Ehli sünnet in bakışı

Şema
"Kerbela" olayında "Ehli sünnet"in bakışı

Son yıllarda, Ehli Beyt ve Kerbela olayı geçen hafta olduğu gibi her 10 Muharremde yazılı ve görsel basında geniş yer almaktadır. Haberler objektif olarak değil, tek taraflı olarak verildiğinden şikayetle bu iki konuda, Ehli sünnet in görüşünü (inancını) soran okuyucularıma muteber kaynaklarda geçen konu ile ilgili bilgileri sunmak istiyorum.
Ehli sünnet İslam büyükleri Ehl-i Beyti sevmenin her mümine farz olduğunu bildirmişlerdir. Bunlarda Resûlullah’ın zerreleri vardır. Onlara kıymet vermek, saygı göstermek her Müslümanın vazîfesidir. Ehl-i Beyt ile ilgili Peygamber efendimiz buyurdu ki:
Ehl-i Beytim, yâni evlâdlarım, Nûh aleyhisselâmın gemisi gibidir. Buna binen kurtulur, binmeyen helâk olur.
Benden sonra size iki emanet bırakıyorum. Bunlara yapışırsanız, yoldan çıkmazsınız. Birisi, ikincisinden daha büyüktür. Biri Allahü teâlânın kitâbı olan Kur’ân-ı kerîmdir ki, gökten yere kadar uzanmış, sağlam bir iptir. İkincisi, Ehl-i Beytimdir. Bunların ikisi birbirinden ayrılmaz. Bunlara uymayan Benim yolumdan ayrılır.
Sizlere dîn-i İslâmı getirdiğim için, bir karşılık istemiyorum. Yalnız bana yakın olan Ehl-i Beytimi sevmenizi istiyorum.
Ümetimden Ehl-i Beytimi sevenlere şefâat edeceğim.
Büyük İslâm âlimi İmâm-ı Rabbânî hazretleri buyurdu ki: Babam çok âlim idi. Her zaman Ehl-i Beyti sevmeyi tavsiye ve teşvik buyururdu. Bu sevgi insanın son nefeste imanla gitmesine çok yardım eder, derdi. Vefât edeceklerinde baş ucunda idim. Son anlarında şuurları azaldığında kendilerine bu nasîhatleri hatırlattım ve o sevginin nasıl tesir ettiğini sordum. O hâldeyken bile: Ehl-i Beytin sevgisinin deryasında yüzüyorum” buyurdular.
Dinimiz ölçülü olmayı emredir. Bunun için sevgide ve düşmanlıkta haddi aşmamak, dinimizin dışına çıkmamak lazımdır. Çünkü, bir kimse ne kadar, zalim olursa olsun, ne kadar alçakça işler yaparsın yapsın, açıkça dini inkar etmedikçe, inanılacak şeylere inandığı müddetçe, Müslümandır, buna kafir denilemez. Denilirse bunu söyleyen dinden çıkar. Günah ne kadar büyük olursa olsun, küfre taşmadığı müddetçe imanı götürmez.

