Cuma namazı ve zuhr-i ahir
galibi0607
sayın kardeşim önce güzelce izah etmişsin ama yazıyın sonunda zuhuri ahirin kılması gerkliliğini yazmışsın islamda şüpheli ibadet olmaz hiç şüpheniz olmasın cumamız kabul oluyor hiç şüphe yok.cumanın iki farzı var 1.hutbede hazır olmak 2.imam efendiyle beraber cumanın 2 rekat farzını kılmak cuma tamamdır.bir camide kılınacakmış gibi fetvalar cumanın farziyetine tesir etmez o gün cumadır o gün cuma namazı vardır öğle vaktinde kılınır o gün öğle namazı yoktur cuma namazı vardır cuma namazı kılınır. biliyorsunuz hutbeye yetişemeyen cuma kılamaz imam efendi farza başlamıssa saf tutup imama uyup cuma kılmaya başlayamaz. o kişi gider evinde veya iş yerinde o günkü öğle namazını kılar. bunun adıda zuhuri ahir değildir. cumayı kaçıran müslümanlar bir araya toplanıp o günkü öğle namazını cömaatla kılamazlar.
Benim başımada geldi böyle bir olay cuma namazını kılmaya camiye gittiğimde cumanın farzını kılmak için ayağa kalkmıştı cömaat ben hutbeye yetişemediğim için imama uyup farzını kılmadım evime gittim o günkü öğle nanazını kıldım. aşağıya yazdım siteden daha geniş bilgi alınabilir.
Cevap: cuma namazı ve zuhr-i ahir
sakinkurt
Konu çok güzel.teşekkür ederim.bana sorarsasanız iyi araştırırsak bi’dattir.şimdi düşünelim biraz.Ahir zamanda dahi ümmetinin başına gelebilecekleri bilen,onları uyaran bir Peygamberden(s.a.s.) bahsediyoruz.Ki bildiğim kadarıyla(yanlışım varsa düzeltin) sünnet farz gibi görülmesin algılanmasın diye sünnetleri evde kılan bir Peygamber(s.a.s).şimdi siz; bu kadar ilim sahibi, ümmetinin hataya düşmemesi için bu kadar çalışan bir Peygamberin(s.a.s) zühri ahir gibi ancak nafile olabilecek namazı ümmetine akıl edemediğini mi iddaa ediyorsunuz?Bildiğim kadarıyla sünnetler dahi sevap kazanmak içindir.Büyük sevap.Yine bildiğim kadarıyla rivayete göre vakit namzalarının farzlarında dahi,eğer kusur varsa(mesela eksik ılınan rekat) kabul bulunmayacak gibiyse,Allah(C.C.) bu eksik rekati veyahut vakiti sünnetlerle tamamlar.(İnsanız.Namazda dahi düşüncelere dalabiliyoruz.hata yapabiliyoruz).Öyle ise diyelimki dediğiniz gibi cumamız kabul olmadı.Öğle nemazının farzı gerekli diyorsunuz.Zuhri ahir yerine sünnetler öğle nemazının farzı yerine geçmezmi?Ki yine bildiğim kadarıyla cuma nız kabul olmsa bile kıldığınız cuma namazı öğlen farzı yerine geçer.Allah(C.C.) hata etmekten,bi’dat işlemekten bizi korusun.Bilirim ”her bi’dat sapıklıktır.her sapıklık cehenneme götürür..Hadis-i Şerif”.Allah(C.C.) günahlarımızı bağışlasın İnş’Allah.
Cevap: cuma namazı ve zuhr-i ahir
ser-a
Esselamü Aleyküm,
Ülkemizde Cuma namazlarının bütün camiilerde kılınması asrı saadete uygun değildir.Bunun uygun olması için,kerahat vakti süresince yürüyerek doğu batı kuzey güney mesafesinde bu namazları bütün cemaati alabilecek genişlikte camiilerin inşa edilmesi bu şüphelerimizi biraz daha azaltacaktır.Cuma namazının özelliği parça parça camiilerde namaz kılmak değil,bütün müminleri yürüme mesafesince bir araya toplamak ve kaynaştırmaktır.Bu köylerde bir sorun değildir eğer kerahat vakti süresince mesafede bir camii yoksa.Bu camiiler orta büyüklükte bir şehirde mesafe ayarlaması yapılarak 3-4 tane olması yeterli olacaktır.Zuhr-u ahir namazı da öğle namazı yerine olduğu için namazda bir arttırma eksiltme değildir.Sadece tedbiren kılınan bir nafile namazdır.Asl olan cuma namazı olduğu için cumanın rüknüne göre nafileye düşmektedir.Ama takvada yarışmak istiyorsak,cuma namazının amacına uygun ama asrı saadet devrinin fiziki şartlarını dikkate alarak kılmak bu mesafelere bağlı olarak yapılan ve belirlenen camiilerde toplu halde kılmamız gerektiği kanatindeyim.En iyisini Allah bilir.
