Uydurma Hadisler / Buhari-Müslim-Tirmizi vs…
GoSHawk.
AMACIM İSLAM DİNİNİ VE ALİM OLARAK GÖRÜLEN KİŞİLERİ KÖTÜLEMEK DEĞİLDİR.
Hadisler çoğu zaman kur`an-ı kerime eş tutularak kullanılmakta ve bunun sonucunda yalan yanlış şeyler ortaya çıkmaktadır. Şu bilinen bir gerçektir ki hadislerin büyük çoğunluğu uydurma ya da çarpıtmadır. Bu uydurma hadislerin genel sebebi, Kuran-ı Kerim`i değiştiremeyince, kendi dünya görüşlerini ve despotluklarını(genelde kadınlara) geçerli kılmak içindir. Veya aslen islam düşmanlarınca araya sıkıştırılması sağlanmış olması büyük bir olasılıktır. İlk çıktığı dönemden bugüne kadar islamı yok etme çalışmaları hep sürmüştür.
GELELİM ŞU MEŞHUR HADİSLERE
Nasıl güvenecegiz bu buhari, timriz hadis kitaplarına? cevap basit. Güvenmeyeceksiniz. Kur`an-ı Kerim`e güvenin. Onunla zıtlaşan tüm hadisleri unutun. Bu kadar basit işte. (elbet bunun içinde önce kuranı okumak anlamak lazım. )
Namaz kılan bir adamın önünden eşek, kara köpek ve kadın geçerse namazı bozulur (Buhari 8/102; Hanbel 4/86).
Zina yapan evlilerin taşlanarak öldürülmesini emreden ayet, Ayşe`nin döşeğinin altındaki sahifede yazılı bulunuyordu. Peygamber ölünce Ayşe onun defin işlemleriyle meşgul iken, evin açık kapısından içeri giren bir keçi o sahifeyi yedi ve böylece taşlama cezası Kuran`dan çıktı; ama hükmü devam ediyor (İbni Mace 36/1944; Hanbel 3/61; 5/131, 132, 183; 6/269).
Keçinin yemesi sonucu Kuran`dan çıkan taşlama ayetini Ömer Kuran`a tekrar sokmak istedi; ancak halkın dedikodusundan korktuğu için cesaret edemedi (Buhari 53/5; 54/9; 83/3; 93/21; Muslim, Hudud 8/1431; Ebu Davut 41/1; Itkan 2/34).
Bir grup maymun zina yapan bir maymunu yakalamış ve taşlama cezasını uyguluyorlardı. Onları bu haklı işte desteklemek için ben de taş atarak yardım ettim (Buhari 63/27). (şaka gibi zina yapan maymun. evlenmemiş terbiyesizler)
Bu iki hadise dikkat. Zıtlaşma var.
Peygamber hiç bir vakit ayak üstünde işemedi (Hanbel 4/196; 6/136, 192, 213).
Peygamberin ayak üstünde işediğini gördüm (Buhari 4/60, 62; Hanbel 4/246; 5/382, 394).
Ureyne ve Ukeyle kabilelerinden bir grup Medine`ye gelerek müslüman oldular. Medine`nin havası onlara dokununca Peygamber onlara deve sidiği içmelerini öğütledi. Adamlar develeri dağıttılar va çobanı da öldürdüler. Peygamber onları yakalattı. Ellerini ve ayaklarını kesti. Gözlerini oydu. Çölde susuz ölüme terketti. Biz onlara su vermek isteyince Peygamber bizi engelledi (Buhari 56/152, Tıb 5/1; Hanbel 3/107, 163)
Musa ölüm meleğinden çok korkuyordu. Bir gün ölüm meleği canını almaya gelince meleğin yüzüne tokat atıp bir gözünü çıkardı Allah`ın elçileri arasında ayırım yapmayınız. Ben, Yunus peygamberden bile üstün değilim (Buhari 65/4, 5; Hanbel 1/205, 242, 440; 2/405, 468).
UĞURSUZLUK ÜÇ ŞEYDEDİR AT EV VE KADIN (Buhari 76/53). (duyduğum en saçma cümle diyebilirim.)
