Kaf harfine gaf demek
Kayıtsız Üye
selamun aleyküm. Bir sitede "gul hüvellahü ehad" demek yanlış olur " kul hüvellahü ehad" denmelidir yazıyordu. Ama Kur’an da bu harf kef değil gaf harfi kafam karıştı lütfen açıklar mızınız. Birde kelime hatası yapınca anlamı bozulursa namaz da bozulur diyorlar ben hangi harfin ne anlam kattığını bilmiyorum ki karar vereyim namazımın bozulup bozulmadığına. Ben sürekli bir sureyi okurken aynı kelimede ayın harfi yerine ğayın harfini kullanıyorum ve hep ağzımdan çıktıktan sonra yanlış okuduğumu farkediyorum bu tekrar dönüp doğrusunu okusam sehiv secdesi yapmam gerekir mi çok yoruluyorum sehiv secdesini sürekli yapmaktan
Yorum: Kaf harfine gaf demek
alice
Kur’anda g harfi diye bir harf yok. malesef bazıları harfin karşılığını bulamadıkları için daha da berbat ederek kaf harfine g diye yazıyorlar. Arapçayı arapça gibi okumak zorundasın o yüzden arapça harflerini öğrenmen gerekir. Fatiha gibi farz okumalarda kelime değiştirmek namazı bozar sehiv secdesi de kurtarmaz. Sehiv secdesi kasıtlı olarak yanlış yapanlar için değil yanılanlar yapar.
Yorum: Kaf harfine gaf demek
Kayıtsız Üye
ama bu harf cezimli geldiğinde veya ayet sonunda geldiğinde kalkale olarak okunuyor ve kaf diye okununca kalkale yapılamıyor ki ancak gaf olarak okunursa kalkale yapılabiliyor. Ben şimdiye kadar herkesten bu harfi gaf diye duydum. Mesela "bil küffari mülhıg" diyince kalkale var ama mülhık diyince olmuyor kalkale. Anlayamıyorum çok fazla kafam karıştı bütün elifbalar da filan hep böyle öğretiliyor. Ben ayın kelimesini bilerek kasıtlı ğayın diye okumuyorum zaten yanlışlıkla söylüyorum
Yorum: Kaf harfine gaf demek
Kayıtsız Üye
yani ben mahreç biliyorum çok şükür gaf harfinin Türkçe deki g gibi okunmadığını biliyorum ama k de değil dilin kökünün damağa değmesiyle çıkıyor çok farklı bir ses yani onu biliyorum eğer kastettiğiniz buysa
ACİLSERVİS
Gaf diye bir harf kalkale ile de bir ilgisi yok. Bu şekil okuyanlar harfleri yutmuş ve anlamı bozmuş olurlar. Kaf kalın olarak okunur asla gaf veya gafa yakın bir harf olarak çıkarılmaz. Kabe ve Arap imamlarının Kur’an okuyuşlarını dinleyin.
Kayıtsız Üye
– o zaman kef i nasıl okuyacağız ikisi de k oluyor
– özellikle siz dediğiniz için açtım ve baktım kabe imamı mahirin ihlas suresini okuyuşuna siz de bir bakın kesinlikle gulhüvellahü diyor kul demiyor lütfen sizde bir bakın
ACİLSERVİS
– Kef bu türkçe yazıldığı gibi aynısı ince okunur. Kafın ise türkçede karşılığı yok kalın şekilde kaf olarak okunur.
– Demekki öyle duymak istiyorsun İmam Mahir asla gul demiyor.
Kayıtsız Üye
Öncelikle fetva vermek hususunda ilim ehli ağır davranmalıdı. Böyle iken bizim gibi meselelere vakıf olmayanların aceleci ve fetva kurumu gibi davranmasını anlayamıyorum.
Soruya gelince kuran hususunda insanlar sınıf sınıftır.
Biz büyük kıraat alimi Muhammed bn cezerinin ifade ettiği gibi "tecvidi öğrenmek önemli bir iştir, kim ki kuran okumasını düzeltmezse günahkardır"
İlim ehli hatayı kendi içinde lahni celi ve hafi olarak ikiye ayırmıştır.
Celi yani açık ve büyük hata mahrecin bozulması ve irabın değişmesi suretiyle manayı bozan hatalardır. Ve bu kıraati bozar. Bu şekilde olmayı ancak ehlinin farkedebileceği ve tecvidin fazilet kısmına dahil şeylerde hata ve eksikliğe gelince bu kıraati bozmaz. Ancak ilim ehline bunları terk etmek caiz olmaz. Fakat avam bu hususta zorlanamaz.
Celi yani büyük hata hususunda hatasının farkında olmayıp, hatası gösterilince düzeltme cihetine giden kimse önce hatalı yaptıklarından ve düzeltme (tedris) sonuna kadar gayret ettiği halde hatalı yaptığı ve henüz öğrenmediği şeylerden dolayı mazur dur. Bu kimse namazda hatalı okusa (ağzının alışkanlığı ile) sonra düzeltse ona günah olmadığı gibi sehiv de gerekmez. Namazı bundan zarar görmez.
Eğer bir kimse hata ediyor bunun farkında ve bunu düzeltmiyorsa eğer bu kimse
Fatihasız namaz olmaz görüşünde ise (ki mesela ben) bu kimse fatihayı bilerek hatalı okuyor ve düzeltmek için gayret etmiyorsa bu kimsenin namazı olmaz. Sehiv secdesi onun namazını kurtarmaz, zira bu bir rükundur.
Eğer kişi kurandan bir ayet okumadıkça namaz olmaz görüşünde ise okuduğu ayetler içinde hatasız okuduğu bir ayet varsa namazı olur, bununla beraber o günahkardır.
Kişiye düşen Allahın kitabını en doğru şekilde okumak ve manalarını anlamaktır.
Kayıtsız Üye
Kaf harfinin mahrecine gelince bu harf Aksa l lisan yani dilinin ağza en uzak kısmında mahrece sahiptir. İsti’la sıfatı ve galgale sıfatına sahiptir. Bir şiddet harflidir. Kalkale sıfatı ancak sakinken ortaya çıkar. Sakinken Kalkale yapılmazsa harfi duymak mümkün olmaz ayrıca şiddet harfinde ses mahrecine hapsedilip mahrec kapalı kalacağından bu çok zordur, bu durumda genelde farklı bir harfe döner ya da ق harfi ile başka bir harfe ait bir ses çıkarılır(mesela ك veya خ harfe eşlik edebilir)
İsti’la sıfatı dilin ağızda yukarı doğru yükselmesidir (özellikle dil kökü) bu sıfatın mustehakkı olarak tefhim ortaya çıkar bu ise sesin kalın olmasıdır.
Bu teorik bilgiler kulakla duyup temin olmadan çok fazla bir şey ifade etmeyebilir, işin acı tarafı türkiyede bunu öğretmenlerin çoğunluğunun koyu bir ilim eksikliğine sahip olmaları ve Arap dişini kendi dünyaları ile tarif etmeye çalışmalarıdır. Allahtan af ve rahmet diliyorum
lâ ğâlibe illAllah ğayn ile mi gaf ile mi yazılır, kaf harfi nasıl okunur, Arapçada surelerdekafharfinasilokunur