Yezid, zalimliğine, caniliğe sebep olmasına rağmen, İslâmiyete düşman değildi. Namaz kıldığı İslamiyete yaymak için cihad ettiği tarihi bir gerçektir. Kerbela’nın sebebi, Yezid’in din düşmanlığından değil, Hz.Hüseyin’in kendisine karşı geldiği için saltanatının tehlikeye gireceği korkusundandı. Babası Hazret Muaviye, Eshab-ı kiramdandı, Resulullahın kayın biraderi ve vahiy katibi idi, Onun zamanında İslamiyet geniş bir coğrafyaya yayıldı. İstanbul’u fethetmeye gelen ordunun başında Yezid vardı ve emrinde Hz. Halid bin Zeyd ve Mesleme gibi büyükler bulunuyordu. Hadis-i şerifte, Ümmetimden İstanbul’a ilk sefer yapanları Allah mağfiret etti buyurulmuştur. Seyyid Abdülhakim Arvasi hazretleri, Yezid ve Velid meşru halife idi buyurmuştur. Hal böyle olunca, Yezid’in ve Babası Hz. Muaviye’nin Müslüman olmadığını hangi dil söyleyebilir? Burada Yezid’in yaptıklarını savunacak halimiz yok; zaten hiçbir Müslüman bu yapmaz. Onu sevmez, fakat sevmemek ayrı, küfürle itham etmek ayrı. Maksadımız onu temize çıkartmak değil dinimizin yani, Resulullahın birinci emaneti olan Kur’an-ı kerimin ölçüsünü bildirmektir.
Hazret-i Muaviye ehli beyti çok severdi. Şu vasiyeti ehli beyt sevgisini açıkça göstermektedir. Hz. Muaviye vefâtına yakın, çok hastalandı. Öleceğini anlayınca oğlu Yezîd’i çağırtarak dedi ki:
Ey oğlum! Hazret-i Hüseyine, çocuklarına, kardeşlerine, kardeşlerinin çocuklarına, bütün akrabasına iyi davran! Ey Yezîd! Hz.Hüseyin ile istişare etmeden, halk hakkında hiçbir iş yapma. Senin yanında onun emrinden daha yüksek emir, onun elinden daha yüksek el olmasın. Onsuz ve onun çoluk çocuğu olmadan bir şey yeme ve içme. Ondan ve onun çoluk çocuğundan önce kimseyi giydirme. Ey oğlum! Biz sadece onun babasının ve dedesinin köleleriyiz.
Ey oğlum! Bir harcama yaparsan yarısı Hz.Hüseyin için olsun. Onun üzülmesinden ve kızmasından çok sakın. Çünkü onun dedesi Resûlullah efendimiz önce gelenler ve sonra gelenler hakkında şefaat edecektir. Onun babası Hz.Ali bin Ebî Tâlib kıyamet gününde Kevser Havuzunun suyundan dağıtacaktır. Liva-i Hamd onun elindedir. Annesi Fâtımat-üz-Zehrâ kadınların efendisidir. Büyük annesi Hadîce-i Kübrâ’dır. Allahü teâlâ onlar sebebiyle bizi doğru yola iletti. Onlara ve çoluk çocuğuna herkesin iyilik etmelerini tavsiye et. Onları râzı et. Hazret-i Hüseyin, çoluk çocuğu, akrabâları ve Benî Hâşim hakkında ileri gitme!
Dillerimizi bulaştırmayım! 22.3.2003
Birisine, mal için, makam için olan düşmanlıkla, dini için, nesebi için düşmanlık aynı değildir. Birincisinin neticesi günah, ikincisinin neticesi küfür olur. Ehli Sünnet büyüklerinin görüşüne göre, Yezid’in, Hazret-i Hüseyin’ne, karşı oluşu düşmanlıktan olmayıp, makam ve dünyalık içindi.
Her ne olursa olsun, bu alçakça yapılan vahşeti, Yezîd bile üzerine almamış. İbni Ziyâd’a, bu yüzden la’net etmiştir. Yezîd’in suçu da büyük ise de, bundan dolayı, babası Hazret-i Muaviye’yi lekelemeye kalkışmak, pek haksızlık olur. Hâbil’in kâtili olan Kâbil’in babasını, yanî Âdem aleyhisselâmı kötülemek gibi olur.
İşin diğer bir yönü Yezîd, Hazret-i Hüseyin’i öldürmek için emir vermedi. Kendisine bi’at ettirilmesini emretti. Adamları haddi aşarak bu akıl almaz cinayeti işlediler. Yezid, şehit edildiğini işitince ağladı ve Hazret-i Hüseyin’e rahmet okudu. Hüseyin bana gelseydi buna mani olurdum. dedi. Haberi getiren Zübeyr mükafat isteyince bir şey vermedi. Allah İbn-i Mercâne’ye lânet eylesin! Hüseyin’in istediklerini kabul etmeyip de onu katlettirdi. Böylece beni kötü tanıttı. diye üzüntüsünü bildirdi.
Hazret-i Hüseyin’in çocuklarını Kerbelâ’dan Şam’a getirdiler. Yezîd onları sarayına alıp çok hürmet ve ikramda bulundu. Yezîd’in âilesi de Hazret-i Hüseyin için çok üzülüp çok ağladılar. Yezîd, İmâm-ı Hüseyin’in Ehl-i beytini kendi sarayına yerleştirdi. Çok ikramda bulundu. Sabah akşam yemeklerini İmâm-ı Zeynelâbidîn ile yedi. Onlar bir müddet Şam’da kaldıktan sonra Medîne’ye gitmek istediler. Yezîd, onlara çok mal ve hayvan ile iki yüz altın verdi. Her ihtiyâcınızı bildirin, hemen gönderirim. dedi.
Nûmân bin Beşir’i beş yüz süvâri ile bunların emrine verdi. İzzet ve hürmetle Medîne’ye gönderdi. Zeynelâbidîn hazretleriyle vedâlaşırken de; Allahü teâlâ İbn-i Mercâne’ye lânet etsin. Vallâhi ben olsaydım babanın her teklifini kabul ederdim. Allah’ın takdiri böyleymiş ne çâre. Ne istersen bana yaz, hemen gönderirim. dedi. Hattâ Hazret-i Hüseynin kızı Sükeyne’ o kadar iyi davrandı ki, ayrılırken Mu’âviyenin oğlu Yezîd’den dahâ hayrlı kimse görmedim dedi.
Yezîd’in suçu için, bu olay esnasında hayatta olmayan babası Hazret-i Mu’âviyeyi kötülemek de uygun olmaz. O zaman hazret-i Hüseyni salıvermeyip, asıl şehîd eden, Ömer’in babasını da haşa kötülemek gerekir. Ömer’in babası olan Sa’d ibni Ebî Vakkâs Cennetle müjdelenenlerdendir.
Hz.Hüseyin gibi yüce bir imamın şehid edilmesi, bütün Müslümanlar için büyük musibet ve üzüntüdür. Hz.Osman’ın ve Hz.Hamza’nın, Hz. Ali’nin pek feci şekilde şehid edilmeleri de, böyle büyük musibet ve üzüntüdür. Fakat, Peygamberimiz, Hz.Hamza’nın şehid edildiği günün yıldönümlerinde matem tutmadı. Matem tutmayı emretmedi.
Hadis-i şerifte: Matem tutan kimse, ölmeden tevbe etmezse, kıyamet günü şiddetli azab görecektir. İki şey vardır ki, insanı küfre sürükler. Birisi, bir kimsenin soyuna söğmek, ikincisi, ölü için matem tutmaktır. (Müslim)
Kerbela vahşetini kimse savunmuyor, kimse bununla övünmüyor. Bunun için bu vahşeti öne çıkarmanın, her sene gündeme getirmenin kimseye faydası yoktur. Aksine, İslam tarihinin en büyük yarasını deşmek olur. Müslümanları üzmek olur. Müslümanlar arasına tefrika sokmak olur.
Ateş düştüğü yeri yakar, Bu olaya en çok üzülenler, Hazreti Hüseyin’in soyundan gelen seyyidlerdir. Çünkü, dedeleriydi. O’nun mübarek kanını taşıyorlardı. Fakat buna rağmen Abdülkadır-ı Geylani, Ahmed Bedevi, Ahmet Rufai, Abdülhakim Arvasi gibi seyyidlerin büyükleri ve meşhurları bağırlarına taş basıp asırlarca bu olayı dile getirmediler. Olaya sebep olanları, küfürle itham etmediler.
Bizler de bu şerefli insanlar gibi davranıp bu vicdanları paralayan cinayetleri konuşmamalıyız. Konuştuğumuz zaman kime ne faydası olacak? Bu mübarek şehidler geri mi gelecek? Tabii ki hayır, sadece acılar tazelenecek, birlik ve beraberliğimiz bozulacak. Huzur içinde ve kardeşçe yaşamak için bunları dile getirmemek şarttır.
Sözümü Ehli sünnetin büyük imamı, İmam-ı Şafi hazretlerinin sözü ile bitirmek istiyorum: Allahü teâlâ, bu kanlara ellerimizi bulaştırmaktan bizleri korudu. Biz de dillerimizi bulaştırmaktan korumalıyız!
Mehmet ORUÇ


Cevap: "Kerbela" olayında "Ehli sünnet"in bakışı

hasret
< İmam-ı Şafi hazretlerinin sözü ile bitirmek istiyorum: "Allahü teâlâ, bu kanlara ellerimizi bulaştırmaktan bizleri korudu. Biz de dillerimizi bulaştırmaktan korumalıyız!” >

Allah razı olsun …


Yanıt: "Kerbela" olayında "Ehli sünnet"in bakışı

Şema
<

Allah razı olsun … >
Allah senden de razı olsun. en isabetli sözü seçmişsin:)


Soru: "Kerbela" olayında "Ehli sünnet"in bakışı

FarisBeniHamdan
İmam Hüseyin, kendisinden Yezid’e biat etmesini isteyen Mervan’a diyor ki: "Benden kendisine bi’at almak istediğin şahıs (Yezid) şarap içen, elini suçsuz insanların kanına bulayan, ilahî düsturları ayaklar altına alan, alenen halkın gözü önünde fısk-u fücura baş vuran bir şahıstır. Acaba benim gibi bir kimsenin böyle fasid birine bi’at etmesi doğru olur mu?"