Peygamber, savaşta kadınların va çocukların öldürülmesinin bir sakıncası olmadığını söyledi (Buhari, Cihad/146; Ebu Davud 113). (Düşmanlarına bile beddua etmeye çekinen Allahın resulü bunu diyebilir mi sizce)
Tüm kara köpekleri öldürünüz. Çünkü onlar şeytandır (Hanbel 4/85; 5/54).
Karga fasıktır (Buhari 59/16; Hanbel 2/52).
Allah zamandır (Muvatta 56/3).
Allah, ahirette peygamberlere kimliğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir (Buhari 97/24, 10/129 ve 68. surenin tefsiri).
DAHA BURAYA EKLEYEBİLECEĞİM ONLARCA BÖYLE HADİS VAR. OKUMAYACAĞINIZI DÜŞÜNEREKTEN AZ TUTTUM.
EK: ALLAH BİZE KİTABI ZATEN EN GÜZEL ŞEKİLDE AYRINTILI BİR BİÇİMDE İNDİRMİŞTİR. KURAN BİZE YETER.
Rabbinin sözü hem doğruluk hem de adalet bakımından tamamlanmıştır. O`nun sözlerini değiştirecek hiçbir kuvvet yoktur. En iyi işiten, en iyi bilendir O.
(Enam Suresi 114-115)
Yemin olsun ki, resullerin hikâyelerinde, aklını ve gönlünü çalıştıranlar için bir ibret vardır. Bu Kur`an, uydurulacak bir hadis/bir söz değildir; aksine o, önündekini tasdikleyici, her şeyi ayrıntılı kılıcıdır. İnanan bir topluluk için de bir kılavuz ve bir rahmettir. (Yusuf Suresi 111)
İşte bunlar, Allah`ın ayetleridir ki, onları sana hak olarak okuyoruz. Hal böyle iken Allah`tan ve onun ayetlerinden sonra hangi hadise/söze inanıyorlar? ! (Casiye Suresi 6)
İnsanlardan öylesi vardır ki, Allah yolundan bilgisizce saptırmak için hadis/laf eğlencesi satın alır ve onu alay konusu edinir. İşte böylelerine rezil edici bir azap vardır. (Lokman Suresi 5- 6)
Yorum: Uydurma Hadisler / Buhari-Müslim-Tirmizi vs…
Hoca
Şeytan bile bu kadar uydurmaz 🙂 Eminim şeytan bunu hazırlayandan kaçmıştır!!!
Münafıkça hazırlanmış ve tamamı saptırma olan bu konuyu paylaşmanın anlamı ne ne yapmak istiyorsun=?
Peygamber düşmanı bu sözde müslümanların yazılarını asla okumayın kala almayın
Bütün ümmetin alimleri 10 asırdır buharinin sağlamlığı konusunda ittifak etmiş daha ne arıyorsunuz
Yorum: Uydurma Hadisler / Buhari-Müslim-Tirmizi vs…
Kayıtsız Üye
Öldürme emri bildiğimiz köpekler için tahsis edilmiş bir emir değildir. Bu emir bütün yırtıcı hayvanlarla ilgilidir. Buharî ve Müslim’in sahihinde şöyle bir hadis vardır:
"Beş tane hayvan "fasık"dır ki, Mekke’nin harem bölgesinde de öldürülebilir. Bunlar; fare, akrep, karga, çaylak ve yırtıcı köpektir." (bir rivayette: kişi ihramda da olsa bunları öldürebilir.) (Buhârî, Bedu’l-halk, 16; Müslim, Hac, 9: 66-72).
Bazı rivayetlerde yılan da vardır. Hadiste geçen anahtar kelimeler şunlardır: Fasık: Bu kelimenin sözlük anlamı; yoldan sapmaktır. Fasık adam, Allah’ın emir ve yasaklarının belirlediği çizginin dışına çıkan kimse demektir. Bu hayvanlara "fasık" adının verilmesi, bunların insanlara, diğer canlılara v.s. ye zarar vermekle, hayvanlar aleminin büyük çoğunluğunun yolundan dışarı çıkmaları sebebiyledir. (bk. Nevevî, Şerhu Müslim, ilgili hadisin şerhi).