Cevap: cuma namazı ve zuhr-i ahir
sakinkurt
İyi ya neden madem ki 5 vakit nemaza da nafile zuhri ahirler eklemiyorsunuz.Yoksa 5 vakti küçümsüyor adam yerine yerine koymuyormusunuz?Hatta belki o zühri ahirlerde hatalar olabilir.daha ekleseniz ya daha stüne başka adlarla. üstüne.ksura bakmayın bir osmanlı zamanındakiler zekimiş,ne peygamber (s.a.s) ne bir başka alim onlara üstün gelemz galiba.Evet doğru en doğrusunu Allah(C.C.) bilir.Peygamberler ve ona hakiki tabiler bildirir.Siz önce sünnetin ne için olduğunu kavrayın.Zeki olmak önemli olan değil.Doğru yapmak önemli olan.sizi bu kurtarır.Allah(C.C.) fasığın şerrinden korusun.
ser-a
sakinkurt kardeşim,
en büyük akıl tedbirdir.İbadetlerin özü takvaya ulaşmaktır.Takvalı olmak istersen,bütün alimlerin ittifak ettiği bir hususta muhalefet etme.Peygamberimizin dünyaya bakış açısını biraz daha araştırın.Bizler nimet için külfete bidat demeyiz.Zuhr-i ahir namazı üzerinden de kimseyi tekfir etmeyin.Bu zihniyetin değirmenine su taşımayın.Alimlere ve imamlara saygı gösterin.Sığ fikirlerden kendinizi arındırın.Zuhr-i ahır namazını geçelim,başka nafile ibadet yapmak için daha fazla çaba sarfedelim.Samimiyetle ibadetin özüne yaklaşırsan,ibadetin nefsi terbiye,ihlasın sadakatin samimiyete dönüşmesi olduğunu anlarsın.Siz en iyisi nefsinizin terbiyesinde külfet aramayın.Çünkü her külfetin bir nimeti vardır.Zaten de yararlandığın bir göz nimetine karşılık ömrün boyunca kıldığın namazların yetmeyecek,Allahın rahmetine sığınacaksın.Rahmetinden yararlanmak için,ehli sünnet alimlerinin çoğunluk görüşüne ittiba etmekten korkmayın.Umarım artık bu konuyu kapatırsın.Allah hepimizi rahmetinden mahrum bırakmasın.
Aşkefza
Arkadaşlar bu konu hakkında söylenenler çok fazlaydı.Ben birkaç yerden bu şekilde araştırdım.Doğrusunu Allah bilir.Yanlış bir bilgi verdiysem eğer doğrusunu bilenlerin bizimle paylaşmasını isterim.Yardımcı olabildiysem ne mutlu.Teşekkür ederim.Bu konu hakkındaki görüşlerinizi lütfen belirtiniz.Allah yardımcımız olsun inşaAllah.
Tarikatsiz
Allah Rızası için sonuna kadar dinleyin sonra konuşalım inşaAllah!
islamyolu
he tarikatsız he . Zuhri Ahir de bidat oldu sen ve senin kafandaki hocalara göre 🙂
Yav yönetim yokmu burada neden susturamıyorlar bunları Yönetimin amacı ne dir. Bir tane konularına cevap veremiyorlarsa ne diye bu işi yapıyorsunuz. Burada benmi tek varım. Bütün milletin vebalı sizin üzerinizedir.
ben de diyorumki Cuma namazındaki ihtilaftan kurtulmak için gerekse sünneti terk edin muhakkak Zuhri ahiri kılın. onu kılmak çok önemlidir.
Tarikatsiz
< Yav yönetim yokmu burada neden susturamıyorlar bunları Yönetimin amacı ne dir >
Doğru ya,Allah’tan başkasından yardım dilemenin caiz olduğuna onay veren bir adam,doğruları söuyleyenleri susturmak içinde,forum yönetiminden medet umuyor.Bırak şimdi bağrışmayı,bak alim adam herşeyi enine boyuna doğrusu yanlışlına konuşuyor.Varsa cmle cümle cevabın yaz okuyalım,yoksa sus konuşma da başkalarının ilim almasının önüne geçme…
YeterArtık
İslamyolu,sonunda sesini duyan oldu bak.Belkide şeyhlerinin duası sayesinde olmuştur ne dersin.Şeyhin bir dua etmiştirde o duanın korkusundan yönetim hemencecik saçma bir sebepten dolayı beni yasaklamıştır,olamaz mı.Bugüne kadar nickime ses çıkarmayıp onay veren bir yönetimin kalkıp bu gece birdenbire ”Nickin uygun değil” gibi bir bahaneyle yasaklamasının başka mantıklı bir halini düşünemiyorum!!!
islamyolu
< İslamyolu,sonunda sesini duyan oldu bak.Belkide şeyhlerinin duası sayesinde olmuştur ne dersin.Şeyhin bir dua etmiştirde o duanın korkusundan yönetim hemencecik saçma bir sebepten dolayı beni yasaklamıştır,olamaz mı.Bugüne kadar nickime ses çıkarmayıp onay veren bir yönetimin kalkıp bu gece birdenbire ”Nickin uygun değil” gibi bir bahaneyle yasaklamasının başka mantıklı bir halini düşünemiyorum!!! >
ben ilk geldigin gün nickinle alakalı konuştum.