Aynı şekilde başka bir yerde Mervan’a, İmam Hüseyin (a.s) cevaben şöyle buyurdu: "İnna lillah ve inna ileyhi raciun. Müslümanlar, Yezid gibi bir hükümdara düçar olduğunda artık İslam’la vedalaşmak gerekir. Evet, ben ceddim Resulullah’ın (s.a.a) şöyle buyurduğunu duydum: "Hilafet Ebu Süfyan hanedanına haramdır. Bir gün Muâviye’yi minberim üzerinde görecek olursanız onun karnını yarın." Ama Medine halkı onu, Peygamber’in (s.a.a) minberi üzerinde gördükleri halde öldürmediler. Şimdi allah-u Teâla onları (Muaviye’den daha kötü olan) fasık Yezid’e mübtela etti."

Başka bir yerde halka hitaben: "Ey insanlar! bilin ki, bunlar (Benî Ümeyye) Allah’ın itaatını terkedip Şeytan’ın itaatına sarıldılar. Fesadı yayıp ilahi sınırları tatil ettiler. Fey’î (Peygamber ailesine mahsus olan ganimeti) kendilerine ayırdılar. Allah’ın haramını helal, helalını da haram ettiler.

Münzir b. Zübeyr’in, Yezid hakkında şöyle dediği nakledilir:
Allah’a yemin ederim ki o, şarap içiyor. Allah’a ye-min ederim ki o, sarhoş olup namazı terk ediyor.[Kaynak el-Bidaye ve’n-Nihaye; 8/216; el-Kâmil, İbn Esir, 4/45 ]

Yezid’in Dinsizliği ve Resulullah’a Duyduğu Kin

Yezid’in kalbi, Resulullah’a (s.a.a) yönelik kin ve buğz ile doluydu. Bedir’de ailesinin başına gelenlerden dolayı bu kini besliyordu. Peygamber’in (s.a.a) tertemiz Ehl-i Beyt’ini kılıçtan geçirdikten sonra Peygamber’den intikam aldığı için mutlu ve sevinçli bir şekilde tahtına kurulmuş, atalarının hazır olup intikamlarının nasıl alındığını görmelerini arzu ederek Abdullah b. ez-Zeb’arî’nin şu beyitlerini mırıldanmıştı:
Keşke Bedir’deki büyüklerim olsalardı da görselerdi
Hazrec’in, ok ve mızrakların isabetinden nasıl inlediğini
Haykırırlardı ve sevinçten gözyaşı dökerlerdi
Sonra derlerdi ki: Yezid! Elin dert görmesin.
Onların ileri gelenlerinden ulularını öldürdük
Bedr’in karşılığı olarak, böylece denge sağlandı
Haşimoğulları mülk ile oynadılar.
Yoksa, ne bir haber gelmiş, ne de vahiy inmiştir
Handef’ten olmayayım, eğer intikam almazsam
Yaptıklarından dolayı Ahmed’in soyundan.
[ Kaynak: Hayatu’l-İmami’l-Hüseyn (a.s), 2/187; el-Bidaye ve’n-Nihaye 8/ 192’den naklen]

İŞTE BU SAVUNDUĞUNUZ İSLAM, RESULULAH VE EHLİBEYT DÜŞMANI MEL’UN YEZİD… DAHA ONUN HAKKINDA BUNUN GİBİ ONLARCA KAYNAKLI RİVAYET YAZABİLİRİM. AMA GALİBA BUNLAR ONUN NASIL BİRİ OLDUĞUNA YETERLİ DELİLDİR.


Şema
<
İŞTE BU SAVUNDUĞUNUZ İSLAM, RESULULAH VE EHLİBEYT DÜŞMANI MEL’UN YEZİD… DAHA ONUN HAKKINDA BUNUN GİBİ ONLARCA KAYNAKLI RİVAYET YAZABİLİRİM. AMA GALİBA BUNLAR ONUN NASIL BİRİ OLDUĞUNA YETERLİ DELİLDİR. >

sen ne saçmalıyorsun:S

yezidi savunan kim? sadece başlığı okuyup yorum yapanları hiç sevmem:(


FarisBeniHamdan
Ben, sadece başlığa bakarak yorum yapmadım, yazıyı bir defa değil birkeç defa okudum. Ben siz, "Yezid Kerbela olayında haklıydı" diyorsunuz diye bir iddiada bulunmadım. Yanlış anlşılma olmasın. Onu savunuyorsunuz dememin maksadı onu bir müslüman, hatta Hüseyn’in katlinde ciddi rol oynamamış onun katline üzülmüş bir mümin olarak göstermenizdir.

Örneğin, diyorsunuz ki:
"Yezid, (Hüseyin’in) şehit edildiğini işitince ağladı ve Hazret-i Hüseyin’e rahmet okudu."

"İslamiyete düşman değildi. Namaz kıldığı İslamiyeti yaymak için cihad ettiği tarihi bir gerçektir."

"Hattâ Hazret-i Hüseynin kızı Sükeyne’ o kadar iyi davrandı ki, ayrılırken” Mu’âviyenin oğlu Yezîd’den dahâ hayrlı kimse görmedim” dedi."

"Seyyid Abdülhakim Arvasi hazretleri, "Yezid ve Velid meşru halife idi” buyurmuştur"

Benim demek istediğim bu ve bu gibi sözler Yezid’i aklıyor. Hilafeti meşrudur diyorsunuz, namaz kılıyordu diyorsunuz. Hüseyin’i severdi diyorsunuz. vs. vs.