El-Kelb el-Akur: Yırtıcı köpek demektir. Gördüğümüz kadarıyla bütün rivayetlerde köpek için bu vasıf kullanılmıştır. Bu da öldürme emrinin normal köpekler hakkında olmadığı, köpeğin köpek olduğu için böyle bir cezaya hedef olmadığını göstermektedir. Nitekim İmam Nevevî, bu hadisi açıklarken, şu görüşlere yer verir:
"Cumhura/âlimlerin büyük çoğunluğuna göre, hadiste geçen ‘el-Kelb el-Akur’ (yırtıcı köpek) kelimesi, bütün yırtıcı hayvanlar için geçerlidir. Çünkü köpeğin vasfı olarak geçen ‘el-akur’ kelimesi, yırtıcı anlamına gelir. Buna göre, hadiste geçen ‘yırtıcı köpek’ tabiri, aslan, kaplan, kurt gibi genellikle yırtıcı hayvanlardan sayılanların hepsi için geçerlidir." (bk. Nevevî, Şerhu Müslim, ilgili hadisin şerhi).
Hz. Peygamber (a.s.m)’in Ebu Leheb’in oğlu Utbe için ettiği beddua meşhurdur.
"Allah’ım! Ona köpeklerinden bir köpeği musallat et!"
diye beddua etmiş ve bir gece bir aslan gelip kervanın arasında bulunan Utbe’yi alıp parçalamıştı. (bk. İbn Battal, Şerhu’l-Buharî-el-Mektebetu’ş-Şamile, VIII/80).
Yorum: Uydurma Hadisler / Buhari-Müslim-Tirmizi vs…
GoSHawk.
UĞURSUZLUK ÜÇ ŞEYDEDİR AT EV VE KADIN (Buhari 76/53).
Kuranı kerimde kadına saygı sevgi değer biçilirken bu hadis ne kadar doğru olabilir sayın moderatör açıklama yapar mısınız?
Biz osmanlı torunları olarak atın üstünde hep savaşlara katıldık. Bu durumda türk milleti uğursuz mu olur.
Evde kuranı kerim okunurken o ev nasıl uğursuzluk olabilir ki
Tüm kara köpekleri öldürünüz. Çünkü onlar şeytandır (Hanbel 4/85; 5/54).
Allahın verdiği canı Allahtan başkası alamaz. Bu cinayettir. Gördüğümüz her siyah köpeği öldürmek doğru mudur sizce?
Bu hadisler neye dayanaraktan yazıldı.
Kayıtsız Üye
Valla bunları yazandan korkulur daha neler görecez bakalim..
————————————————————————
Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki: Bir şeyde (uğursuzluk) olsaydı, bu atta, kadında, meskende olurdu. (Buhârî, Cihad 47, Nikah 17; Müslim, Selam 119; Muvattâ, İsti’zân 21)
Bu ve buna benzer rivayetler, Hz. Peygamberin (asm) Araplarda mevcut olan uğursuzluk inancını reddettiğini gösteren hadislerdendir. Uğursuzluk inancı, farklı tezahürler altında pek yaygın olması sebebiyle, Resulullah (asm) bunu ortadan kaldırmak adına pek çok beyanlarda bulunmuş, tavırlar takınmıştır.
– Bu hadisten anlaşılması gereken hakikat şudur:
Araplar, kuşların uçmasından, horozun ötmesine kadar her şeyde uğursuzluk olabileceğini düşünüyorlardı. Hz. Peygamber bu yaygın ve yanlış kanaati ortadan kaldırmak için her fırsatta uğursuzluk diye bir şeyin mevcut olmadığını belirtiyordu.
Aynı ifadeyi tekrar etmek yerine farklı ifadelerin kullanılması muhataplar üzerinde daha etkili olduğu için peygamberimiz de bu üslubu benimsemişti.
İşte bu hadiste de kullanılan ifadelerde de uğursuzluk diye bir şeyin olmadığını belirtmek için Bir şeyde (uğursuzluk) olsaydı, bu atta, kadında, meskende olurdu. diye buyurmuştur.