Onlar benim sesimi Duymadı. onların başı yoğun. En sonunda gördüler Allah’a çok şükür. sen bu siteye İtikati konuları bile inkar etmeye geldin. o kadar çok inkarın varki Doğrunu saysam daha az çıkar. neyse bende zamanında çok banlandım. hemde Bir hocaya karşı yanlış düşünüyor bu böyle olmaz dedim vede hakaret etmedigim halde. Ama sizler Ağzınızdan geleni ediyorsunuz. Neredese küfür edeceksiniz. Müslümanların değer verip saydıgı Alimleri kibrit kutusuna resmini çizmişsiniz. Daha ben ne diyeyim sen banlanmayacan da kim banlanacak. Geç bile kaldılar. Allah yönetimdeki kardeşlerimden razı olsun
DinimiSevdim
Zuhr-i Ahir ahirette iyilik bulmamız mahşerde güzellikler bulmamaz efendimizin şefaat ve selametine uğramamız. Allahın rahmetine uğramamazdır.
leventtanju
Zuhrı ahır bıd’at degıldır….kaza namazı kılınsın dıye tevsık edıcı bır namaz olarak osmanlıdan bıze kaldı Allah razı olsun….
karadamlalar
subhanAllah! apaçık bidatin sünnet olduğuna mı hükmettiniz?
islamyolu
< subhanAllah! apaçık bidatin sünnet olduğuna mı hükmettiniz? >
kimse sünnet demiyor ki ?
Ayrıca İhtilaf var. onun için Cuman olmasa bile hiç değilse öğle namazını kurtarmış olursun.
karadamlalar
şüphe ile ibadet olmaz, bir vakte 2 tane farz namaz girmez.
EhliAba.
hayda bunca zamandır bidatmı işliyorduk bizz
hiç aklıma gelmemişti hiç araştırmamıştım bunu ilginç
islamyolu
< şüphe ile ibadet olmaz, bir vakte 2 tane farz namaz girmez. >
iyi işte Cuman olursa diğeri Nafile olur sana. Eksradan sevap. İhtiyatlı davranman gerekmezmi. şüpheden kaçmak takvadan degilmi. Cuma namazındada olmama şüphesi vardır. Alimler gerekli tartışmayı yapmış ve zuhri ahiri çıkarmışlar. şimdiye kadar kimse bir şey dememişte şimdi yeni türeyenler mi bir şey diyecek.
< hayda bunca zamandır bidatmı işliyorduk bizz
hiç aklıma gelmemişti hiç araştırmamıştım bunu ilginç
>
sen de Ehlibeytten araştır bakalım 🙂
cihad38
cuma namazının bazı şartlar vardır,bu şartları yaşadığımız ülkede yerine getirmemiz oldukça güç,.iki seçenek var önümüzde;
1-) ya cuma namazının şartları yerine gelmiyor kabul edip cumayı terkedip,hiç cuma namazı kılmayız,
2-) ya da cumayı kılarız, olaki cumanın gerekli şartları yerine gelmediyse diye öğle namazını kılarız.bu her ikisinden (cuma ve öğle) mahrum kalmamanın tek yoludur.
zuhri ahiri terkeden cuma namazının geçersiz olması durumunda hem cumayı hemde öğle namazını kılmamış olur,
zuhri ahiri kılanın cuma namazı sahih olmuşsa kıldığı namaz nafile namaz olur,.
işin aslı türkiye cumhuriyetine savaş açıp ülkeyi islam devleti yapamıyorsak,halife yoksa,şeyhül islam yoksa ya hicret edeceksin,tabi ki ehli sünnet vel cemaat ilkelerine göre yönetilen gerçek islam devleti bulabiliyorsanız, yada zuhri ahiri kılacaksınız.
Süre:HenüzYok
< Ancak, herkes dilediği kadar nafile ibadet yapabileceğinden zuhr-i âhir namazını kılmak isteyenler kılabilirler, bunun yadırganmaması gerekir >
Bacım bu cümlene kadar yazdıkların için emeğine sağlık diyebilirim.Lakin bu cümle ise hiç de o kadar hazmetmesi kolay bir cümle değil.Ha belki şöyle denilebilir:” herkes dilediği kadar nafile ibadet yapabileceğinden ,istediği kadar namaz kılabilir” bu haliyle sıkıntı yok,ama zuhrü ahir olarak kılınmaya devam edilebilir yönünde bir açıklama ise Bidat olan bir namaza açık kapı aralamış olur ki,biliyorsun islamın başına ne geldiyse bu aralık olan kapıyı zorlayıp içeriye dalan bidatçilerin tarikatçilerin yüzünden geldi.
Dinde bulunmayan,sünnete yeri ve adı olmayan bir namaz için nafile kılıfı pek de masum bir kılıf olmaz…
@hmet
Zuhri ahir namazı sadece türkiyede kılınan türklere özel bir namazdır.
peygamber efendimiz cuma namazını nasıl kılardı, zuhri ahir namazı nasıl kılınır, peygamberimiz cuma namazını nasıl kılardı