Şayet, yukarıda yazdığınız gibi olsaydı İmam Hüseyin ona karşı kıyam etmezdi. Eğer, Yezid müslüman olsaydı, İmam Hüseyin onun hakkında fasık vb. sözler sarfetmezdi. Eğer dediğiniz gibi olsaydı Hz. Resulullah (s.a.a.) "Hilafet, Ebu Sufyan hanedanına haramdır" buyurmazdı.

vesselam…


Hoca
< Burada Yezid’in yaptıklarını savunacak halimiz yok; zaten hiçbir Müslüman bu yapmaz. Onu sevmez, fakat sevmemek ayrı, küfürle itham etmek ayrı. Maksadımız onu temize çıkartmak değil dinimizin yani, Resulullahın "birinci emaneti” olan Kur’an-ı kerimin ölçüsünü bildirmektir. >
< İmam-ı Şafi hazretlerinin sözü ile bitirmek istiyorum: "Allahü teâlâ, bu kanlara ellerimizi bulaştırmaktan bizleri korudu. Biz de dillerimizi bulaştırmaktan korumalıyız!” >
ey vAllah

< Yezid’in kalbi, Resulullah’a (s.a.a) yönelik kin ve buğz ile doluydu. >
merak ettim kalbini mi yardınız.

kardeşim alıntı yaptığın kaynaktanda belli görüşlerin. sana şunu diyeyim yezidi hiç kimse sevmez, çook zalimdi ve açıktan günahda işliyordu, ama onu tekfir etmiyoruz.


irem naz
ne kadar sahih bir bilgi araştırmak gerek . gerçekten rahmet okusaydı öldürt mezdi 🙁


ceren_99
< ne kadar sahih bir bilgi araştırmak gerek . 🙁 >
evet araştırmak gerek ama açıkçası pekte mühim bir konu değil…


find
FarisBeniHamdan seni kınıyorum. insafsızca bir yazı


gültek
Allah aşkına siz kimleri savunuyorsunuz muaviyeyimi o ki sahte hakem olaylarıyla Hz.Alinin elinden halifeliği alıp ona lanetler okutmamışmıdır.Hz.Hasanı zehirletip öldürtmüştür.yezide gelince Hz.Hüseyin şehid edildiği için ağlamış diyorsun Hz Hüseyının kesik başıyla dalga geçerek onun ailesini şama sürgün etmiştir.Hz.ZEynepi düşünün kardeşinin kesik başıyla sokak sokak dolaştırılmış.Bu ne büyük azap.yezid namaz kılardı diyorsun içki içen insanlara kötülük eden en başta peygamberimizin torununu ve çocuklarını günlerce susuz bırakan biri sizce nasıl iyi olabilir lütfen tekrar araştırın bu konuları.


ezdli cündep
Es selamu aleykum öncelikle muaviye(ra) ALLAH rasulunun sahabesidir ve alimler ondan bir çok hadis aktarmışlardır.

yazdıklarınıza dikkar ediniz alimler bu konuda yorum yapmaktan kaçınmışlarken sizlere ne oluyor

< İmam-ı Şafi hazretlerinin sözü ile bitirmek istiyorum: "Allahü teâlâ, bu kanlara ellerimizi bulaştırmaktan bizleri korudu. Biz de dillerimizi bulaştırmaktan korumalıyız!” >
….
Bu söze icabet edin vesselam.


teacher13
Bizler de bu şerefli insanlar gibi davranıp bu vicdanları paralayan cinayetleri konuşmamalıyız. Konuştuğumuz zaman kime ne faydası olacak? Bu mübarek şehidler geri mi gelecek? Tabii ki hayır, sadece acılar tazelenecek, birlik ve beraberliğimiz bozulacak. Huzur içinde ve kardeşçe yaşamak için bunları dile getirmemek şarttır.
Sözümü Ehli sünnetin büyük imamı, İmam-ı Şafi hazretlerinin sözü ile bitirmek istiyorum: "Allahü teâlâ, bu kanlara ellerimizi bulaştırmaktan bizleri korudu. Biz de dillerimizi bulaştırmaktan korumalıyız!”

Yazıklar olsun söylediklerinize. Ne büyük laflar konuşuyosunuz. Onları şehit edenler konuşulmadıkça hepsine zamanla Hz sıfatı verilmiş. Bu mu olmalı bizim tavrımız. Bu mu peygamber sevgisi bu mu ehli Beyt sevgisi?
Yazıklar olsun!


mumsema
< Yazıklar olsun söylediklerinize. Ne büyük laflar konuşuyosunuz. Onları şehit edenler konuşulmadıkça hepsine zamanla Hz sıfatı verilmiş. Bu mu olmalı bizim tavrımız. Bu mu peygamber sevgisi bu mu ehli Beyt sevgisi?
Yazıklar olsun! >

Elbette tarihte yaşananlar anlatılmalıdır ama bunu ağza sakız yapmanın hiç bir müslümana yararı olmaz.
Diğer iki mesajında Hz.Alinin(kv) hilafeti ile ilgili yazmış ve yine burda olduğu gibi eleştirileri sıralamışsın.
kardeş şii olabilisin, Hz.Ali (ra)in ilk halife olması gerektiğini düşünebilirsin bunlara diyecek bir şeyimiz yok yine kardeşiz ama haddini aşıp sahabeleri asla eleştirmezsin. bu hep paylaşımını engeler hemde müslümanların arasını açmaktan başka bir işe yaramaz.
"Allahü teâlâ, bu kanlara ellerimizi bulaştırmaktan bizleri korudu. Biz de dillerimizi bulaştırmaktan korumalıyız!”

İmam-ı Şafii


teacher13
Kardeşim ne yazdım da engelledin Allah Aşkına.
Hz Ai ile ne ilgisi vardı yazdıklarımın?
Hangi Sahabeye dil uzatmıştım?
Yezid ve Muaviye’ye mi?


ertugrul46
arkadaşım iyi güzel yazmışın.Ancak sen acaba o gün kerbelada olaya şahit olmuş olsaydın acaba bu kadar soğuk kanlılıkla(yani ehli sünnetin büyük günah işleyenlerin durumunuda belirterek)yazabilirmiydin.ortada hunharca vede haksızca işlenen cinayet pardon katliamlar silsilesi var.Dinimize görede bir insanı haksız yere öldüren bütün insanlığı öldürmüş gibi olur.Diye biliyorum.Acaba size göre haklı yere öldürülmüş(o hak ta daha sonra kardeş katli caizdir/osmanlıda olduğu gibi devletin birliği için gerekirse öldürülebilir) mü acaba parantez içindeki gibi düşünüyosanız eğer heralde bu öldürülecek kimse hz.hüseyin ve ehli beyti değildi.ayrıca haksız yere adam öldüren için tevbe kapısınında kapalı olduğunu düşünüyordum.Siz eğer öyle konuşursanız yezide tevbe kapısı kapanmamış dolayısıyla haksız yere hz.hüseyini öldürmemiştir sonucu çıkar.ayrıca hz.peygamberin torununu öldürmek heralde kendisinin vicdanınıda yaralamıştır pekaala büyük bir vicdan azabiyla ehli beyte daha sonraları iyi davranmış olamazmı.ayrıca koltuğu için hiçbir tehlike yokken öyle davranıyor diyelim ya koltuğu tehlikede olsaydı öyle davranırmıydı.Birde babasından bahsedeceğim babası malum hz ali ye önce hiçbir sorunumuz yok diyip daha sonrada hazreti Osmanın katillerini bulmakta samimi değilsin deyipte halifeliğini ilan eden kişiydi.Mademki samimi ohalde Alinin suçsuz olduğunu bildiği halde neden o bahaneyi kullanıp halifelik ilan etti.Mademki islam devletinin bekasını düşünüyor o halde mevcut halifeye neden biat edip fikirleriyle katkıda bulunmadı.4 halife döneminde hilafeti neden babalar oğullarına bırakmamışlardı acaba onlar saftıda muaviyemi kurnazdı.Yani peygamber dönemindeki hazreti peygambere hizmet eden kişi illaki ömrünün sonuna kadar masum kalacak değil değilmi.kısaca hileyle sıffinde aldığı gücü iktidarı devam ettirebilmek için oğlunu daha hayattayken halife ilan ederek gaza getirmiş,oğğluda tabiiki gazların etkisiyle birazta iktidar hırsıyla hz.hüseyinin ve ehli beytin katledilmesine sebep olmuştur.Ama bir hata ile neslini kurutamamıştır.o hatasıda ali bin zeynel abidini öldürmemiştir heralde vicdan azabı onu öldürmesine izin vermemiştir.