Bu tespitte önemli bazı noktalar vardır:
a) Uğursuzluk demek, kişiye zarar veren şey demektir. İnsanların en fazla zarar görmesi muhtemel olanlar, insanların en yakınında bulunan kadın, mesken ve attır. Bunlarda uğursuzluk aramazken, kalkıp havada uçan kuşta aramak akıl dışı bir düşüncedir.
b) Uğursuzluk, mademki insana zarar veren bir şeydir. O halde, insanlar için en değerli olan kadın, at ve meskende olmalıdır. Oysa Araplar bunlarda fazla bir uğursuzluk aramıyorlardı. Demek ki en değerli varlıklarda uğursuzluğu aramayıp, insan için o kadar da değerli olmayan kuşun kanat çırpması, horozun ötmesi gibi başka şeylerde aramak sağlıklı bir tutum değildir.
c) İnsanların hayatındaki huzur ve mutluluğun kaynağı, kadın, at (binit) ve meskendir. Şayet bunlardan biri zararlı olmaya başlarsa, ondan uzak durmakta fayda vardır. Huzursuzluğun kaynağı olan şeyden uzaklaşmak manevi bir işaret bir sinyal olabilir. Kader-i ilahi ileride daha büyük zararlara vesile olabilen söz konusu hayat arkadaşlarından ayrılması için bir uyarı niteliğini taşıyabilir.
d) Bir rivayete göre, Ebu Hüreyre’nin böyle bir şey söylediğini işiten Hz. Aişe, Hz. Peygamberin Yahudilerin böyle düşündüklerini söylediğini, Ebu Hüreyre’nin sonradan geldiği için bu konuşmanın ilk cümlelerini duymadığını belirtmiş ve bu bilginin yanlış olduğuna dikkat çekmiştir. (bk. İbn Hacer, 6/61)
– Başka bir rivayette, Hz. Aişe: Peygamberimizin: cahiliye devrinde bu üç şeyde uğursuzluk olduğunu belirtmişti, Ebu Hureyre bunu duymadığı için yanlış anlamıştı. demiştir. (İbn Hanbel, 6/150, 240; Tahavi, Müşkilu’l-asar, 1/341)
Hoca
Sen din öğrenmeden inançsız insanların yazılarını okursan neye nasıl inanacağına şaşırırsın
< Biz osmanlı torunları olarak atın üstünde hep savaşlara katıldık. Bu durumda türk milleti uğursuz mu olur.
Evde kuranı kerim okunurken o ev nasıl uğursuzluk olabilir ki >
Biz müslümanlar olarak münafıkların yazdığı yazılar yerine, önce dinimizi kaynağından kitap ve sünnetten öğreniriz, akla uymayan bir durum olursa nedeni araştırırız ve öyle bir kanıya varırırz!
Türk millet uğursuz değil, Osmanlılarda yanlış yapmadı, çünkü osmanlılar "HADİS" deyince abdestsiz okumaz ve kendilerine çeki düzen verirlerdir. Peygamberlerinin biz sözü için hayat verirlerdi.
Şimdi torunlarıyım diyenler maalesef Peygamber sözü olduğu sabit olan sözleri alaya alacak kadar aşağılık duruma düşmüşler!!!
Nedenlerini yukardaki açıklamaya bakarak okuyabilirsin
bbgbbg
Hocam alimler buhariyi kabul etti bizde etmeliyiz gibi bir cümle kurulamaz.Geçmişte bütün Hristiyan alimleri haşa Hz.İsa(as) Tanrıdır dediler.Hepsi bunu kabul etti.Koyun gibi onlara inanıcak mıydık o devirde yaşasak ?
Hocam Buhari büyük bir imam olabilir.Ama emin ol kendisi bile hepsini doğru kabul edeceğimizi düşünmemiştir bile.İmanın şartına yeni imanın şartları eklemeyin.Allahu Teala Kur’ana ve önceki kutsal kitaplara inanmamızı emretmiştir.Onun dışında Allahu Teala’nın ve Peygamber Efendimizin(sav) başka bir kitaba inanın diye bir emri yoktur.İmanın şartlarına Buhari ne zaman eklendi de haberimiz yok ?
