İş gereği içkiye dokunmak caiz mi ?
Mustafa bekir
Hayirli geceler. Ben nasipse jandarmaya uzman cavusluga başvurmayı düşünüyorum eğer nasip olurda kazanırsam jandarma asayiste bazen tekelleri gezip içkilerin ruhsatina bakılıyor benim bunu dokunup ruhsatina bakmak caizmi ? Lütfen bilgi olanlar cevaplasin
Yorum: İş gereği içkiye dokunmak caiz mi ?
Omer Faruk
Selamün Aleyküm.
Şu anda islami hükümlere göre yönetilmeyen bir ülkede yaşıyorsun. Kaldı ki islami hükümlere göre yönetilen bir ülkede de olsan, Ülkende yaşayan Hristiyanların dinine göre helal olan domuz etini ve içkiyi de kontrol etmende beis yoktur. Sen içmedikten sonra kontrol amaçlı yaptığın bu görev caizdir.
Yorum: İş gereği içkiye dokunmak caiz mi ?
mum
Ömer faruk kardeşe ek oarak
: "Peygamber (s.a.s) içki konusunda on kişiyi lanetlemiştir: Sıkan, kendisi için sıkılan, içen, taşıyan, kendisi için taşınan, içiren, satan, parasını yiyen, satın alan ve kendisi için satın alınan…"
(Tirmizî, Büyû’, 59; İbn Mâce, Eşribe, 6).
Söylediğiniz durumlar hadiste yoktur.
Yorum: İş gereği içkiye dokunmak caiz mi ?
Omer Faruk
İslam hukukunun Zımmilerle ilgili kısmına müracaat ederseniz orada bulabilirsiniz. Zımmilerin hak ve görevleri başlığı altında onların içkilerine, domuzlarına dokunulmayacağına dair hükümler vardır.
Ebu Hanife, zımmilerin içki içebileceklerini, içkinin onlar için değerli bir mal sayılabileceğini, sözgelimi zımmilere ait bir içkiyi müslüman birinin dökmesi halinde kıymetini zımmiye Ödemesi gerekeceğini söylemiştir. Yine Ebu Hanife´ye göre zımmiler domuz eti yiyebilecek ve domuz eti onlar için değerli bir mal kabul edilecektir. Müslümamn biri zımmiye ait bir domuzu öldürdüğü takdirde tıpkı bir müslümana ait koyunu öldürmüş gibi kabul edilecek ve domuzun değerini zımmiye ödemekle yükümlü kılınacaktır.
"Sana gelirlerse ister aralarında hüküm ver, ister onlardan yüz çevir; eğer onlardan yüz çevirirsen, sana hiç bir zarar veremezler. " (Maide: 42)
Adil hükümdar Ömer bin Abdülaziz, Hasen-i Basri´ye şöyle bir soru sormuş: Zımmileri domuz eti yerken, içki içerken, kendi Öz kızlarıyla evlenirlerken serbest bırakırsak bizim halimiz nice olacaktır?" Onun bu sorusuna Hasan-ı Basri şu cevabı vermiş: "Zaten bunun için onlardan cizye alıyoruz. Sen sadece fıkha uyarsın, kendi kafana göre hüküm çıkaramazsın!".
ZIMMİLİĞİN İLK KAYNAĞI İSE, İslam toplumu ile Medineli gayrimüslimler arasında yapılan Medine Anayasasıdır. Medine Andlaşmasının 25.maddesindeYahudilerin dini kendine, Müslümanların dini de kendilerinedir
Aynı şekilde Hz. Peygamber’den bir başka delil; Hz. Peygamber’in Necran ahalisine gönderdiği ve onlara eman verdiği mektuptur:
Mektuptaki özellikle şu ifadeler akdin niteliğini ortaya koymaktadır:Necran ahalisi ile onlara tabi olanların canları, malları, arazileri, aşiretleri, hazır bulunanlar ve bulunmayanları, ibadetleri, ibadet haneleri,gerek az olsun,gerek çok olsun ellerinde bulunan her türlü eşyaları Allahu Azimü’şŞan’ın yanında ve Peygamberi Muhammed Resulullah’ın zimmetindedir. Ayin ve mezhepleri her ne olursa olsun, metropolit ve rahipleri tarafından icra olunur. Hiçbir kimse tarafından değiştirilemez ve engel olunamaz…
Kısacası bu konuda Rasulullah (A.S)dan bu delillere dayanarak, "Sizin dininiz size bizim dinimiz bize….." (Kafirun Suresi) ayeti ve "Dinde zorlama yoktur.:" ayeti gereğince ZIMMİ hakları belirlenmiştir. Tabii ehli kitabın bu uygulamalarına müslümanların katılması yasaktır. Yani ehli kitabın açtığı meyhaneye, domuz sattığı kasabına müslümanların girmesi alışveriş yapması yasaktır. AYnı şekilde ehli kitabın bunu müslümanlar arasında ticarete dönüştürmesi yasaktır.
Yani, Rasulullah (A.S)ın ve Sahabelerin uygulamasını Ebu Hanife böyle anlamıştır.
Ayrıca Hanefi Fıkhındaki Dar’ül Harb fıkhı, harbilerle sınırı belirleme açısından önemli açılımlar ortaya koyar. Bu fıkıhın bugün tekrar revize edilmesi gerekmesi bir yana ehli kitapla ilişki konusunda önemli kaynaktır. Allah’u A’lem.
Mustafa bekir
Şimdi benim kafam karıştı dokunabilirmiyim ? Dokunamazmiyim ?
mum
Asker ve polis iş icabı kontrol edebilir kontrol sırasında dokunabilirsiniz.