Arif_ali
SELAMÜNALEYKÜM..!!

KESİN OLAN:

EBU SÜFYAN + MUAVİYE +YEZİD ÖMRÜ HAYATLARI BOYUNCA İSLAMIN EN BÜYÜK DÜŞMANLARI OLMUŞLARDIR ..
Sevgili ehli sünnet kardeşlerimin bir anlayışlarından kaynaklanan hatadır muaviye veya yezidin hazretlik ve sahabelik yakıştırmaları .. ( ehli sünnet kardeşlerimin fıkhında peygamber efendimizi (s.a.a) hayatında 5 dakika bile gören kişi sahabedir eleştirilemez derler .ama bunların arasında münafıkların olduğunu malesef düşünmek bile istemezler ) Hz HÜSEYİN (r.a) in şehit düşürüldüğü tarihte sadece yanında 72 kişinin olmasının en büyük nedenlerinden biriside budur. VESSELAM.


Şema
< SELAMÜNALEYKÜM..!!

KESİN OLAN:

EBU SÜFYAN + MUAVİYE +YEZİD ÖMRÜ HAYATLARI BOYUNCA İSLAMIN EN BÜYÜK DÜŞMANLARI OLMUŞLARDIR ..
Sevgili ehli sünnet kardeşlerimin bir anlayışlarından kaynaklanan hatadır muaviye veya yezidin hazretlik ve sahabelik yakıştırmaları .. ( ehli sünnet kardeşlerimin fıkhında peygamber efendimizi (s.a.a) hayatında 5 dakika bile gören kişi sahabedir eleştirilemez derler .ama bunların arasında münafıkların olduğunu malesef düşünmek bile istemezler ) Hz HÜSEYİN (r.a) in şehit düşürüldüğü tarihte sadece yanında 72 kişinin olmasının en büyük nedenlerinden biriside budur. VESSELAM. >
selam hidayete tabi olanlara.
Yezide yüklenmenizi anlıyoruz ama ne sahabelere nede biz sünnilere saygınız var.


teacher13
S.A.
Elhamdülillah tüm müslümanlara saygımız var kardeşim.
Ancak dinlemeden, okumadan , bilmeden bize sapık diyen ve sözde sapıklıklarımız adı altında forumda konu açanlara nasıl saygı duymamızı bekliyorsunuz canım kardeşlerim.
Ben bir müslüman kardeşime nasıl sapık diyebilirim?
Siz sapık diyenler ne de çok güveniyorsunuz amellerinize.
Bizlere sapık demek bile günah olarak size yetmez mi?
Nolur MUMSEMA moderatörleri kaldırın şu başlıkları da husumete neden olmayın.
Küfrettirmeyin müslümanı müslümana.
Ben Elhamdülillah müslüman bir şiiyim.Artık dayanamıyorum sözlerinize. Düzeyli olun , bilmediğiniz şeyler hakkında hüküm vermeyi , iftira etmeyi Allah sadece bize yasakladı da size serbest mi bıraktı yoksa.
Yoksa siz Allah’ın evla kullarısınız da biz mi nasipsiziz !
Müslümana sövmek iftira etmek size günah olarak yeter.
Hayırlı Akşamlar.


Hoca
< S.A.
Elhamdülillah tüm müslümanlara saygımız var kardeşim.
Ancak dinlemeden, okumadan , bilmeden bize sapık diyen ve sözde sapıklıklarımız adı altında forumda konu açanlara nasıl saygı duymamızı bekliyorsunuz canım kardeşlerim.
Ben bir müslüman kardeşime nasıl sapık diyebilirim?
Siz sapık diyenler ne de çok güveniyorsunuz amellerinize.
Bizlere sapık demek bile günah olarak size yetmez mi?
Nolur MUMSEMA moderatörleri kaldırın şu başlıkları da husumete neden olmayın.
Küfrettirmeyin müslümanı müslümana.
Ben Elhamdülillah müslüman bir şiiyim.Artık dayanamıyorum sözlerinize. Düzeyli olun , bilmediğiniz şeyler hakkında hüküm vermeyi , iftira etmeyi Allah sadece bize yasakladı da size serbest mi bıraktı yoksa.
Yoksa siz Allah’ın evla kullarısınız da biz mi nasipsiziz !
Müslümana sövmek iftira etmek size günah olarak yeter.
Hayırlı Akşamlar. >

Bu konunun neresinde sizi itham var?
Bu foruma gelen Şiiler saygısızlık yaptıkları sürece bunlar devam edecek.
Gelip adam gibi yorum yazıp sahabelere ve bize hakaret etmeden cevap yazarlarsa, bizde ona göre davranırız ama hangi şii gelmişse hep hakaret edip banlanmıştır.
Şu yazdığın cevap bile ithamlarla doludur.
Siz kendinize gelin!
Asıl sİzlerin Sahabe efendilerimize ve Biricik Annemiz Hz. Aişe annemize sövmeniz cehenneme girmenize yeter..!