Ki Peygamber Efendimiz (sav) Kur’an ayetleri ile karışmaması için kendi hadislerini bile yazdırmamış.Biz kimizde şimdi rivayet ile bize gelen hadisleri Kur’an ayetleriyle karıştıracağız ? Bizim Peygamber’e olan sevgimiz O’na(sav) yalan yanlış inanmak değildir.Bütün herşeyi Allahu Teala haşa Peygamber Efendimiz(sav) için yaratmış diyorlar.Hadis sahih değil ama artık öyle bir hal almış ki sahih mahih fark etmez.Önüne hadis diye geldiyse inanılıyor.Şimdi Allahu Teala diyor ki ben insanları ve cinleri ancak bana kullluk etsinler diye yarattım.Biz Allah’ın dediğine mi inanıcaz yoksa alimlerin dediğine mi?
Hoca
< alimler buhariyi kabul etti bizde etmeliyiz gibi bir cümle kurulamaz >
Bundan sonra tüm cevapların kontrolümde olacak!
Benim ümmetim hata üzerinde ittifak etmez.buyuruyor efendimiz (sav)
Ümmetin alimlerini sapık bir fırka ile nasıl kıyas yapıyorsun! "O zaman bu, insafsızca bir taksim!" Necm 22
Buhari hata etmez demeyiz asla ama sizin gibi Alim olamyanlarında eleştireceği bir şahıs değildir. herkes haddini bilmelidir.
Tıp okumaya başlayan birinin bu anlamda Prof olmuş birini nasıl eleştirebilir!
< Hocam Buhari büyük bir imam olabilir.Ama emin ol kendisi bile hepsini doğru kabul edeceğimizi düşünmemiştir bile. >
Samimi ol ve cevap yaz Buharinin hayatını okudun mu? okuduysa hangi eserden okudun?
< rivayet ile bize gelen hadisleri Kur’an ayetleriyle karıştıracağız ? >
Biz imana ve dine yeni ekleme yapmayız bundan Allah’a sığınırız ama sizin gibi bilinçsizlere usul öğretiyoruz
< .İmanın şartına yeni imanın şartları eklemeyin. >
Rivayet deyip almadığınız sanki sıradan bir insanın sözüymüş gibi elinizin tersiye ittiğiniz sözleri bize ulaştıran kimlerdir biliyor musunuz? Size Kuranı taşıyan insanlardır.
< Biz Allah’ın dediğine mi inanıcaz yoksa alimlerin dediğine mi? >
Konuyu saptırıyorsun.
Ali Küçük hocam şu an bulunduğum çalışma odama misafir oldu ve buhari konusu sorulmuştur şöyle demişti:
"Bu sözler buharinin kendi sözü bile olsa bu sapık cahillerin sözlerine tercih ederim"
Aynen
bbgbbg
Böyle bir uslüp beklemezdim.Ümmetin alimlerini sapık alimlerle mi kıyaslıyorsunuz demişsin hocam.Sizde Elhamdulillah müslümanım diyen bizleri sapık insanlarla bir tutuyorsunuz.Sadece rivayete inanmadığımız için.O yüzden diyorum imanın şartı mı değişti yani bizde Elhamdulilah imanlı değil miyiz ?
İstediğiniz rivayete inanmakta özgürsünüz hocam.Ben size rivayetlere inandığınız için sapık diyemem.İmanın şartları açıktır.İnanmamız zorunlu olan şeyler vardır.Diğerleri zorunlu değil ise bunlar için birbirimize girmenin alemi yok.Allahu Teala kalbimizde iman edenlere karşı kin bırakmasın.Hakkınızı helal edin.Daha sakin bir konuşma ortamı olacaksa bende kendimi düzgünce ifade ederek anlatabilirim.Ama eğer böyle konuşursak benimde sizinde ağzınızdan yanlış kelimeler çıkabilir.
Hoca
Hadis usulünü okudun mu
Imam buharı kim
Yukarıdaki açıklamaları okudun mu
Ümmettin alimlerini hıristiyanlara ben mı benzettim
ACİLSERVİS
GoSHawk. yasağı kaldırmamı istedin bunu yaptım ilk yaptığın şey fitne çıkarmak oldu. Onca faydalı bir hadisi bir konu yapmak varken herkesin sahih olmadığını bildiği uydurma yazıları gündeme getiriyorsun.
