Azrail adı Kuranda geçiyor mu

Azrail adı Kuranda geçiyor mu

TreXiaNos
Selamın aleylüm,

kafama takılan bir soru var net bir şekilde aydınlatırsanız Allah (c.c) sizden razı olsun.

Kuran-ı kerimde Azrail geçmemektedir. Bizler can almakla görevli melek olarak onu biliyoruz. Ama dört büyük melekten birisi kendisi, neden kuranda geçmiyor. Bu biraz benim kafamı karıştırdı. Kuranda can almakla görevli melekler olarak bahsediyor ama bizler Azrail (a.s) olarak biliyoruz.


Yorum: Azrail adı Kuranda geçiyor mu

mumsema
Kuranı Kerim’de Azrail ismi geçmez "ölüm meleği" olarak geçer hadislerde de geçmez.
Azrail kelimesi Muhtemelen İbranice nedir Onunla Ölüm Meleği kastedilir. Kuranı Kerim’de ve hadislerde geçen can almakla görevli olan meleğin adı "Melekul Mevt" tur.

< AZRÂİL

Dört büyük melekten can almakla görevli olanı.

Ahd-i Atîk’te ölüm Tanrı’nın gönderdiği bir meleğin faaliyeti olarak kabul edilmektedir. Rab ile İsrâiloğulları arasındaki diyalogu sağlayan rabbin meleği (Yahve’nin meleği) insanların ölümle cezalandırılmasında zaman zaman görev almakta (II. Krallar, 19/35; I. Tarihler, 21/ 15), bu işi yapan melek bazan da helâk edici (Çıkış, 12/23; II. Samuel, 24/16) diye adlandırılmaktadır. Ölüm melekleri (mal’ake ha-mawet) ifadesi ise sadece bir yerde zikredilmektedir (Süleyman’ın Meselleri, 14/16). Rabbiler (yahudi din bilginleri) ölüm meleği (mal’ak hamot) kavramını Mezmurlar’daki (89/48) ifadeyle temellendirmişlerdir. Rabbiler’e ait eserlerde ondan fazla ölüm meleği adı yer alır ki bunlardan biri de Azrael’dir. Yahudilik’te ölüm meleğinin yaratılışın ilk gününde var edildiğine inanılır. Mekânı göklerde olup on iki kanadı vardır. Ölüm anında kılıcını çekmiş olarak kişinin baş ucuna gelir. O, Mesih tarafından yok edilecektir. Yahudi geleneğine göre ölüm meleği, ruhunu almak üzere Hz. Mûsâ’ya geldiği zaman Mûsâ onu reddetmiş ve onun ruhu Tanrı tarafından alınmıştır (JE, IV, 480-481). Daha ayrıntılı olmak üzere benzer bir rivayet de hadislerde yer almaktadır (Buhârî, CenâÇ¿iz , 69, EnbiyâÇ¿ , 31; Müslim, FeżâÇ¿il , 157, 158). Hıristiyanlık’taki umumi melek inancı Yahudilik’ten alınmadır. Bu sebeple onlarda da ölüm meleğinin varlığına ve görevlerini ifa edişine Yahudilik’te olduğu gibi inanılmaktadır (Michl, I, 511).

Azrâil kelimesi muhtemelen İbrânîce asıllı olup Kur’ân-ı Kerîm’de ve sahih hadislerde geçmemektedir. Secde sûresinde (32/11) insanların canını almakla görevli olan melekten melekü’l-mevt (ölüm meleği) diye bahsedilir. Hadislerde de melekü’l-mevt tabiri geçmektedir (Buhârî, CenâÇ¿iz , 69, EnbiyâÇ¿ , 31; Müslim, FeżâÇ¿il , 157, 158; Tirmizî, Tefsîr , 7; İbn Mâce, Cihâd , 10; Müsned, II, 269, 351; IV, 287; V, 395). Ancak ilk iki halife döneminde müslüman olan Kâ’b el-Ahbâr ile Vehb b. Münebbih gibi şahıslardan nakledilen İsrâiliyat arasında Azrâil ile ilgili bazı rivayetler de tefsir kitaplarına girmiştir. Ebü’l-Leys es-Semerkandî’nin ölüm meleği hakkında verdiği bilgiler (ĤaķāǿiÄ·u’d-deķāǿiÄ·, s. 507) bu nevi rivayetlerdendir. Secde sûresinde ve öteki bazı âyetlerde can almakla görevli melekten tekil sigasıyla bahsedildiği halde diğer âyetlerde (el-Enfâl 8/50; en-Nahl 16/32-33) çoğul şekliyle (melâike) bahsedilir. Bu sebeple Azrâil’in ruhları almakla görevli melekler topluluğunun reisi olduğunu veya meleklerden yardımcıları bulunduğunu söylemek mümkündür. Nâziât sûresinin baş tarafında geçen (79/1-2) nâziât (çekip çıkaranlar) ve nâşitât (incitmeden alanlar) kelimelerinin ölüm melekleri (nâziât kâfirlerin ve günahkârların, nâşitât da müminlerin canlarını almakla görevli melekler) mânasına geldiği görüşü kesin değildir. Çünkü müfessirlerin kanaatine göre aynı kelimelerin ruhları, yıldızları, gazileri veya onların atlarını nitelendirmiş olması da mümkündür.

Kur’an’da ölüm meleğinin can almakla görevli olduğu açıkça belirtilmekle birlikte (es-Secde 32/11) bu fiil, her işin gerçek faili olan Allah’a da nisbet edilir (ez-Zümer 39/42). Nitekim başka âyetlerde (el-En’âm 6/61; el-A’râf 7/37) ölüm meleklerinden elçilerimiz (rusulünâ) diye bahsedilmektedir. İbn Mâce’nin rivayet ettiği bir hadise göre ise ( Cihâd , 10) ölüm meleği bütün ruhları almakla görevlendirilmiştir. Yine Kur’ân-ı Kerîm’de belirtildiği üzere ölüm melekleri, kötülüklerden korunan müminlerin ruhlarını alırken şefkat ve nezaketle hareket ederler ve kendilerine selâm verirler (en-Nahl 16/32); kötülük işlemek suretiyle kendilerine zulmedenlerin canlarını alırken de yüzlerine ve arkalarına vururak onlara karşı sert ifadeler kullanırlar (el-Enfâl 8/50; Muhammed 47/27; en-Nisâ 4/97; el-A’râf 7/37).

(Diyanet) >


Yorum: Azrail adı Kuranda geçiyor mu

TreXiaNos
Hocam çok teşekkür ederim aydınlattığın için Allah(c.c) razı olsun senden.


israfil hangi ayetre geciyo, kuranda gecmeyen azrail

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();