Ecrinim
"Allahü teâlâ, bu kanlara ellerimizi bulaştırmaktan bizleri korudu. Biz de dillerimizi bulaştırmaktan korumalıyız!”
İmam-ı Şafii

sayenizde çok şey öğreniyorum
aydınlatıcı bilgiler için Allah c.c. razı olsun,emeğinize sağlık


ali27
Selamun aleyküm kardeşlerim bütün yorumları okudum sonra üye olmaya karar verdim ilk defa denk geldim bu siteye sünni bir müslüman olarak bende yorum yazmak istedim öncelikle site yetkili kardeşimizin yazid hakındaki getirgi bilgilere inanmiyorum yazid lanetli ama babası muaviye kimse dil uzatmaması lazım cünkü peygamber efendimizin vahiy katipligini yapmıştır bazı kardeşler muaviye tekfir ediyor gercekten çok üzüldüm peygamber efendimizin vahiy katipligi yapmiş bir sahabeye nasıl tekfir edebiliyor ogluna yapsin kimse bişey diyemez ve son olarak artık diyeceğim sey ise bırakın bu gibi konuları bize amelde fayda edecek seylere bakalım islam ümmmeti bu gibi tefrikalarla bölünüp küfürün esaretinin altına girdi bu gibi tefrikalardan uzak durmamız lazımdır kardeşlerim


@hmet
< site yetkili kardeşimizin yazid hakındaki getirgi bilgilere inanmiyorum >
kusura bakma ama yetkililerin yazdıklarından bir şey anlamamışsın.
bizim görüşümüz ehli sünnettir.


ehli-sunnet
Kainatın Hayırlısı’nın s.a.v Ehl-i Beytini sevmek her Mü’mine farzdır aksi düşünülemez, Hz Muaviye’ye r.a kesinlikle sövülemez Hakkında Hadis-i Şerifler vardır "İctihad" hatasını şahsi kinlere çevirmeninde bir manası yoktur Muaviyen’nin r.a Hatalı olduğunu Cumhur bildirmiştir Hazret-i Muaviye’yi tekfir edip küfür edenler Allahu alem onun ayağındaki toz olamazlar..

Yezid’e gelince Yezidi kimse sevmez Cumhurun Büyükleri Lanet edenler olduğu gibi lanet etmeyip "Lanet Etmekle ele bir şey geçmez" diyenlerde vardır İmanlı ölüp ölmediğini Allahu Teâlâ’dan Başka kimse bilemez..

Bunu Ehl-i Sünnet Yezid’i Savunuyor gibi alçakça uydurmalar Yapanlara Sadece ve sadece "Kin" ve "Öfke"’leri ile hareket edenlerdir

Konuyu Açanlardan Allahu Teala razı oLsun Bilgileri aynen aynen doğrudur..

< "Allahü teâlâ, bu kanlara ellerimizi bulaştırmaktan bizleri korudu. Biz de dillerimizi bulaştırmaktan korumalıyız!” >
İmam-ı Şafi r.a


volkanik28
"Allahü teâlâ, bu kanlara ellerimizi bulaştırmaktan bizleri korudu. Biz de dillerimizi bulaştırmaktan korumalıyız!”
Ehl-i Beyti sevmek ;onlar gibi yaşamak,onlara tabii olmak demektir,Rasülüllahın canlı hatırası olarak bakılmalıdır. Al-i ehli beyt nuhun gemisidir


_İslam_
"Hazret-i Muaviye ehli beyti çok severdi."

peki neden sıffinde Ehli Beytten olan Hz.Ali’nin sözünü dinlemedi?

"Hz. Muaviye vefâtına yakın, çok hastalandı. Öleceğini anlayınca oğlu Yezîd’i çağırtarak dedi ki:

"Ey oğlum! Hazret-i Hüseyine, çocuklarına, kardeşlerine, kardeşlerinin çocuklarına, bütün akrabasına iyi davran! Ey Yezîd! Hz.Hüseyin ile istişare etmeden, halk hakkında hiçbir iş yapma. Senin yanında onun emrinden daha yüksek emir, onun elinden daha yüksek el olmasın. Onsuz ve onun çoluk çocuğu olmadan bir şey yeme ve içme. Ondan ve onun çoluk çocuğundan önce kimseyi giydirme. Ey oğlum! Biz sadece onun babasının ve dedesinin köleleriyiz. "
bunun kaynağını yazarsanız iyi olur,nerde hangi kitapta geçiyo bu?

"Yezid, şehit edildiğini işitince ağladı ve Hazret-i Hüseyin’e rahmet okudu. "Hüseyin bana gelseydi buna mani olurdum.” dedi. Haberi getiren Zübeyr mükafat isteyince bir şey vermedi. "Allah İbn-i Mercâne’ye lânet eylesin! Hüseyin’in istediklerini kabul etmeyip de onu katlettirdi. Böylece beni kötü tanıttı.” diye üzüntüsünü bildirdi."

içki içen namaz kılmayan,zalim kişi, İmam Hüseyin için üzülcek bide rahmet okuycak ha? bu nasıl bir mantık ?


mumsema
< içki içen namaz kılmayan,zalim kişi, İmam Hüseyin için üzülcek bide rahmet okuycak ha? bu nasıl bir mantık ? >
Yezid zalimdir mel’undur ama bu yazılanlar doğrudur. Hatta ölmeden evvel çok pişman olup tevbe ettiğide rivayet edilir.
Biz sünniler Yezidi sevmeyiz hatta bazı imamlarımız lanet okumanın dahi caiz olduğunu söylemişler…
ama Kardeşler,
Bu tarihte yaşanan olayları sürekli tartışıp durmak sadece kardeşliğimizi bozar.
Olan olmuş biz ders alıp bu hatalara düşmeyelim.
Allah’a emanet olun.


_İslam_
ilk mesaj da denilenler resmen yanlış,yezid savunuculuğu resmen
Taftazani’nin Akaid kitabında şöyle bahsediliyor:
"Diğer bazı âlimler, Yezid’e lanet etmenin mutlak olarak caiz ol-duğunu söylemişler, Hz. Hüseyin’in katledilmesini emretmekle Ye-zid’in kâfir olduğunu buna gerekçe olarak göstermişler ve bunlar Hz. Hüseyin’i katleden veya katledilmesini emreden veya bunu caiz gören veyahut da buna razı olan kişilerin lanetlenmesinin caiz olduğu konusunda ittifak etmişlerdir. İşin doğrusu şudur: Yezid, Hü-seyin (r.a.)in öldürülmesine razı olmuş, katledilmesi haberini alınca neşelenmiş ve Resûlüllah (s.a.) ın Ehl-i beytini aşağılamıştır. Bu gibi hadiselerin tafsilatı âhâd olsa da manâsı mütevatir olan haberler hükmündedir. Onun için biz, onun durumunu tayin ve tesbitte tered-düt etmeyiz, hatta imansızlığı konusunda bile böyle hareket ederiz, Yezid’e de, yardımcılarına da, yoldaşlarına da Allah lanet eylesin"[7]