bbgbbg
Hocam ben dedim ki alimse haklıdır diyip susmak olmaz.Müslüman araştırmacı olur.Hristiyan alimler haşa Hz.İsa(as) tanrı dediler.O zamanki Hristiyanlarda bizim mantıkta alimse haklıdır dedikleri için yanlışa saptılar.Azıcık düşünmek gerekmez mi? Ben Buhari’yi tanıyorum demedim.Ancak Türkiye’ye gelin soralım.Buhari kitabı yüzde yüz doğrudur diyen insanlar ne kadar biliyor Buhari’yi.Ben Buhari’ye hakarette etmiyorum.Ben zihniyeti eleştiriyorum.Herkes kendi elindekine doğru diyor hocam.Bakın bu sadece bizim için geçerli değil.Diğer tüm görüşler için böyle.Bizim burada haberimiz bile olmayan hadislere başka ülkelerde insanlar sahih diye inanıyor olabilir.O yüzden ortak noktamız olan Kur’an-ı Kerim’i artık ön plana çıkarmalıyız.
Ben Peygamber Efendimiz(sav) boşuna geldi demiyorum.Tabiki sünnetinden faydalanacağız.Ama zaten Peygamberimizin(sav) sünnetine faydalanmayı Kur’an öğütlüyor.
Hoca
Ben nediyorum siz neyden söz ediyorsunuz.. Müslüman araştırmacı olmalıymış, körü körüne bağlanmamalıymış vs..
Ben sana ümmetin milyonlarca alimi bu güne kadar araştırıp Buhari hadisleri konusunda ittifak ettiler diyorum, bu ittifakın doğru olduğuna/yanlış olmayacağına dair hadis naklediyorum sen hala….
Önce medreselerde 5-7 yılınızı ayırın ilim öğrenin ki din konusunda bir anlayışa sahip olasınız
cahile söz anlatmaktansa deveye hendek atlatmak iyidir
Arifyasinayan
Kur’an-ı Kerim bize apacik gonderilmistir. Ki, defaatle bunu bize belirtir. Apacik gonderilen bir şey için, baska kaynaklara, hocaya suna buna gerek yoktur. Kur’an’in tamsa imanin da tamdir. Peygamber efendimiz veda hutbesinde bize Kur’an’ı ve sünnetlerini miras birakti. Sunnetler de ancak hadislerden ogrenilebilir. Hadisler kulliyen yanlistir yalandir demek ne kadar sacmaysa, külliyen hepsi doğru demek de yanlistir, sacmadir.
Hadislere, koru korune baglanmak nasıl sapikliksa, tamamen reddetmek de ayni sekilde sapikliktir. Bir muslumanin, imanindan ya da imansizligindan tam manasiyla emin olmadigi baska birini sapiklikla itham etmesi de, nifaktir. E dinde nifak da munafikliga gider. Munafik olmadan önce lütfen tevbe edin ve kimsenin imanina dil uzatmayın. Ayni ALLAH’a inanmiyor muyuz?
Kayıtsız Üye
Yorum kısmına son yazan Müslüman;
Galiba etrafta yayılmaya başlayan, etrafta "bilim bilim" diye dolaşan zatlara ve onlarında ağa babaları olan İbn-i Teymiyye ekolünden etkilenmişsin.
Aklını bu tayfaya kullandırdığın için aklını kullanamıyorsun. Aklını kullanırsan, dönüp dolaşacağın yer Buhari olacaktır. Düşünce yapını çok iyi anlıyorum sen ve senin gibilerinin kardeşim. Asıl sıkıntın yeteri kadar dininden, itikadından, mukaddes kitabımızdan haberin olmaman.
Sana tavsiyem oku. Ama kimi okuduğunu dikkat ederek, Ehl-i Sünnet zatların kıitaplarını oku. Fikrin değişecek diyeceğim ama fikir de senin değil ki, inşeALLAH bu hadis düşmanlarının şerrinden kurtulacaksın.
Kayıtsız Üye
Şimdi yeni bir şey türetmişler peygamberler yok 32 farz yok namaz yok oruç yok VS re ben bunlara ne desem kim söyledi Kuranda yok ben kurandan konuşuyorum deyip benimle kavga ediyorlar ne yazık ki yakın akrabayız hayatımdan da gitme şansı yok ne yapabilirim
uydurma hadisler, buhari tirmizi kimdir, Deve Sidiği