[7]
Sırrı Paşa: "Biz de Taftazanî’nin dediğini deriz”, demektedir (s. 325). Yezid, Muaviye’nin oğlu, Hz. Peygamber’in kızı, Hz. Fatma’dan toru-nu, Hz. Hüseyin’i 10 muharrem 680 de Kerbelâ’da katlettiren ikinci Emevî halifesi. Haccac ise Emevîlerin Irak valisi. Kabe’yi tahrib eden Hz. Zübeyr’in oğlu Abdullah’ı katlettiren, bir çok sahabe ve tabiûnun katili olarak bilinen ve Haccac-ı Zâlim diye tanınan bu zat, muktedir, hiddetli, acımasız ve çok güzel konuşan bir hatip idi. Yezid Ölmeden evvel tevbe etseydi, diğer hanedân-i nübüvvetten el çe-kerdi. Kaldı ki ölümüne kadar hanedân-ı âliye’yi, aşağılayıcı her nevi harekette bulunduğu tevatürle rivayet edilir. Ölüm anındaki tevbe ve iman makbul değildir. Onun için Yezid’in kâfir olduğuna inanılmıştır. Yezid’in kâfir olduğuna, katl-ı- Hüseyn’i emrettiğinden başka, manzu-me şeklinde söylemiş olduğu şu hezeyanı ile de istidlal olunur: Bir gün fal bakmak için Yezid mushaf-ı şerifi açar: "Cebbar ve inadcı herkes mahrum kalır” (İbrahim, 14/15) mealindeki âyet gözüne çarpar, kesilesi diliyle şu kıt’ayı söyler: Tuhavvıfunî bi-cebbârin anîd Ve hâ ene zâke cebbârun anîd îza lâkeyte Rabbeke yevme Haşrin Fe kul "Ya Rab mezzakanî Yezid”. (Ey Kur’an! beni cebbar ve inadcı olmakla mı tehdid ediyorsun? Îşte o cebbar ve inadcı benim! Kıyamet günü Rabbma kavuştuğun zaman O’na git ve de ki: (Ya Rab beni Yezid parçaladı!), diyerek Mushaf-ı şerifi pare pare eylediği menkuldür.
Hz. Hüseyin’i katletmenin Hz. Peygamber’e eza olduğu aşikârdır. Bir kimsenin ciğerparesi olan evladını katletseler o kimse sevinir mi, üzü-lür mü? "O kimseler ki, Allah’a eza ederler, dünya ve âhirette Allah’ın laneti onların üzerine olsun” mealindeki âyete göre Yezid laneti hak etmiş olur. Daha başka bir çok skandallara da adı kansan Yezid’e lanet etmemek ve bunu caiz görmemek zaman zaman bir Sünnî akidesi haline getirilmiş, Yezid’e lanet okuyan Şiiler ve Alevîlere karşı Yezid gibi hunhar bir caninin adeta avukatlığı yapılmıştır. Yezid’e lanet edilmesi-ne karşı çıkılmca, Şiîler ve Alevîler Sünnîleri Yezidcî, Meryânî olmakla suçlamışlardır. Bugün bir Alevî nazarında her Sünni bir Yeziddir. Ale-vilikteki bu yanlış kanâatin sebebi, bazı Sünnüerin kendilerini Yezidi savunmaya memur edilmiş kimseler olduklarına inanmaları, daha fe-nası da bu inançlarını bir Sünnî akidesi imiş gibi ortaya atmalarıdır. En çok okunan Sünnî-Maturidi akâid kitaplarından Emalî’de şöyle de-nilmektedir:
”Ve len yel’an Yeziden ba’de mevtin” Sivâ’l-miksâri fi’I-igrâi gâli
(Seleften bir kimse ölümünden sonra Yezid’e lanet etmedi (!) ancak haddi tecavüz eden Rafizîler ve Haricîler gibi bazı şahıslar lanet eylediler) .
"Yezid ve Haccac’a lanet eylemek layık değildir. Zira Hz. Resûlüllah. Ehl-i kıbleye la’neti nehyeyledi. Hz. Peygamber’in bazı Ehl-i kıbleyi lanetlemesi buna muarız ve muhalif olmaz. Zira gayrın bilmediği ba’zı ahval-i nâsı Hz. Resûlüllah bilir…” (Merahu’Umeâli fî jerhi’l-Emalî s.
İ38, tst. 1304, 1886).
Şerhu’l-Akâîd müellifi Taitazânî Yezid’e lanet okumaktadır, şimdi ona Haricî veya Rafızî mi denecek?
Sünnîlerle Alevîlerin arasını açar, Sünnîleri adetâ Hz. Hüseyin’in katili Yezid’in müdafaacısı, taraftarı ve Mervani durumuna düşüren bu nevi ifadelerin akâid kitaplarına geçmesi İslâm için sadece zararlı olmuştur. Şüphesiz ki, bir kimse İblis, Firavn, Nemrud, Yezid, Hulagu ve Cengiz gibi kâfirlere lanet okuyacağına otursa da Kur’an okusa, zikir ve istiğ-farla, meşgul olsa daha iyi olur, sevap kazanır. Tavsiye edilecek şey budur. Fakat çıkar da bir giî ve Alevî Yezid’e lanet okursa bir Sünni buna itirazı olmamalıdır. "Yezide lanet edilmez”, hükmünün akîdeleştirilmesi ve bir Sünnî Hikadi haline getirilmesi talihsizlik ol-muştur.


Altundal
< ilk mesaj da denilenler resmen yanlış,yezid savunuculuğu resmen
Taftazani’nin Akaid kitabında şöyle bahsediliyor:
"Diğer bazı âlimler, Yezid’e lanet etmenin mutlak olarak caiz ol-duğunu söylemişler, Hz. Hüseyin’in katledilmesini emretmekle Ye-zid’in kâfir olduğunu buna gerekçe olarak göstermişler ve bunlar Hz. Hüseyin’i katleden veya katledilmesini emreden veya bunu caiz gören veyahut da buna razı olan kişilerin lanetlenmesinin caiz olduğu konusunda ittifak etmişlerdir. İşin doğrusu şudur: Yezid, Hü-seyin (r.a.)in öldürülmesine razı olmuş, katledilmesi haberini alınca neşelenmiş ve Resûlüllah (s.a.) ın Ehl-i beytini aşağılamıştır. Bu gibi hadiselerin tafsilatı âhâd olsa da manâsı mütevatir olan haberler hükmündedir. Onun için biz, onun durumunu tayin ve tesbitte tered-düt etmeyiz, hatta imansızlığı konusunda bile böyle hareket ederiz, Yezid’e de, yardımcılarına da, yoldaşlarına da Allah lanet eylesin" >

Bu sitede hiç kimse yezidi sevmez ve yezidin savunuculuğunu yapmaz!
Lütfen bu gibi konuları gündeme getirip ortalığı karıştırmayalım!


_İslam_
Hz.Hüseyin ölünce güya üzülmüş deniliyor,buda yezidin iyi biri göstermek oluyo,ben bu sitedeki hiç kimseye bişey demedim yazar kişi için dedim,yazan kişide şema değil tabiki,yanlış bilgiler vererek yezid gibi birini bilmeyenler,bu yazılanlardan iyi biri sancak
ilk mesajdaki bilgiler tamamen yanlış değiştirilmesi düzenlenmesi gerek,güyaa Hz.Sakine yezid gibi iyi birini görmedim demiş,yanlışki acayip yanlış,görende yezid çok çok iyi biri sancak


VanLi
< yezid gibi birini bilmeyenler,bu yazılanlardan iyi biri sancak >
Buna katılıyorum.

Ama bence en önemlisi aşağıdaki;

< ”İmam-ı Şafi hazretlerinin sözü ile bitirmek istiyorum: "Allahü teâlâ, bu kanlara ellerimizi bulaştırmaktan bizleri korudu. Biz de dillerimizi bulaştırmaktan korumalıyız!” >


CeylaN
"Kerbela" olayında "Ehli sünnet"in bakışı konulu bilgi için Allah razı olsun


atıf 1
Alıntı:
”İmam-ı Şafi hazretlerinin sözü ile bitirmek istiyorum: "Allahü teâlâ, bu kanlara ellerimizi bulaştırmaktan bizleri korudu. Biz de dillerimizi bulaştırmaktan korumalıyız!”
”İmam-ı Şafi hazretlerinin sözü ile bitirmek istiyorum: "Allahü teâlâ, bu kanlara ellerimizi bulaştırmaktan bizleri korudu. Biz de dillerimizi bulaştırmaktan korumalıyız!” güzel söz söyleyenlere vede sözün güzeline kulak verenlere selam olsun


اهليبيت
bu bilgiler yanlış !!!


Şema
< "Kerbela" olayında "Ehli sünnet"in bakışı
bu bilgiler yanlış !!! >

Doğru bilgileri sizden mi öğreneceğiz?
fikirlerinizi kendinize saklayın ve müslümanlarla uğraşmayın!


اهليبيت
< Doğru bilgileri sizden mi öğreneceğiz?
fikirlerinizi kendinize saklayın ve müslümanlarla uğraşmayın! >

Allah Allah bak sen ,niye siz hata yapamazmısınız hatasız insanmı var,çokmu bilgilisiniz ? büyük alim ulema mısınız hayırdır ? biz bilgisizmiyiz bizde biliyoruz bişeyler epey kaynaktan okudum bu olayı,sadece sizmi alimsiniz ?sadece sizin dediiğiniz doğrudur dimi ? başkası kim ne demiş sizene ? doğru bile olsa, ,yanlış resmen bu bilgiler resmen yezidi iyi biri gösteriyor ,gerçek yezid bu yazıdaki gibi değildir dahada beter bin beter biridir ,bu bilgiler Ehli Sünnete hakarettir,ehli sünnet,peygamber soyuna eziyet eden,öldürten yezidi iyi bilecek kadar kötü sapkın bir mezhep değildir resmen bu Ehli Sünnete ters ,İmamı Rabbani hz.leri buyurmuştur;"Yezidin yaptığını Frenk kafirleri bile yapmazdı. (54.Mektup)" ama siz gelmişsiniz güya Hz.Sakine demişki yezid gibi iyisini görmedim demiş güyaaa,siz bana müslümanlarla uğraşıyormusunuzmu demek istediniz ? iftira resmen iftiranın ne kdar büyük bir günah olduğunu biliyorsunuzdur umarım ??
Allah akıl fikir versin şu forumdaki bazı kişilere


Şema
< Allah Allah bak sen ,niye siz hata yapamazmısınız hatasız insanmı var,çokmu bilgilisiniz ? büyük alim ulema mısınız hayırdır ? biz bilgisizmiyiz bizde biliyoruz bişeyler epey kaynaktan okudum bu olayı,sadece sizmi alimsiniz ?sadece sizin dediiğiniz doğrudur dimi ? başkası kim ne demiş sizene ? doğru bile olsa, ,yanlış resmen bu bilgiler resmen yezidi iyi biri gösteriyor ,gerçek yezid bu yazıdaki gibi değildir dahada beter bin beter biridir ,bu bilgiler Ehli Sünnete hakarettir,ehli sünnet,peygamber soyuna eziyet eden,öldürten yezidi iyi bilecek kadar kötü sapkın bir mezhep değildir resmen bu Ehli Sünnete ters ,İmamı Rabbani hzleri buyurmuştur;"Yezidin yaptığını Frenk kafirleri bile yapmazdı (54Mektup)" ama siz gelmişsiniz güya HzSakine demişki yezid gibi iyisini görmedim demiş güyaaa,siz bana müslümanlarla uğraşıyormusunuzmu demek istediniz ? iftira resmen iftiranın ne kdar büyük bir günah olduğunu biliyorsunuzdur umarım ??
Allah akıl fikir versin şu forumdaki bazı kişilere >

Allah sanada akıl fikir versin.
Elbette bizim görüş en doğrusudur. yani ehli sünnetin.
Kardeş biz sünniler asla yezidi sevmeyiz ve hatta lanet ederiz.
Ehli sünnetin görüşü bellidir. yorumlar abesle iştigaldir.


اهليبيت
< Allah sanada akıl fikir versin
Elbette bizim görüş en doğrusudur yani ehli sünnetin
Kardeş biz sünniler asla yezidi sevmeyiz ve hatta lanet ederiz
Ehli sünnetin görüşü bellidir yorumlar abesle iştigaldir >

Yazı Ehli Sünnetin görüşü değildir,bu yazı resmen Yezidi iyi gösteriyor biz Ehli Sünnete göre Yezid iyi biri değildir
yazını bir daha okurmusun söylermisin ne anladın ?


ehli sünnetinkerbela olayına bakışı, yezidi, şehzade mustafa

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();